Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:57

Whoo, anoukshel, alatariel en chanicha geweldig dames!!!

Zera, ik begin nu aan hoofstuk 21, ik laat je weten wat ik er van vind. Ben vandaag 12 dagen gestopt en ik heb 0 behoefte op dit moment.. Maar ik heb nu 1 hond die vandaag of morgen gaat bevallen. Ik ga morgen weer werken, mn bazin rookt ook maar die wil wel stoppen dus dat is fijn. En zie deze week weer een vriendin van me die veel rookt.. Ik hoop dus dat ik hier volgende week kan plaatsen dat ik alsnog niet gerookt heb..

En nu ga ik snel verder lezen haha.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 17:01

Hahahahaha ik ben blij dat ik niet vooruit gespiekt had!!! _O-
Haha ik snap m zera :') :j

chanicha

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:05

Ach NoaSky ik ben 2 december gestopt en 4 december is mijn dochter met haar zoontje weer bij mij thuis komen wonen dus stress genoeg maar ik ben te eigenwijs om er één op te steken!!!
Dus jullie kunnen het ook!!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:02

Ik heb mijn laatste gerookt, voel me opgelucht en blij :D

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:59

NoaSky schreef:
Hahahahaha ik ben blij dat ik niet vooruit gespiekt had!!! _O-
Haha ik snap m zera :') :j

Haha hij is leuk he :-P

Miryamk schreef:
Ik heb mijn laatste gerookt, voel me opgelucht en blij :D

Succes. Ben je ook gestopt met allan car?

Vandaag ben ik.precies een week gestopt en voel me super ;-)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:02

Ik ben ruim 2 maanden gestopt en ook weer de aangekomen 3 kilo's kwijt, gelukkig.
Heb mezelf maar beloond met een nieuw jurkje en schoenen.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:11

*\o/* En een maand en een dag gestopt! *\o/*

Eigenlijk is het prima gegaan, geen zware behoefte aan roken gehad of huisdieren door de woonkamer laten vliegen uit frustratie :+ .

De enige keer dat ik echt zin in een sigaretje had was toen ik naar Frankrijk ging rijden, ik was zo gewend om onderweg of wanneer ik in de file stond er eentje op te steken... 8)7

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 02:47

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik kom me ook even bij jullie aansluiten :D

Ook ik moet eraan geloven ivm het slikken van de pil. Ben 20 jaar en rook al 6(!) jaar lang een pakje per dag.
Na 2 stoppogingen die maar een dag duurde ga ik nu echt stoppen! De pil is in mijn geval beter/gezonder, en roken echt niet. Daarbij stinkt het, ik heb er wallen onder me ogen aan overgehouden, een onrustige huid, moeite met inademen, alles stinkt naar rook en het smaakt gewoon niet meer.

Morgen ga ik definitief stoppen *\o/*

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 07:21

Succes dan maar +:)+
Hier nog steeds een :D op mijn gezicht en helemaal geen last van ontwenning *\o/*
Dat boek is echt geweldig :o

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 07:39

Succes vandaag. Met welke methode ga je stoppen?

Myriamk.
Nog geen leeg gevoel? En hoe vond je het boek? Dag 2 was ik zelf op oorlogspad :-(

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 07:48

Quellian, goed dat je al zo lang gestopt bent! Hoe voel je je?

Blensink, succes met stoppen, vervelend dat je vriend nog rookt, is er geen spaanse vertaling van Allen Carr? ;) (Eh tenminste, ik heb aangenomen dat je vriend spaanstalig is)

Miryamk, fijn dat het zo goed gaat.

Leslie90, jeetje vanaf je 14e gerookt. Ga je gewoon cold turkey stoppen?

Nobel, ik heb ook het ergst last in de auto hoor. Ik snap niet waarom. Gezellig in de kroeg of bij andere rokers thuis heb ik geen last, maar in m'n eentje in de auto.. pff!! Haha :+

Zera, ook al zo vroeg op? ;)

Ik ben vandaag precies 4 weken gestopt *\o/* Ik heb echter nu wel meer moeite als toen ik net gestopt was. :+ Ik neig nu veel meer naar dat ik wel een 'gelegenheidsroker' wil worden. Werkt natuurlijk niet, de kans dat ik dan weer verslaafd raak is megagroot. Maar het idee dat ik vandezomer op festivals en terrasjes niet meer mag roken... brr!

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 08:03

Nelleke helaas wel. Mijn vriend.die moest zo vroeg op. Dus sta ik maar meteen op ;-). Moet toch om.8 uur in de autogarage zijn. En zometeen gaan beginnen met mijn grootste hobby. De stallen en mestbak uitmesten :-(. Heb daar zo'n hekel aan.

Dat probleem heb ik indd ook. En.vooral bij pinkpop. Misschien rook ik me dan wel 1tje. Maar ik.ga me geen pakje.kopen. Maar zolang ik eraf blijf gaat het ook goed ;-)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 08:36

Citaat:
Ik neig nu veel meer naar dat ik wel een 'gelegenheidsroker' wil worden.

Citaat:
Misschien rook ik me dan wel 1tje.

Waarom zouden jullie dat doen??????????
pas op want je gaat hiermee de fout in ,je bent voor jezelf al aan het goed praten dat je er best wel ééntje
of misschien wel 2 :P mag hebben FOUT FOUT FOUT

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:24

Nou alle stoppers.. ik vind het knap van jullie hoor!
Ik ga dat boek ook bestellen... Ben benieuwd of die me knoppie omzet,
De komende paar dagen, is het stress, dus dan is het voor mij niet handig, om te stoppen,
Hebben jullie trouwens ervaring met zo'n elektrische sigaret?
Mijn oom zei dat het hielp.... Maar kan me er echt niks bij voorstellen hahaha,

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:00

Kaatje schreef:
Citaat:

Citaat:
Misschien rook ik me dan wel 1tje.

Waarom zouden jullie dat doen??????????
pas op want je gaat hiermee de fout in ,je bent voor jezelf al aan het goed praten dat je er best wel ééntje
of misschien wel 2 :P mag hebben FOUT FOUT FOUT

Ik zal er ook zeker geen pakken. Zonde van mijn longen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:48

_Nelleke_ schreef:
Quellian, goed dat je al zo lang gestopt bent! Hoe voel je je?

Nou eh... net als jij bepaalde neigingen :D
Ik zie de zomer somber tegemoet... lekker in de zon in de tuin met een boek, drinken en sigaretten. Maar ja... ik heb mezelf beloofd dat ik weer mag beginnen met roken als ik met pensioen ben.
Ik zie nog steeds geen voordelen.

_Nelleke_ schreef:

Lijkt me heerlijk, maar ik kan dat ook niet, helaas.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:16

O indd. Buiten liggen met alles erop en eraan. Heerlijk was dat altijd. Ben momenteel de stallen aan het mesten en de mestbak leeg aan het maken. Maar miste voordat ik eraan begon mijn sigaretje best erg. Heb er een hekel aan om de mestbak leeg te maken. zit altijd zoveel water in. Verschrikkelijk.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:18

Gewoon cold turkey stoppen. Hopen dat het lukt :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:26

Hier dag 9 en het gaat goed!

al heb ik hetzelfde als Q.. als ik 70 ben mag ik weer van mezelf _O- _O-
ik denk maar even niet aan festivals en terrasjes :n
ik denk aan waarom ik ben gestopt en datgene wil ik zoooo veeeeeel liever dan roken, dat enige neiging ook zo weg is. denk er zelfs weinig aan laatste dagen.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:18

Citaat:
Maar ja... ik heb mezelf beloofd dat ik weer mag beginnen met roken als ik met pensioen ben.

Nou , zo heb je iets om naar uit te kijken :D
Citaat:

Je longen en je hart zien die wel hoor :j .

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:54

Haaai!! :wave:

Meld zich..... Op 7 januari mijn laatste sigaretje gerookt!
Al bijna 2 maanden gestopt dus! En in vergelijking met eerdere stoppogingen, gaat het me nu eigenlijk wel makkelijker af!
Was niet een hele stevige roker hoor, door de weeks alleen 's avonds dus een sigaretje of 4. En in het weekend wel meer, maar ik denk hooguit 6 of 7 sigaretjes per dag.

Mijn vriend en schoonpapa (waarbij we tijdelijk inwonen) roken allebei wel, maar eigenlijk doet me dat niets!!

Kilootjes zijn er niet aangevlogen hoor... Maar ontdanks dat 'ze'zeggen dat je niet moet stoppen met roken en lijnen tegelijk, ga ik toch ook een poging doen een paar kilootjes (5 tot 7 kg) kwijt te raken. Voornamelijk door op mijn eten te letten, dat sporten komt er momenteel echt niet van!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:54

Kaatje schreef:
Citaat:

Je longen en je hart zien die wel hoor :j .

Nou... daar heb ik er nog wel eentje over :D
Eind 2010 kreeg ik de boerenlongen variant van acute EAA (extrinsieke allergische alveolitis). 0,4-0,6% van de EAA is de boerenlongvariant en 75% daarvan is niet-roker _O- Ik denk dat ik de enige rokende boerenlongen patiënt ter wereld ben ofzo?? _O- Ik scheen zonder het roken al een interessant geval.

Maar goed, vooruit... om mijn longen (en hart) te sparen ben ik gestopt. Niet omdat ik het wilde, maar omdat dat in het ideaalplaatje van de longarts past. Niet dat het is veroorzaakt door roken (noch verergerd hou ik mezelf vol), denk ik toch dat het misschienalsikergoedovernadenkwellicht heel hypocriet is geweest :j
Ik ben toen wel 1,5 maand gestopt, moest wel, lag aan het zuurstof en had veel pijn. Toen vroeg ik me af hoe ik ooit zo dom had kunnen zijn om te roken, wat mensen zichzelf kunnen aan doen. Ik kon niet eens meer zelfstandig piesen zonder dat ik op de po geholpen en vastgehouden moest worden.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:14

Quellian , ik ben ook vanuit ziekenhuisopname gestopt.
Omdat iedereen zegt dat t beter is, omdat ik mijn kinderen niet kan vertellen dat ik weer rook
want die zijn zich een pukkel geschrokken toen ik opeens in t zh lag en waren apetrots dat ik gestopt ben.

Voor mijn kwaal ben ik ook allesbehalve het prototype ,meer juist t tegenovergestelde,
maargoed ik kreeg t toch en ben zowel mezelf ,mijn partner als mijn kinderen verplicht om
er alles aan te doen om het niet nog eens te krijgen , dusssss helaas gestopt met roken
en ik mis het nog steeds heel erg.
En idd als je op de po geholpen moet worden ga je toch anders tegen de dingen aankijken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:24

Precies.
En niet die po is het ergst, maar hoe je leven erna verandert, want helemaal mezelf ben ik nooit meer geworden. Buiten dat kan ik ook niet mijn zoon verkopen dat ik met gestrekte oren het pand moest verlaten omdat ik zo egoïstisch was. Punt.
Dus daarom gestopt :D En eigenlijk valt het me heel goed mee. Moet wel uitkijken dat ik mezelf niet teveel verwen met andere dingen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 01:04

NoaSky tuurljk sta je erboven en gaat niet roken ondanks dat je deze week tussen de rokers zit. Denk maar zo wat ben ik blij dat ik ervan af ben. :)

Super chanicha lekker eigenwijs blijven, hahha. :')

Miryamk super nu ben je ook een exroker! *\o/*

Quellian alweer twee maanden super enne ik ben benieuwd naar je jurk en schoenen, fotootje?? *-:)
Puff dat klinkt wel heel erg eng en super dat je hebt kunnen stoppen. Daar was ik ook zo bang voor mijn ademhaling begon te piepen en had het steeds benauwder. :o
Eng is dat hoor, jij hebt vast ook angsten en veel pijn moeten doorstaan. :(:)
Nouja zolang het verwennen bij jurkjes en schoenen blijft is er niets aan de hand denk ik. :D

Goedzo Nobel!! +:)+

Leslie90 succes!!

_Nelleke_ alweer een maand gestopt super *\o/* . Oh een boek lezen dat krijg ik echt niet voor elkaar bij Ernesto. De spaanse versie zal er best zijn inderdaad. Ik heb twee jaar geleden samen met wat spaanse vrienden het filmpje van allen Care op zijn spaans gedownload en bekeken. Heel grappig hetzelfde als het boek alleen in één uur ben je van het roken af. :j
Helaas drong het niet zo goed door, ze waren allemaal weer aan het roken na drie dagen |o . Weet trouwens niet of dit filmpje ook op zijn Nederlands bestaat. ik ga hem in de toekomst wel weer aan mijn vriend laten zien. Hij is zich al langzaam aan het mentaliseren en heeft zelfs een hele dag niet gerookt ik denk dat hij ook snel gaat stoppen tenminste dat hoop ik ;)

Kaatje ben het met je eens waarom zou je er eentje roken.
Hoelang ben jij al gestopt? Erg lang want je bent wel heel erg zeker. :j

Angeliquee18 jij ook succes het gaat je vast lukken.
Hahhah zo´n electrische sigaret ziet er niet uit vind ik := .
Beter gewoon stoppen want met zo´n ding loop je echt voor schut, tenminste dat is mijn menig :o.

Cindyrella super dat jij ook stopt ookal zou ik graag willen roken zoals jij deed. Hier zeggen de artsen dat 4 sigaretjes geen kwaad kunnen. Nu nog lijnen, succes!!

suze_ super alweer 9 dagen *\o/* . Ik zit elke dag op het terras en ik moet zeggen het gaat wel. :j Het is niet eens moeilijk na mijn ontbijtje sóchtends vroeg op het terras, normaal was dat sigaretje toch wel erg lekker kijkend naar de vogels en zo rustig de dag beginnen maar houd het goed vol dus maak je niet druk om de terrasjes ook hier kun je gewoon genieten zonder sigaret.