Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:07

Goed bezig geweest zeg toch nog.

Welkom nieuwelingen.

Ik ben dinsdag avond toch nog geweest rustiger gedaan maar was bloedwarm en moe. Gister alleen thuis teveel gedaan. Slaapkamer omgegooid in de hoop beter te slapen. Aardig wat zware kasten moeten schuiven met hulp. Maar ik heb zowaar vannacht geslapen rustiger gelegen en minder schouderpijn met wakker worden. Al sta ik stijf van de spierpijn. Vandaar dingen nog opruimen/plekje geven.

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:06

Nou gisteravond overleefd! Heb me gelijk ingeschreven :)
Ik vond het wel echt MEGA zwaar maar dat geeft juist motivatie om door te gaan en lekker fit en sterk te worden! Ik stond halverwege al te trillen op m'n benen :') Heb nu echt mega veel spierpijn, maar daar was ik al voor gewaarschuwd :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:40

Mag ik me ook melden?
Ik ga (als het gesprek met het UWV volgende week goed verloopt :+ ) me volgende week ook aanmelden bij de sportschool. Ik heb met het revalidatietraject een heel plan gekregen in de zomer en nu word het tijd om daar wel weer actief mee bezig te zijn, met thuis sporten lukt het me niet om m'n spieren op peil te krijgen (en te houden). Ik heb eerst een ladies gym geprobeerd maar dat was niet m'n ding :')

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:53

bono_ schreef:
Nou gisteravond overleefd! Heb me gelijk ingeschreven :)
Ik vond het wel echt MEGA zwaar maar dat geeft juist motivatie om door te gaan en lekker fit en sterk te worden! Ik stond halverwege al te trillen op m'n benen :') Heb nu echt mega veel spierpijn, maar daar was ik al voor gewaarschuwd :P

Had je een personal trainer dan? Goed bezig geweest dus.

Welkom Gast3289

Karuna, thuis dus flink bezig geweest, daar kan soms ook niks tegenop :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:14

Yup en vandaag weer. :P is het de tuin niet dan huis wel. Hihi

Rachelle hoop,voor je dat je mag trainen, mij doet spieren en lijf het erg goed,

Bono oppassen met teveel doen in een keer he. Spierpijn beetje is niet erg maar moet ook niet te gek zijn. Beter rustig opbouwen is de kans het grootst dat je het volhoud,

Denk dat morgen even trainen wel gaat lukken.

Moet eerst bus volstouwen met oa twee zware plantenbakkenl eens zien hoe mijn schouder dat gaat vinden. Neem gewoon mee. Heb dan een klein uurtje max.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:55

Vorige week een rustweek gepakt ivm die falende arm. Afgelopen dinsdag een fullbody gedaan en ging lekker. 3x6 chin ups, woo! Belangrijkste, ook geen last van m'n arm gehad.
Vandaag kon je gratis sporten op het werk en met een collega eens misbruikt van gemaakt. Hele ervaring om eens als "patient" rond te lopen ipv therapeut :+ Kon me lekker op de apparaten uitleven, wat kg's checken (80kg legpress, 40kg pull down, 25kg chest press :o ). Ook het hardlopen geprobeerd op een loopband (buiten lopen gaat niet ivm astma) en deze zaal is speciaal voor longpatienten, dus ideaal om te testen. 12 minuutjes intervallen tussen 4,8 en 9,6 km/u, waarbij ik zo lang mogelijk probeerde hard te lopen. Collega ging maar 6,4 km/u op een drafje, ik loop schijnbaar nogal hard :7

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:12

9.6 km per uur is een net tempo als je net begint, ik heb op ongeveer dat tempo (net iets sneller) mijn halve marathon in maart gelopen. Als je het lopen uit wilt breiden moet je een lager tempo aanhouden. In duurlooptrainingen loop ik ongeveer 8.5 km/u.
De 5km loop ik op 11.7 km/u ongeveer.

Ik ga morgen weer aan de slag met kracht. Zondag heb ik een hardloopwedstrijd van 7.5km met heuvels, dus ik kan het niet al te gek maken morgen.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:52

Ik heb vandaag een soort sportdag gehad, 4 uur, 15km gelopen met verschillende opdrachten tussendoor, erg leuk om te doen, maar wel vermoeiend :p morgen stijve spieren vermoed ik.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:15

Fijn Nicole dat je weer lekker kon trainen en slapen haha!

Lekker bezig geweest Rebel!

SV al opgeknapt? Succes alvast voor zondag! Wordt frisjes... haha brr

Ik heb bijna mijn kuur af maar was toch ook er naast lekker blijven sporten :') Verder niet eigenwijs ofzo :+

Gisteren afscheid genomen in mijn gym voor 2 maanden.. Ondanks dat er wat leuks tegenover staat ga ik het wel onwijs missen. 4/5 keer per week daarheen is het toch echt wel mijn 2e huis geworden :P

Haha hoe is het met je spierpijn Wiskey1?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:41

Nog steeds aan het snotteren,maar wordt wel iets minder.
Zondag valt de temperatuur wel mee, 7 graden zag ik.

Kun je twee maanden niet sporten gribaldi?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:48

7 ja? Dat valt mee, ik dacht 2 haha.

Ik ga op reis :) Dus sportschool bezoeken zit er dan even niet in :+

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:58

Nanda, nee ik had geen personal trainer maar een uur bodypump! Het is alleen nog even zoeken welke gewichten goed zijn.. ik had eigenlijk te zwaar maar de instructeur zei dat het wel kon.. kreeg achteraf ook reacties van dames die meededen dat ik de volgende keer echt lichtere gewichten moet gebruiken en dat hun ook nooit met zulke zware gewichten gelijk al meededen. Ik deed nu bijna alles met 2x 5 kg. Dat moet dus minimaal de helft worden de volgende keer!

Wiskey, knap hoor! klinkt wel erg leuk :)

Gribaldi wat gaaf dat je op reis gaat! Die sportschool kun je daarna wel weer inhalen haha. Heerlijk genieten van je reis!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:29

Bodypump is leuk!

Ja heb er onwijs veel zin in! Ben ook echt toe aan vakantie na een jaar non stop werken :')
Gaan daar veel hikes doen dus qua beweging komt dat wel goed :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 18:19

Heb net een heerlijk rondje kracht gedaan.

Waar ga je heen gribaldi? Wat een luxe om zo lang vrij te kunnen nemen.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:55

gribaldi schreef:
7 ja? Dat valt mee, ik dacht 2 haha.

Ik ga op reis :) Dus sportschool bezoeken zit er dan even niet in :+

Waar ga je heen?

Goed bezig de rest!

Met mijn spierpijn gaat het eigenlijk wel goed. Gisteravond ook nog leuke spellen gedaan. Wel een vermoeid lichaam. Vanavond maar vroeg slapen, dan is dat ook vanzelf weer weg

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:54

Ik vertrek naar NZ voor 6 weken :)

Hoe gaat het met je spierpijn?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:31

Tof gribaldi! Heel veel plezier!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:35

Vorige week niet wezen sporten, het is rustig gebleven hier!
Ik heb 5 dagen gewerkt a 17 uur per dag op een internationale wedstrijd en gisteren heel veel zware stalkisten mogen duwen en slepen en de vrachtwagens op mogen duwen :+ auw mn rug.

Maargoed woensdag kan ik weer gaan :D

gaaf hoor Gribaldi! veel plezier

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:01

Owh jeanine hahaaha lekkere work out. Is je teen al genezen

Sporten staat bij mij ook nog op een laag pitje, voel mezelf echt slapper worden. Ben gister wel geweest, full body.. overal spierpijn natuurlijk :z

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:06

Ah Gribaldi ik ben jaloers, lijkt mij zo gaaf Nieuw Zeeland.

Jeanine, dat was dus sporten op een andere manier (al denk ik dat de sportschool fijner is := )

Poiuytrewq jammer dat je je slapper begint te voelen doordat het sporten op een laag pitje staat, maar soms is er weinig aan te doen.

Vanochtend weer spinning lesje gevolgd, ik begin het steeds beter vol te houden, ik ben nu niet al na 15 minuten helemaal kapot haha. Nog niet alles kan ik helemaal volhouden met het staan, maar het gaat echt steeds beter. En dat terwijl ik gisteren een buitenrit van bijna 26km er op heb zitten <<) ik voel mijn benen nu wel een beetje. Hopelijk woensdag weer wat kracht-training.
Zijn jullie zelf met gewichten enzo begonnen of met een personal trainer? Ik wil de free weight zone ook wel in, volgens mij is dat nog functioneler (mits natuurlijk op de juiste manier) dan de apparaten, maar die stap vind ik een beetje spannend :oo

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:31

Lekker nanda1980.
Ik heb een schema en heb om de zes weken ongeveer een afspraak met een trainer om te kijken hoe het gaat. Hij is ook al járen hardlooptrainer, wat voor mij heel handig uitkomt omdat ik dat ook doe.

Gribaldi:geweldig, daar wil ik ook eens heen!!

Vandaag een half uurtje kracht bovenlijf, kwartiertje variotrainer en 20 min loopband.
Even rustig aan, want had gisteren een hardloopwedstrijd van 7.5km met heuvels en ik snotter nog wat.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:59

Uhm is wel lekker maar pfff vermoeiend. Teen is helaas nog steeds drama. Over kleine 2 weken naar een podotherapeut :)

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 09:57

Even een ego post :o

Trainen gaat momenteel echt lekekr, nieuw schema waar ik echt heel snel spiermassa mee opbouw, vooral mijn rug gaat hard. Veel verschil in defenitie in een maand tijd *\o/*

Gister heerlijk gedeadlift en nu weer last van mijn onderrug, hoop dat ik het met foamrollen er snel uit krijg. Hoe rekken jullie je hamstrings op? Ik merk dat die van mij best kort zijn namelijk.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:11

Plat liggen op de grond, op je rug en als je links wilt rekken je knie omvatten met je handen en dan richting je rechterschouder trekken. Als je snapt wat ik bedoel. Zo deed de fysio het bij mij, die legde dan ook nog zijn hand tegen mijn knie en dan moest ik tegendruk naar buiten geven.

Zoiets. Lastig uitleggen zo.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 12:57

Half pigeon pose of een been op de tafel leggen en dan naar voren strekken. Vind ik fijner dan zo op de grond zitten, benen wijd en naar voren buigen. Dat belast je rug veel te veel.