Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:31

Wat fijn!!
Zou dat echt heel graag willen voor de eerste paar jaar, maar dat trekken we financieel gezien niet.

fanci_mike

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:40

Ik zou dat ook heel graag willen, manlief timmert ook hard aan de weg maar heeft zijn leeftijd een beetje tegen. Tot nu toe ben ik de hoofdkostwinner, dus helaas... Mijn schoonouders zijn prima fit, en vinden het ook echt leuk. Tuurlijk, als zij dan eens weg willen passen we daar een mouw aan, wil ze ook niet in de weg zitten, maar dat zijn allemaal opties. Mijn eigen moeder is ook niet 100% fit meer, dus die wil ik ook niet zo zwaar belasten. En voor de rest moeten we het maar eens bekijken, er is een kdv in de buurt, moet ik me nog eens in verdiepen, ook een gastouder trouwens. dus moet maar eens kijken hoe we dat exact willen gaan doen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:57

Zahlina schreef:
Saffier, wat goed van je tuin!!! Ik zou jouw advies ook wel kunnen opvolgen, nu is het steeds weer veel werk maar ja goede voornemens werken niet altijd goed.

Dank jullie van alle het lieve duimen, eind deze week weet ik het zeker of het goed is of niet.

Ik moet mijn eigen advies ook nog ter harte gaan nemen hoor :+
Ik duim met iedereen mee dat het nog goed zit!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:06

schoonmoeder zou het hier heel graag willen, maar zien wij niet zitten (ik vooral :+)
ik heb zelf geen moeder meer en mijn vader werkt gewoon
en is niet het type van luiers en flesjes en dergelijke :+

mijn man is nu sinds 2 weken weer int. chauffeur, dus verdient genoeg dat ik thuis kan blijven
en ik ben druk zat met Jen, de paarden (eigen stalletje) en mijn webwinkel :))
verveel me nooit!
doe her een der een bakkie en andersom :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:12

Zhalina hopelijk was het bloeden onschuldig!

Huismama zijn lijkt mij echt heerlijk! Is bij ons niet haalbaar. Maar ik neem mijn kind mee naar het werk :D zie haar dus de hele dag! (kinderdagverblijf)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:14

Nell_ schreef:
Zhalina hopelijk was het bloeden onschuldig!

Huismama zijn lijkt mij echt heerlijk! Is bij ons niet haalbaar. Maar ik neem mijn kind mee naar het werk :D zie haar dus de hele dag! (kinderdagverblijf)

Ook geen verkeerde oplossing :D

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:23

Nell, mag dat bij jullie?
hier in de regio mag je volgens mij niet je eigen kind in je eigen groep hebben ivm voortrekken e.d.

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:25

Hier ook het nadenken van wat wil ik als er kinderen zijn.
Heb samen met mijn moeder een dierenspeciaalzaak. Gelukkig kan ik alles altijd goed regelen met mn moeder zo ook de dagen van werken in de toekomst.
Mijn vriend zit in de ICT en kan dan evt paar dagen vanuit huis werken dat scheelt al, maar we gaan er niet onderuit komen dat onze uk naar een gastouder/KDV moet.

Zo blijf je wel denken hoor ook financieel...vorig jaar bedrijf gestart. Je merkt veel van de krisis op dit moment, maar wanneer is een goed moment om aan kinderen te beginnen? Nu over 5 jaar als de lening is afbetaald, maar dan ben ik ook 32 lukt t dan nog wel, willen we nog een 2e ben ik al in de 35. Hoe lang zit mn moeder nog in de zaak tot dr pensioen? Ben ik er dan wel genoeg voor ze...Ja daar gaan je gedachtes dan wel over.
Maar dan zegt mijn vriend ook van we redden t echt wel ook financieel je moet niet zon doemdenker zijn! En dan denk ik ook van nee gaan dr van genieten als het zover is:) En dan ben ik weer zo blij met hem!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:32

Het moment is nooit goed als je er zo over denkt ebony, daar kwamen wij tenminste op uit. Want dan klopt dit niet, dan moet dat nog even, en ondertussen kabbelt je leven vrolijk verder en idd, voor je het weet zit je midden in de dertig en dan moet je nog beginnen. Vandaar dat wij toen "op hoop van zegen" gewoon maar zijn gestopt met de pil. Het enige échte belangrijke is dat je een goede basis kan bieden: ouders goede relatie, relatief goede financiele situatie. En van daaruit kun je alles denk ik.

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:36

Nou Fanci_Mike dat zegt mijn vriend ook. Tuurlijk moet je een basis hebben en dat zit echt wel goed!
Maar altijd zie je beren op de weg. Nu zijn we in november gestopt ook van de pil is op we kunnen nog wel jaren wachten. Nu zijn we dr ook echt wel klaar voor en hopen dat t snel raak is:)

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:38

ik meld me ook maar aan :D ..ik ben 37 jaar en heb sinds 3 jaar een lieve vriend(ook 37 jaar).
ik heb een dochter van 7 uit mijn vorig huwelijk.en ben nu maand of 6 gestopt met de pil.

helaas heb ik geen regelmatige cyclus en hebben daardoor vaak net de echt vruchtbare dag iedere x gemist |( .

vandaag of morgen komen mijn ovulatietesten binnen,hihi.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:41

Ebony ja, het kan snel gaan hoor, bij de derde ovu na pil was het hier al raak...Was ook wel weer een beetje heel erg snel...
casanova welkom, grappige naam in dit topic ;-)

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:50

Ja stikum was ik blij dan mn ovulatie 7 maanden uit bleef..maar nu beginnen de eierstokken echt te rammelen en bij het lezen van al jullie zwangerschapsverhalen krijg ik er echt zin in van ja nu mag het mij ook echt gebeuren!

Enne niemand meer wat gehoord van Hakkie he? Zou ze dr kindje in dr armen hebben?

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:56

Cassanova welkom.

Ik ga straks 3 dagen werken, mijn schoonmoeder wil 1 dag per week oppassen. Daarnaast ga ik een dag op de kleine (april geboren) van mijn schoonzus passen en zij een dag op onze uk. Dan willen we de laatste dag bij een gastouder.

Ik heb mijn moeder gevraagd maar die kon niet, ivm werk en de dag dat ze vrij heeft is ze bij haar vriend en die woont hier 3 kwartier rijden vandaan dus dat is geen optie helaas.

Ebony, ik hoop het voor hakkie, ik heb vandaag nog aan haar gedacht

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:26

Nou idd FM, wij dachten ook als alles 'goed' moet zijn waren we nu nog zwanger denk :')
we hebben een goed huwelijk en mensen waar we op terug kunnen vallen in gevallen van nood e.d.

en het gaat prima :))

Casanova, welkom!!! spannend!! als je het gewoon om de dag doet of eens in de 3 dagen zou je qua zaadjes je ei iig niet missen :D
moet jij nu strengere controles in als je zo zwanger raakt gezien 35+?

ik denk haast wel dat hakkie bevallen is.... zou haar partner het dan toch goed gehad hebben??? (die zei toch het weekend??)
ze is 4 aug om 01.53 voor het laatst online geweest

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:35

Laura82 schreef:
En hoe doen de huismama's dat financieel gezien? Man met goede baan, of...?

Als ik zou willen kan ik thuiszitten, papa kan ons makkelijk alle 3 onderhouden echter wil ik het zelf niet.. werk dus parttime :)
Ik (en dit is een mening dames ;) ) ben geen voorstander van een kinderdagverblijf kind dus als beide ouders 40 uur of meer werken en het kind zit 5 dagen op het verblijf.

Mer1980 schreef:
Glijmiddel, wat is dat :D niet nodig gelukkig :D maar kan me ook niet voorstellen hoe het is om met PCOS om te moeten gaan. Lijkt me wel zwaar die onzekerheid. Ik had er ook nog nooit van gehoord, pas in dit topic.

Friemel: wat naar van die nachtmerries. Je schijnt van die bach druppels te hebben die ruchtgevend werken en zorgen voor een diepere slaap (niet schadelijk voor zwangerschap), misschien dat het helpt tegen de nachtmerries. Ik heb ook wel eens zo'n periode gehad en had op de achtergrond heel zachtjes de radio aan, dat hielp erg goed gewoon sky radio......

Suze: de dag komt al snel dichterbij, wat spannend allemaal ;-) weet je dat ik je gewoon voor me zie in een knal rode jurk of een zwarte (ik denk zelfs gek genoeg voor een roze). Jij bent echt geen type voor een witte jurk :D :D Ik wacht in spanning af op je foto's....

Ik heb al die bach druppels, heb namelijk rls en dat werkt er tegen :j

Dames ik zit in best een moeilijke situatie en zou graag weten wat jullie zouden doen, ik wil eigenlijk tot 4 weken voor verlof door lopen maar ik merk steeds meer dat ik vrij weinig kan hebben, ik heb een ontzettend stressvolle baan en zoals vandaag ook weer kom ik met krampen thuis van de stress, ik kom niet tot rust en ben zowel geestelijk als lichamelijk op, probleem is dat ik op een klein kantoor werk dus als ik weg val is er gewoon een probleem, en komt nog bij dat ik dan langer als een half jaar thuis zou zitten wat niets voor mij is, ik weet alleen niet hoelang ik en de kleine het nog trekken..

Ik had hakkie net als haar vriend voorspeld dus ben benieuwd :D
Laatst bijgewerkt door _Friemel op 06-08-12 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:37

CindyUniek schreef:
Nou idd FM, wij dachten ook als alles 'goed' moet zijn waren we nu nog zwanger denk :')
we hebben een goed huwelijk en mensen waar we op terug kunnen vallen in gevallen van nood e.d.

en het gaat prima :))

Casanova, welkom!!! spannend!! als je het gewoon om de dag doet of eens in de 3 dagen zou je qua zaadjes je ei iig niet missen :D
moet jij nu strengere controles in als je zo zwanger raakt gezien 35+?

pfff,geen idee,zien we vanzelf wel. ;)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:46

Casanova welkom!!
Friemel: Wat niet gaat gaat niet, heb je al aangegeven dat je het moeilijk hebt? Ze kunnen op je werk natuurlijk vast op zoek naar tijdelijke vervanging!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:50

Helaas niet, die moet dan weer helemaal opgeleid worden met de systemen etc.
Mijn baas is niet zo euh.. laten we het erop houden het is een echte verkoper, niet echt sociaal dus, toen ik vertelde dat ik zwanger was kreeg ik alleen "ohw ok." dat gesprek word hem dus niet :')

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:52

@ Friemel, vind ik ook hoor :j
dan denk ik waarvoor heb/neem/wil je dan een kind....
plus je ziet toch steeds meer dat moeders dan na zoveel uur werken + huishouden niet meer toe komen aan 'opvoeden' want volgens mij is dat de reden dat er steeds meer 'losgeslagen' kinderen zijn
die nergens naar luisteren en verschrikkelijk irritant zijn...
ik denk puur omdat moeders te moe zijn om ze nog consequent aan te pakken....

je bent nu 17 weken? ik zou dan idd maar eens gaan praten op kantoor... want dit trek je dan zo niet nog 19 weken :n wie weet hebben ze zelf wat opties voor je??

edit zie net jouw post....
hmmm wat denk je stiekem zelf dan?? (meestal als iemand met zo'n vraagstuk komt hebben ze eigenlijk het antwoord al wel in eigen gedachten :P)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:57

morgen 18 weken...

Ik weet dat ik (desnoods pas in oktober) de ziektewet in moet ik ben gewoon op.. ik loop ook al weken met pijn in mijn heupen maar probleem is met mij dat ik dus áltijd aan andere denk.. het gaat hier dus om mijn collega/vriendinnetje sinds ik er ben heeft ze een stuk meer rust oktober/maart zijn spits maanden ik ben er dan niet en voel me dan zo schuldig..

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:00

ik denk dat je toch echt aan je eigen moet gaan denken meid...

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:05

Ik ga dit weekend (na geslachtsbepaling) gelijk door met mijn mannetje naar een huisje en heb daar weekend, zal het even met hem bespreken. Ik ben van 60 uur pw ook naar 24 uur pw gegaan en daar ben ik ook aan gewend geraakt.. ik denk dat het ook voor een groot deel stress van t huis is, er moet zoveel gedaan worden en geregeld maar ik kan bijna niets meer omdat ik zo moeilijk loop... als we eind augustus naar de efteling gaan moet ik ook in een rolstoel :')

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:06

Aan je zelf denken idd...en als je collega ook je vriendin is zal ze dat ook tegen jou zeggen!
Je hoeft toch niet helemaal te stoppen? Je kan dan toch iemand gaan inwerken? Is het echt zon speciaal programma waar je mee werkt?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:08

Het is zakelijke tele communicatie, wij bieden dus alle providers aan aan grote zakelijke klanten, dat betekend dat je alle leveranciers moet kennen, abonnementen aansluiten/simwissels/blokkades etc en alle abbo's uit je hoofd kennen enz, tegen de tijd dat hij/zij volledig ingewerkt zou zijn ben ik er alweer :')