[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyloe

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:17

Bij de piercer mag je na een week wisselen. Maar zoals ik eerder vertelde hebben we het kortere staafje meegekregen. Ik wissel pas als mijn tong zijn normale dikte weer heeft. Dus als dst over 3 weken is wissel ik dan pas en als het eerder is dan eerder.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:19

Dat vind ik eigenlijk best apart,want niet iedereen heeft dezelfde maat als de tong weer geslonken is :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:24

Ik zou sowieso van mijn stokkie gaan als ik een piercing die nog niet genezen is zelf zou proberen te verwisselen _O- Ben echt niet kleinzerig maar word wel mega snel duizelig. Heb mijn neusring nu bijna anderhalf jaar en ik denk dat als ik die ooit ga laten wisselen dat ik dat dan ook door de piercer laat doen.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:24

Ik heb 16mm meegekregen. Voor ik ga wisselen stuur ik hem sowieso eerst nog even een foto denk ik. Maar goed voorlopig is het nog niet zo ver.

Haha ik heb geen probelemen met zelf piercings wisselen gelukkig. Al ik het wel altijd even spannend ofzo.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:27

16mm is een standaard maat voor tongpiercings, hou het goed in de gaten want het kan heel goed zijn dat je nog korter kunt. Veruit de meeste mensen dragen een te lang staafje in hun tong. En zij bijten dan ook vaak op hun balletje of beschadigen hun tanden. Ik heb zelf 12mm in.
Wisselen is makkelijk hoor, glijd er zo in :j

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:34

Ik heb het echt niet zelf gewisseld. Heb de piercster laten beoordelen of het verantwoord was om het al te doen. Zij heeft gewisseld.

En ik ging idd bijna van m'n stokje als ik het zelf had moeten doen haha.

Ik moet nog retainers aanschaffen ivm operatie in januari. Maar geen idee welke maten ik heb haha. Voor m'n vch en tong. Van de week maar eens meten en bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:37

Vraag het wel even na in het ziekenhuis voor je tong, omdat het niet alleen om het ijzer gaat maar ook om eventuele last bij intuberen etc. Grote kans dat een retainer gewoon mag hoor, maar er zijn artsen en anesthesisten die echt willen dat tongpiercings er helemaal uit gaan.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:39

Het kon zijn dat we misschien nog naar 14 mm gaan maar hij dacht niet dat we daar onder zouden komen. Als je korte staafje er in zit kan je dan weer normaal eten? Ik kan nu wel alles eten alleen stop ik het wel
In m'n link of rechter wang.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:41

Als je eenmaal korter gaat dan is eten weer hemels :D de eerste week vroeg ik me ook af hoe ik ooit weer normaal zou eten maar met kort staafje gaat dat echt weer top.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:45

Ohhh dat is fijn om te horen!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:05

Emmaa_ schreef:
Vraag het wel even na in het ziekenhuis voor je tong, omdat het niet alleen om het ijzer gaat maar ook om eventuele last bij intuberen etc. Grote kans dat een retainer gewoon mag hoor, maar er zijn artsen en anesthesisten die echt willen dat tongpiercings er helemaal uit gaan.

Ja dat zien we dan wel daar haha. Maar het is een behandeling van max. een uurtje. Dus hoop dat die gewoon in mag blijven. Ben bang dat ik die anders opnieuw moet zetten.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:16

O wat jammer van je piercings BiBiQ. Ik moet zeggen dat ik mijn tepelpiercings ook geen makkelijke piercings vind. Ik heb ze in oktober 2015 laten zetten, maar vraag me af wanneer ze echt genezen zijn. Ik heb er geen pijn aan maar er blijft bij vlagen prut uit komen.
Ik slaap ook altijd met een strak topje aan omdat het anders nog erger wordt..

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:21

Ja zeker zonde. Baal er best van. Maar goed... constant zo voorzichtig moeten zijn en inderdaad met een topje oid moeten slapen was ik ook wel zat.

Wel sneu... vriendlief heeft ze allemaal betaald. Blij dat het met m'n vch en tong wel goed gaat.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:26

Eindelijk is hij er dan! Ben er echt super blij mee :3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:34

BiBiQ schreef:
Emmaa_ schreef:

Ja dat zien we dan wel daar haha. Maar het is een behandeling van max. een uurtje. Dus hoop dat die gewoon in mag blijven. Ben bang dat ik die anders opnieuw moet zetten.

Oh ja dan snap ik het hoor. Ik geloof dat het eruit halen vooral bij lange en grote ok's is, en niet per se bij kortere ingrepen. Het gaat er vooral om dat het moeilijkheden kan opleveren bij intuberen, maar als je maar voor een korte ingreep gaat lijkt dat me niet echt aan de orde.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:11

Staat je mooi TheNovelist!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:16

Een retainer kan eerder losschieten dan een gewone tongpiercing. Dus je hebt toch aardige kans dat hij uit moet ivm het intuberen.

Trouwens dan val ik toch weer buiten de standaard. Mijn eerste wissel was naar 18mm en daarna slonk mijn tong naar 16mm. Kleiner is toch echt te klein.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:11

Hoezo eerder losschieten? Mijn labret was een bioplast piercing met gewoon schroefdraad. Zat echt wel net zo stevig als ander materiaal.
Schroefdraad erop lijkt mij gewoon stevig toch?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:15

Een retainer in de tong is met een rubber ringetje.
Of ben je van plan om alles bioplast te doen? Het probleem ligt voornamelijk bij het intuberen en niet bij het materiaal. Veel ziekenhuizen zien een risico erin dat tongpiercings kunnen losschieten.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:30

Zie tot nu toe alleen maar retainers met schroefdraad.

Zoals dit
Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:36

Ja die had ik inderdaad net ook gezien.

Anders zou ik het gewoon toch duidelijk navragen in het ziekenhuis. Meestal groeit een tongpiercing niet zo heel snel dicht hoor.
Je zou het ook van tevoren uit kunnen proberen, hoe het bij je gaat mocht hij toch echt uit moeten.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:38

Als je onder narcose moet, kun je er van uit gaan dat een tongpiercing uit moet. Retainer in de tong mag dan ook niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:45

Mijn tongpiercing is pasgeleden ivm behandeling kaakchirurg anderhalf uur uit geweest. Kon ik toen alsnog weer indoen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 00:11

Mars schreef:
Mijn tongpiercing is pasgeleden ivm behandeling kaakchirurg anderhalf uur uit geweest. Kon ik toen alsnog weer indoen.

Dat wisselt dan heel erg qua persoon denk ik? Had mijn tongpiercing een half uurtje op zn max uit en er zat een vliesje voor die ik moest doorprikken.. (heb m al 4 jaar)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 00:13

Dat lijkt me logisch dat t per persoon verschilt ja.