linoleum schreef:Citaat:Mijn bmr is 1378, dat heb ik hier berekend:
http://rubriek.nl/gezondheid/bereken-je-bmr
Mijn dag is dus duidelijk geen 1400 kcal meer als ik een zak chips leeg eet.
Mensen vergeten hier dat ik dus helemaal niets aan beweging doe, en dat ik daardoor minder verbrand, dus minder moet eten om effectief af te vallen. Hier lees ik veel mensen die behoorlijk sporten en stallen etc uitmesten. Ik dus niet. Ik kan momenteel weinig met mijn benen, dus beperk mijn beweging zoveel mogelijk.
Voor het weekend heb ik echt bizar zitten eten, dus houd ik daar morgen rekening mee. Mag toch?
Je bmr is dan 1400 ja. Dus als jij voor doods op bed gaat liggen en verder helemaal niks doet dan verbruik je dat. Je hoofd bewegen betekend al dat je meer verbrand dan die 1400. Dus ook als je verder niet sport is 1400 te weinig voor je. Je moet uitgaan van je bmr+beweging en daar onder gaan zitten. Maar niet onder je bmr zelf.
Ik ga vrijwel elke week uit eten, op zo'n dag haal ik makkelijk 2000-2500 kcal. Dan kan ik de rest van de week prima compenseren lijkt me. Ik luister naar m'n lichaam, honger mezelf niet uit maar eet ook niet meer dan goed voelt. Zodra ik mijn streefgewicht bereik, 56 kilo, schroef ik mijn kcal weer op.