[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:03

Zo, mijn ontbijt zit er weer in. Lekker laat beginnen met werken vandaag, dan kan ik altijd wat later ontbijten, dan lunch ik ook weer wat later, omdat ik de middag altijd het moeilijkst vind om te overbruggen :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:04

Ik kan een goede avondmaal ook erg waarderen :j Dat is vrijwel het enige moment dat ik het moeilijk heb, als het lekker is en dan geen 2e bord meer mag pakken.

Mjetterd, hoeveel tijd zit er meestal bij jou dan tussen lunch en avondeten?

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:12

ik moet overdag echt de tijd nemen om wat te eten... vaak vergeet ik dat of eet ik 'n appeltje of 'n peer tussen het paardrijden door met als resultaat dat mijn paarden meer als 'n halve appel vrijwillig overnemen... dus als ik dan aan het avond eten ga heb ik honger!! maar nu inderdaad tussendoor veel proberen te eten en drinken natuurlijk :) mijn eerste halve liter heb ik al op dus dat gaat de goede kant op...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:21

LynnDenise schreef:
Ik kan een goede avondmaal ook erg waarderen :j Dat is vrijwel het enige moment dat ik het moeilijk heb, als het lekker is en dan geen 2e bord meer mag pakken.

Mjetterd, hoeveel tijd zit er meestal bij jou dan tussen lunch en avondeten?

Normaal gesproken 5,5 uur. Maar ik merk dat ik dit te lang vind, omdat ik na 4 uur al de neiging heb om te gaan snoepen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:27

Dat je de neiging hebt te gaan snoepen is ook normaal. Ik hoor vaak om mij heen dat aangeraden wordt om om de drie uur iets te eten, naast je gewone maaltijden dus tussendoortjes.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:36

Lous schreef:
Dat je de neiging hebt te gaan snoepen is ook normaal. Ik hoor vaak om mij heen dat aangeraden wordt om om de drie uur iets te eten, naast je gewone maaltijden dus tussendoortjes.

Doe ik ook :), maar als ik om 12 uur lunch, dan neem ik om half 3 een tussendoortje, en heb ik om 4 uur weer zin in wat. Dan eet ik pas om half 6.
Vandaag ga ik eens een keer om half 2 lunchen :D

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:40

Ik stond gister op weegschaal en was 89.5 dus was 1 kilo aangekomen sinds vorige week. Maar doordat ik gister en dressuur en springles heb gehad stond ik vanmorgen weer op de weegschaal en was het 88 kilo :D gewoon 1.5 kilo kwijt in 1 dag :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:02

Ik lunch ook om 12u, neem om 3u mijn tussendoortje en eet vaak om 5u.
Als ik bij mn vader eet probeer ik mn tussendoortje wat langer uit te stellen, zodat ik makkelijker om 6u pas aan tafel kan schuiven :)

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:09

hallo

kan ik me aanmelden

moet ook wat kilootjes kwijt :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:43

Weer een super goede dag gehad :D Ben best trots op mezelf! Feestje van de maand moet weer beginnen, dus ik merk dat ik wat vocht aan het vasthouden ben.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:57

Dat afvallen op specifieke punten is heel herkenbaar :') ik wil vooral graag wat buikvet kwijt, maar tot nu toe krijg ik alleen maar slankere benen en een strakkere kont. Nou heb ik nóg meer een appelfiguur :=

Vanavond weer een rondje rennen :) Mazzel dat ik gisteravond niet hoefde! Toen was het veel te benauwd..

Verder heb ik er vandaag weer een goede dag op zitten qua eten! Het voordeel van dit warme weer is dat ik ook minder honger heb :)

Aangezien ik altijd honger heb tussen 2 en 6 heb ik mijn lunch opgedeeld. Ik eet om 12 uur een broodje en een stuk fruit, dan tegen 2 uur een broodje en dan rond 4 uur weer een tussendoortje. Is dat een slimme aanpak? Het werk op zich wel :)

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:00

Het gaat er bij ook eerst af waar ik het er minst af wil hebben :=.
Nu lijk ik van boven redelijk slank maar van onder niet :P.
Ik ben nu in 1,5 week tijd 2,5 kilo kwijt :D. Jeee!! Alleen nog 7,5 kilo te gaan, dat is mijn doel :).
Moet zeggen dat ik afgelopen dagen wel wat moeite mee heb, het is weer feest en krijg dan altijd eetbuien :P. Ook heb ik een wat opgeblazen buik.. Lijk ik nog steeds dik :P Haha!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:04

larissa288 schreef:
hallo

kan ik me aanmelden

moet ook wat kilootjes kwijt :D

alleen 18 jaar en ouder :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:24

Ik dacht net: Lekker! Een crackertje met een dun laagje pesto en een plakje kaas. Totdat ik er net achter kwam hoeveel calorieën er in dat goddelijk goedje zitten :') Laten we maar zeggen dat het goed is dat ik vanavond ga hardlopen.. En ik heb mijn portie goede vetten voor deze week weer gehad.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:29

Voor mij is het deze week een beetje slechte week.. Nja slecht is niet echt het goede woord..
Maar ipv optimel toetje, griesmeelpudding, een pakje drinken waar 80kcal in zat.. ipv water..
Vanavond uit eten.. En zondag bbqen..
Hopen dat er wel iets van af is maandag..

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:31

Vertel, Negerzoen :+

Ik eet best vaak een warme panini met pesto, gesmolten kaas (Port Salut) en tomaat als ik lekkere trek heb := Niet de beste keuze, wel erg lekker!

Ach, al met al is er toch al meer dan vijf kilo af! De laatste week blijf ik een beetje rond hetzelfde gewicht hangen, heb ook niet zo heel veel bewogen, dus denk dat ik er even wat harden tegenaan moet qua beweging en sporten :)

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:32

De meeste lekkere dingen zitten behoorlijk wat calorieen in :P. (ben geen lekkerbek hoor :D )
Uit eten en bbqen is wel heel lekker :D. Ag zolang je het een beetje met mate houd, zal je er vast niet enorm van aan komen!
Vandaag is voor mij wel een goede dag, moest eerst vanochtend op de fiets naar stal want ik moest voeren, en weer terug en toen moest naar station fietsen want mijn scooter is kapot.. Dus ook weer terug fietsen :P. Ik fiets haast nooit meer en vandaag weer behoorlijk wat kilometertjes gemaakt! Had ook nog behoorlijk snel gefiets vond ik zelf, normaal deed ik er veel langer over :P. Dus hopelijk heeft dat weer een positief effect :))

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:43

Oooh ik wil nu zo graag iets eten! We hebben alleen niet veel in huis en ik kan niet Meer naar de winkel. Normaal neem ik komkommer of wortel, dat is er nu niet. Iemand nog een goed tussendoortje?

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:44

Helemaal geen fruit in huis? Cracker misschien? Beschuitje? Biscuitje?

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:46

Fruit al best veel gehad, cracker is idd wel lekker!
Edit; toch een rijstewafel geworden :)

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:50

Is ook lekker :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:04

Bij de appie zijn trouwens de cantaloupemeloenen en de ananassen in de bonus. Ook erg lekker met dit weer :P

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:21

ohjee ik heb net gebbqd en moet zodirect naar de weightwatchters cursus, dat zal wel niet veel positiefs zijn!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:43

_joellover_ schreef:
ohjee ik heb net gebbqd en moet zodirect naar de weightwatchters cursus, dat zal wel niet veel positiefs zijn!

als je gewoon zoveel mogelijk VET zoals speklapjes oid laat liggen is er niets aan de hand.
zo heel af en toe moet je jezelf ook verwennen hoor, is beter dan het helemaal vermijden en vervolgens een keer weer eten en je komt veel aan. :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 18:45

ik heb vandaag met de begeleidings instantie een voetbaltoernooi gehad ( heb geloof ik keelontsteking)
en toch veel gelopen.
zelf niet gevoetbald want ik voelde me dus echt wel beroerd, maar wilde dit niet afzeggen.

gisteren ook echt heel druk geweest met werken, denk dat ik van het weekend ofzo ga wandelen.