Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:02

LEONIE, jij sport ook veel zeg, knap hoor.

CROYSLOVER dat doet hij niet altijd die protest zo? Is ook zielig dat hij aan het werk moet en de andere lekker in de wei staan he haha.
Daarna wel lekker kunnen rijden?

JUDITH, balen is dat als de app blijft hangen he.

Ik heb net weer 25 min gehoepeld en dat kijkend naar de tv, dan Let ik ook niet zo op de tijd haha.

Had er zo'n zin in dat ik nu ff een klein stukje ga skeeleren, wieltjes zijn niet dramatisch en kan zo ook nog wel haha.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:24

hyawatta schreef:
LEONIE, jij sport ook veel zeg, knap hoor.

CROYSLOVER dat doet hij niet altijd die protest zo? Is ook zielig dat hij aan het werk moet en de andere lekker in de wei staan he haha.
Daarna wel lekker kunnen rijden?
nee hij doet dit eigenlijk nooit, maar weet je het is warm, zijn vriendjes staan in de weide ernaast en hij moet werken! ik geef zijn protest gelijk maar hij is wel gestraft voor zijn acties! daarna deed hij het super! het is al bijzonder dat hij alles nog kent na een jaar!!
hij doet echt zijn best! :j
ik heb een pony, die werkt op het moment savonds eraan om de rijbak glad te maken, thats it.
de merrie is mam van een bijna 4 maand oud veulentje.
die wordt ingereden als ik razzy en mezelf op de rit heb en het veulentje er naast weg kan :j

JUDITH, balen is dat als de app blijft hangen he.

Ik heb net weer 25 min gehoepeld en dat kijkend naar de tv, dan Let ik ook niet zo op de tijd haha.

Had er zo'n zin in dat ik nu ff een klein stukje ga skeeleren, wieltjes zijn niet dramatisch en kan zo ook nog wel haha.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:28

Jaa ik baalde echt! t ging voor mijn idee best lekker en toen kwam ik thuis en stond er maar 1,8 km op de teller en dacht ik HUHHH hoe kan dat! heb ik zo weinig gelopen! Noo!

De route ff uitgestippeld op google in toen viel het allemaal wel mee haha

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:31

Robijntjah vervelend van de kramp, hopelijk blijft het verder weg!
Super knap zeg zo veel afgevallen!!

Leonie lekker afwisselend! Is het niet vreselijk saai om 30 minuten te hoepelen?

Judith irritant als de app niet goed gaat, had ik laatst ook dat ik m tijdens het lopen per ongeluk uit drukte. Goed dat je bent doorgegaan ondanks de regen!

Toevallig iemand hier ervaring met de tomtom runner (horloge)? Ik zie dat die horloges een goede prijs/kwaliteit verhouding zouden moeten hebben...

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:37

CROYSLOVER dat zal idd allemaal wel meespelen.

JUDITH, al met al viel het dus nog mee alleen jammer dat het niet geregistreerd is.

DAAN,ik heb een keer zo achter het huis gehoepeld en dat vond ik idd saai en duurde erg lang, maar als ik het voor de tv doe en er is wat leuks op dan is de tijd zo voorbij ;)

Zet m'n telefoon iedere keer op 10 min.

Rondje skeeleren ging lekker, bijna 5 km in bijna 20min, nog best benauwd als je zo bezig bent.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door hyawatta op 01-08-16 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:38

Jaa echt zwaar irritant @daan_O

Jaaa al met al viel het zeker mee @hyawatta
netjes rondja qua skeeleren! Ik wil dat ook elke keer gaan doen, maar als ik mijn skeelers dan zie denk ik pffff haha (ze zijn ruim 15 jaar oud whaha)

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:54

Daan
Ik heb de TomTom runner 2 met cardio.
Heel blij mee. Houd alles goed bij. En werkt ook samen met runkeeper. Bediening is makkelijk met 1 knop. Vooral tijdens het mennen erg handig.
Met t hardlopen nog niet erg gebruikt ( heb hem nog niet zo lang)
Maar dat zal ik vanavond eens goed uit testen als ik het lopen weer oppak.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:20

Leuk Hyawatta, een rondje skeeleren! Wie weet ga ik die van mij ook nog eens onder een hele dikke laag stof vandaan trekken.

Marall bedankt! Dat is goed om te horen :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:33

Daan_O ik heb daar ook naar zitten kijken dat horloge. De meeste zijn knetterduur maar deze vallen an sich wel mee. Zou er heel graag een hebben...

Hoepelen voor de tv is helemaal niet saai :D. En ik maak het mezelf ook steeds moeilijker. Ik kan het op 1 been, ik kan hem van plek wisselen over bijna mijn hele middel, ik kan op mijn knieën gaan zitten, ik doe het vaak ook in squad houding of met wat arm oefeningen erbij. Van alles om het afwisselend te houden. Maar gewoon vooral tv kijken maakt dat de tijd heel snel gaat :D

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:57

Wow leonie :wow:
Dat red ik echt niet allemaal, kan mezelf wel opzij en naar voren en achteren verplaatsen maar squat echt niet, red ik zo al amper :+

En verplaatsen rond mijn middel ook niet haha. Hoe doe je dat?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 15:15

uhm geen idee gewoon debiel zwaaien :') :')

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 15:18

Haha, ik zal het morgen eens proberen haha.
Maar vrees dat dat niet gaat lukken :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 15:35

Hyawatta, mijn knie gaat gelukkig een stuk beter! Lief dat je het vraagt. Fijn dat je schoenen lekker lopen!! Je kunt gewoon les 2 doen van hardlopen met Evy want je krijgt steeds 3 dezelfde in een week. ;) Verder kun je proberen om heel langzaam te joggen vanaf het begin zodat je niet hoeft te gaan lopen in je 'ren' stukken in het evy schema.

Egnie! Wat cool van je zoontje! Is het voor kinderen net zo gezond als voor volwassenen?

Sakvis! Welkom! Respect dat je het hele topic hebt gelezen! :D Klinkt alsof je goed bezig bent! Hoe is je tempo nu?

Croyslover, ik wil je niet ontmoedigen of belerend overkomen maar ik vind het wel super onverstandig dat je met medische klachten (zie je onderschrift) gaat hardlopen in de hitte in mul zand en dan gelijk een uur weg bent. Dat is echt niet goed voor je. Dus tenzij je doelbewust jezelf wil stuklopen denk ik dat het beter is als je rustig aan gaat opbouwen.

Patatkraam! Welkom! Ben je aan het trainen volgens een schema? (Ben altijd benieuwd naar iedereens schema :D )

Wat een mooie foto Marall! Succes vandaag, hoe is het gegaan?

Fabienne, leuk dat je meedoet aan een wedstrijd(je)! Hoeveel km ga je doen?

Wauw Daan 6km in 31 min. Respect hoor, ik doe het je (nog ;) ) niet na. Ik ben me al weken aan het inlezen en oriënteren op sporthorloges en fitnesstrackers. Ik vind http://www.wareables.com een fijne website evenals het youtubekanaal van jimsreviewroom. Ik ben er nog niet uit wat ik wil. Tot nu toe is de tomtom runner2 cardio de enige die hartslag betrouwbaar kan meten om de pols. Alle andere hartslagmeters om de pols zijn alleen betrouwbaar voor rusthartslag. Dus dan zou je moeten kijken naar een hartslagmeter met band die ook GPS trackt. Ik neig tot nu toe het meest naar de Tomtom :)

Horsii, krijg je hond geen 'klap' in het harnas als jij land? Of zit er iets van elastiek tussen? Ik ben trouwens ook een ochtendloper! :D

Leonie87, welkom! Klinkt niet als een totale beginner. Je hebt er vast al heel wat kilometers op zitten. En wat cool dat je je hebt aangemeld bij de atletiekvereniging. Alleen voor het hardlopen of ga je ook andere atletieksporten doen?

Robijntjah, wat vervelend dat je last hebt van kramp!

Judith, lekker bezig! Jammer dat het zo ging regenen. Zat je telefoon wel in een waterdicht hoesje oid?

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 15:42

Jaa ik heb voor mijn verjaardag een soort een band gekregen voor om mijn middel waar mijn telefoon in kan! En de telefoon kwam er droog uit (gelukkig)

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:40

Nelleke, jij bent echt goed in grote bijleesberichten maken! Respect. Ik heb gewoon steeds een stukje doorgelezen, ging best snel.
Mijn tempo ligt nu rond de 8km/uur. Grootste uitdaging is de ademhaling. Ik ben gewend om alleen door mijn mond te ademen. Het heeft jaren gekost om dat patroon te veranderen. En nu betrap ik mijzelf er nog wel eens op dat dat het weer fout gaat. Maar juist daarom is het hardlopen ook weer heel goed. Want het maakt mij er nog bewuster van.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:58

_Nelleke_ schreef:
Hyawatta, mijn knie gaat gelukkig een stuk beter! Lief dat je het vraagt. Fijn dat je schoenen lekker lopen!! Je kunt gewoon les 2 doen van hardlopen met Evy want je krijgt steeds 3 dezelfde in een week. ;) Verder kun je proberen om heel langzaam te joggen vanaf het begin zodat je niet hoeft te gaan lopen in je 'ren' stukken in het evy schema.

Egnie! Wat cool van je zoontje! Is het voor kinderen net zo gezond als voor volwassenen?

Sakvis! Welkom! Respect dat je het hele topic hebt gelezen! :D Klinkt alsof je goed bezig bent! Hoe is je tempo nu?

Croyslover, ik wil je niet ontmoedigen of belerend overkomen maar ik vind het wel super onverstandig dat je met medische klachten (zie je onderschrift) gaat hardlopen in de hitte in mul zand en dan gelijk een uur weg bent. Dat is echt niet goed voor je. Dus tenzij je doelbewust jezelf wil stuklopen denk ik dat het beter is als je rustig aan gaat opbouwen.

Patatkraam! Welkom! Ben je aan het trainen volgens een schema? (Ben altijd benieuwd naar iedereens schema :D )

Wat een mooie foto Marall! Succes vandaag, hoe is het gegaan?

Fabienne, leuk dat je meedoet aan een wedstrijd(je)! Hoeveel km ga je doen?

Wauw Daan 6km in 31 min. Respect hoor, ik doe het je (nog ;) ) niet na. Ik ben me al weken aan het inlezen en oriënteren op sporthorloges en fitnesstrackers. Ik vind http://www.wareables.com een fijne website evenals het youtubekanaal van jimsreviewroom. Ik ben er nog niet uit wat ik wil. Tot nu toe is de tomtom runner2 cardio de enige die hartslag betrouwbaar kan meten om de pols. Alle andere hartslagmeters om de pols zijn alleen betrouwbaar voor rusthartslag. Dus dan zou je moeten kijken naar een hartslagmeter met band die ook GPS trackt. Ik neig tot nu toe het meest naar de Tomtom :)

Horsii, krijg je hond geen 'klap' in het harnas als jij land? Of zit er iets van elastiek tussen? Ik ben trouwens ook een ochtendloper! :D

Leonie87, welkom! Klinkt niet als een totale beginner. Je hebt er vast al heel wat kilometers op zitten. En wat cool dat je je hebt aangemeld bij de atletiekvereniging. Alleen voor het hardlopen of ga je ook andere atletieksporten doen?

Robijntjah, wat vervelend dat je last hebt van kramp!

Judith, lekker bezig! Jammer dat het zo ging regenen. Zat je telefoon wel in een waterdicht hoesje oid?

waarschijnlijk zijn het de "naweeen" van pfeiffer , die gewoon lang blijven hangen!
ik doe wat ik kan en merk dat ik van het hardlopen en rijden energie krijg, ik wilde het proberen , niet mezelf slopen, zoals ik zei werkt het niet, doe ik het niet ! :) de redenen dat we een uurtje weg waren was ivm dat we ook gewoon hebben gelopen, en gepraat tijdens het lopen/rennen , ik wil langzaaammmm opbouwen! :j toch lief dat je mee denkt , het op merkt en er een reactie over geeft, en nee, ik vind je niet ontmoedigend! eerder een beetje bezorgt :j :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:01

Ik ben net weer geweest, persoonlijk record gelopen. 7,8 km/u.
Voelde m'n kuit nog wel...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:38

WenK
Heb je een hond?
Dan zijn cani trails leuk.
Absoluut niet competitief en zonder tijdregistratie, gaat vooral om genieten.

Maral
Mooie foto van het mennen.mooie omgeving ook.

Fabiene
Lekker sportief bezig.
Heerlijk af en toe een regen bui tijdens het lopen.
Succes vanavond.

Daan
Alsnog een nette tijd hoor.

Leonie
Welkom

Croys lover
Jij ook al een stout paardvandaag.
Ik had twee stoute ponys onder mn kont vandaag.
De een continue bokken bij aangalloperen en de ander elke keer de andere kant op schieten. Grr..

Daan
Ik heb geen tips. Zelf ook op zoek maar vind ze zo duur..

Hyawatta
Hopelijk helpen de zalfjes.
Geen idee welk gewicht die is. Fitness hoelahoep met gewicht maar hoeveel.. Geen idee

Robijntje
Knap zeg zoveel afgevallen.

Juudith
Netjes gelopen.

Hyawatta
Lekker rondje wezen skaten.
Doe ik ook regelmatig met de hondjes. Heerlijk

Nelleke
Fijn dat je knie goed gaat.
Nee hond krijgt geen klap. Hij zit met een elastische lijn aan mijn gordel.

Sakvis
Ademhaling is wel belangrijk. Blijft hier ook een aandachtspuntje

Robijntje
Ik zou wel rustig aan doen zolang je je kuit nog voelt. Ivm blessure kans.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:55

*\o/* Eindelijk weer gelukt.
Mijn Tom Tom is geweldig! Ik had er een interval training ingezet. 5min warming up daarna 1 min hard lopen 2 min rustig dit 10x herhalen. Daarna 10 min coolingdouwn.
Ging super door een trilling gaf het horloge aan wat ik moet doen. Volg keer zet ik hem op steeds anderhalve minuut.
Ging nu ook vrij makkelijk.

Afbeelding

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:56

Marall, Ik heb mezelf ook een mooi sporthorloge beloofd, TomTom runner 2 staat bij mij ook op het lijstje. Misschien kan ik jou daar een paar vraagjes over sturen? Ik kom er op internet niet helemaal uit namelijk. Ik wil graag weten of ie waterdicht is, of ik intervallen via horloge kan doen en hoe/of ik ook mijn mtbrondjes makkelijk kan tracken?
Ik zie trouwens ook een foto van je mennen, heerlijk!!! Heb t een paar jaar terug ook regelmatig gedaan. Kon er zo van genieten.

Patatkraam, zomers doe ik naast het hardlopen bijna niets, behalve zo nu en dan een rondje op de MTB en werk ik veel. s Winters pak ik weer wat krachttraining op. Voor het mooie zou ik nu ook wat meer coretraining etc willen doen, maar ik heb/maak daar de tijd niet voor momenteel...

Leonie, knap dat je dat hoepelen zo lang kan volhouden! Ik ben het na 5 min vaak al zat :+ al kan ik het hier niet voor de tv doen helaas...

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:00

Oh intervallen kan dus, dat is mooi! Heb jij ook enig idee wat het verschil is tussen de TomTom runner 2 en de TomTom runner 2 cardio?
Oh en laatste vraag (misschien moet ik coolblue anders gewoon eens mailen :+ ) enig idee of en hoe hij te gebruiken is in het buitenland?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:23

@nelleke. Ik ga geen andere sporten doen. Puur voor het hardlopen. Hoewel ik het altijd erg leuk heb gevonden past dat echt niet meer in mijn schema.

Suzanne jij ook al opzoek. Best lastig he met zoveel keuze...

En als je gewoon bv een serie ofzo op je laptop aanzet buiten ofzo ka je toch gewoon kijken. Of spelletjes op je telefoon. Ik heb al heel wat candy levels gehaald al hoepend

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:53

Marall handig dat je horloge trilt! Ideaal!
Ik ben nog even aan t knoeien mrt m'n iWatch! Strava heb ik er inmiddels wel op maar iets van m'n muziek nog niet...

Vanavond weer een rondje gedaan.. Kon wel merken dat ik gister ook gelopen had.. Maar best te vreden met t resultaat! Donderdag weer! En morgen gewoon sporten

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:26

Leonie, ja ik ben altijd bij grote aankopen bang dat ik toch een verkeerde keus maak :+ wil tzt op hartslag gaan lopen, maar voor eerst (voor ik mijn hartslagwaarden bepaald heb etc) lijkt het me fijn om toch met wat meer controle te lopen. Afgelopen vrijdag bijvoorbeeld zou ik 2 intervallen van 1600 meter op 6:40 moeten lopen, vond het al zo zwaar, kwam ik er bij thuiskomst achter dat ik 5:50 (oid) gelopen heb beide intervallen. Te hard schijnt ook niet goed te zijn...

Tja hoepelen kan bij ons binnen alleen in de keuken :+ dus tv kijken zit er helaas niet in. Misschien maar eens een potje angry birds proberen haha

Judith, mooi dat je zo fijn gelopen hebt!

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:32

Susanne ik heb de TomTom runner 2 met cardio. Deze heeft een ingebouwde hartslagmeters via de pols. ( heb ik nog niet gebruikt).
Verder kun je hem ook gebruiken voor de fiets. Mtb je kunstbeen zelfs een apparaatje bij kopen zodat je slagen van de trapper wordt gemeten. En zelf kun je er trainingen inzetten zoals bvb intervals.
Met het mennen en paardrijden ook super handig. Op je mobiel kun je terug zien wat je hebt gereden.
Ben er erg blij mee. Vind hem makkelijker dan de polar 400 ( deze had mijn vader) maar die heeft nu ook de Tom Tom en gebruikt hem vooral voor t mennen.