Korfballende bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 17:38

Helemaal vergeten te reageren hier zie ik!

Mooi dat je goed hebt kunnen afsluiten Angel! Ben benieuwd of je het gaat missen komend jaar!

Tof dat je de scherpschuttersprijs had Arja! Nog korfbal activiteiten deze zomer of even niks?

Ik heb de knoop doorgehakt, ik speel volgend jaar bij Novio :)

arjaaaaa

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 20:51

Net een weekje kampleiding geweest van korfbalkamp en verder niets. Naast de taken die jij de tc horen dan.

Wat leuk! Wanneer starten je trainingen? Wel leuk om meer uitdaging te krijgen denk ik!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 09:19

arjaaaaa schreef:
Net een weekje kampleiding geweest van korfbalkamp en verder niets. Naast de taken die jij de tc horen dan.

Wat leuk! Wanneer starten je trainingen? Wel leuk om meer uitdaging te krijgen denk ik!

We starten 14 augustus. Weekend van de 20e meteen een trainingsweekend in België. Ben benieuwd. Wanneer jullie?

Ah waren jullie nou afgelopen seizoen op zoek naar nieuwe trainer? Ja toch? Was dat nog gelukt?

En genoten van kamp? :)

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 12:39

Wij starten de 23e pas. Helaas geen hoofdcoach gevonden, misschien nog iemand van binnen de vereniging, maar die wil het alleen doen als iedereen uit de selectie erachter staat. Op het veld gaan we breedte spelen en in de zaal blijven we wedstrijdsport spelen. Zeker in de zaal is een coach wel nodig.

Kamp was super! Met 34 kinderen in een kamphuis naast het bos, heerlijk! Wel dodelijk vermoeiend, ben nu aan het bijkomen

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-23 14:41

arjaaaaa schreef:
Wij starten de 23e pas. Helaas geen hoofdcoach gevonden, misschien nog iemand van binnen de vereniging, maar die wil het alleen doen als iedereen uit de selectie erachter staat. Op het veld gaan we breedte spelen en in de zaal blijven we wedstrijdsport spelen. Zeker in de zaal is een coach wel nodig.

Kamp was super! Met 34 kinderen in een kamphuis naast het bos, heerlijk! Wel dodelijk vermoeiend, ben nu aan het bijkomen

Oh zonde dat jullie niemand meer gevonden hebben! Het is echt heel lastig momenteel. De coaches die wel op de markt zijn willen vooral een boel geld en dat hebben kleine verenigingen gewoon niet..

Oh jeetje, boel kids! Hele week weggeweest of paar dagen?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 14:45

Klopt, we kunnen niet veel betalen en we spelen in de laagste klasse, dat helpt ook niet mee, er is gewoon veel keuze

Kamp was van maandag tot en met vrijdag. Weinig gekorfbalt, maar veel leuke dingen gedaan. Super leuke groep kinderen!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 10:53

arjaaaaa schreef:
Klopt, we kunnen niet veel betalen en we spelen in de laagste klasse, dat helpt ook niet mee, er is gewoon veel keuze

Kamp was van maandag tot en met vrijdag. Weinig gekorfbalt, maar veel leuke dingen gedaan. Super leuke groep kinderen!

Pfoe een week kamp ook, heftig! Maar als het maar leuk was! :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 22:26

Weer klaar voor het nieuwe seizoen? :))

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:12

Oeps, hier al een poosje niets gepost

Hoe gaat het bij je nieuwe club? Verlopen de selecties prettig?

Hier spelen we op t veld nu breedte, ben benieuwd. Zijn steeds best wat mensen afwezig, maar met 7 dames komt dat vast goed
Ik ga in de zaal wel weer voor de selectie voor 1, ben benieuwd

Vorige week een oefenwedstrijdje gespeeld. Was leuk. Halve wedstrijd als heer gespeeld. Maar mijn pluspunten komen dan minder naar voren.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 08:16

arjaaaaa schreef:
Oeps, hier al een poosje niets gepost

Hoe gaat het bij je nieuwe club? Verlopen de selecties prettig?

Hier spelen we op t veld nu breedte, ben benieuwd. Zijn steeds best wat mensen afwezig, maar met 7 dames komt dat vast goed
Ik ga in de zaal wel weer voor de selectie voor 1, ben benieuwd

Vorige week een oefenwedstrijdje gespeeld. Was leuk. Halve wedstrijd als heer gespeeld. Maar mijn pluspunten komen dan minder naar voren.

Haha ik vroeg me al af of je hem ontstipt had :)

Door breedtekorfbal dus ook geen selectie geweest? Hebben jullie het trainersprobleem nog op kunnen lossen?

Wel een compliment dat je het als heer ook gewoon volhoudt in een wedstrijd! Nog gescoord?

Hebben er nu 3 weken voorbereiding opzitten. Selectie is afgelopen week bekend geworden. Waren met 17 dames voor 12 plekken :wow:
Heb een plekje weten te bemachtigen in 2, was ook wel mijn doel, staan goede dames in 1. Hoofdcoach wilde ook met lange dames gaan spelen, tja dat ben ik niet :+ Dan maar lekker in de kijker spelen in 2 en hopen op wat invalbeurtjes.

Wel leuke tegenstanders getroffen op de toernooien. Op trainingsweekend in België troffen we o.a. het tweede van een belgische leagueclub (daar gingen we er wel vrij hard af :+). Zat DVO 1 naar onze wedstrijd te kijken omdat ze na ons speelden _O-

Vorige week tegen reserve overgangs en hoofdklasser. Die wonnen we wel allebei *\o/* En gister tegen reserve 1e die we wonnen en vervolgens tegen een reserve hoofdklasser die wel een stukje beter waren :=

Gister 2 volledige wedstrijden gespeeld bij 2 (hadden reguliere wedstrijdtijden) en toen mocht ik laatste 10 minuten nog even invallen bij 1 terwijl ik al volledig uitgecheckt was. Laten we die invalbeurt maar snel vergeten _O-

Wel flink intensief allemaal omdat de trainingen ook 2u duren, maar wel lekker uitdagend en een leuke groep!

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:06

Wow, dat klinkt echt gaaf zeg! Je zult nu wel een super goede conditie hebben!
Klinkt alsof je een goede keuze hebt gemaakt, door over te stappen.
Heb jij persoonlijk nu dan wel tegenstanders die gelijkwaardig zijn? Lijkt me dat jij dan og een enorme groeicurve kan maken, omdat dat de laatste jaren niet echt het geval was..

Ik heb zowel als heer als als dame gescoord. Begin van de wedstrijd dacht de heer zich gelijk tegen me te laten zakken, had ie beter niet kunnen doen, haha. Daarna liet hij zich niet meer zakken, maar keek de andere tegenstander- heer met mij mee, waardoor mijn teamgenoot-heer lekker kon scoren, die had er 5 geloof ik.
2e helft als dame, heel veel gevangen, dame was niet zo lang. En een lekker wegtrekkertje gescoord.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 10:04

arjaaaaa schreef:
Wow, dat klinkt echt gaaf zeg! Je zult nu wel een super goede conditie hebben!
Klinkt alsof je een goede keuze hebt gemaakt, door over te stappen.
Heb jij persoonlijk nu dan wel tegenstanders die gelijkwaardig zijn? Lijkt me dat jij dan og een enorme groeicurve kan maken, omdat dat de laatste jaren niet echt het geval was..

Ik heb zowel als heer als als dame gescoord. Begin van de wedstrijd dacht de heer zich gelijk tegen me te laten zakken, had ie beter niet kunnen doen, haha. Daarna liet hij zich niet meer zakken, maar keek de andere tegenstander- heer met mij mee, waardoor mijn teamgenoot-heer lekker kon scoren, die had er 5 geloof ik.
2e helft als dame, heel veel gevangen, dame was niet zo lang. En een lekker wegtrekkertje gescoord.

Lekker bezig geweest dan! Ik vind "teamgenoot-heer" wel een mooie omschrijving _O- Mooi dan je dan je eigen heer kon binden :)

Ja ik denk van wel qua tegenstanders. Scoor nog wel wat balletjes mee (niet meer zoveel als voorgaande jaren natuurlijk) en krijg er nu ook wel eens hier en daar wat tegen. Voorheen hield ik eigenlijk bijna altijd de 0. Gelukkig nog geen tegenstanders tgengekomen waarvan ik dacht: wissel me maar, want deze kan ik niet houden. Ik heb nog niet echt een wedstrijd gehad dat ik er echt lekker in zat, want we wisselen nog steeds van vakken en dat vind ik lastig gezien ik niemand ken en zij mij natuurlijk ook niet. Ik weet niet wat er in zit, omdat ik natuurlijk al wel 28 ben, maar ik zuig gewoon lekker alle tips op die ik mee krijg :)

Conditie is t.o.v. voorgaande jaren denk ik inderdaad al beter. Merk het ook vooral aan mijn bovenbeenspieren en armspieren dat de boel strakker wordt :D

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 19:26

Klinkt goed! 28 is geen 18 meer, maar nog genoeg potentie ljkt me!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 20:12

Mijn god, wat was het heet vandaag op het kunstgras %)

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 08:49

Ja echt, niet normaal!
Ik heb een kwartier met t 2e meegedaan en bijna mn hele eigen wedstrijd.
T 2e had 4 dames en 3 heren en wij precies 4 om 4. Dus t leek ons verstandig ivm de hitte om met z'n allen een beetje door te wisselen. Bij t tweede heerlijk ingevallen, heb verdedigend ook wel het verschil kunnen maken, werd een gelijkspel. Mn eigen wedstrijd verloren. We waren aan elkaar gewaagd, maar de afronding bij ons was slecht. Bij mij helaas ook. Kansen die ik er normaal wel inleg, allemaal gemist. Echt vreselijk! En een andere dame die echt niet in de wedstrijd zat, moest nog huilen toen ze feedback kreeg van en heer.. jong meisje nog..

En hoe ging het bij jou?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 11:18

arjaaaaa schreef:
Ja echt, niet normaal!
Ik heb een kwartier met t 2e meegedaan en bijna mn hele eigen wedstrijd.
T 2e had 4 dames en 3 heren en wij precies 4 om 4. Dus t leek ons verstandig ivm de hitte om met z'n allen een beetje door te wisselen. Bij t tweede heerlijk ingevallen, heb verdedigend ook wel het verschil kunnen maken, werd een gelijkspel. Mn eigen wedstrijd verloren. We waren aan elkaar gewaagd, maar de afronding bij ons was slecht. Bij mij helaas ook. Kansen die ik er normaal wel inleg, allemaal gemist. Echt vreselijk! En een andere dame die echt niet in de wedstrijd zat, moest nog huilen toen ze feedback kreeg van en heer.. jong meisje nog..

En hoe ging het bij jou?

Ah gossie, dat is wel sneu als ze moeten huilen! Gelukkig jij wel lekker in kunnen vallen, jammer van de kansjes! Volgende week weer lekker maken. Merk dat ik zelf ook nog niet alle kansen afmaakt die ik normaal wel doe, misschien nog beetje onscherpte aan het begin van het seizoen?

Wel slim van dat doorwisselen van jullie!

Eerste helft gingen we super van start. Stond 10-5. Daarna zakte het als een pudding in elkaar en scoorde het andere vak niet meer. 13-19...
Superzonde. We hebben echt denk ik 50 van de 60 minuten staan te verdedigen :O
Als we aanval kwamen scoorde we steeds meteen.

1 wel gewonnen gelukkig (16-9). We zaten nog te kijken met die mini poules nu. Stel dat ze doorgaan met goede spel van de voorbereiding en alles winnen dan spelen ze na de zaal hoofdklasse _O-
Maar goed, 1e wedstrijd winnen zegt nog niets natuurlijk :+

1 had ook 2 scheidsrechters, maar dat komt natuurlijk door overgangsklasse. We hadden daarmee ook even een error toen we dat zagen _O-

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 07:58

Lekker gespeeld gisteren?

Onze wedstrijd is verplaatst, want we waren maar met 4(van de elf!) Erg hé! Maar goed dat t breedtesport is

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 11:12

arjaaaaa schreef:
Lekker gespeeld gisteren?

Onze wedstrijd is verplaatst, want we waren maar met 4(van de elf!) Erg hé! Maar goed dat t breedtesport is

Zo dan! Dat is wel erg weinig! Was er iets waar meerdere mensen heen moesten ofzo? Of allemaal losse redenen?
Wat zonde!

Komende week wel gewoon spelen?

Wij hebben wederom de tweede helft verpest :roll:
Stonden 1-6 voor, uiteindelijk 13-11 verloren :n 1 heeft wel weer gewonnen.
Als we niet oppassen met die kleine poules dan degraderen wij zo en zal 1e promoveren naar hoofdklasse :=
Dan krijg je ook een lekker klasseverschil..

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 12:58

Wat zonde zeg dat verlies! :\

En jammer dat er zo weinig zijn.

Ik mis het wel, ik mis de zaterdagen kwijt zijn niet. Maar ik zag dat mijn oude vereniging opeens een midweek heeft! :oo

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 13:10

Flying_Angel schreef:
Wat zonde zeg dat verlies! :

Ik mis het wel, ik mis de zaterdagen kwijt zijn niet. Maar ik zag dat mijn oude vereniging opeens een midweek heeft! :oo

Haha zie ik daar een kansje dat je weer gaat korfballen? :))

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 13:57

DideH schreef:
Flying_Angel schreef:
Wat zonde zeg dat verlies! :

Nou het voelt een beetje als een groep mensen die zichzelf een soort van gekozen hebben? Ze zijn best goed. Maar ik zag een tegenstander die hier ook in de buurt zit, dus misschien ga ik een keer buurten :))

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 20:40

Flying_Angel schreef:
DideH schreef:

Nou het voelt een beetje als een groep mensen die zichzelf een soort van gekozen hebben? Ze zijn best goed. Maar ik zag een tegenstander die hier ook in de buurt zit, dus misschien ga ik een keer buurten :))

Hoe bedoel je die "zichzelf gekozen hebben"? Dat ze zelf een team hebben samengesteld?

Ben benieuwd of je weer gaat beginnen! :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 21:25

DideH schreef:
Flying_Angel schreef:

Hoe bedoel je die "zichzelf gekozen hebben"? Dat ze zelf een team hebben samengesteld?

Ben benieuwd of je weer gaat beginnen! :)

Ja, voelt beetje alsof een deel van de selectie dit heeft besloten en een aantal op uitnodiging van hen is toegevoegd. Alsof de club hier zelf buitenspel is gezet.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 06:16

Ah op die manier. Hoor je ook best vaak dat dat soort groepen zeggen: "wij worden het derde als vriendenteam". Ben benieuwd of het wat is voor je! Wanneer ga je kijken?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 21:25

Gister wel gespeeld Arja?