HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 00:03

Dank u :j . Jij ook! (en iedereen hihi).

Murthul

Re: HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:15

Ik (en mn lieve kattie gracie) zeggen: welterusten!!!

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:47

Ik lees steeds je berichtjes en wil je gewoon even sterkte wensen in deze moeilijke tijd, die je hebt en nog gaat krijgen! En wat een top-actie van die I-pad!! Heel gaaf, probeer van de kleine dingen genieten en te bouwen op de mensen die je lief zijn! Aan diegenen die niks laten horen, heb je momenteel niks!
( Maar volgens mij zit dat wel goed! )

Liefs, Mandy xxx

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:54

goede morgen allemaal, goed geslapen?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:11

Good morning :D

Iedereen beetje lekker geslapen ?

Hoe was de nacht SG? Weer 8 uur geslapen?
Ik las dat je buurvrouw je lekker blij heeft gemaakt met een verse soep, heerlijk . Lieve Buuf.
En je huisgenoot is niet om naar huis te schrijven wat een trulllaaa! #$%^#^$&
Jullie delen geen woonkamer? Das wel fijn dan heb je toch wat privacy.

Hoop dat je vandaag duidelijkheid krijgt wat betreft je uitkering , ik duim dat het de 91 % zijn :D

Ik heb om sommige posts wel dubbel gelegen hoor vanmorgen 1 dagje niet geweest en op maandag een glimlach erbij :D

Nou Sg over dat halsbandje … heb ik een verhaal … mijn kat was een behoorlijke jager , niet leuk meer , dus indd halsband om en belletje eraan, ze kwam weer met vogels , ik denk dat ze dat belletje met 1 poot vast hield grmmblll … dus heb ik uiteindelijk besloten haar in het broed seizoen van de vogels binnen te houden tot alles een beetje kon vliegen enzo dat werkte beter.
Ze jaagde alleen op vogels in die tijd.
Moet er ook bij zeggen dat ze wel gewoon muizen ving die zo ook op at , en thuis amper mee at.

Ohh ik zag bij de ah allerhande, allemaal nieuwe soorten stampot gerechten , moet je ff op de site kijken , sommigen klinken jammiiee!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:34

goeiemorgen SG, hoop dat je weer lekker hebt kunnen slapen hoor.
en dat het ding je een beetje met rust laat voor vandaag.

ik heb ook 3 katten en 1 ervan jaagt ook.
Ik heb het eens geprobeerd met zo een belletje,
Maar de domoor was met haar poot door het bandje heen gegaan en zat zo helemaal muur vast
met haar bovenlijf in dat bandje.
gevolg was een diepe snee onder haar voorpootje :(:)
is weer helemaal goed gekomen maar ook hier dus geen halsbandjes meer.

gatverdamme......heb koffie gemaakt maar vergeten een nieuwe pad te gebruiken :r :')

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:36

Na een niet zo fijne nacht (vriendlief was druk aan het bomen zagen) nu alweer een paar uurtjes aan het werk. Jullie wel goed geslapen? Nog wat op de planning vandaag?

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:41

Hoop dat jullie beter geslapen hebben dan mij!

Hoe voel je je zo aan het begin van de dag vandaag SG? :)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:52

Quartel jij ook lekkere koffie gemaakt vanmorgen, ik had wel een nieuwe pad erin, maar
Denk klepje niet goed dicht en resultaat water met koffie smaak, het geluk wou dat dat mijn laatste pad was grmmmbll, heb maar gewoon blikje golden power gedaan haha, zou dat warm ook smaken ? :P
Na zo een ongelukje van je kat snap ik dat ie halsbandloos is

Marleentje Oook snurkende man , haha die van mij ligt braaf stil , ik daarin tegen zaag ook hele bossen af en dan nog wat knarsen :D

Talsha jij niet zo lekker geslapen?

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 11:13

Goedemorgen!!! Met heeel wat tussenpauzes toch totaal 8 uur geslapen. Ben vreemd genoeg na 7u toch nog na lang liggen nog in slaap gevallen tot half 10. LANG geleden dat ik zo laat mn bed uit kwam.

Net meteen de uitkerende instantie gebeld (arbo ofzo van t uitzenddinges). Ik krijg via hen de 70% en die uitzendtoko vult dat aan tot 91% t eerste jaar.
Maakte mij dus al grote zorgen, want die 91% wordt al zwaar.
Maar.... goed nieuws dus!! *\o/*

@: _Pilipa_ : wat lief dat je je kat in dat seizoen binnenhoudt <3 .. en meer dan een belletje kun je niet doen hoor vind ik! Allerhande ga ik ff kijken!! Dank v de tip!
@quartel : bandje dan strakker? En getsie.. ik lust geen koffie, maar dat klinkt ECHT smerig!!! :P
@marleeentje : heb je ook oordopjes?? Bij de hema hebben ze van die hele flexibele (Etos heeft ze ook). Dat scheelt behoorlijk in geluid hoor! Hoop dat je wel fris en fruitig genoeg bent om te werken. :j
@Talsha : het getsie.. volgens mij pak ik jullie slaap af -O-
Jee.. jullie zagen wat bossen om met zn allen..

Vandaag verder geen plannen. Nou ja.. praktische telefoontjes enzo.
Hoop vandaag een betere dag wat eten betreft.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:17

en alweer goed geslapen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

dat moet wel lekker zijn SG :j

en toch nog een meevaller qua inkomen.....gelukkig maar :D
dat is weer een hele zorg minder :j

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:22

Wat super dat je goed hebt geslapen!!!! En goed nieuws over je inkomen, SUPER!!!!

Nou ik heb net het onbegrip van mensen om je heen zelf ook meegemaakt.. mijn collega is pissed omdat ik aankomende woensdag niet kan werken voor haar (ze moet met haar dochter naar de gynaecoloog die is zwanger). Ik heb dan een afspraak met iemand die ook dezelfde zeldzame tumor heeft als ik, nou sorry hoor maar dat ga ik echt niet meer afzeggen! Daarbij had ze er ook wat eerder mee kunnen komen, ze vroeg het me vrijdag.
Nu kreeg ik net een oproep van het UMCG, ik moet 2 februari naar de oncoloog, een dag dat ik moet werken. En toevallig had ik haar vandeweek gevraaagd of ze 23 maart ook kon want dan gaan wij een weekendje weg. Was prima. Maar nu proef ik dat ze 2 februari eigelijk niet wil OMDAT ik woensdag niet kan. HALLO denk je dat ik het leuk vind om naar een oncoloog te gaan := Ik zit er nu al tegenaan te hikken, en dan gaat ze nog moeilijk doen ook.. AARGGGHh

Sorry dat ik je topic vervuil maar hier zitten volgensmij mensen die me wel begrijpen :=

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:28

Lekker geslapen joehoeee *\o/*

Gelukkig dat je gelijk antwoord hebt gehad, kan je dat gelijk van je lijstje strepen, en weer een opluchting .
Lekker op het gemak doen vandaag, beetje de nodige dingen en das wel weer genoeg ;)
Met eten vroeg ik me af ( hoop niet dat ik er overheen gelezen heb)
Wat je nou echt moeilijk kan eten , heeft het met smaak en samenstelling te maken ? je schreef dat een Bossche bol er niet in zou gaan ( is dat door de room ?)
Ik heb mijn mama namelijk verteld over je , en ze zei vroeger toen ik klein was moest mijn moeder veel pureren voor me omdat ik geen stukjes durvde te eten ( heel vaag haha )
Dus ze zegt dan heb ik nog wel wat lekkere dingen in en recepten boekje :D, die kan ik je dan sturen of als ik in het weekend een weekend dienst bij je moet komen draaien neem ik dat mee :D
Kan ook men mama sturen die is de beste als je ziekjes bent

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:30

_Pilipa_ schreef:
Lekker geslapen joehoeee *\o/*

Gelukkig dat je gelijk antwoord hebt gehad, kan je dat gelijk van je lijstje strepen, en weer een opluchting .
Lekker op het gemak doen vandaag, beetje de nodige dingen en das wel weer genoeg ;)
Met eten vroeg ik me af ( hoop niet dat ik er overheen gelezen heb)
Wat je nou echt moeilijk kan eten , heeft het met smaak en samenstelling te maken ? je schreef dat een Bossche bol er niet in zou gaan ( is dat door de room ?)
Ik heb mijn mama namelijk verteld over je , en ze zei vroeger toen ik klein was moest mijn moeder veel pureren voor me omdat ik geen stukjes durvde te eten ( heel vaag haha )
Dus ze zegt dan heb ik nog wel wat lekkere dingen in en recepten boekje :D, die kan ik je dan sturen of als ik in het weekend een weekend dienst bij je moet komen draaien neem ik dat mee :D
Kan ook men mama sturen die is de beste als je ziekjes bent

Volgensmij heb jij een supermama <3

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:46

Marije, sodeju sorrry dat ik nu even zo reageer ik schrik even en voel me best een beetje stom dat ik waarschijnlijk
Erover heen heb gelezen dat jij ook niet helemaal gezond bent ( sorry )
Ik lees links en rechts wel nog van anderen dat ze niet helemaal ok zijn, maar durf eerlijk gezegd niet te vragen ….

Verder snap ik je onbegrip wel , mensen reageren soms erg respectloos en denken vaak aan zich zelf, het is een kwestie
Van door denken, maar niet iedereen staat daarvoor open en dan kan en mag je best even vloeken.
Daarnaast zou ik toch even uitleggen waarom bepaalde afspraken voor jou echt belangrijker zijn dan een echo van haar dochter ,
Zij is namelijk overtuigd dat dat belangrijker is voor haar , alleen moet zo iemand wel even een kleine waarheid krijgen
Zodat het duidelijker is, soms zijn mensen niet zo meedenkend niet altijd kwalijk nemen , het is onwetendheid.
Dat je even boos bent is een normale reactie,kan je het nog aan haar uitleggen ,? Ik zit hier mooi te typen , maar kan niet inschatten wat voor mens het is natuurlijk ;) sorry daarvoor dan.

Heb het ook van dichtbij mogen ervaren , ik ben 5 jaar geleden met een burn out thuis komen te zitten , niet helemaal te vergelijken, maar goed ik was ineens weg van de gezellige aardbol en zo werd ook mijn vriendenkring in een minimum van tijd ini mini!
Weinig begrip , maar vooral onmacht tegen over mij en de situatie , het onbekende durfden ze niet aan, ik heb er ook erg mee gezeten, maar nu kan ik zeggen
Het is goed zo, deze mensen zijn nu eenmaal geen deel meer van mijn leven , ondertussen heb ik mooie vriendschappen gemaakt en ben nu “thuis gekomen “

Sorry lang verhaal maar wou even kleine toevoeging doen eerder in het topic ook voor SG !

En je mijn mamie is een toppertje ! :D dus Sg mocht je interesse hebben , dan zou ze het nog maken voor je hihi

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:50

Geeft niets gekkerd! Ik heb het hier ook maar 1 keer genoemd, want het is het topic van SG! Maar dit moest ik gewoon even kwijt :=

Ik zie haar vrijdag in real life, dus dan ga ik het wel even noemen. Ben nu te pissed dus kan het beter maar niet over de telefoon doen haha

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 12:24

Stuur dr maar op mij af Marije!!! heb GENOEG boosheid in mij _-:(
Wat een fijne collega.. uche uche.... :x . Dat mens spoort niet!!!!!!! Sterkte daar!! En niets vervuiling van t topic hoor :+ .

__Marije__ schreef:
Wat super dat je goed hebt geslapen!!!! En goed nieuws over je inkomen, SUPER!!!!

Nou ik heb net het onbegrip van mensen om je heen zelf ook meegemaakt.. mijn collega is pissed omdat ik aankomende woensdag niet kan werken voor haar (ze moet met haar dochter naar de gynaecoloog die is zwanger). Ik heb dan een afspraak met iemand die ook dezelfde zeldzame tumor heeft als ik, nou sorry hoor maar dat ga ik echt niet meer afzeggen! Daarbij had ze er ook wat eerder mee kunnen komen, ze vroeg het me vrijdag.
Nu kreeg ik net een oproep van het UMCG, ik moet 2 februari naar de oncoloog, een dag dat ik moet werken. En toevallig had ik haar vandeweek gevraaagd of ze 23 maart ook kon want dan gaan wij een weekendje weg. Was prima. Maar nu proef ik dat ze 2 februari eigelijk niet wil OMDAT ik woensdag niet kan. HALLO denk je dat ik het leuk vind om naar een oncoloog te gaan := Ik zit er nu al tegenaan te hikken, en dan gaat ze nog moeilijk doen ook.. AARGGGHh

Sorry dat ik je topic vervuil maar hier zitten volgensmij mensen die me wel begrijpen :=

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 12:30

@_Pilipa_ : haha.. raar kind was je. Geen stukjes... :')
Nou, er kan bijna niets langs dat ding als ik eet. De room is dus het punt niet, de buitenkant van een Bosche bol wel. Kan dus alles wat gepureerd is heel voorzichtig eten en bijna niets anders lukt.
Dat is erg goor, dus nu probeer ik stamppot en gewoon stampen tot je een ons weegt.
De structuur blijft dan fijner om te eten.
Heb verder absoluut geen trek, dus eten is echt geen feestje... ;(
Heb ook een burnout gehad toen mijn moeder al zo lang ziek was en bijna ging zegmaar. Ook een hoop onbegrip, maar dat viel bij mij nog mee omdat mensen t beetje snapten en dachten dat ik 'gewoon heel verdrietig was'. Dat het vooral met de stress te maken had begrepen ze niet..
@Marije: succes vrijdag.. en stuur dr maar door als ze vervelend is hoor :o

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 12:41

Kom er net via een oom achter dat niet alleen mn oma slokdarmkanker heeft gehad (overleefd), maar ook mijn tante (niet overleefd...). Enige is: ze hebben toen bij haar niet alles weggehaald en de technieken zijn nu beter...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:42

Horse_lover9 schreef:
Kom er net via een oom achter dat niet alleen mn oma slokdarmkanker heeft gehad (overleefd), maar ook mijn tante (niet overleefd...). Enige is: ze hebben toen bij haar niet alles weggehaald en de technieken zijn nu beter...

Vaak zie je inderdaad dat het voorkomt in de familie.
Gelukkig voor jou zijn de technieken inmiddels enorm verbeterd en alles eromheen ook :j

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:43

oe lekker bosche bol :9 is het geen idee om die te pureren? lekker slagroom en chocolade..
ik blijf je volgen hoor meis!
ik vind het erg jammer dat ik het al zo druk heb met me paard, anders had ik je met liefde geholpen voor een paar daagjes
aangezien je dichtbij me woont :) vind het erg jammer ;(

hoe voel je je? gaat het slapen al iets beter? slapen is altijd goed he, dus als je een keer de drang voelt moet je er altijd aan toegeven...

gelukkig blijven de medische artsen zich altijd beteren, zodat je meer kansen hebt om dit allemaal over een tijdje achter je te kunnen laten :)

ik denk aan je meis, vind het vreselijk allemaal..

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:52

Horse_lover9 schreef:

Zijn misschien wel dingen die je kan aankaarten met oog op familiare kanker soorten?
Wel heftig....

En kwa eten als je nou iets meer vocht (melk/water)toevoegd word t vloeibaarder en misschien wel weg te krijgen?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:56

Ik doe schnappe ja, lastigst is dan dat je gewoon geen trek hebt, mede omdat waarschijnlijk eten niet echt veel positiefs bij je oproept.
Jeetje meid je hebt ook al wat achter de rug zeg, hmmzz mensen zien dan indd je “ziekte “als verdriet, maar dat maakt het allemaal iet minder erg.

Haha marije doorsturen dus ons super girl zal der wel ff wat in der poezelige oortje fluisteren whaha!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:45

Kido schreef:
Horse_lover9 schreef:

Zijn misschien wel dingen die je kan aankaarten met oog op familiare kanker soorten?
Wel heftig....

En kwa eten als je nou iets meer vocht (melk/water)toevoegd word t vloeibaarder en misschien wel weg te krijgen?

Vet schijnt beter te zijn omdat dat naast dat het het voedsel gladder en smeuiger maakt ook extra voeding opleverd

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 13:47

@ _Pilipa_ : inderdaad.. stuur maar door ~~}> . Verder staat eten mij niet alleen tegen hoor, heb constant het gevoel al 'mega vol' te zitten alsof er nietsss meer bij past. Eten voelt dus als een straf.
Net een mini bordje andijvie stamppot (beetje gepureerd) met wat rookworst gegeten.
Heb constant t idee dat ik wat MOET eten. Niet omdat ik wil, maar omdat ik gewoon niet mag afvallen. En hoewel ik dat nooit eerder zo gevoeld heb: ik HAAT eten momenteel. :x
@iloonaa__ : Getsie.. pureren van een Bosche bol? :P
@Kido : ik haat vloeibaar hahaha.. verder gaan ze inderdaad een een of ander onderzoekje opstarten om familiedingen in kaart te brengen. Helpt mij niet, anderen wellicht wel
@yvonnedv : klopt helemaal.. meer vet toevoegen is soms lastig, omdat het dan NOG voller voelt..

Oh ja.. WEER een kilo kwijt -O- . Staan nu op -8 kg >;) . Zat ooit in t topic less is more.. (zaten toch mega veel mensen in dus durf wel te noemen) nou.. misschien een topic openen more is more? _O-