Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:36

Ze is er! Lieve uitstraling heeft ze. Ze ziet er redelijk in conditie uit, of vertekent de foto?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 21:55

Jaa ze is ook echt lief! Heb haar lekker in de stal gepoetst en ze genoot er van. <3
Ik ook trouwens haha, lekker even beetje met der bezig zijn. Ze was er uiteindelijk wel moe van. Veel nieuwe indrukken en de reis natuurlijk. Terwijl ze wel super rustig was en rustig stond te kijken en hooi te eten wat ik haar gegeven had. Ze stond uiteindelijk lekker te dutten, dus ze was wel op haar gemak. Ze staat aan de raam kanten, dus met luik naar buiten (die nu wel dicht was overigens haha) en direct aan de andere kant van de muur waren ze pad aan t leggen en zelfs toen ze met zo'n tril ding voorbij kwamen gaf ze geen kik terwijl de rest druk was haha. Totaal geen jazz vooralsnog, lekker relax en nuchter. :D

Een deze dagen mag ze samen met een andere merrie de wei op, die rond dezelfde tijd een veulen verwacht dus dat is echt ideaal! Kunnen ze straks lekker met zijn viertjes buiten spelen! Andere merrie is ook een schimmeltje hihi.

Conditie, ligt eraan wat voor conditie je bedoeld. Hihi. Nee ze ziet er heel goed uit! Mooi in conditie. Ze staat vanaf dat ze gedekt is stil, dus wel al eventjes. Maar ze lijkt nog wel heel mooi in de spieren te zitten! Vooral haar hals. <3

Misschien dat ik met haar nog wat zwangerschap gymnastiek ga doen, af en toe beetje longeren en zo. Vooral ook om haar beter te leren kennen en zij mij natuurlijk. Na het veulentje wil ik haar weer op pakken en gaan we voor het sport predikaat, zodat ze elite sport wordt. Even kijken of ze in t L2 start of meteen thuis naar t Z2 trainen en dan paar keer Z2 starten... Achja nog tijd zat!

Ik ben er in ieder geval onwijs blij en wijs mee!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:59

Wat is je plan met het veulen?
Komt er een volgtopic :P :P, hoop je zelf op een bepaald uiterlijk/geslacht/karakter

Ben echt zo blij voor je

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 22:04

Veulentje heb ik echt nog geen idee van! Eerst natuurlijk hopen dat t allemaal goed gaat en gezond is. Daarna dat t er een is die knap is en minstens net zo knap loopt als mams!

Stiekem hoop ik op een vos met véél wit! Hengst of merrie maakt me niet zoveel uit.

Jaa er komt zeker een volg topic! :D

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:09

Als het een schimmel wordt krijgt die vast veel wit :P :P
Ga zeker volgen dan

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:12

Ik bedoelde idd ook spieren, zeker als ze al zo lang stil staat ziet ze er goed uit.
Geen 2017 veulentje?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 22:17

Jeeh eerste volger! *\o/*

Hihi ja dat zeker! Maar gewone vos met véél wit zou ik ook heel gaaf vinden hihi. Maar een goed paard heeft geen kleur... :D

Ja inderdaad ziet ze er super goed uit! Ook best mooi in de spieren.

2017 veulentje weet ik nog niet... Ene kant wel, andere kant wil ik graag t sport predikaat er mee rijden. Dus misschien niet meteen terug dekken, maar eerst jaartje sport... Of toch terug dekken en toch nog rijden, of terug dekken en jaar daarna jaartje sport, maar ik weet t nu nog niet. Ook afhankelijk hoe t gaat met mij natuurlijk. :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:39

leuk dier.

Hoe groot is ze?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 22:40

Ze is 1,66 ongeveer. :)
Voor mij ideale maatje (ben niet zo groot, of nouja net zo groot :D )

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 00:03

Is inderdaad een mooi maatje maar ik dacht dat je het de hele tijd over een pony had.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 07:37

YvonneV schreef:
Is inderdaad een mooi maatje maar ik dacht dat je het de hele tijd over een pony had.

Hihi mijn jaarling is een D-pony! :D

Pff ik ben goed ziek. :(
Hoop nog even paar uurtjes te kunnen slapen nu.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:08

Ze is echt zo leuk! Fijn voor je, en fijn dat ze er nu is! Staat ze bij St O? Dan kom ik een keer kijken, als dat kan.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:38

Oow dat is zeker een mooi maatje!!! :))

Uiteraard volg ik ook mee als er een volgtopic komt! Fijn dat je je gedachten wat kan verzetten met haar!! Hopelijk gaat het ook lukken om haar volgend jaar op te pakken!!

Heb je nog een beetje kunnen slapen? :(:) is veel oliebollen eten geen geweldig laxerende tip?! :')

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:42

Wat een geweldig mooi diertje!!!! Gefeliciteerd!!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:13

Ik heb zelf 4 schimmels op stal staan..... Dus mij heb je al gelijk te pakken met d'r kleurtje. Je mag ze zo opsturen, hoeft geen strikje om......

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 16:18

Lielle schreef:
Ze is echt zo leuk! Fijn voor je, en fijn dat ze er nu is! Staat ze bij St O? Dan kom ik een keer kijken, als dat kan.

Ze staat in Sint Oedenrode! Je bent altijd welkom om een keer langs te komen. :D

_KiMbErLeY_ schreef:
Oow dat is zeker een mooi maatje!!! :))

Uiteraard volg ik ook mee als er een volgtopic komt! Fijn dat je je gedachten wat kan verzetten met haar!! Hopelijk gaat het ook lukken om haar volgend jaar op te pakken!!

Heb je nog een beetje kunnen slapen? :(:) is veel oliebollen eten geen geweldig laxerende tip?! :')

Jeeh, al twee volgers!! *\o/*
Ben onwijs blij met haar!

Ja, gelukkig nog wat kunnen slapen. Heb flink virusje te pakken, pff. Kan er nog wel bij natuurlijk...

Haha, dat zou normaal gezien best helpen. :D
Gelukkig lust ik best graag oliebollen. *D

Wendy_Komen schreef:
Wat een geweldig mooi diertje!!!! Gefeliciteerd!!

Dankjewel! :D

XLeandrosX schreef:
Ik heb zelf 4 schimmels op stal staan..... Dus mij heb je al gelijk te pakken met d'r kleurtje. Je mag ze zo opsturen, hoeft geen strikje om......

Hihi ik vind schimmels práchtig, maarrr heel eerlijk. Ik zei altijd dat ik NOOIT een schimmel wilde... Al dat poetsen en wassen haha. Maar een goed paard heeft geen kleur en ik ben er heel gek mee! Dus ze mag lekker blijven. :j

[ITP] Mijn dubbele sinterkerst cadeautje voor de komende 10 jaar!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:32

Wij wilden ook geen schimmel, guess what :-) maar die is heul veel witter en ik denk net zo oud. Maar dan kom ik zeker een keer kijken, ik woon in Veldhoven :-)

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:34

ik wilde geen schimmel, geen paard, geen kreupele en eentje die gewoon normaal de trailer in gaat en zijn wormen kuur op eet. Guess what :')

en toch is ie heeeeeeel leuk :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 12:28

Hihi volgens mij wilden veel schimmel eigenaren eigenlijk helemaal geen schimmel! :D

Ze is inderdaad nog heel donker, ze is van 2004. Op de foto's van de keuring is t ook gewoon nog een bruine! Zou je niet zeggen dat t schimmel is...

Ze heeft 1 zwart veulen en 1 schimmel bruin geboren veulen gegeven. Dus ben heel benieuwd welke kleur veulen ze nu gaat krijgen! Als t in ieder geval maar gezond is, dat is t belangrijkste! En daarna dat t een goed karakter heeft en fijn kan bewegen! :D

Ben nu op weg naar haar! Maar ben behoorlijk ziek... Kan even niet zonder paracetamol en ibuprofen, dan voel ik me echt heel beroerd. Heb ook flink koorts (40.4 zonder pcm en ibu, 38.2 met...). Maar ga toch even heen!

Sinds gisteren helaas weer hoge druk hoofdpijn. Baal ik flink van, hoop maar dat t door verkoudheid/virusje komt en t snel weer weg trekt. Zei al dat er ook snot in mijn drains zit haha.

Maar tot nu toe hebben ze t langer volgehouden dan alle drains hiervoor... Dus hopelijk is t gewoon even een "foutje" en voelt t sowieso erger door t ziek zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:33

Nou ja, met een topic als dit: ilonamandjes @ [ITP] Een heel speciale kerstoutfit kun je zelfs wel enigzins begrijpen waarom mensen niet altijd een schimmel willen. }:0 (Is overigens geen schimmel volgens mij maar cremello, maar goed, komt op hetzelfde neer...)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:41

Wij hebben 6 jaar een schimmeltje gehad, nooit problemen mee. Kregen 9-ens voor de verzorging.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 12:43

Ochjeetje! Nou inderdaad hahaha.

Gelukkig is ze nog niet helemaal wit, maar vies wel. :D
Van t voorjaar eens goed schrobben, maar ben niet zo van t uitgebreid poetsen, meer van het functioneel poetsen hahaha. Alleen nu ik nog niet zoveel kan zal er wel wat vaker uitgebreid gepoetst gaan worden. :D
Misschien dat ik haar ook wel al een keer eerder was, hebben warm water... Dus waarom niet.

Als schimmel inderdaad echt wit is zal je inderdaad goede punten daarvoor krijgen! Alleen jammer dat de meeste schimmels viespeuken zijn. :+

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:53

Ik denk niet dat ze persee viespeuken zijn, je ziet het alleen heel erg :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:47

Zoiets dus
Schoon

Afbeelding

Vies
Afbeelding(wei was gemest)

, en dit is op stal een schoon paard, zeker vergeleken met de andere twee.

Ik heb het wsl gemist, maar van wie is ze drachtig?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:20

OEWWWW LIELLE... ooo een knappe schimpie!!

Ik ga binnenkort ook eennschimpie rijden <3

Quir... bij mij werkt de laxerende werking van de oliebollen al, daar??

Balen dat je je poedersuiker voelt! -O-

2016 wordt hopelijk jouw jaar!!!