In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Jorine

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:02

@ Robijntjah: Fijn dat het iets beter gaat!
@ Saintelette: Vervelend dat je daar zo'n last van hebt, waarom zie je er zo tegenop?
@ Miranda: Ik hoop voor je dat het meevalt maandag :(:) Medicatieverandering wilden ze dus niet tijdens opname doen, ze wilden me persé gister weg hebben.

Ik ben dus weer thuis :) Komende dagen ook veel alleen, ik hoop dat het goed gaat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:33

Miranda40 schreef:
purny schreef:
16 januari mag ik me weer melden bij Indigo.

Wat gaan ze daar dan doen? Wat voor soort therapie krijg je daar?

Ik heb denk ik eerst een gesprek daar en vanuit daar gaan ze kijken voor onderzoeken/tests ed. Ik ga al mijn klachten en gedachtes op papier zetten. Voel me op dit moment ook zeer onrustig in mijn hoofd, steeds malend op het volgende ding/gebeurtenis. Ik kan mijn gedachtes niet bij 1 ding houden.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 18:52

Succes Jorine, ik hoop voor je dat alles gewoon goed gaat de komende dagen :)

Fijn Jolijn dat t weer wat beter gaat met de nachtmerries!

Ik zie zo op tegen terug in therapie omdat ik sowieso niet zon prater ben, al helemaal niet over gevoelens ofzo.. En ik heb er net een jaar met revalidatietherapie, daarnaast gewone bezoekjes aan de psycholoog en ontzettend veel doktersbezoekjes op zitten, ik heb het wel een beetje gehad met al die afspraken enz ;)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:40

Robijntjah schreef:
Hè marcelle! Vervelend zeg, kan me voorstellen dat je er tegenop ziet!

Mijn nachtmerries zijn gelukkig weer iets af genomen, hoop dat het voorlopig zo blijft.

Fijn om te horen. Slik je er eigenlijk wat voor?

Saintelette ik snap dat je er tegenop zit. Zo denk je dat je alles hebt afgerond, en zo kun je weer opnieuw beginnen. Is het mogelijk om dit van te voren kenbaar te maken?

Miranda40 schreef:
purny schreef:
16 januari mag ik me weer melden bij Indigo.

Wat gaan ze daar dan doen? Wat voor soort therapie krijg je daar?

Ik heb denk ik eerst een gesprek daar en vanuit daar gaan ze kijken voor onderzoeken/tests ed. Ik ga al mijn klachten en gedachtes op papier zetten. Voel me op dit moment ook zeer onrustig in mijn hoofd, steeds malend op het volgende ding/gebeurtenis. Ik kan mijn gedachtes niet bij 1 ding houden.[/quote]

Sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:16

Sterkte purny!

Alles opschrijven werkt voor mij soms ook wel.

Nee, ik slik geen medicijnen, nog nooit gedaan ook. Ik wil alles altijd zelf oplossen :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:45

Dank jullie wel. Zoiezo zit ik nu nog steeds niet lekker in mijn vel. Als ik dan ergens op gewezen word dan antwoord ik niet want dan ben ik bang dat ik in janken uitbarst. En dan zullen mijn collega's vast denken dat ze niks meer kunnen zeggen tegen me want ik ben degene die altijd huilt.

Misschien moet ik me maar een tijdje in de ziektewet gooien, ik trek het allemaal niet meer eventjes.

Gister een kerstborrel gehad in mijn oude woonplaats. Stond er maar als enige daar bij en niemand die iets zei tegen me.... 3 uur voor niks heen en 3 uur terug gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:55

purny schreef:
Dank jullie wel. Zoiezo zit ik nu nog steeds niet lekker in mijn vel. Als ik dan ergens op gewezen word dan antwoord ik niet want dan ben ik bang dat ik in janken uitbarst. En dan zullen mijn collega's vast denken dat ze niks meer kunnen zeggen tegen me want ik ben degene die altijd huilt.

Misschien moet ik me maar een tijdje in de ziektewet gooien, ik trek het allemaal niet meer eventjes.

Gister een kerstborrel gehad in mijn oude woonplaats. Stond er maar als enige daar bij en niemand die iets zei tegen me.... 3 uur voor niks heen en 3 uur terug gereden.

Getver dat laatste is ook niet leuk zeg :(

En in de ziektewet is zo gek nog niet. Even alles op een rijtje zetten, maar misschien vooral leren hoe je zelf de druk eraf kunt halen.

Robijntje, ik ben ook van het veel zelf doen maar medicatie kan het soms net ff makkelijker maken :) t is geen zwakte om medicatie te gebruiken :)

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:12

@Purny: ik begrijp je wel, maar probeer niet te veel na te denken over wat anderen misschien van jou zullen denken. Jij kan niet weten wat anderen denken en misschien denken ze dus wel iets heel anders dan jij voorspelt... Ik denk ook veel te veel over wat anderen denken en kreeg ook deze opmerking. Ik heb intussen ook wel gemerkt dat mensen inderdaad wel vaak iets anders denken dan ik voorspelde.
Het is niet leuk dat je daar alleen stond op die kerstborrel. Maar misschien is er wel een goede verklaring voor? Bv dat andere mensen jou niet zo goed kennen en daarom niet zo goed weten wat ze tegen je moeten zeggen? Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

@ Robijntjah: als je het zonder medicatie wil doen en dat lukt is dat prima hé. Zoals Joolien schrijft kan het soms wel een goede ondersteuning zijn als je de juiste medicatie neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:26

ikkkke schreef:
@Purny: ik begrijp je wel, maar probeer niet te veel na te denken over wat anderen misschien van jou zullen denken. Jij kan niet weten wat anderen denken en misschien denken ze dus wel iets heel anders dan jij voorspelt... Ik denk ook veel te veel over wat anderen denken en kreeg ook deze opmerking. Ik heb intussen ook wel gemerkt dat mensen inderdaad wel vaak iets anders denken dan ik voorspelde.
Het is niet leuk dat je daar alleen stond op die kerstborrel. Maar misschien is er wel een goede verklaring voor? Bv dat andere mensen jou niet zo goed kennen en daarom niet zo goed weten wat ze tegen je moeten zeggen? Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

t.
het is lief wat je zegt, bedenk echter wel dat simpel relativeren niet zo makkelijk is in dit geval. Als ze dat had gekunt had ze zich nu niet zo poedersuiker gevoeld. Ik herken namelijk veel i haar situatie en dan is het niet 'even anders denken ' helaas. Zo denken doe je niet zomaar :)

Edit:wat je wel kunt bedenken is 'wat als ik wel in huilen uitbarst bij mijn collega's, wat is dan het ergste wat er kan gebeuren?' je gaat niet dood, je valt niet om, gaat biet schuimbekken ;)

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:06

Dat weet ik wel hoor Joolien, dat het zo simpel niet is. Maar het valt wel te proberen in elk geval. Als je niet probeert er een meer positieve gedachte tegenover te zetten, weet je ook niet welk effect het heeft en heb je gewoon meer kans dat je alleen maar negatiever gaat denken
Ik herken er ook veel in haar situatie en heb het daar ook moeilijk mee maar ik probeer ook wel te leren dat mensen heus niet altijd zo negatief over mij denken als ik vermoed.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:26

Dank jullie, ik heb nu echt weer zo'n jankdag.... Zit er trouwens wel aan te denken om eventjes in februari een paar daagjes eruit te gaan. Eventjes afleiding hebben van alle sh*t.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 02:59

:(:) jank dagen zijn soms heel belangrijk!

Ooh ik vind medicijnen ook helemaal geen schande en heb ook op een haar na aan de anti depressiva gezeten (lees; ik had de medicatie al thuis) maar ik ben echt een mietje met dingen die ik niet ken dus durf het echt niet...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 10:47

En het bizarre is dat het nu weer iets beter gaat als gister. Hele wisselende stemmingen dus.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 10:58

Robijntjah schreef:
Ooh ik vind medicijnen ook helemaal geen schande en heb ook op een haar na aan de anti depressiva gezeten (lees; ik had de medicatie al thuis) maar ik ben echt een mietje met dingen die ik niet ken dus durf het echt niet...

Ik probeer het zelf ook altijd te doen zonder medicatie, maar ben uiteindelijk toch ook 'moeten' overschakelen op het gebruik van antidepressiva. Sinds ik die gebruik gaat het al heel wat beter met mij. Ik slaap weer beter, ben niet meer constant angstig, kan terug wat meer genieten, ben rustiger,...
Soms heb je gewoon even medicatie nodig als ondersteuning. Maar zoals gezegd, als je geen medicatie wil gebruiken en je het redt zonder dan is daar ook niets mis mee hé.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:07

Ik slik al jaren antidepressiva. Verder heb ik medicatie voor het slapen, om rustig in mijn hoofd te blijven en zo nachtmerries te voorkomen. Slik momenteel nog maar een half tabletje en dat gaat goed. Verder heb ik oxezapam en temazepam voor het geval dat maar heb die al 2 maanden niet aangeraakt.

Had net wel een kleine dip. Waren met family naar een circus geweest. Erg leuk maar eenmaal terug bij mijn ouders ging iedereen zo druk doen, hapjes maken etc. dat ik zo emotioneel werd dat ik dan echt in alle staten ben. Nu lekker op bedje, even tot mezelf komen. Morgen naar mijn EFT therapeute. Ben echt benieuwd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:12

Sterkte Miranda! Ook morgen bij je therapeute. Morgen moet ik weer werken, ben benieuwd na het standje van vrijdag. Misschien moet ik morgen op gesprek komen bij mijn leidinggevende, kan ik haar ook vertellen dat ik het allemaal even niet meer zie zitten.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:53

En anders zelf een gesprek aangaan. Sterkte :(:)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:58

Geen therapie vandaag. Door afwezigheid hebben ze elkaar niet gesproken :( De afspraak wordt dus verschoven naar volgend jaar. Baal er wel van maar aan de andere kant ben ik snotverkouden en voel me niet helemaal lekker dus blijf lekker onder de wol.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:01

Dat is vervelend inderdaad Miranda.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:13

Dat kun je wel stellen Patatkraam. Maar goed zo schuift het afscheid wel op. Zou afgelopen week gebeld worden door mijn psychologe om de definitieve afspraak te maken maar dat gaat nu niet door; en eigenlijk ben ik daar nu ook wel blij om dat ik steun krijg van mijn EFT therapeute. Ben wel erg benieuwd wat er uit het gesprek tussen beide gaat komen.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:33

Jeetje dat is vervelend Miranda! Kan me voorstellen dat je baalt.

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 08:55

Jeetje wat vervelend Miranda
Ik weet nog niet of ik veder wil met mijn dagbegleiding

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:40

Zijn jullie de kerst een beetje doorgekomen?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:41

Mag ik zeggen dat ik altijd blij ben dat het weer voorbij is?
En jij?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:55

Eerste kerstdag lekker dvdtje gekeken en geslapen. Gister weer een kleine dip gehad. Laten deze dagen snel voorbij gaan...