Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:33

Plien91 schreef:
Vandaag 13km gelopen met m’n zwager. Mijn gemiddelde hartslag was 160, waarbij ik prima kan kletsen trouwens en het niet als intensief ervaar. Die van hem 121, bizar goeie conditie. Ik heb die hartslag al als ik de trap af ren :roll:.

Is hij ook echt zo veel fitter? Waarschijnlijk ligt zijn max ook wat lager. Ik dacht dat mannen sowieso gemiddeld wat lager zitten. Ik loop normaal ook met een gemiddelde van rond de 160 en kan dan nog kletsen e.d. Maar mijn max ligt nog boven de 200.

Mooie foto Supervixen. Kan me voorstellen dat het wat te glad was voor je wedstrijdtempo.

Fijn dat het zo goed gaat Wendy en dat je al vooruitgang merkt!

Veel plezier met fietsen dit weekend Michiel! Ga ook even kijken naar de route.

Ik loop ook graag hetzelfde rondje. Wij lopen ongeveer 50 weken per jaar op zondag hetzelfde rondje :+ Meestal 1 of 2 x per jaar een iets kleiner rondje als het heel warm is in de zomer. Zelf heb ik nog wel wat andere routes voor als ik alleen loop en tegenwoordig experimenteer ik ook wel eens wat. Maar ik verdwaal snel en heb in het bos totaal geen richtingsgevoel. Ik herken een pad ook niet als ik van de andere kant kom :+
Ben vanmiddag niet het bos ingegaan, maar in het zonnetje door de weilanden gelopen. Heerlijk! Uiteindelijk 11,5 km in precies een uur.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 09:23

Even een update. De sportarts en fysio kunnen niet veel meer voor me betekenen. Morgen naar de huisarts en dan door naar de reumatoloog en gynaecoloog. We gaan het in een andere hoek zoeken. Ik ben dit zo zat..

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 09:37

Jeetje wat een tegenvallers allemaal zeg! Ik snap dat je daar helemaal moedeloos van wordt. Wordt er aan reuma gedacht? Hoop voor je dat de verwijzing snel gaat en dat je niet nog eens wéken hoeft te wachten.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:23

Unique wat vervelend joh, sterkte er mee!

Gisteren een nieuw afstandsrecord gelopen; 28km. Ik vond het zwaaaar... Had wel gelletje genomen onderweg en wat gedronken (had misschien meer moeten drinken) maar de laatste km's waren mijn benen er wel behoorlijk klaar mee. Nu klein beetje stijve benen maar dat valt me dan weer alles mee.

Voor de ervaren marathonlopers; tot hoe ver lopen jullie in training en hoe zwaar is het wel niet tijdens de marathon?? Die 28 had ik als het moest ook nog wel 30 van kunnen maken maar 42.. %) Ik weet echt niet hoe ik het moet gaan volbrengen...

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:01

Oef dat is zuur unique. Maar hopelijk vinden de snel iets waar ze wat aan kunnen doen dan.

Wauw daan wat een afstand super knap!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:23

Unique6 schreef:
Even een update. De sportarts en fysio kunnen niet veel meer voor me betekenen. Morgen naar de huisarts en dan door naar de reumatoloog en gynaecoloog. We gaan het in een andere hoek zoeken. Ik ben dit zo zat..

:(:) wat ontzettend ruk :(:)

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:25

Daan_O schreef:
Gisteren een nieuw afstandsrecord gelopen; 28km. Ik vond het zwaaaar... Had wel gelletje genomen onderweg en wat gedronken (had misschien meer moeten drinken) maar de laatste km's waren mijn benen er wel behoorlijk klaar mee. Nu klein beetje stijve benen maar dat valt me dan weer alles mee.

Voor de ervaren marathonlopers; tot hoe ver lopen jullie in training en hoe zwaar is het wel niet tijdens de marathon?? Die 28 had ik als het moest ook nog wel 30 van kunnen maken maar 42.. %) Ik weet echt niet hoe ik het moet gaan volbrengen...

Jeetje wat ontzettend goed van je!
Mijn voornemen is om een keer rond de 35 te lopen voor de marathon, maar zover ben ik nog lang niet!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:43

32 is max aantal km voor trainen de rest kun je doen op mentale aspect

Geldt ook voor de halve 15km trainen is voldoende voor de 21
Alleen jammer dat ik daar niet in geloof :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:54

tita schreef:

Voor de hele hou ik 36 km aan als maximale, maar voor de halve loop ik zeker tot 27 km. Het ligt er natuurlijk aan of je voor uitlopen gaat, of voor een snelle tijd. :j

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:01

Tita ik denk dat zulke maatstaven ook wel bepalend zijn of je inderdaad voor uitlopen gaat of voor tijd.

Angela heb jij een marathon gelopen? Zo ja, tot hoe vaak heb jij 30+ gelopen in training en met welke tijd er tussen? En ervaar je dat dan ook als zwaar? En is het wel nog goed te doen zeg maar om dan tot die 42 te komen?

Natuurlijk ga ik voor uitlopen maar ik wil ook een goede tijd. Mijn PR op de halve staat op 1.44.12, de marathon zou ik binnen 4 uur willen lopen. De 28km van gisteren liep ik met een gemiddelde van 5.28 per km.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:14

Balen zeg Unique!

Ik heb vanmorgen in de ochtendschemering lekker 10 km gelopen <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:50

Daan_O schreef:
Tita ik denk dat zulke maatstaven ook wel bepalend zijn of je inderdaad voor uitlopen gaat of voor tijd.

Angela heb jij een marathon gelopen? Zo ja, tot hoe vaak heb jij 30+ gelopen in training en met welke tijd er tussen? En ervaar je dat dan ook als zwaar? En is het wel nog goed te doen zeg maar om dan tot die 42 te komen?

Natuurlijk ga ik voor uitlopen maar ik wil ook een goede tijd. Mijn PR op de halve staat op 1.44.12, de marathon zou ik binnen 4 uur willen lopen. De 28km van gisteren liep ik met een gemiddelde van 5.28 per km.

nog geen marathon gelopen, wel het plan om Valencia te gaan lopen in december. We gaan met een hele groep van de atletiekvereniging. Ik krijg een maandelijks schema van mijn trainster en die gaf aan dat dit de verste afstand gaat worden. Ik snap je helemaal, ik wil hem ook uitlopen maar ook in een goede tijd. Maar omdat dit mijn eerste gaat worden, ligt nu de focus op uitlopen en vandaar ook niet te veel lange duurlopen. Ik moet wel heel blijven en fit zijn voor de marathondag.

In maart sta ik ingeschreven voor NK halve marathon en deze maand heb ik 2 x een 20+ duurloop op het programma staan. Mijn schema voor maart heb ik nog niet.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:52

Lekker hoor Liespower!

Angela gaaf dat je de NK gaat lopen. Wat is je streeftijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:13

Ik heb werkelijk geen idee. Mijn laatste halve marathon heb ik met griep en blessure gelopen en heb gewandeld tussen door. (geen aanrader trouwens, ben ruim 4 maanden uit de running geweest door die actie) En heb hem toen in 1.58 gelopen. Inmiddels ben ik alweer anderhalf jaar verder aan het trainen en heb me aangesloten bij een vereniging waardoor mijn loopstijl en techniek zoveel verbeterd is. Op iedere afstand loop ik de ene PR na de andere. Dus tja, we zullen zien wat er gebeurd. Ik vind het in ieder geval heel spannend!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:24

Maar moet je dan niet een bepaalde tijd hebben gelopen om aan het NK mee te kunnen doen? Wat is je PR op de halve?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:30

Misschien reuma, misschien gynaecologisch gezien iets niet goed.. Ik heb zelf het idee dat het ‘gewoon’ mijn spieren zijn. Dat is wat mijn lichaam me naar mijn idee aangeeft. Maar ik heb geen idee. Langzaam maar zeker begint dit me op te breken. Wel erg leuk om al jullie verhalen te lezen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:01

Iemand die serieus op NK loopt weet wel wat ie moet lopen en snelheid is

Volgens mij kan iedereen inschrijven in Venlo
Alleen met wedstrijd licentie loop je voor prestatieloop anders de recreanten

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:24

Ohh op die manier, ik vatte het op als echt meedoen aan het NK zelf (als je begrijpt wat ik bedoel).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:43

tita schreef:

Hier ben ik het niet helemaal mee eens hoor. 15km als je 21km moet lopen vind ik wel weinig. Ik heb zelf wel een paar keer wat verder gelopen van tevoren. Ik had dit liever nog vaker gedaan. Dan had ik meer het gevoel dat ik er klaar voor was.

Mijn zusje heeft vorig jaar voor de marathon van amsterdam een paar keer tot 35km gelopen. Niet verder. Nu loopt ze met een schema, daar staan wel flink wat lange duurlopen in. Volgens mij gaat het niet zozeer om de afstand, maar meer ook dat je duurlopen van een uurtje of vier goed kan volhouden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:48

Nou ik ben lid geweest van sprint ik ben er ook niet mee eens

Ik moet echt 22-23 kunnen lopen wil ik de 21 halen voor mijn gevoel

Marathons loop ik niet dan loop ik mezelf stuk
Maar ben toch omgeschakeld van weg naar Trails

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:02

tita schreef:
Iemand die serieus op NK loopt weet wel wat ie moet lopen en snelheid is

Volgens mij kan iedereen inschrijven in Venlo
Alleen met wedstrijd licentie loop je voor prestatieloop anders de recreanten

Iedereen met een licentie mag meedoen voor het NK inderdaad. Je hoeft geen bepaalde prestatie te hebben gelopen.

Meedoen is iets anders dan meedraaien met de top.

Gelukkig weet ik voor mezelf dat ik wel degelijk serieus bezig ben, en dat heeft niks te maken met of ik mezelf wel of niet een tijd op wil leggen wat ik wil of zou moeten lopen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:14

Goh, wat apart eigenlijk. Je zou denken dat je geselecteerd moet worden voor het NK.

Na een paar dagen fiks verkouden en lamlendig te zijn geweest trek ik morgen eindelijk weer m’n hardloopschoenen aan, zin in!

En Unique heftig zo zeg, zo’n lange blessure al en dan is het nog niet bekend wat er nou is. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:45

Net voor de 4e keer gelopen. Beetje mweh want tijd van de maand en zere buik dus vandaag maar het 3km rondje gedaan. Was even lang zat maar wel blij dat ik toch gegaan ben.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:00

Goed gedaan!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 06:02

De wedstrijd ging best goed. Helaas had ik er flink vaart in zitten toen ik halverwege van een heuvel af rende en ongelukkig op een stuk tak landde. Gelukkig (net) niet gevallen, maar het deed wel flink pijn. #) Doordat het zo hard regende ben ik na een paar minuten pauze toch maar op een laag tempo verder gerend/gestrompeld en met een redelijke tijd gefinished. Mijn enkel doet nog steeds een beetje pijn, maar mijn stoere mutsje is het helemaal waard!

I <3 Running ... BRRC staat voor Baltimore Road Runners Club.
Afbeelding

Unique, wat ontzettend balen dat zelfs de sportarts niks voor je kan betekenen. Ik hoop dat ze snel uitvogelen wat je hebt, zodat je weer lekker kan rennen.

Michiel, ik word bijna jaloers van je mooie drone footage! Zowel dat filmpje als die prachtige foto. Kan je er ook mee door het bos lopen, of blijft hij dan achter takken haken?

Piekosjj, fijne verjaardag! Leuke tip om je mobiel ergens op te zetten. Ga ik ook een keer proberen.

Daan_O, mooie afstanden! Ik heb maar 1x een marathon gelopen, en dat was met zeer slechte voorbereiding, dus of dat me nou een ervaringsdeskundige maakt? Je hoeft in ieder geval niet de hele afstand te oefenen. Ik was maar toch 26 gekomen, maar dat is geen aanrader. :P