[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:09

Dat had ik inderdaad wel eens gelezen, ik doe nu altijd gewoon 7 dagen stoppen, de maximale tijd die er voor staat dus. Maar ik dacht, als ik nou bijvoorbeeld na 4 dagen alweer begin, zou mijn menstruatie dan ook sneller stoppen? Of is dat gewoon een kwestie van proberen? Want het zou ook zo kunnen zijn dat als jij gewoon 7 dagen zou wachten, je menstruatie alsnog na 3/4 dagen minder zou worden?

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:19

Volgens mij moet je minimaal 4(?) dagen niet slikken. Ik had altijd het idee dat mijn menstruatie wel stopte/lichter werd als ik na 4/5 dagen gewoon weer ging slikken.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:21

Nou mijn lijf is echt aan het afkicken van de hormonen!! Continu zo'n ik ga ongesteld worden buikpijntje en lichte hoofdpijn! Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:24

_karin_ schreef:
Volgens mij moet je minimaal 4(?) dagen niet slikken. Ik had altijd het idee dat mijn menstruatie wel stopte/lichter werd als ik na 4/5 dagen gewoon weer ging slikken.

Waar staat dat?

Voor de veiligheid maakt het niet uit.
Ik ben nog nooit zwanger geworden :+

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:36

Hmm ja ik weet dat je altijd door mag slikken qua veiligheid en dat je ongesteldheid ook een 'nep' ongesteldheid is, maar ik meende dat je voor deze gecreeerde ongesteldheid een paar dagen de tijd moest nemen? Dit is mij verteld, het kan dus inderdaad klinkklare onzin zijn hoor. :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:53

Maar waar staat dat dan? Voordat je zo'n uitspraak doet namelijk. :)
Sommige mensen nemen nogal snel iets aan, snap je?

Doorslikken kan sowieso, dit kan geen kwaad.
Ik slikte wel eens 3 maanden door en deed dan 7 dagen eerder mijn stopweek van bijvoorbeeld 3 dagen.
Maar ik lette hier héél goed op!

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:53

Tamadine schreef:
Annibel, waarom is een spiraal geen optie?

Omdat ik eigenlijk heel bang ben dat het erg pijn doet, en dat ik net als jij hierboven al zei; heel duizelig en naar wordt.. Dat heb ik namelijk nogal snel..
En de Inplanon zit maar 3 jaar, de spiraal 5 jaar en dit vind ik toch wel lang..
Lastig dit...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:58

Ik slikte mn pil altijd door, totdat ik doorbraakbloedingen kreeg. Meestal slikte ik m ong 4, soms 5 maanden door.
Geen idee hoelang een stopweek minimaal moet zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:14

annibel schreef:
Tamadine schreef:

Omdat ik eigenlijk heel bang ben dat het erg pijn doet, en dat ik net als jij hierboven al zei; heel duizelig en naar wordt.. Dat heb ik namelijk nogal snel..
En de Inplanon zit maar 3 jaar, de spiraal 5 jaar en dit vind ik toch wel lang..
Lastig dit...

De spiraal doet geen pijn.
Alleen het zetten... Maar die 2 minuten kom je wel overheen hoor..

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:23

Je spiraal mag er ook eerder uit als je dit wenst annibel.

En je hebt gelijk Jolliegirl, ik was dus een van die mensen die te makkelijk wat aannam. Blijkbaar kun je je stopweek zo kort maken als je zelf wilt, als hij maar niet langer is dan 7 dagen.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:51

_karin_ schreef:
Je spiraal mag er ook eerder uit als je dit wenst annibel.

Oké! Bedankt allemaal voor de reacties!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:45

_karin_ schreef:
He wat een fijn topic dit!

Ik heb tegelijk met Tamadine mijn spiraaltje laten zetten, nouja niet samen dus. :)) Maar ook vrijdag. Ik ben afgelopen woensdag ongesteld geworden omdat het raadzaam was dat te zijn tijdens het zetten, maar ik bloed inmiddels nog steeds. Heel minimaal, zo net-wel-net-geen-tampon geval, helaas wel wat bloed in iemand anders bed achtergelaten die daar niet zo van te spreken is. :o Nu dus hopen dat het ophoudt... maar als ik dan op google keek dan kon het wel tot 7 :wow: maanden duren?! Iemand, spreek mij moed in!

Ik had ook voor het zetten aleve feminax (2x, werkende ingredient is dus naproxen) genomen op advies van een bekende, was wel even tandjes op elkaar tijdens het zetten maar zeker te doen. Die middag was staan nog wat vervelend en had ik ook de dag leeggehouden om met een kruik op de bank te blijven. :) De dag erna was ik zo goed als nieuw. Behalve het aanhoudende bloeden dan.... :7

Welkom lotgenoot, hahaha.
Nou ik heb de spiraal op de 1e a 2e dag laten zetten van mijn menstruatie (daarvoor ook al half jaar doorgeslikt). Na het zetten is het bloeden weg gebleven en tot op heden nog niets... Hoop dat ik die ene persoon ben met mzzl dat het meteen weg blijft hahaha.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:47

annibel schreef:
Tamadine schreef:

Lastig dit...

Eerlijk is eerlijk, fijn was anders! Maar uiteindelijk heb ik een uurtje in totaal echt last gehad en het zetten zelf ging echt maar om seconden. Na het slapen was de pijn grotendeels weg. Wel heb ik gewoon uit voorzorg voldoende pijnstilling genomen de dagen erna en sinds gisteren niets meer genomen (gaat dan dus om 3 dagen) en gaat eigenlijk heel goed. Ben dr nu echt wel heel blij mee.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:38

Tamadine schreef:
Eerlijk is eerlijk, fijn was anders! Maar uiteindelijk heb ik een uurtje in totaal echt last gehad en het zetten zelf ging echt maar om seconden. Na het slapen was de pijn grotendeels weg. Wel heb ik gewoon uit voorzorg voldoende pijnstilling genomen de dagen erna en sinds gisteren niets meer genomen (gaat dan dus om 3 dagen) en gaat eigenlijk heel goed. Ben dr nu echt wel heel blij mee.

Okee nou ja dan moet ik er toch nog maar eens goed over nadenken...
Bedankt iig! :)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:41

Ik zou het vanwege de pijn in ieder geval niet direct afschrijven.
Gewoon preventief en uit voorzorg goede pijnstilling nemen een aantal dagen en dan rustig afbouwen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:09

annibel: ik word ook heel snel licht in mijn hoofd maar bij spiraal had ik daar geen last van. Als je een beetje een fijne dokter hebt mag je ook gewoon even blijven zitten tot je zeker bent dat je je goed voelt. Even rustig recht op gaan zitten, kijken of je kopje het daar mee eens is, diep in en uit ademen en na een paar minuten rustig op staan. :j Dan komt het wel goed! Of je moet wel heel erg pech hebben maar er zit hier zo'n pechvogel in het topic en die is nu naar ik lees, toch wel tevreden dat ze het heeft laten doen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:11

Ayasha schreef:
annibel: ik word ook heel snel licht in mijn hoofd maar bij spiraal had ik daar geen last van. Als je een beetje een fijne dokter hebt mag je ook gewoon even blijven zitten tot je zeker bent dat je je goed voelt. Even rustig recht op gaan zitten, kijken of je kopje het daar mee eens is, diep in en uit ademen en na een paar minuten rustig op staan. :j Dan komt het wel goed! Of je moet wel heel erg pech hebben maar er zit hier zo'n pechvogel in het topic en die is nu naar ik lees, toch wel tevreden dat ze het heeft laten doen.

Of je krijgt (zoals ik) een ziekenhuisbed toegewezen :')

Maar ik ben absoluut tevreden! :D
Volgende week Donderdag controle. Schijt 'm er wel voor hoor... :=

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:19

Ik was ook gewoon te snel opgestaan en kleren gaan aantrekken haha. Maar toen ff 2 min gaan liggen en was het goed ook.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:21

Tamadine schreef:
Ik was ook gewoon te snel opgestaan en kleren gaan aantrekken haha. Maar toen ff 2 min gaan liggen en was het goed ook.

Ik was blijven liggen... overgegeven.. draaierig, heel erg veel pijn (meer pijn dan het zetten deed) en mocht pas savonds weer naar huis..
Na een shot diclofinac... (die maakte me weer heerlijk jovel :') )

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:24

Ik heb hem maandag laten zetten in het ziekenhuis. Mag niet meer aan de pil ivm met een longembolie. Alleen hadden ze gezegd dat ik alleen een intakegesprek zou krijgen en als ik ongesteld was ik moest bellen voor een afspraak om hem te laten zetten. Dus ik had geen pijnstiller oid ingenomen. Kreeg ik te horen dat ze hem wel meteen gingen zetten. Ik vond het onwijs pijnlijk toen ze hem gingen zetten, maar dat was maar 2 minuten. Al voelde het aan als een uur :') Ik was niet licht in mijn hoofd, maar wel de hele avond en nacht buikpijn gehad en misselijk. Zelfs nog over moeten geven. Dag erna was het wel vrijwel helemaal over. Dus tot nu toe vind ik het wel prima.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:29

Je hebt dus geen soa-test gehad e.d?
Een voorafgaand onderzoek dus...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:36

Nope enkel zo'n echo waar ze de boel bekeken en opmaten enz.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:39

Ja fijn is anders idd, maar ja, wie mooi wilt zijn.... hahaha....

Ik heb trouwens ook diclofenac genomen de eerste 2 dagen. Had het in huis liggen, dus dat gebruikt. En de 3e dag paracetamol en daarna niet meer.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:50

capopjekop schreef:
Nope enkel zo'n echo waar ze de boel bekeken en opmaten enz.

ah je hebt t toch laten doen :)
hoop dat ie je bevalt!

wel raar dat ze geen soa test/uitstrijkje voor schimmels ed hebben genomen..

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:44

Je moet wel zeker er van zijn dat je SOA vrij bent hoor! Ik had braaf een testje gedaan bij de huisarts.