Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:48

Wat lijkt me dat frustrerend Pipo , veel succes

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:13

Pff... heel veel succes. Als een leraar/es een beetje begrip toont voor kinderen met speciale behoeften, dan gaat het vaak ook gewoon goed.

Excuses dat ik mij na het voorstellen niet meer heb gereageerd in het topic. Dit komt mede doordat ik een midweekje weg was richting het strand :)
Hier zijn wel wat vervelende dingen gebeurd, maar dat is grotendeels gekomen doordat mijn zusje mijn autisme gebruikt om te kunnen schelden en om mij diep te kunnen raken :(
Hebben jullie hier ook wel eens 'last' van? Dat mensen in je naaste omgeving je autisme gaan gebruiken om ruzie te maken en om je verder de grond in te boren? Of is mijn zusje gewoon zo apart (wat ik wel vermoed :')).

@hannahaapje; je mag de foto's wel naar mij sturen als je wilt. Ik ben geen prof maar ik ben voor mijzelf wel heel streng dus ik let wel veel op details en hoe ik dingen kan verbeteren!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:33

Hoe bedoel je, dat je zusje je autisme gebruikt? Wat doet ze?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:34

Succes ermee Pipo!

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:32

milou123 schreef:
Hoe bedoel je, dat je zusje je autisme gebruikt? Wat doet ze?

Ze gebruikt autisme als scheldwoord. Dat blijkt nu weer een soort van scheldwoord te zijn op de middelbare school. Als iemand iets aparts doet of een foutje maakt dan zeggen ze direct ' o wat een domme autist!'. Daar trek ik mij zeer weinig van aan, ookal heb ik wel aangegevem dat ik het vervelend vind als zij dat ook doet.
Woensdag kregen wij al ruzie, maar donderdag was het helemaal uit de hand gelopen. Ik werd uitgemaakt voor mongool, dat ik nog dommer ben dan een mongool, vieze vuile autist, allemaal dat soort dingen. En dat ik door mijn autisme voor allerlei dingen zorgde en ze wenst mij de dood toe. Ik heb mijzelf redelijk ingehouden ook al zat ik mij van binnen flink op te vreten. Is ook voornamelijk de reden dat ik uit huis ben, als ik dan weer 3 of meer dagen bij mijn biologische familie ben, dan loopt het uit de hand terwijl ik al heel erg ben verandert. Mijn zusje daarentegen zou ik zo opgeven voor een cursus woedebeheersing aangezien ze mij ook bijna aanviel. Was net optijd in de badkamer gevlucht. Meerdere keren heb ik samen met mijn begeleidster geprobeerd om een gesprek met haar aan te gaan om dingen te verduidelijken en uit te leggen, alleen werkt het helaas niet.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:25

Mm.. Nja, netjes is het zeker niet.
Maar niet onbelangrijk; mensen zeggen veel dingen als ze boos zijn die ze niet menen.
Dat maakt het niet goed hoor, daar niet van.
En vergeet niet, dat het hebben van een broer(tje) of zus(je) met autisme voor de rest van het gezin ook niet makkelijk is.
Ik ken er genoeg die onbedoeld 'ondergesneeuwd zijn'.
Niet dat het het goed maakt, daar niet van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:30

Ik heb in mijn puberteit ook lelijke dingen geroepen wat dat betreft :o
K*t hormonen.

Had geen broers of zussen thuis, dus mijn ouders kregen wel eens de volle laag... (En kreeg daarna wel een pittig gesprek, schop onder mijn hol 'ben je nooit te oud voor!!!' Of mocht bv niet paardrijden)

Diegene van wie je het meeste houdt, kwets je ook het makkelijkst helaas.

Praat het niet goed, maar o t is soms ook echt lastig... Ik ben opgegroeid met een 'speciale' broer, doe deed nooit wat fout want hij het al zwaar genoeg. Dus dat maakt wat meer rebels af en toe, om mij toch te laten gelden.
Is volledig overgegaan hoor :D

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:27

Nouja het vervelende is dus dat ik dus niks bijzonders heb gedaan. Ik heb wel gezegd dat ik het jammer vind dat er altijd een strijd moet zijn tussen haar en mij en dat ze moest gaan inzien wie haar echte vrienden zijn + een opmerking over haar make-up. Ben ook absoluut niet te beroerd om dat te zeggen. Maar hier bleef het dan ook bij. Normaal kiezen mijn ouders ook altijd mijn zusjes kant, verbaasde mij eerlijk gezegd ook wel een beetje. Maar op dit moment heb ik het contact met haar verbroken. Mijn ouders zijn er dan ook heel erg van geschrokken maar ze staan er wel achter. Ze begrijpen waarom ik deze keuze heb gemaakt. Ze heeft in totaal 1,5 uur tegen mij lopen schreeuwen en daarna heeft ze bijna mijn Ipad en camera aan diggelen gegooit. Ben blij dat er iemand toen kon ingrijpen anders was ik niet zo netjes stil gebleven.

Ik snap ook wel dat het voor haar lastig is, maar ik ben al ruim 2 jaar uit huis, ze krijgt alles wat haar hartje begeerd en ik kom maar 1x in de 2 maanden op bezoek en voorheen smeekte ze mij om langs te komen. Dit deed ik dan ook om naar te plezieren, maar nu kreeg ze haar zin niet en is het redelijk uit de hand gelopen.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 01:02

locorette je zus klinkt echt vreselijk gemeen. :( succes! lastig, het is wel je familie...

Weten jullie nog dat ik zo boos was om een grap over autisten die gemaakt werd op facebook? dat was ik allang vergeten maar degene die het maakte kwam vanavond sorry zeggen! :Y)

Verder weet heel wat meegemaakt, heb echt een vriendin met autisme en die werd echt woedend op iemand uit haar les gewoon ter plekke. omdat zij praatte terwijl zij wou aansingelen of zo weet niet waarom. en ik stond daar dus bij en had echt zoiets van ''vrede op aarde!'' maar ja dat hielp niet, heftig. :')

Als ik niet overdag heb kunnen computeren kan ik me er 's nachts niet achter vandaan sleuren zeg!

Vandaag twee keer weer heel afkeurend aangekeken worden omdat ik vrijwilligerswerk ipv opleiding of betaald werk doe. Iedereen zeurt me er aan me kop over! Behalve ouders en beste vrienden.

Oh ja en mijn lievelingsveulentje is vandaag ook verkocht en opgehaald. Ik vind het zo wreed hoe die van zijn mama gescheiden werd. Eigenlijk hoort zo'n veulentje er een jaar bij te staan en geleidelijk aan afbouwen het afspenen... Nu werden ze na 5 maanden bruut gescheiden. Ik hoop dat de hummel goed terecht komt. Ik ga hem zo missen.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 01:35

Hallo allemaal mag ik hier ook meepraten? Ik weet sinds 2 weken dat ik asperger heb. Het lijkt me fijn om met mensen te praten die dit ook hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 03:30

Hoi corinec, ik heb ook asperger. :) Meepraten hier mag wel, vertel eens wat over jezelf?

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 08:30

Dank je wel maarten. Al vanaf kinds af aan was duidelijk dat er wat met mij aan de hand is. Maar nu pas na 32 jaar heben ze eindelijk een diagnose kunnen stellen. Naast asperger heb ik ook een negatief zelfbeeld. Waar ik met name last van heb i s dat ik me slecht in kan leven, dingen letterlijk op vat en dat ik heel slecht tegen veranderingen kan. Ook vind ik oogcobtact moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 08:31

Beetje typisch ja. :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 09:54

Hier ik ook Asperger, best typisch ja.
Ik heb mezelf ooit aangeleerd om rond het ooggebied bij mensen te kijken. Veel hebben zo niet door dat ik geen oogcontact maak, dat zei m'n 'casemanager' bij het ggz tenminste.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:46

Sterkte pipo!

Locorette: Lekker, naar het strand! Maar wat vervelend dat je zusje zo doet… Heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt. Lijkt me niet leuk!

Hannahaapje: Dat heb ik ook, dat mensen zeggen: jij kunt toch best werken? Omdat ik verder heel normaal overkom en buitenstaanders niet echt iets aan me merken. Heel vervelend vind ik dat. En wat balen dat je lievelingsveulentje weg is : (.

Welkom Corinec!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 22:32

Vannacht gaat de klok een uur terug -O- *\o/*

Aan een kant betekend dat theoretisch gezien, een super mooi vooruitzicht van een heel uur langer slapen..

WAre het niet dat mijn biologische klok niet verstelbaar is dus ik aankomende weken ultravroeg wakker ben omdat mijn wekker niet mee achteruit gaat :( daar baal ik echt van daarom houd ik toch niet zo van de klok een uur achteruit

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:48

Mijn biologische klok moet ook wennen. Hoewel het vorig jaar erg was omdat ik 3 uur 's nachts wakker werd en was vergeten dat de wekker terug ging. Dus dacht om 7 uur: er komt nu misschien iets op tv ofzo, maar moest nog langer wachten -O-. Ach, het is maar 2x per jaar.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:57

ik raak er helaas een paar dagen van slag.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 01:04

Ik kan gewoon me bed niet uitkomen.
RR hoe gaat het? En met de rest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 01:09

Heb geen ritme en dus ook geen probleem met dat uurtje... Zaterdag begin ik met mijn nieuwe bijbaan zoo spannend en zo leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 08:09

Ik ben nu wakker. :Y)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:44

OW ja, dat was het. Daarom ben ik zo belachelijk vroeg wakker. Heerlijk die telefoons en computers en digitale apparatuur die dat soort dingen helemaal vanzelf aanpassen.

Ik vind het juist wel fijn. Ik probeer altijd om 7 uur op mijn werk te zijn, maar dat lukt meestal niet zo goed en dan wordt het half 8. Waarschijnlijk gaat dat dan komende week geen enkel probleem worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:59

En daarna wel weer. ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:10

Ik was ook behoorlijk vroeg wakker :j Maargoed daar komen we wel weer overheen :j

Ik heb nog af en toe hoofdpijn. Het word al iets minder zolang ik maar paracetamol blijf nemen :j . Vrijdag naar m'n verzorgpaardje geweest om lekker te poetsen. Had alleen t probleem dat ik met hoeven uitkrabben duizelig werd.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:23

:(:) klinkt nog niet zo goed quera... ik hoop dat je snel weer de oude bent!