[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:23

Ja dat is inderdaad jammer, maar met een beetje geluk wordt je niet heel vaak meer ongesteld voordat het klussen gelukt is :j :P.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:33

inderdaad.
maar als je stopt met de pil kun je toch beter aan het einde van een strip doen?

héél stiekem zou ik best al willen klussen voor het eggie...
alleen wij gaan volgend jaar Juni trouwen en ik weet niet of ik het leuk vind om met een dikke buik te lopen.
en stel dat het lukt... zul je altijd zien dat ik rond die tijd hoogzwanger ben haha.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:41

Ja het is makkelijker voor jezelf om dat aan het einde van de strip te doen en als je geluk hebt ben je dan in de week dat je weer zou moeten beginnen met de pil al vruchtbaar, maar ja dan moet het maar net op dat moment lukken.

En heel stiekem zou ik ook al wel willen gaan klussen voor een kleine, maar ja ik moet nog een jaar of 6 studeren en mijn vriend ziet het dan niet echt zitten om als ik nog fulltime studeer voor de kleine te zorgen. Kan ik wel begrijpen hoor, maar als het anders kon had ik die pillen allang het raam uit gegooid.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:20

vandaag weer langs de dokter... voor een nieuwe afspraak, ben nog steeds niet ongesteld..
en samen met mn vriend willen wij ook klussen :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:26

Succes bij de dokter vandaag, hopelijk heeft hij een oplossing :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:38

succes!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:05

zo net geweest.. afspraak staat voor woensdag half 9..
ben heel erg benieuwd wat hij nu voor oplossing heeft..
wordt echt helemaal gek van al die pillen die uiteindelijk toch niet werken

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:30

Hier ook bij de dokter geweest en hij kwam doodleuk tot de conclusie dat er niks bij mij werkt zoals zou moeten. Dus nu ben ik anticonceptie loos en is het nu overbruggen met rubbers helaas...

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:37

Ik heb sinds begin november een Mirena. Eerst was ik heel erg tevreden, ik werd amper ongesteld en om de 6 weken 1 of 2 dagen, maar nu ben ik gewoon weer om de 3 weken een dikke week ongesteld terwijl ik daarvoor max 4 dagen ongesteld was. Wanneer zijn de bloedingen bij Mirena gebruiksters afgenomen? Is het in het begin normaal dat het zo wisselt?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:48

@horsiegek ik heb hem nu 4,5 jaar en ik heb er en jaar over gedaan niet meer te bloeden nu echter het geval dat ik sinds 2 maanden weer terug begin te bloeden heb wel eens hele lichte bloedingen gehad maar dat kon je amper merken alleen als je na de wc geweest was op het wc papier

maar nu sinds de laaste 2 maanden heb ik gewoon 4 a 5 dagen meer bloed verlies dan normaal
was ook wel benieuwd of meer mensen dat gehad hebben

ik laat hem na de zomer er uit halen en nieuwe plaatsen maar de werking zou nu toch echt nog niet minder zijn al?

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:13

Oke!

Maar 4,5 jaar is wel lang toch? De dokter zei tegen mij dat de Mirena 5 jaar kan blijven zitten maar dat je beter na 3 jaar een nieuwe kan nemen....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:22

De hormoonafgifte wordt minder, daarom moet hij eerder vervangen worden als je hem hebt voor overgangsklachten. Je wordt er niet spontaan vruchtbaar van maar je kan idd wel steeds meer je eigen cyclus terugkrijgen. Zelf merk ik het ook, de eerste 6 maanden niets en nu weer gewoon zoals vroeger :j

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:48

Ik heb nu een jaar een vriend, er voor nog nooit met iemand gevreeen (hoe schrijf je dat?) En hij ook nog nooit. Nu kom ik er soms na de seks achter dat ik heb gebloed, niet altijd soms wel. Hoe komt dit? Ik ben 1,5 week terug ongesteld geweest. Moet ik me zorgen make?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:40

weet je zeker dat hij niks heeft gedaan ?? een jongen kan veel zeggen namelijk.
allebei getest ? dan weet je het zeker.

verder met bloed, nee geen idee.. was t eerste keer ?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:46

Bonnyyyyyy schreef:
Ik heb nu een jaar een vriend, er voor nog nooit met iemand gevreeen (hoe schrijf je dat?) En hij ook nog nooit. Nu kom ik er soms na de seks achter dat ik heb gebloed, niet altijd soms wel. Hoe komt dit? Ik ben 1,5 week terug ongesteld geweest. Moet ik me zorgen make?

Ga het sowieso niet zonder condoom doen op jouw leeftijd, want je begaat echt een vreselijke vergissing totdat je van de dokter hebt gehoord dat jullie beide "schoon" zijn.

Dat kleine beetje bloed kan zijn omdat je misschien een beetje scheurt tijdens het vrijen :) niets om je zorgen over te maken :)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:47

mijn dokter zegt 5 jaar dus zou ie in oktober er uit moeten maar ga augustus al voor en nieuwe

maar sinds 2 maanden bloed ik meer dan voor heen

vraag me idd nu af of ie nog betrouw baar genoeg is dan ook
voor de rest nagenoeg nooit gehad bloed verlies ja mischien 1 keer in de paar maandjes maar dat was maar ietsje

Roomsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:51

Misschien weet hier iemand wat. Mijn moeder vindt het niet goed als ik aan de pil ga want ze zegt dat ik dan nog dikker word. Maar als ik ongesteld ben, word ik er echt ziek van, tot spugen aan toe. Zijn er pillen waar je niet dik van wordt maar wel minder last hebt als je ongesteld bent? Of andere mogelijkheden? Ben het helemaal zat!

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:55

Ik weet dat het beter is om met te doen, maar ik ben die condooms helemaal zat :$ elke keer dat hij dat ding om deed was ik al minder geil en had ik zowat geen zin meer.. Dus we zijn er na een half jaar mee gestopt die dingen te gebruiken. Bedankt voor de tip maar dat was niet mijn vraag hihi,

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:55

meid, als ik je zo op je profielfoto's zie ben je toch helemaal niet dik?

Roomsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:58

IvysToeter schreef:
meid, als ik je zo op je profielfoto's zie ben je toch helemaal niet dik?

Nee het valt ook wel mee. Maar als ik zwaarder word voel ik me daar niet fijn bij! Dus als er wat zou zijn. Waar je niet zwaarder van wordt zou dat wel fijn zijn!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:00

Jeetje, 16 en ze nu al zat :')

Dan moet je toch maar even de dokter bellen, ik vind dit:
klachten die kunnen passen bij een SOA zijn:

- andere of meer afscheiding uit de vagina dan gebruikelijk
- pijn bij het plassen of kleine beetjes moeten plassen
- irritatie en jeuk van de vagina
- pijn bij het vrijen
- abnormaal bloedverlies, zoals tussentijds bloedverlies of bloedverlies tijdens of na de gemeenschap
- buikpijn en eventueel koorts
- zweertjes, wratjes, blaasjes op de schaamlippen, rond de anus of de mond
- keelklachten (na seks met de mond)

bellen kan geen kwaad tenslotte :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:03

Bonnyyyyyy schreef:
Ik weet dat het beter is om met te doen, maar ik ben die condooms helemaal zat :$ elke keer dat hij dat ding om deed was ik al minder geil en had ik zowat geen zin meer.. Dus we zijn er na een half jaar mee gestopt die dingen te gebruiken. Bedankt voor de tip maar dat was niet mijn vraag hihi,

en toch is het verstandiger ze wel te gebruiken...
mijn vriend en ik moeten nu ook weer met die dingen lopen klooien, maar wat moet dat moet...
mijn vriend was ook mijn eerste, ik niet die van hem, maar echt het eerste jaar hebben wij echt dubbelop gedaan...ik had toen nog de implanon en wat later de pil en hij dan het condoom...

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:20

Ik weet zeker dat ik zijn eerste ben. Dat merk ik gewoon. En we hebben het er heel vaak over gehad. Ik weet wel dat hij een ander meisie heb gehad maar dat was kort en heeft die verder niks mee gedaan . Ik heb alleen een beetje bloedverlies na de seks(niet altijd) en het is niet echt vloeibaar zeg maar, maar in klontjes? Het doet geen pijn en voel er zelf ook niks van. Het was echt dat ik me wilde aanklede dat ik het zag. voor de rest van de bovenstaande klachten niks. Ik heb eigenlijk angst voor mijn huisarts. Kan je ook een andere huisarts bellen?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:23

als je belt dan doet ie verder niks ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:33

Je HA bijt niet, en je krijgt de assistente aan de lijn als eerste en die zegt snel genoeg of je wel of niet langs moet komen dus dat komt wel goed :j