Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinkeltje

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:05

Ondanks dat ik niet veel post lees ik wel lekker mee met jullie! Wat leuk dat er steeds meer mensen zich melden haha.
Zelf vandaag weer mijn eerste schaatstraining gehad en aardig wat heen en weer gefietst vandaag. Maar nu geeft mijn polar sport horloge aan dat ik 3707kcal heb verbruikt. Zou dit echt kloppen ? :o Dan mag ik fllink wat meer gaan eten om niet elke keer op trainings dagen een mega te kort te hebben xD.
Wat betreft de sportschool wat ik graag zou willen doen lukt het niet echt... Ik stel het echt elke keer uit puur omdat ik de eerste keer de apparaten gebruiken en dus kracht training gewoon weg beschamend vind en ben ik bang dat ik het helemaal verkeerd doe. Dus mensen die in Enschede of omgeving wonen en lid zijn van basic fit, ik zoek een leuk trainingsmaatje voor de maandag en of dinsdag hahaha ( laurie ? :P)

Verder Kiichi ik weet niet veel van hardlopen af dus geen tips voor jou. Maar dit filmpje is erg interessant!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:51

Reken maar dat t vreemd is... woonde al 15 jaar op mezelf }:0
Maar ga volgende week een appartementen bezichtigen, en heb er al meerdere benaderd.

Kreeg nog een hoge nota van de zorgverzekering, dus kan de broekriem ook weer wat extra aanhalen de komende tijd :') Vakantiekilootje is gelukkig alweer weg, maar voel me niet erg strak ivm weinig echt sporten. Vrijdag maar weer eens beachvolleyballen! (Kan iedereen aanraden, spierpijn gegarandeerd :D )

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:29

:wave:

Bah ik ben ook ziek geweest.. Ik ga eens even terug lezen!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:47

Welkom Danique! :wave:

gribaldi schreef:
Pradaatje, hoe is het gegaan?

Dramatisch, de psychosomatiek therapeut zei dat het wss niet aan mijn ademhaling ligt omdat ik er dan vaker last van zou moeten hebben ook als ik bijv in de rij sta, en dat is niet zo. Ze denkt dat ik draaiduizeligheid BPPV heb. Dus ik moet nu 8 weken in therapie en elke dag oefeningen doen maar het is wel heel heftig.

Dreamy schreef:
Iemand hier ervaring met oorontsteking? Ik had al een week wat last van mijn oor, maar gisteren tijdens mijn nachtdienst is het zo erg geworden dat ik daarna gelijk een afspraak heb gemaakt met de huisarts. Flinke oorontsteking, fijn. Nu aan de antibiotica, oordruppels en ibu. Ik zou eigenlijk vandaag (benen) moeten trainen, maar heb echt last van de linkerkant van mijn hoofd en ook niet goed geslapen. Toch voelt het slecht om niet te trainen :o

Vroeger weleens gehad, maar volgens mij is het indd niet goed om dan te sporten :)

Welkom Emma :wave: Lastige situatie, maar wat Dreamy zegt indd! Klets gezellig mee :)

TrIjNiE__ schreef:
Daarnet weer gaan lopen, 6,5 km in het park :) Sporten gaat goed, gisteren ook zwemles gehad en we moeten een hele nieuwe manier van schoolslag aanleren dus daar moet ik ook nog flink op oefenen.
Maar eten, verschrikkelijk :o Cornflakes is mijn zwakke punt, ik vind het zo lekker maar zit echt bomvol suiker... En nu ik op kot zit en zelf naar de winkel moet is het zo makkelijk om cornflakes te kopen ipv brood en beleg... Volgende week weer proberen om het beter te doen want ik voel me ongezond en dikker en mijn huid en buik zijn het totaal niet eens met mijn huidige eetgewoonten.

Mm ja dat is lastig.. Toch maar proberen ze niet meer te kopen :D En miss als je savonds je brood al smeert is het s'ochtends niet zo'n struggle :) En goed bezig natuurlijk!

enamorada schreef:
Deze week 1,5kg afgevallen. Heb ook wel echt veel gedaan deze week. Nog 900 gram en dan zit ik op de 70kg :):) Morgen weer naar de sportschool.
Hoe doen jullie het eigenlijk met 'cheat-days'? Ik doe eens per maand dat ik gewoon van mezelf mag eten wat ik wil en een keer in de week mag ik iets ongezonds in de vorm van een chocolaatje of focaccia broodje ofzo. Ik heb nu wel zo lang niks ongezonds gegeten dat als ik dan zoiets eet dat ik het helemaal niet meer zo lekker vind en/of er echt misselijk van wordt. Hebben meer mensen dit?

Oeh dat is wel heel veel, is het wel gezond gegaan? Wel goed bezig hoor!
Ik heb eigenlijk niet echt een cheatday, af en toe pak ik wat lekkers als ik dat wil maar dan doe ik de volgende dag bijv extra opletten. Ik merk zelf ook dat als ik een keer iets lekkers eet het veel makkelijker is om andere dingen af te wijzen of te laten omdat ik dan toch al iets lekkers op heb laatst. :)

TrIjNiE__ schreef:
Nou vandaag weer goed gelopen, 8,85 km in 50 minuten. Als ik een 20/20 wil halen in mei voor examen moet ik 10 km in 50 minuten :') Dat lijkt me geen realistisch doel. Ik ga voor een 16/20, dan mag ik er 58 minuten over doen.
Ik ga proberen 2x per week te focussen op tijd in het park, want daar is lang lopen toch saai omdat je heel de tijd hetzelfde rondje loopt van 1 mijl. En dan in het weekend verder afstand uitbouwen met Max. Iemand verstand van dat soort dingen? :)
Ik had het idee om telkens na het lopen een selfie te nemen met Max en dan een groot collage te maken als motivatie :D

Goed bezig en goed idee!
ILoveJip schreef:
@Trijnie Je loopt momenteel 8.85 km in 50 min. Dat betekend dat je als je gemiddeld hetzelfde tempo aanhoud 10 km in +/- 57 min zou kunnen lopen. Voor jou lijkt het me dus een prima doel om je looptempo vast te houden en het aantal kilometers langzaam te verhogen. Gezien je nog tot mei hebt lijkt me dat geen onrealistisch doel. Mocht je een nog snellere tijd willen neerzetten is interval training geschikt. Als je 3x per week traint zou ik die er zeker in gooien. Dan zou je 1x in de week interval trainen, 1x korte afstand en 1x lange afstand lopen. Voor het mooie zou ik aanraden 2x per week duurloop te doen en 1x interval. Gezien je lichaam het meeste heeft aan specifieke training van een activiteit. Bovendien zou ik om de dag lopen, zodat je lichaam ook een herstelmoment heeft en het trainingseffect groter is.

Ik ben best wel grieperig. Dus elke keer na school/stage heb ik de energie niet om te sporten. Eten gaat nog steeds prima :)

Eens en beterschapjes!

Welkom Laurie!

ILoveJip schreef:
Even mn enthousiasme hier delen hoor. Het is helemaal niet gerelateerd aan dit topic maar nouja.
Ik werd net door school gebeld of ik het leuk vind om mee te doen aan een masterclass 'op weg naar succes'.
Normaal moet je je opgeven. Dus ik vond het erg leuk dat ik gevraagd ben :)

Goed bezig !!

Handig filmpje Gribaldi :)
Lon83 schreef:
Vrijdag maar weer eens beachvolleyballen! (Kan iedereen aanraden, spierpijn gegarandeerd :D )

Heb het nog nooit gedaan, maar het lijkt me altijd wel heel leuk ja! En goed voor je hele lichaam.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:04

Heftig Pradaatje, sterkte!
Vrijdag is de laatste dag van een project waar ik het laatste half jaar aan heb gewerkt en het voelt heerlijk om dalijk weer wat meer tijd te hebben voor andere dingen. :j Vooral sporten wil ik dan weer een grotere prioriteit maken, want dat is het de afgelopen tijd bepaald niet geweest, oeps..

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:07

Dankjewel!
Hey dat is een fijn vooruitzicht :) Eindelijk een last van je schouders en weer wat tijd voor leukere dingen :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:11

Dat is al lekker snel Lonneke, hopelijk zit er iets voor je tussen :) En jij bent echt wel strak hoor :P

Pradaatje, klinkt ook heftig ja! Hopelijk werkt zowel de therapie als de oefeningen en raak je er vanaf of krijg je het makkelijker onder controle :)

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:15

Ja het is ook wel heel heftig, we gaan nu de aanvallen triggeren zodat we de grens kunnen verlegen dat ik normaal kan opstaan enzo straks. Het zijn echt hele banketstaaf simpele oefeningen die ik elke dag moet doen, en in het weekend 3x perdag, maar voor mij zijn ze heel heftig. Moet me 6x naar achterlaten vallen op bed, even wachten en weer omhoog en zo ook 6x naar links en 6x naar rechts. Stelt dus eigenlijk niks voor, maar elke keer als ik omhoog kom worden de sterretjes erger en erger. Verschrikkelijke hoofdpijn ervan. Ben nu ook op mn werk maar alles is overprikkelt. Degene aan de telefoon tegenover me, degene rechts van me die met de muis klikt de hele tijd en zelfs ik zelf met dit typen :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:19

Gevoelig voor verschillende prikkels.. Lastig lijkt mij dat :) Maar als de oefeningen helpen ook al zijn ze misschien in jou ogen simpel of stom, zou ik ze lekker doen hoor. Hopelijk zie en merk je over een paar weken al resultaat :)

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:22

Ja precies ik moet dit nu nog 7 weken volhouden en dan hoop ik indd snel al wat snel resultaat te zien :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:26

Ik hoop het ook voor je :) En anders als je overprikkelt denkt te raken op je werk dat je dan even wegloopt, even rust, frisse wind door het hoofd of is dat niet de oplossing?

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:29

Ja dat overprikkelen is nu echt door die giga koppijn die ik heb. Dat is wel een goede tip, eigenlijk grijp ik de laatste dagen alleen maar naar de ibu, maar merk dat mijn buik daar weer niet zo blij mee is.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:30

Graag gedaan :(:)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:28

Wat lastig Pradaatje! Hopelijk kun je daar snel iets meer balans in vinden :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:30

Jeetje Pradaatje, ik ken niet het hele verhaal maar wat klinkt dat heftig zeg :\ Kan je voor naast de ibu niet even langs de huisarts voor een kuurtje maagbeschermer? Ik slik nu diclofenac en heb er ook gewoon om gevraagd.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:37

Hopelijk gaat het snel beter Pradaatje :(:)

Mijn eerste intervaltraining zit erop *\o/* 40 minuten gelopen: 10 minuten warming-up, 20 minuten afwisselend 1 minuut snel en 1 minuut traag en 10 minuten cooling-down. Het ging makkelijker dan ik verwacht had :D Ik ga deze de komende weken nog een paar keer doen en dan het iets intensiever maken!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:09

Dankjewel meiden :(:)

Emma dat is misschien wel slim om te doen, ik ga straks gelijk even bellen :) Eigenlijk is er ook niet echt een verhaal, het is ineens op komen spelen en niet meer weg gegaan.

Goed bezig Trijnie!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:05

Netjes TrIjNiE__ !

Ik had gisteravond een bijeenkomst en als eten kregen we een linzen salade en risotto. Als was ik niet heel fan van de risotto.. Toetjes was appelkruimel met crème. Toetje heb ik laten staan :')

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:01

Oei dat klinkt echt heftig Prada, hoop dat je snel wat verbetering merkt. Koppijn is echt het ergste, kan je je nog wel concentreren dan? Sterkte ermee...

Goed bezig TrIjNiE!! Interval training... kan je dat met een soort HIIT vergelijken?

Oww Gribaldi, ik had dat toetje gegeten en de rest laten staan :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:38

Haha toetje zou helemaal hoog in khd eindigen ben ik bang.
Nu heb ik daar mijn dag wel op aangepast, had overdag enkel een mousse gemaakt dus had 's avonds wel redelijk trek.

Had van beide maar een klein beetje opgeschept, (1 eetlepel) en dat vond ik meer dan genoeg :')
Toetje deed mij gelukkig niks :P

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:16

@pradaatje kun je wat uitleggen over draaiduizeligheid BBPV? Ik herken de naam maar weet zo even niet meer wat het precies inhield, google helpt me niet echt verder of ik typ de verkeerde term haha.

Bij overprikkeling is het niet gek dat je hoofdpijn krijgt. Misschien inderdaad even een rustmomentje voor jezelf inlassen. Je zou eens kunnen kijken naar een oefening uit de mindfullnes o.i.d. die je makkelijk op je werk kunt doen. Of met de therapeut overleggen of ze ook een oefening heeft voor een rustmoment.

Ik heb net mijn motivatiebrief en CV opgestuurd dus nu is het afwachten.
Gister heb ik een lesje krachttraining met ouderen gedaan op stage, ze deden nog best pittige dingen :').
Ben niet meer ziek, maar kan het nog wel merken aan mijn lichaam, misschien vond ik het daarom ook wel wat pittig.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:42

Tango1979 schreef:
Oei dat klinkt echt heftig Prada, hoop dat je snel wat verbetering merkt. Koppijn is echt het ergste, kan je je nog wel concentreren dan? Sterkte ermee...

Goed bezig TrIjNiE!! Interval training... kan je dat met een soort HIIT vergelijken?

Oww Gribaldi, ik had dat toetje gegeten en de rest laten staan :)

Ik heb het even opgezocht en ik denk dat je bij HIIT in de snelle stukken echt alles moet geven, terwijl bij gewoon interval je gewoon een hoger tempo aanneemt :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:26

Ik plaatste toenstraks een foto op FB (de rechter) en kreeg toen van mijn coach deze vergelijkingsfoto :oo
Afbeelding

Hij vroeg me wat ik nu van de voor-foto vond, aangezien ik in het begin zelf vond "dat het allemaal wel meeviel".
Nu ik het verschil zie besef ik me pas hoe ongezond ik eigenlijk was en hoe ik er echt uit zag..
Hebben jullie dat ook gehad? Dat jullie in het begin dachten "Ach, valt wel mee"?
Ik schrik er best van dat ik zo dacht..

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:34

Goed bezig Trijnie!

Wauw Dreamy, mag je echt onwijs trots op zijn! Leuk ook om te zien hoe anders je houding nu is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 15:46

Wow Cher wat zie je er gigantisch goed uit zeg :wow: Heeeeel knap!

Ik vind hoe ik er nu uit zie niet meevallen, maar ik vertel het mezelf wel vaak om niet compleet gek te worden :=