Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:23

muntdrop schreef:
Ik weet dat ik vroeger eens zo'n steek had en dat ik toen dacht dat mijn long aan mijn rib bleef haken ofzo (maar toen was ik ook nog een mini muntdropje van 7 jaar ofzo xD). En het duurde toen ook vet lang voor het weg ging ja.

Een kokindje :(:) _O-

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:24

Muntdropje :')

Ik weet niet of ik lucht onder mijn ribben heb, kan dat dan haha?
Het is echt zo onder uhh ja de linker tiet om het plat te zeggen :Y) recht eronder..en als je dan helemaal uit ademt is het alsof ze er met een mes insteken.... -O-

Janine1990

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:26

Nee dat kan niet, maar zo noemen wij dat :P
Google het maar eens, het is een soort verkramping van die spieren :P

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:28

Les 6 net gelopen, vonden mijn spieren niet zo leuk na vanmorgen ook al een flinke training te hebben gedaan met mijn paard :+

Distance
3.89
km

Duration
0:29:50
h : m : s

Avg. Pace
7:41
min/km

Avg. Speed
7.81
km/h

Burned
173
calories

Climb
23
m

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:31

Goed bezig hoor!!

En twee trainingen op één dag zouden toch moeten kunnen? Persoonlijk begin ik daar nu nog niet aan. Maar het lijkt me toch voor helemaal niet zo gek? Zijn er mensen die daar een beter zicht op hebben?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:32

Ik mag na 7 weken fysiotherapie weer langzaam beginnen met hardlopen! Heeeeeeel langzaam wel te verstaan. Tijdens oefeningen op de loopband bleek dat mijn hartslag veel en veel te hoog was (al na 5 minuten 187, ben 20 jaar) dus nu moet ik gaan snelwandelen/hardlopen/dribbelen en mijn hartslag op ongeveer 130 zien te houden. Dan zit ik middenin mijn vetverbrandingszone en dat is iets waar ik het hardlopen voor doe := Vanmiddag een hartslagband gekocht en daar gaan we al fietsend en hardlopend/joggend/dribbelend mee aan de gang! Ik zie hier meer mensen die het doen om af te vallen en vooral voor de mensen die echt wel op overgewicht zitten raad ik een hartslagband aan. Die 187 lag boven mijn cardiovasculair (waarin je conditie opbouwt). Mijn fysio zei daarover: Op deze manier sport je niet, maar sloop je je lichaam. Mijn hartslag moet dus eerst dalen door dagelijkse training voordat ik weer echt mag gaan rennen...

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:36

fijn dat je weer mag beginnen negerzoen!

dat zou inhouden negerzoen dat ik ook flinke stappen terug moet doen. Maar mijn hartslag schiet al vrij snel omhoog. terwijl ik dit typ zit ik rond de 95-100. Ja, heb toevallig mijn hartslagmeter om, omdat ik eens wil kijken wat mijn hartslag doet bij het paardrijden. Als ik op een gunstig paard zit, dan gaat endomondo ook aan tijdens het rijden!
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 11-09-12 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:37

Janine1990 schreef:
Goed bezig hoor!!

En twee trainingen op één dag zouden toch moeten kunnen? Persoonlijk begin ik daar nu nog niet aan. Maar het lijkt me toch voor helemaal niet zo gek? Zijn er mensen die daar een beter zicht op hebben?

Ik weet ook echt niet of het daar aan ligt hoor :n Ik rijd normaal ook zo'n 6 keer per week dus in principe moet ik het kunnen :j
Maar aangezien mijn paard vandaag weer behoorlijk aan het stuiteren was wijd ik het daaraan dat ik mijn spieren voel :D

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:43

Janine1990 schreef:
Goed bezig hoor!!

van mijn fysio destijds mocht ik echt geen twee trainingen op een dag doen, te weten: ballet en hardlopen. En ik moest minstens een rustdag houden tussen alle activiteiten.

Nu rij ik wel paard op dezelfde dag als dat zo uitkomt (buitenritje). Verder doe ik geen 2 trainingen op een dag en heb ik 1dag in de week ook geen rustdag tussen 2 activiteiten. op dinsdag rij ik paard, op woensdag hardlopen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:55

Mijn hartslag is op dit moment 68 in rust :j
Met hardlopen loop ik meestal met een hartslag van tussen de 160 / 170

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:09

Ahaaa Wienna, that makes sense!! ik kan me nog foto's herinneren, die waren niet mis nee :P

Danseresje schreef:
van mijn fysio destijds mocht ik echt geen twee trainingen op een dag doen, te weten: ballet en hardlopen. En ik moest minstens een rustdag houden tussen alle activiteiten.

Nu rij ik wel paard op dezelfde dag als dat zo uitkomt (buitenritje). Verder doe ik geen 2 trainingen op een dag en heb ik 1dag in de week ook geen rustdag tussen 2 activiteiten. op dinsdag rij ik paard, op woensdag hardlopen.

Moi, dat zou echt betekenen dat ik nauwelijks iets mag doen. Ja, drie keer per week iets.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:43

hahahahahaha jap klopt :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:51

Paardrijden telt voor mij niet als sporten :') Ik sport zelf minimaal 5x per week maar niet elke keer hardlopen want dat kunnen mijn schenen niet hebben.
Maar als ik niet hardloop dan doe ik twee andere cardio-apparaten in de fitness, als ik niet in de fitness ben dan loop ik of buiten hard of doe ik binnen
een Jillian Michaels workoutje. Daarnaast rij ik zo'n 4 dagen in de week paard maar dat tel ik dus niet als sporten.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:52

Janine1990 schreef:
Dat lukt vast wel, dan zit je ook met langere hersteltijden :P
Volgende les heb ik denk ik nog een klein stukje verder lopen nodig, maar dat is dan geen probleem. Vandaag hoefde ik nog maar 2 minuten toen ik thuis was (1 hardlopen 1 uitlopen), daar ga ik geen tien minuten voor verder lopen :P

De rusttijden tussendoor worden uiteindelijk afgebouwd naar slechts 1 minuut. Vanaf les 15 loopt het hard op met de rentijden en bij les 24 loop 10-20 en dan 1 minuut ertussen. Maar een troost zegt Evy dan...zwaarder dan dat wordt het niet...:')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:54

Ik reed ook altijd vier keer in de week paard, weet nog niet hoe vaak ik nu ga rijden. Maar ik vond het zeker wel sporten, kijk maar eens wat er met je gebeurd als je daarmee stopt. :+

Hahaha Deedee, Evy is zo grappig. Vandaag zat er ook weer iets in... Vergeet niet wel nog iets...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:56

Ja haha idd. Loop je je helemaal te pleuris...maar zwaarder wordt het niet....en bedankt! :P

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:03

paardrijden noem ik zeker wel sporten :j

Iig bij mij en mijn paard wel ;)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:03

Sporten vind ik flink zweten, zere spieren, kracht patsen en echt moe worden en dat doe ik niet tijdens het rijden (anders doe ik echt wat fout haha).
Je kweekt wel spieren tijdens het rijden maar ik bouw niet aan mijn conditie zoals ik dat doe met hardlopen/roeien etc. en ik ga echt dat lichaam niet
behalen dat ik wil behalen door enkel paard te rijden. Paardrijden is meer voor m'n paard een fysieke sport dan voor mij :P

Hardlopen zonder pauzes vind ik inmiddels trouwens prettiger, door die pauzes raak ik erg uit mijn ritme en kom ik niet echt in die zone waarbij het
allemaal lekker voelt en vanzelf gaat. Als ik fitness doe ik meestal 15min warmfietsen, dan 20min hardlopen (5min 8,5km/h 10min 10,5km/h 3min 11,5km/h
1min 12,5km/h 1min 10km/h en dan nog 2min uitwandelen op 5km/h). Daarna krachtoefeningen en daarna 2000m roeien (doe ik meestal net onder de 9min
over dus dat wil ik nog sneller krijgen haha). Dat is mijn normale workout in de fitness momenteel, als ik niet kan hardlopen i.v.m. schenen pak ik de crosstrainer.
Buiten hardlopen loop ik langer, meestal een km of 7 inmiddels maar dat is ook wat leuker dan in de gym haha.
Ben van plan dit nog 3 weken vol te houden en dan een afspraak te maken met de fitnesstrainer voor een stapje omhoog (vooral krachttraining).
Eens kijken of ik dat lichaam kan behalen dat ik zo graag hebben wil 8-)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:07

Geen conditie kweken? Geen spieren opbouwen?
Ga maar eens een paar weken niet rijden en stap er dan maar eens weer op. Dan merk je het wel hoor :P

Tenminste, als je een serieuze ruiter (wat klinkt dit stom) bent. Ik kan me voorstellen dat als je puur voor je plezier rijdt en weinig verlangt van je ruiter, je wat minder aan bovenstaande kweekt.

Voor mij maakt het in ieder geval wel een verschil. Ik ben een erg serieuze ruiter, voor mij is rijden een sport. Misschien niet zo'n sport als hardlopen/schaatsen/wielrennen, maar het telt voor mij zeker weten mee!!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:10

Ik ook hoor. Ik train voor wedstrijden met Wienna, rijd fanatiek en word er zeker wel moe van en mijn conditie is er ook echt wel beter door :j

En zere spieren heb ik nog met regelmaat :=

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:10

als je niet andere sport mag doen naast het lopen...hoe zit dat dan met bijvoorbeeld je huis schoonmaken,op de fiets tegen de wind in 30 kilo aan boodschappen halen.
da's toch ook sport :P

ik ben zelf huishoudelijk hulp,ben elke dag gemiddeld zo'n 5 uur aan het schoonmaken,da's ook best wel vermoeiend,maar ik doe dat dus wel naats het lopen.
en dan inderdaad nog paardrijden,stallen uitmesten etc....

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:12

Eerst maar even mijn tekst lezen..? Ik zeg: je kweekt wel spieren maar je bouwt niet aan je conditie zoals je dat met hardlopen doet.
Je hebt wel een conditie nodig maar het is net zoals elke dag 10km naar school fietsen. Eenmaal die conditie verbeter je hem niet meer, je houd hem wel op pijl maar je bent niet meer bezig je lichaam fysiek uit te dagen.
Maar goed, we hebben hier een verschil van mening over x) Dat kan, voor mij voelt paardrijden niet als een fysieke uitdaging en de sportschool wel :)
Misschien is er ook een verschil in western en dressuur, bij mij is het in ieder geval zo dat vooral mijn paard aan het werk is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:15

Kasmir schreef:
Eerst maar even mijn tekst lezen..? Ik zeg: je kweekt wel spieren maar je bouwt niet aan je conditie zoals je dat met hardlopen doet.
Je hebt wel een conditie nodig maar het is net zoals elke dag 10km naar school fietsen. Eenmaal die conditie verbeter je hem niet meer, je houd hem wel op pijl maar je bent niet meer bezig je lichaam fysiek uit te dagen.
Maar goed, we hebben hier een verschil van mening over x) Dat kan, voor mij voelt paardrijden niet als een fysieke uitdaging en de sportschool wel :)
Misschien is er ook een verschil in western en dressuur, bij mij is het in ieder geval zo dat vooral mijn paard aan het werk is.

Geen conditie?? Echt wel... Nogmaals, ga maar eens een paar weken niet rijden en stap dan maar weer eens op. :+
Ik heb drie maanden niet gereden en ben maandag weer opgestapt. Dan merk je wel hoe veel conditie er verloren is gegaan, ook al was ik aan het hardlopen.

Fietsen, hardlopen, schaatsen, allemaal verschillende condities. Zo ook met paardrijden.
Als je elke dag 50 km naar school fietst daag je je lichaam ook niet meer uit. Dat heb ik namelijk gedaan (25 heen en 25 terug), en geloof me.. Ook daar went je lichaam aan.

Als jij straks 5 km loopt en dit consequent blijft lopen, ben je ook niet meer bezig je lichaam uit te dagen, maar met je conditie op pijl houden.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:15

dan houden we denk ik daar een verschil, mijn lichaam ben ik zeker wel fysiek aan het uitdagen als ik zwaar train met mijn paard. We zijn samen aan het werk maar kost mij toch genoeg van mijn lijf :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:18

ik was nog bij de lidl wezen kijken,maar er lag alleen nog maar mannenkleding voor het lopen.
valt me ook op hier in de buurt dat ik echt heeeeel veel vrouwen zie lopen en bijna geen mannen :D