[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MightyJoe

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 15:58

Ik heb ook maar een app op mijn telefoon gezet waarmee ik bijhoud hoeveel ik drink. Zou kan ik het tenminste een beetje in de gaten houden :) Moet nog 700 ml voor de 2 liter haha:D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 18:26

Jullie hebben helemaal gelijk over dat veel drinken, maar toch wil ik heel even waarschuwen... Niet te veel in een keer en vergeet ook niet genoeg te eten, of tenminste af en toe wat zouts te nemen bij zoveel water.

Door te veel water wordt het natrium in het bloed te veel verdund; dat kan schadelijke gevolgen hebben. Er zijn mensen overleden aan het te veel water drinken.

Gewoon goed spreiden over de dag en niet meerdere liters drinken terwijl je erg weinig eet :)

Maar ik ga er van uit dat jullie daar wel op letten en ik ten overvloede waarschuw :)

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:17

wow vandaag op het strand heb ik echt maar 1,5 flesje van 500 ml op! maargoed dat bedenk ik me nu pas :')

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:19

Zo ben ik weer, net terug van Renesse. Niet echt op de lijn gelet dus.. Wakker worden met een croisantje en een kaasbroodje, als middag eten chips, 's avonds pizza/friet/broodje hamburger etc en in de avond veel wijn/jillz/flugel/passoa en ga zo maar door is niet echt bevoordelijk voor de lijn.. :+
Heb me niet gewogen, ben ontzettend verbrand en heel mijn voeten/benen staan helemaal onderdruk van het vocht. Misschien is het maar beter ook mezelf niet te wegen ghehe..
Gelukkig was het wel heel gezellig!

Morgen weer vollebak er tegen aan. :)

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:40

Heb nog even een stukje terug gelezen en wilde graag nog wat dingen met jullie delen voor de bbq.
Ik heb altijd van die gegrilde stukjes van de AH, is wel vega, met allemaal grof gesneden groente op een spice zoals ui, courgette, paprika in verschillende kleuren, tomaat ect. Je kan er wat kruiden overdoen en voila is echt lekker en gezond!
Wat ik ook weleens doe, maar dat is dan wel minder gezond als wat hierboven stond is courgette in bootjes snijden, dus eerst in de breedte door de helft en daarna in de lengte, en dan uithollen een beetje tijm erin , klein beetje brie(dat is dus wat het wat minder gezond maakt) en daarop zongedroogde tomaat. Beetje peper en zout en daar is groente!
Wij hebben voor de bbq ook een wok waar we verschillende groentes in wokken en dan met bijv. wat noedels/aardappels/rijst opeten.

Ik heb nog wel meer dingen voor op de bbq, als je intresse hebt moet je maar even pben. ;)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:01

in het weekend gingen wij bbq-en zaterdag stokbroodje met satestokjes ect. voelde me hierna echt niet lekker hele opgezette buik en misselijk.. heb dan ook tegen mn moeder gezegt zondag eet ik alleen sla kan niet meer zo goed tegen vet eten denk ik.
ik woog me zondagochtend ook en er was 800gr aan ( vocht? ) want verder niet van mn dieet afgestapt alleen ietsjes meer fruit genomen.. ga dus weer volle bak er tegen aan want wil minder op die weegschaal zien en niet meer :P

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:07

Een dag alleen sla eten is ook heel gezond he.......... :n

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:42

niet alleen sla hoor, maar doelde meer op het vlees wat van de BBQ afkwam, heb nu al 2x gehad dat ik daardoor zo een enorme steken in mn maag kreeg...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:15

Ja okee dan is dat best mogelijk hoor :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:14

A_man ik weet niet hoeveel vlees je op hebt, maar ik zit al propvol na een stukje kip en een stukje rund. :))
Als je daarnaast ook nog stokbrood eet en je kramp/pijnscheuten in je maag hebt, heb je te veel gegeten ipv te vet.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:58

Hier gaat het goed :). Ik eet gewoon 3 maaltijden op een dag (en dan eet ik best veel :P) en verder soms een tussendoortje (als ik ergens op bezoek ben en wat krijg aangeboden) en heb gemerkt dat ik het zo heel makkelijk kan volhouden...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:32

Ik kom ook even binnenvallen. Ik zit nu op -13kg :) Ga op het moment wat langzaam. Heb nog zomervakantie en toch wel wat meer lekkere (slechtere) dingen gegeten dan voor de vakantie. Maar des al niettemin toch tevreden over het resultaat :) Over 1.5e week begint school weer en heb ik net weer even wat meer controle over mijn inname! Dan moet ik het doen met wat ik mee heb :=

Zit helaas nog steeds met een blessure waardoor ik nog steeds niet mag hardlopen. Ter compensatie trap ik aardig wat kilometers met de fiets. Vanaf vrijdag ga ik bij de fysio beginnen met spierversterkende oefeningen en mag ik binnenkort gelukkig weer opbouwen :D Naast het hardlopen ga ik vanaf september ook beginnen met pilates om er voor te zorgen dat mijn lichaam de 'klappen' beter kan opvangen. Die tip kreeg ik van een medewerker van Runnersworld :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:36

Hmm, terugvallend op het drinken, iedereen roept dat het gezond is. In tegendeel het is nooit wetenschappelijk bewezen, per persoon moet bekeken worden waarmee je het op een dag vol houdt. Ik heb het namelijk geprobeerd en mijn darmen sloegen van die hoeveelheden alleen maar op hol. Nu drink ik dus veel vruchtensappen (fruit in de blender), thee en water (plus het vocht in salades, vlees etc.) en dat gaat beter.

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:47

is het slecht om in deze hitte hard te lopen? ik ging gisteren hardlopen, en moest vanochtend eerder de bus uitstappen omdat ik hem anders onder zou kotsen,
het was echt heel warm tijdens het lopen, heb half uurtje hardgelopen en toen nog een half uur op de hometrainer, kan dat toevallig een aanleiding zijn dat ik nu ziek ben?

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:00

LynnDenise 2 stukjes vlees en nog geen eens absurt veel brood maar denk ik meer wat vettere dingen.. die dag erna had ik 1 stukje vlees en sla, en dat ging heel erg goed.

ik heb me vandaag weer gewogen en zit op de 64.7 dus weer wat af :D Trots!

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:00

Myrna_kyra, ik heb gister ook op het heetst van de dag hardgelopen 40min wel voldoende water mee.
ik heb nergens last van "gehad"..
dus denk ik niet..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:40

magda_90 schreef:
Hmm, terugvallend op het drinken, iedereen roept dat het gezond is. In tegendeel het is nooit wetenschappelijk bewezen, per persoon moet bekeken worden waarmee je het op een dag vol houdt. Ik heb het namelijk geprobeerd en mijn darmen sloegen van die hoeveelheden alleen maar op hol. Nu drink ik dus veel vruchtensappen (fruit in de blender), thee en water (plus het vocht in salades, vlees etc.) en dat gaat beter.

gemiddeld gebruikt een lichaam 1,6 ltr per dag (bron, mijn leraar anatomie/fysiologie/pathologie)
voldoende drinken is aan te raden, maar houd in gedachten dat je nieren geen spoelbak zijn ...

vocht zit ook in alles wat je eet en niet alleen in drinken, 2 liter drinken kan voor de 1 prima werken, voor de ander is het te veel en voor weer een ander te weinig
iets meer drinken dan dat je nodig hebt is prima, maar je moet het wel een beetje binnen de perken houden :j
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 22-08-12 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:45

ik drink nooit geen 2l op een dag, wel voldoende en meer als vroeger maar aan de 2l kom ik nooit

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:41

Ik drink nu meer als 2liter per dag. Twee jaar geleden dronk ik wanneer ik zin had. Ik heb eens een paar weken volgehouden om 1.5l per dag te drinken en ik voelde daarna dat mijn lichaam echt vroeg om meer water. En ik let er nu ook op omdat ik vaak last heb van blaasontstekingen.

De kleur van je urine geeft een indicatie of je voldoende gehydrateerd bent. Als je vitamines of cola of zo drinkt dan kan de kleur ook anders zijn.
Afbeelding

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:43

Ik drink tussen de 1.5l en 2l per dag, is voor mij meer dan genoeg hoor! (afgelopen dagen was dit echter meer 3l)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:13

Ik kom makkelijk aan de 2 liter. Misschien zelfs nog wel meer... Drink ontzettend veel thee, met name groene, witte en andere kruidentheeen. Heerlijk! :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:54

Ik heb meestal al een liter op om half 1 's middags.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:57

Ik drink denk ik tussen de 1 en 1,5 liter per dag, meer zeker niet. Maar voor mij werkt dat wel. :j

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:28

hoezo werkt dat voor jou?

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:18

jezus zeg, ik drink nog geen halve liter op een dag! :O
behalve als ik lekker drinken heb dan kan ik echt 3 liter drinken ofz :')