Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:29

linoleum schreef:
Citaat:
Mijn bmr is 1378, dat heb ik hier berekend:
http://rubriek.nl/gezondheid/bereken-je-bmr

Mijn dag is dus duidelijk geen 1400 kcal meer als ik een zak chips leeg eet.
Mensen vergeten hier dat ik dus helemaal niets aan beweging doe, en dat ik daardoor minder verbrand, dus minder moet eten om effectief af te vallen. Hier lees ik veel mensen die behoorlijk sporten en stallen etc uitmesten. Ik dus niet. Ik kan momenteel weinig met mijn benen, dus beperk mijn beweging zoveel mogelijk.
Voor het weekend heb ik echt bizar zitten eten, dus houd ik daar morgen rekening mee. Mag toch?

Je bmr is dan 1400 ja. Dus als jij voor doods op bed gaat liggen en verder helemaal niks doet dan verbruik je dat. Je hoofd bewegen betekend al dat je meer verbrand dan die 1400. Dus ook als je verder niet sport is 1400 te weinig voor je. Je moet uitgaan van je bmr+beweging en daar onder gaan zitten. Maar niet onder je bmr zelf.

Ik ga vrijwel elke week uit eten, op zo'n dag haal ik makkelijk 2000-2500 kcal. Dan kan ik de rest van de week prima compenseren lijkt me. Ik luister naar m'n lichaam, honger mezelf niet uit maar eet ook niet meer dan goed voelt. Zodra ik mijn streefgewicht bereik, 56 kilo, schroef ik mijn kcal weer op.

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:31

Je zal het vast wel ergens hebben staan, maar hoe lang ben je Maanlicht? Als ik op je profiel kijk zie ik een enorm slanke meid, en ik vind 56 eigenlijk een beetje schrikbarend laag. Zou dat een mooi gewicht vinden als je 1.60 bent ofzo, maar volgens mij ben je helemaal niet zo klein.

Ook als je op andere dagen compenseert is 1400 gewoon heel erg weinig. Dat is voor nu misschien lekker, en je valt misschien wat sneller af, maar hoe wil je dat vol blijven houden? Als je nu zo weinig eet en je gaat je kcal weer wat opschroeven dan gaat dat er imo vrij snel weer aan komen.

Zelf weten hoor, ik ben ook niet heilig want eet lang niet elke dag braaf mijn BMR. Maar ik merk wel dat het snelle afvallen en daarbij enorme cheatdagen hebben niet goed is voor mijn lijf.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:26

Ik moet daar inderdaad nog de balans voor vinden. Ik ben 1.72 m en weeg nu 57,5.

Mijn lijstje van vandaag (1600 kcal):
O: snee roggebrood, snee volkoren brood met serrano ham
L: tonijnsalade
T: appel, ice tea, justnuts
A: pasta met tonijn
T: biertje

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:38

Das best weinig toch? Ik ben 1.68 en mijn ideale gewicht zou 59.6 zijn volgens de bmi meter

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:44

Maanlicht schreef:
Ik moet daar inderdaad nog de balans voor vinden. Ik ben 1.72 m en weeg nu 57,5.

Ik dacht dat ik een obsessie had maar Maanlicht jij hebt daar ook last van...

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:22

zo net een halfuur gaan doorstappen, is hier 20 na 9 waar ik woon.
Doe wel deugd eigenlijk, heb je al meteen 'iets' van beweging gehad, nu lekker ontbijten.
Smoothie van bevroren aardbei, een banaan en melk.
En een (of twee of drie :D ) zelfgemaakte muffin van appel- kaneel

voor moest iemand het zich afvragen:
100 grm havermout in de blender tot het een 'bloem' substantie wordt
2 eieren, 2 appels, scheut melk, 1tl bakpoeder, 1 el kaneel toevoegen, mixen en in de oven! (20-25 minuutjes) En dan daarna lekker honing of agavesiroop erover en evt wat kokosschilfers!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:25

gribaldi schreef:
Maanlicht schreef:

Ik dacht dat ik een obsessie had maar Maanlicht jij hebt daar ook last van...

Nounou, dat vind ik overdreven, ik heb ooit minder gewogen. Ben model geweest en wil dat lijf graag terug.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:29

Die link die in de OP staat voor het berekenen van je BMI
doet het bij mij niet, tenminste wel dat ik alles in kan vullen maar niet het berekenen ervan.

Laten we het gewoon gezellig houden hier :)
Iedereen streeft naar een doel waar hij of zij gelukkig van wordt :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:47

Er is ooit een mod-opmerking geweest om dergelijk streven aan te kaarten, toen kwam de reactie dat we zelf-regulerend te werk gaan dus de opmerking naar maanlicht toe met die lengte en dat gewicht lijkt mij niet onterecht. Het blijft een forum waar ook minderjarigen kunnen meelezen.

Week 3 terug aan het werk, kan nog steeds niet rijden en sporten, balans nu na weer 2 weken flink proberen is -1,2 kg. Betekent sedert begin januari -1,6, echt erg dat ik van die ene week thuis zitten alles teniet gedaan had toen, snap het nog steeds niet. Ben nu bijna van de pijnstillers af en denk dat die toch ook wel echt voor vocht ophouden gezorgd hebben.
De weekends zijn het lastigst maar ik ben tevreden, er zit weer beweging in dus hoop dat eens ik weer kan rijden, dat nog wat zal versnellen of toch zeker zo zal blijven. Als ik naar de laatste 2 weken kijk is het OK, ik moet gewoon niet naar begin januari kijken want dan is het deprimerend weinig ;)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:50

BloemBloem schreef:
Die link die in de OP staat voor het berekenen van je BMI
doet het bij mij niet, tenminste wel dat ik alles in kan vullen maar niet het berekenen ervan.

Laten we het gewoon gezellig houden hier :)
Iedereen streeft naar een doel waar hij of zij gelukkig van wordt :)

Dat is waar tot een bepaalde hoogte: andere mensen die hier niet reageren lezen waarschijnlijk ook mee, hier kunnen ook kinderen bij zitten die dan denken van 'oh ik heb ook die lengte! Dan moet ik ook 50kg wegen!'.

@maanlicht; kan wel zo zijn, maar naar mijn weten zijn modellen vaak veel te licht en mager (al begint daar tegenwoordig verandering in te komen). Als ik jou lengte zo zie en je steefgewicht... Dan komt dat op mij over als ongezond.

Maar vooral door blijven gaan als je dat wil dan he ;)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:07

Mag ik eens een 'stoute' vraag stellen :P als jullie even willen kijken naar de foto's in mijn profiel, hoeveel denken jullie dan dat ik weeg? Ik ben 1m60 groot.
Intussen ben ik enkele kilo's zwaarder en zou graag terug eruit zien zoals op die foto's...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:15

Haha jij durft ons te laten gokken, hopelijk valt het je niet tegen dan :P
Ben benieuwd wat andere zeggen maar ik gok 70kg..

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:17

Pfjoew, ik vind dat moeilijk in te schatten van die foto's (sowieso al), met je BP aan enzo ook :)
Vind het een mooi streefgewicht die foto's wel! Je bent niet groot dus ik zou iets van een 58 schatten? Moeilijk!

Haha, meteen een heel erg ruime marge :')

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:43

Ik gok 65?
Vind het heel moeilijk om iemands gewicht zo te schatten...

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:57

Van de foto's af zou ik ook hoger gokken, maar ik denk dat de foto's overschatten ipv onderschatten :) Ben nu wel benieuwd hoe het echt is hoor :P

Ik zou jullie nooit laten gokken haha, zo moeilijk!

Vroeger heb ik nog wel zo'n regeltje gehoord: ben je 1.65, dan is 65 kg ideaal, ben je 1.70, dan 70kg enzovoorts, mijn oma zei dat vroeger maar daar zijn jullie het denk ik ook niet mee eens ;)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:59

Ik denk ook rond de 65. Ik heb een beetje hetzelfde postuur, alleen ben ik 15 cm groter en ik ben dan ook 10 kilo zwaarder.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:06

Stral schreef:
Van de foto's af zou ik ook hoger gokken, maar ik denk dat de foto's overschatten ipv onderschatten :) Ben nu wel benieuwd hoe het echt is hoor :P

Ik zou jullie nooit laten gokken haha, zo moeilijk!

Vroeger heb ik nog wel zo'n regeltje gehoord: ben je 1.65, dan is 65 kg ideaal, ben je 1.70, dan 70kg enzovoorts, mijn oma zei dat vroeger maar daar zijn jullie het denk ik ook niet mee eens ;)

Dan ben ik al bijna ideaal (bijna) ideaal!
Zo zit dat ook in mijn hoofd al moet het gewoon nog wat strakker en her en der wat vetjes eraf :o

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:07

Dan zou ik 80 mogen wegen :') Dat woog ik toen ik begon _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:08

Volgens mij is er over het doel van maanlicht al genoeg gezegd. Persoonlijk vind ik het ook een ongezond doel, maar ga er verder niet op in.

Stral, mijn tante vertelde die regel ook, alleen was het volgens haar het maximale gewicht. Ik vind het zelf wel een fijne regel.

Carnavalsweekend goed doorgekomen gelukkig. Was even de motivatie kwijt door stress, dus 3 dagen niet zo goed opgelet. Nu weer vol aan de bak, morgen weer wegen om te zien of er wat verandert is.

Mijn lijstje van gisteren:
O/L: 500 gr kwark
A: andijviestamppot met gehaktballetjes en jus :9
T: 3 glaasjes cola tijdens het uitgaan
1533 kcal-204 gr koolhdyraten (oeps :') ) -46 gr vet -67 gr eiwit

Mijn lijstje van vandaag:
O: 400 gr kwark
T: Lu koekje :o
L: cracker met runderrookvlees, 2x cracker met gekookt ei, kopje cup a soup
A: speklapje met rode bieten.
1361 kcal - 93 gr koolhydraten - 71 gr vet - 88 gr eiwit

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:17

xNavatu schreef:
Dan zou ik 80 mogen wegen :') Dat woog ik toen ik begon _O-

Ja het klopt dus inderdaad niét heb ik ontdekt toen ik wat ouder werd :lol:
Qua maximaal gewicht kan het wel kloppen denk ik! Bij mij toch idd, zit er nu nog 4,5 boven dus...

Ik ben de skyr een beetje beu, morgen maar eens havermout met kokosmelk proberen!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:22

dat is heel grof gezegd de stelregel voor BMI 25 inderdaad. Dus de bovengrens, niet de ideale grens.
En schatten, poeh... ik denk dat je daar op een redelijk mooi gewicht zit dus zou ook schatten rond de 58-60kg.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:31

Ik zou ook gokken op rond de 58.
Ik werd in het echt altijd lichter geschat als dat ik echt was. Heel fijn haha! Ik vind zelf het schatten heel moeilijk!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:44

Antonius, ik gok een kilo of 62?? Maar ik ben slecht in gokken hoor :P

Wat weinig eten en een ongezond gewicht als doel betreft, been there, done that. Woog op gegeven moment 52 kilo bij een lengte van 1.68 en voelde me gewoon k.u.t. Geen energie, chagrijnig.... dat nooit meer voor mij.

Natuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij of zij doet, maar er lezen hier idd kinderen mee. En ik vind dat kinderen al een verkeerd beeld krijgen door wat vaak in de media te zien is. Hoop ook dat het size zero ideaal in een heel rap tempo verdeijnt

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:45

Hoi dames, ik had gister een superleuk badminton toernooi, na jaren geen racket meer vast te hebben gehouden...en bloedfanatiek natuurlijk hè? Ik heb de hele dag keurig gegeten, maar 's avonds bij de tv een halve zak nibbits opgegeten... :9
Vandaag dus weer keurig aan de gang qua eten en heb giga spierpijn van gister... :D

Dit wordt m'n lijstje vandaag:
O twee bbh kipfilet en pindakaas
T sultana crunchers
L 1 kaiserbroodje met filet en een beetje pindakaas, 1 zonnepit boterham kipfilet
A broccoli, gebakken krieltjes, tartaartje en gebakken champignons

Lopen met paard, verder niet veel beweging: spierpijn!!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:47

Antonius schreef:
Mag ik eens een 'stoute' vraag stellen :P als jullie even willen kijken naar de foto's in mijn profiel, hoeveel denken jullie dan dat ik weeg? Ik ben 1m60 groot.
Intussen ben ik enkele kilo's zwaarder en zou graag terug eruit zien zoals op die foto's...

Leuke foto's! Vind het lastig te zien zo te paard, maarzou gokken dat je daar zo'n 58 kilo weegt??