Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira30

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:40

Heel verstandig.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:46

_lauraaa_ schreef:
Ik ben zowiezo al blessure gevoelig. Te lang met scheve knieën doorgelopen waardoor ik bij squats de ene keer geen last heb van mijn knieën en de andere keer pijn heb. Polsen zijn bij mij ook niet geweldig. Heb ze vaak overbelast dus moet echt op techniek letten. Gewichten komen daarna wel.

precies!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:53

Vinden jullie 20 euro voor trainingsschema laten maken veel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:54

Verstandig idd!

Ik ben al even niet meer wezen sporten. Heb ineens last van hele heftige hoofdpijn aanvallen. Wilde vanavond eindelijk weer gaan na 2 zware stage dagen. Maar lig al weer kotsmisselijk met een hoofdpijnaanval op bed. -O-

Kan nu dus uiterlijk pas van het weekend weer lekker sporten ivm andere afspraken.

Iets totaal anders nu! Wat doen jullie voor de buikspiertjes??!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:56

Planken, leg raises, hanging leg raises planken waarbij je schouders aan tikt, abdonimal crunch en nog een voor schuine buikspieren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:59

oeii beterschap.

Gianti: of dat veel is durf ik niet te zeggen. Heb er geen verstand van.

Zou eigenlijk vandaag alleen shape gaan doen omdat pump vol is, maar toennet een berichtje van een vriendin dat ik mij heel snel moest inschrijven. Dus nu kan ik toch 2 lessen doen!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:42

Gianti, hier kost het ook 20 euro om een trainingsschema te laten maken. Ik laat het er zelf bij zitten omdat ik hier toch nog maar 2 maanden ben, maar je zou het eventueel wel kunnen doen :)

Oei dominique, vervelend! Is het migraine? Sterkte!

Lauraaa succes!

Ik sla sporten over vandaag. Waar ik woon is ook een kamer voor toeristen, en er zit nu een stel met een kind van 2 die lekker actief is geweest in de nacht dus ik heb geen oog dicht gedaan. Heb de hele dag geslapen na school :') En voel me echt verrot. Dus vandaag maar even een rustdagje en morgen weer aan de bak!

Over de eiwitshakes: nemen jullie die ook op rustdagen? En als je op vakantie bent? (voor mij vandaag bijvoorbeeld, moet ik hem gewoon nemen? En volgende week zit ik een week in Marokko, moet ikhem dan ook gewoon nemen?). De man van de nutrition store zei tegen mij: je stopt toch ook niet met eten 8)7 oftewel: ik moet ze gewoon blijven nemen. Maar goed, graag jullie mening hierover :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:45

Ik neem nu wel :) maar als je genoeg eiwitten uit je gewone eten haalt!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:07

Dat weet ik dus niet :') en volgende week weet ik het al helemaal niet, afhankelijk van wat we daar onderweg tegen komen... Eet men eiwitrijk in Marokko? :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:32

Ik gebruik whey perfection op sportdagen en smart protein heel zelden als ik met normaal eten mijn eiwitten niet haal, dat komt echt heel weinig voor. Ik tel het iedere dag uit. Op vakantie zal ik ook wel een oaar zakjes van beide meenemen denk ik zo.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:57

Ik doe nu buikspieren of op matje en dan recht en schuin
Of op zij liggen en dan omhoog

of op bankje dat schuin naar achter staat en dan in 3 verschillende niveau's omhoog 5x van helemaal laag omhoog 5x tussenniveau 5x hoog

of op apparaat en dan gewicht op ongeveer 20/25 kilo

Ik neem helemaal geen shakes nog na sporten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:14

ikke trots :o :o

net bij dietiste geweest en weeg nu 51 kg :):) :):) :):) toen ik bij der begon woog ik iets onder 49 :):) :):) ze was verbaasd dat mijn spiermassa zelfde was gebleven, aangezien ik in verhouding veel koolhydraten binnen krijg.. even kijken of dit genoeg kcal zijn en dan sleutelen met de verhouding...

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:21

Yayyy goedzo! Hoe lang ben jij eigenlijk?

Qua buikspieren: inderdaad wat hier al is opgenoemd. En ook nog op zo'n 'buikspierbankje' (waar je dus met je benen vast zit en jezelf omhoog moet trekken) met een schijf van 10 kg op m'n borstkas. Verder als je een yogabal hebt: op de gond liggen, benen omhoog, yogabal naar je benen gooien en met je benen opvangen, dan met de bal tussen je benen helemaal naar beneden zakken zodat je de grond net niet raakt, en dan weer omhoog. Klinkt simpel, is best pittig :P In de video op 3:50 min.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:22

wat ik nog beste oefening voor de buikspieren vind voor thuis, is de abwheel!

ik ben 1.68 :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:39

Emita goedde tip met die kilo's op je buik.
Nu nog spierpijn genoeg met eigen lichaam dus dat eerst opbouwen

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:45

Ik neem mijn eiwitjes gewoon als supplement. Dus als ik niet uitkom met eiwitten op een rustdag neem ik ze wel. Behalve bij mijn lange rust, zaterdag-zondag-maandag. Dan zijn mijn spieren al wel hersteld en vind ik het eigenlijk een te prijzig supplement om in te nemen. :P
Maar ik heb wel aaaaltijd moeite met mijn eiwitten halen. Ik zit meestal maar op de helft of zo (zonder shakes).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:15

Fijn gianti, dan heb je wellicht toch een beetje een dieet gevonde dat bij je lijf past!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:15

Gianti schreef:
wat ik nog beste oefening voor de buikspieren vind voor thuis, is de abwheel!

ik ben 1.68 :)

Oké wij zijn evengroot, en waren even zwaar :') alleen ik ben flink aangekomen. Toen ik in Argentinië woonde (2010 en 2011) woog ik ook 50 kilo, toen zag ik er zo uit (niet echt een heel duidelijke foto, maar ter indicatie van de verhoudingen en armen/benen) :
Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels weeg ik dus 63 kilo en zie ik er zo uit:
Afbeelding

Ik zie persoonlijk wel het verschil tussen toen en nu, voornamelijk op mijn heupen en buik. Maar ik heb niet het idee dat er serieus 13 kilo meer bij zit als toen. Ben er ook nog niet helemaal uit wat ik nou mooier vind bij mijzelf. Maar ik hoor wel regelmatig van klasgenoten dat ik er nu prima uit zie en dat ze me vroeger eigenlijk te dun vonden..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:19

ik vind mezelf ook echt voor mooie te dun, dacht eerst dat 52 kg wel genoeg is, maar denk dat ik eens ga kijken hoe 55 kg eruit ziet bij mij :) vind het echt super eng.. heb nog nooit zo zwaar gewogen.. maar ja, het kan er ook allemaal zo weer eraf als ik wil..

vind echt niet 13 kg meer ogen!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:22

Nee dat vind dus ook niet.. maarja het zal ook wel deels spier zijn hoor. Want van de zomer woog ik dus 55 (zal wel 5 kilo vet erbij zijn :P ), en daarna ging ik trainen en nu zit ik op 63 kilo.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:23

oohja dan zal ook veel spieren zijn idd!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:51

63 kilo?! Je ziet er beter uit dan ik op dat gewicht en ik ben 1.76 :=
Je draagt het op de juiste plekken! En je ziet er ook gespierder uit, het zal heus niet alleen vetjes zijn.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:02

Wauw netjes emita dat zie je echt niet ziet er goed uit zo! En hoe oud was je?

Ik merk dat Hoe ouder Ik wordt Hoe meer je lijf veranderd weeg al jaaren rond de 63/64 maar zie er toch anders uit kwa bouw.
Sport pas maand nu echt serieus dus dat is het niet

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:58

Toen was ik 17. Nu ben ik 22 :-)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:44

Oeh, ik ontdek net dat ik zaterdag bezoek krijg dat blijft eten, dat wordt cheatmeal, haha. Nog even een lekker toetje bedenken.... En misschien nog paar lekkere hapjes, maar heb ook niet heel veel tijd...