Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:26

bruintje123 schreef:
Hier hebben kleine neefjes en hun ouders meteen afgeleerd er niet op te letten. }:)
Wij hebben een geheel gesloten binnenerf en vandaar uit kun je naar de rijbak en weides.
In dat binnenerf is nergens schrikdraad. Je kunt er ook niet per ongeluk aankomen.
Maar ga je naar de bak of weide ja dan is er wel schrikdraad.
1 ijzeren poortje draait richting bak toe open en dan moet je inderdaad even opletten dat je hem niet tegen het schrikdraad duwt. Als volwassenen kun je dat makkelijk voorkomen. Als kwal van 6 niet.

Kinderen gingen naar buiten. Ik zeg nog, niet in de bak of weide spelen.
Jaja was goed.
Ouders zitten ook lekker binnen.
Komt er ineens 1 aan gejankt. Hij had stroom gehad.
Ouders over de flos.
Ik zeg gewoon heel hard, dan heeft hij niet geluisterd en is hij naar de paarden toe willen gaan.
En ja na een hoop gedraai en gebral kwam er dan inderdaad uit dat hij dat had willen doen.
Tja meteen afleren dat niet luisteren ~~}>

:') :')

Hier ook, de kids van de buren...ooohhhh paardjes kijken ! * Kind loopt naar draad en pakt vol de draad vast om eronder door te glippen * }> :+ ....... en vloog als de hazewind weer naar binnen...mamaaaaaaaaa :')
Ik heb het al tig keren gezegd dat ze 1. uit de weide moeten blijven 2. stroom op de draad staat :roll:

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:40

bruintje123 schreef:
Hier hebben kleine neefjes en hun ouders meteen afgeleerd er niet op te letten. }:)
Wij hebben een geheel gesloten binnenerf en vandaar uit kun je naar de rijbak en weides.
In dat binnenerf is nergens schrikdraad. Je kunt er ook niet per ongeluk aankomen.
Maar ga je naar de bak of weide ja dan is er wel schrikdraad.
1 ijzeren poortje draait richting bak toe open en dan moet je inderdaad even opletten dat je hem niet tegen het schrikdraad duwt. Als volwassenen kun je dat makkelijk voorkomen. Als kwal van 6 niet.

Kinderen gingen naar buiten. Ik zeg nog, niet in de bak of weide spelen.
Jaja was goed.
Ouders zitten ook lekker binnen.
Komt er ineens 1 aan gejankt. Hij had stroom gehad.
Ouders over de flos.
Ik zeg gewoon heel hard, dan heeft hij niet geluisterd en is hij naar de paarden toe willen gaan.
En ja na een hoop gedraai en gebral kwam er dan inderdaad uit dat hij dat had willen doen.
Tja meteen afleren dat niet luisteren ~~}>

Hahahahah, alleen heb ik geen stroomdraad. -O- Oh nee dat zou ik mijn neefje ook niet aan doen, hij heeft een verstandelijk beperking. Hij is 7 jaar en functioneert op een leeftijd van 1,5. Dus hij zou dat gewoon niet begrijpen.

Ik kijk er wel erg tegenop wanneer ons huisje klaar is en mijn broer en schoonzus langskomen met hem. Ik ben dan zo bang dat mijn spullen naar de mallemoeren gaan. Hij slaat tegen de tv aan, pakt of schuift met veel spullen, smijt vaak wat op de grond etc. Ik zit ook nooit rustig als hij er is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:46

Ook dat is taak van de ouders om dat te reguleren.
Het is heel vervelend voor ze dat hun kind niet als 7 jarige functioneert maar dat hoeft niet ten koste te gaan van jouw huis.
Het is wat anders als jij zou zeggen tegen dat kind: kom toch lekker een weekje logeren.

Een vriendin van mij die in jet buitenland woond heeft een hond die kinderen bijt.
Onze dochter heb ik meteen gezegd dat ze de hond niet mag aanraken en dat deed ze dus ook niet (toen 2,5).
Toch zit je dan niet rustig omdat je elkaar ook per ongeluk tegen kan komen binnen een huis.
We huren dan liever een vakantiehuisje in de buurt als we daar naartoe gaan ipv in haar huis de kat op het spek te binden.
Als zij dan bij ons langs komt in het vakantie huis laat ze de hond thuis of bindt hem vast. Omgekeerd nam ik onze dochter niet mee in haar huis of had haar op de arm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:56

Wie niet horen wil moet voelen werd hier vroeger vaak gebruikt als je iets had uitgespookt wat niet mocht en waarbij je je dan (onschuldig) pijn had gedaan.
Zo werd de opvoedkundige tik ook wel aangewend. je vrat wat uit, je kreeg een waarschuwing... soms 2 met gevolgd "nog 1x en dan zwaait er wat". Ging je dan alsnog tegen de regel in over de schreef, ja dan kreeg je wel eens een lichte tik op je vingers, je werd in de hoek geplaatst of mocht niet meer van de bank af... Je wist gelijk waar de grens lag én dat je je er toch echt aan te houden had, want je kwam er echt niet ongestraft vanaf. Dat doe je 1x, daarna haal je je dat niet meer in je hoofd. Mijn vader kon me inbinden met 1 boze blik, dan was ik als de bliksem uit de buurt. Ik heb die blik geërfd :') (en ja, ik ben er stiekem retetrots op!)

Ik heb momenteel maar 1 collega en die gaat eind dit jaar met pensioen. We zijn er nog niet uit of er iemand bijkomt, of dat ik meer uren krijg. Meer uren komt mij financieel wel een stuk voordeliger uit. Alleen... stel dat we toch nog voor een kind kiezen... dan ben ik wel alleen, en kan het inderdaad dat door mijn onvoorziene afwezigheid dingen in de soep draaien. Ons woonzorgcentrum wordt van 1 campus gesplitst naar 2, die bouw is nu recent gestart. Het bewonersaantal zal hetzelfde blijven, we splitsen gewoon de ruimte op. We weten nog niet of het nodig zal zijn dat er 2 voltijdse krachten nodig gaan zijn, of 1 voltijdse en 1 deeltijdse. We zijn nu ook met 2 en vormen samen 1 fulltime, dat is nu soms ook al te weinig werk om ons bezig te houden...

Mungbean

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:01

Het is voor een bedrijf gewoon ontzettend stom om mensen niet flexibel/uitwisselbaar op te leiden en dus niet sustainable te zijn.
Ik voel totaal geen medelijden voor zo'n bedrijf. Meestal zijn dat ook bedrijven die het ook niet zo nauw nemen met jou als er bezuinigd moet worden.
Gewoon slecht personeelsmanagent.
En ja, ook daar geldt dus: wie niet horen wil moet maar voelen.

Ik zit precies in zo'n dom gefinieerde functie.
Als ik 2 weken weg ben loopt er van alkes mis. Dat is echt zoooooooo niet mijn probleem :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:19

Ik heb het wel prima getroffen met mijn werkgever. Krijg heel veel ruimte in mijn job om er eigen invulling aan te geven, er wordt ook met mij overlegd hoe en wat als mijn collega op pensioen gaat voor de tijdsverdeling nadien. Maar zowel collega als ik ondervinden zelf dat 2 deeltijdse die 1 fulltime vormen op dit moment iets teveel is. Het zou dan eerder ideaal zijn als ik na zijn vertrek van 19 naar 25 of 30u ga (nu doen we samen 38u). Voor vakantie is dat wel te regelen met collega's dat mijn verlof zodanig valt dat er altijd iemand is om in te springen.
Bij een ziek kind zit je echter wel sneller in de problemen. Op zo'n moment is een 2e collega wel fijn, je werk blijft idd niet zomaar liggen, je moet niet als een gek afspraken verleggen etc. Maar ik vind het dan best nutteloos om iemand erbij te zoeken voor wat... 10u/week?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:28

Zolang mensen kunnen inspringen is het prima.
Bij een andere vestiging hadden ze een vergelijkbare structuur als wij.
De persoon in 1 van de belangrijke dom gedefinieerde functies wilde naar 80%.
Dit werd niet toegestaan.
Ze is een maand later vertrokken naar een nieuw aanbod. Nu 8 maanden later hebben ze nog geen vervanging en worden de cijfers echt slechter en slechter.
Management helemaal in de stress.....
Het gaat hier om een bedrijf dat wereldwijd meer dan 100.000 mensen in dienst heeft, hoe ontzettend dom kun je zijn om zulke slecht inwisselbare banen te creeeren 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:41

Zo groot is ons woonzorgcentrum niet :))

Voor een fulltime is er nu op dit moment niet zoveel werk. Alles loopt op rolletjes, ons kortverblijf zit maanden op voorhand volgeboekt en er is een flinke wachtlijst voor vaste opnames. Onze stappenplannen en procedures zijn eenvoudig maar efficiënt. Mede daardoor is het werk eigenlijk prima te doen door 1 persoon. Zelfs al zou ik 19u blijven werken, dan zou het ruim voldoende zijn dat er iemand bijkomt voor hooguit 12u/week. We werken alleen tijdens de kantooruren dus geen premie voor weekendwerk ofzo. Daar vind je niemand voor...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 13:03

Klink prima daar.
Werk is geven en nemen.
Als 1 van de twee te dominant wordt loopt het vroeger of later in de soep.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:18

Hier ook geen.
Ja mijn paard is mijn kindje! <3

Wordt al gek van al dat gejank. :+
Terwijl je ook evht wel lieve leuke kienders er tussen zitten hoor!!!
Laatst bijgewerkt door Banyu op 23-04-17 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:26

Tja ik kan het me eigenlijk gewoon goed voorstellen dat je in sommige(!) bedrijven niet zit te wachten op iemand die straks maar halftijds aan het werk gaat. Als je in je vacature vraagt om een fulltimer en je hebt na een jaar ineens diezelfde persoon die toch parttime wil werken, dan zit je daarmee. En ja, genoeg bedrijven waarbij dat echt niet handig gaat en ook echt niet anders kan. Niet alle functies kun je zomaar opdelen in twee parttime functies, als je bijvoorbeeld te maken hebt met een leidinggevende functie. Dan is het vaak echt niet handig als je dat constant moet overdragen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:34

Men heeft aangetoond dat 2 part timers gemiddeld efficienter zijn dan 1 full timer.

Bovendien, niet lang geleden was het doodnormaal om 6 dagen te werken.
Toch is de maatschappij niet gecrashed toen de 5 werkdagen week ingevoerd werd.
Juist echt goede managers zijn ook goed vervangbaar :j
Indien niet dan heb je je mensen enorm slecht opgeleid. Als manager moet je in staat zijn om in een andere vestiging crisis hulp te bieden terwijl het werk 'thuis' verder loopt.

Een goed sterk team kan elkaar op ieder moment vervangen.

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:58

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 22:02

Pfffff alsof die dag uit maakt.
Maandenlang geldverkwistend geneuzel.
Net zo goed komen ze niet eens tot een formatie net als een aantal jaar terug.

Ik vind het vooral achterlijk dat er blijkbaar geen delegatie bestaat.
Wat nou als iemand ineens mazelen krijgt of zo (van een niet gevaccineerde christen partij :P )?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 23:19

Dan zit het hele hoopje onder de rode stippen :+

Ik ben als parttimer aangeworven met mogelijkheid om tot fulltimer uit te groeien. Uiteindelijk krijg ik de keuze of ik parttimer wil blijven of niet, echt wel luxe. Kan me voorstellen dat bedrijven ook niet zitten te wachten op iemand die parttime wordt aangeworven om in te werken, en nadien dan fulltime moet overnemen dat die dan plots zegt "nee toch maar niet". Zoiets staat meestal wel al duidelijk aangegeven als je solliciteert. Laat die vacature dan aan je voorbij gaan.

Nog een voordeel van kinderloos zijn: spontaan cake kunnen bakken zonder dat iemand probeert om het cakebeslag op te snoepen. Nu doe ik dat lekker stiekem zelf :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 23:22

Bij solliciteren ben je altijd aangewezen op een zekere integriteit van beide kanten.
Mij was dit jaar deeltijd beloofd (mondelijk) maar nu lijken ze dat terug te trekken.
Ze krijgen nog tot September en lukt het niet dan is het :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 23:28

Moest blijken dat ik deeltijd blijf en niet omhoog kan naar meer uren maar dat er een collega parttimer bij komt, dan is dat jammer voor mij. Maar dat is absoluut geen reden om die job dan vaarwel te zeggen in mijn geval. Het is dan financieel zwaarder voor mij en dan zal ik minder kunnen sparen (dat is nu al lastig) maar echt, ik zit hier zo op mijn plek...

Met of zonder kinderen is dat wel een luxepositie. Genoeg kinderlozen die zich alsnog dubbel moeten plooien om de hypotheek afgelost te krijgen, om die 2 auto's op de oprit te kunnen bekostigen omdat er geen OV naar hun werkplek gaat, om toch maar jaarlijks die dure luxereizen te kunnen maken...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 23:30

Alsof een eigen oprit en een luxe reis primaire levensbehoefte is :+
Genoeg kinderloze dubbel verdieners die al krom liggen voor een kleine flat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 23:33

Vandaag als hostess gewerkt voor zo'n bedrijf met sleutel op de deur appartementen. 1 slaapkamer, 62m² bewoonbaar oppervlak, alles incl behalve schilderen en meubels (dus notariskosten, reigstratiekosten, schrijfkosten, BTW, 1 autostaanplaats incl) zit je alsnog op zowat €220 000... De appartementen met 3 slaapkamers zaten boven de 300 000. En dat zijn dan geen high tech moderne woonplekken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 23:40

Pfff, lekkere prijzen.

Wij zaten in NL beide aan een minimum loon, dan kom je eigenlijk niet eens in aanmerking voor een normale woning. Door wat slim duwen toch een makelaar zo ver gekregen om ons als huurders te nemen.
We moesten onze vloerbedekking op afbetaling nemen, zo weinig extra hadden we :=

Sommige mensen zullen daar niet uit weg kunnen groeien. Dat lijkt me heel zwaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 23:44

Dat vind ik altijd zo raar, dat jullie je eigen vloerbedekking moeten voorzien... Dat heb ik hier in België nog nooit gehoord. Je houdt gewoon wat er in ligt, klaar. Wil je wat anders, dan doe je dat inderdaad op eigen kosten maar die neem je achteraf heus niet terug mee.

De prijzen vliegen hier de pan uit. Zelfs met mijn voltijds loon een paar jaar terug, waarmee ik €750/maand huur kon betalen had ik volgens de banken niet genoeg om een woning te kopen. Ben toen maar grond gaan aankopen als weide voor de paarden. Die prijzen zijn nu al een tijdje mooi omhoog aan het gaan. Ideale investering! :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 00:16

Ik heb toenertijd mijn werkgever voor het blok gezet. Ook ik mocht geen dagen opnemen in de schoolvakanties omdat a) geen moeder (daar had hij me op uitgezocht) en b) geen student.

Ik ging direct accoord. Alsof ik zin heb een véél te dure vakantie te boeken in het hoogseizoen. :)

Dat heb ik natuurlijk niet gezegd. Ik heb voor dat aangedane leed een tegenprestatie gevraagd. De regels waren 1-3 vrij vraag je minimaal twee weken van tevoren aan. Meer minimaal een maand. Noodgevallen waren uiteraard uitgezonderd.
Ik had land en moest écht af en toe hooien. En hooien was altijd groei en weer afhankelijk. Twee weken tevoren plannen gaat niet. Dus in ruil voor mijn bijdrage in het bedrijf tijdens de zomervakantie wilde ik voor hooien een spontaan vrij kunnen vragen twee dagen tevoren. Dat is me gelukt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 00:21

Iemand zei eens "dan neem je toch vakantie als je weet dat het kalm is". Mijn drukste periode is die met overlijdens. Ik denk niet dat iemand vrolijk wordt als ik even ga bepalen wanneer er iemand mag sterven zodat ik mijn vakantie kan plannen :P

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 00:26

Varekaj schreef:
Iemand zei eens "dan neem je toch vakantie als je weet dat het kalm is". Mijn drukste periode is die met overlijdens. Ik denk niet dat iemand vrolijk wordt als ik even ga bepalen wanneer er iemand mag sterven zodat ik mijn vakantie kan plannen :P

Vrij vragen, de regels en de mogelijkheden zijn uiteraard per job verschillend. :)
Ik vond het een, voor mij, uitstekende oplossing zo. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 02:14

Sizzle schreef:
Men heeft aangetoond dat 2 part timers gemiddeld efficienter zijn dan 1 full timer.

Bovendien, niet lang geleden was het doodnormaal om 6 dagen te werken.
Toch is de maatschappij niet gecrashed toen de 5 werkdagen week ingevoerd werd.
Juist echt goede managers zijn ook goed vervangbaar :j
Indien niet dan heb je je mensen enorm slecht opgeleid. Als manager moet je in staat zijn om in een andere vestiging crisis hulp te bieden terwijl het werk 'thuis' verder loopt.

Een goed sterk team kan elkaar op ieder moment vervangen.

Nogmaals, dat hangt toch echt van je gebied af.

Ik kijk even naar een bestuurstaak die ik vorig jaar had. Ik had contact met externen over zaalhuur, informeerde, beantwoordde de mail, voerde gesprekken, maakte contracten etc.
Normaal gesproken doet die functie ook de facturen achteraf maar dit hebben wij gesplitst. Hoewel het uiteindelijk goed ging hebben we toch flink veel gezeur gehad omdat mensen toch denken vanalles te kunnen verzinnen omdat er ineens iemand anders voor hun neus staat, in de hoop wat korting te kunnen bietsen. Natuurlijk lukte dat nooit maar het kostte mijn collega wel veel tijd.
Verder moet ik er echt niet aan denken dat ik elk contact uitgebreid met iemand anders had moeten bespreken omdat je alles samen moet doen. Zo werkt het gewoon niet. Mijn hoofd was het centrum van alle aanvragen, details, opties, afspraken etc. en aan het eind van de rit zorgde ik dat de juiste mensen op de hoogte waren van de juiste details. Als ik ziek werd hadden we inderdaad een probleem, dan moest ik met mijn zieke hoofd maar even alles door delegeren. (Over het algemeen viel het mee omdat ik mijn werk netjes bijhield maar toch.) Maar een feestgever die met twee mensen contact onderhoudt is vragen om problemen, en bovendien komt het niet zo professioneel over als je 2x je verhaal moet doen aan de plek waar jij je evenement wilt houden.

We gaan wel heel offtopic, maar mijn punt is: ik ben pertinent oneens dat je alles parttime kan doen, soms gaat dat gewoon niet. Ja dat levert problemen op als iemand ziek is, maar soms neem je dat risico maar omdat het werk verdelen constant voor nadelen zorgt. Dat wil niet zeggen dat het in sommige bedrijven/branches prima mogelijk is.
Met andere woorden, als je het eerste bedrijf bent (waarbij het dus essentieel is dat één persoon ergens eindverantwoordelijk voor is) kan ik me goed voorstellen dat je niet zit te wachten op een zwangere dame die na een halfjaar prima te werken met zwangerschapsverlof vertrekt en daarna parttime terugkomt. Die mag dan misschien wel iets anders gaan doen maar jij als werkgever kan weer van voor af aan beginnen met het sollicitatieproces. En ik kan goed begrijpen dat die werkgever wel wat beters te doen heeft.