[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:36

Kimmess schreef:
Nee idd als je het zo bekijkt is het wel zo.

Maar om het op nieuw te laten zetten ben ik toch wel benieuwd naar ervaringen :)

Ik ging door de grond bij het doorpiercen van het littekenweefsel daar. Dat doe ik nooit weer. Maar ik vond de 1e keer in mijn navel ook al niet aangenaam dus. Littekenweefsel doet gewoon meer pijn. Het is stroever, daar kom je niet om heen.

Myryana

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:44

Ja.. littekenweefsel doet zeer.. doorheen piercen en snijden.. :+
Dat laatste heb ik bij mijn split ondervonden.. |(

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:11

Hmmm, ik wil weer een nieuwe piercing, maar ik heb geen idee welkeee.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:14

desteney dat heb ik dus ook haha.
heb 2x tragus navel en tong. zit te denke aan een 2e helix erbij

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:18

hier nog een ik wil wel een tragus maar een fh lijkt me ook wel wat en dan wil ik er 3 alleen dan word het zo druk want ik heb ook al een helix dus ik weet het nog niet zo goed

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:23

Ik heb ongeveer 2 jaar geleden een helix gehad, maar ik heb daar toen zoveel gezeur en gezeik mee gehad. Ik kon niet meer op dat oor slapen, hij moest er elke keer uit als ik een optreden had en vervolgens zat er even later een wondje, heb hem er toen maar uit gehaald. Man wat was ik blij dat ik van dat ding af was.

Wil heel graag een septum, maar vind zelf dat ik de 'look' er niet voor heb..

Ben over 2 weken jarig, dus ik heb nog de tijd om te beslissen waar er nu weer een naald door m'n lichaam heen gaat haha!

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:39

ik heb mijn helix geloof ik nu 10 jaar en amper last van. soms wat geiriteerd als ik er een staafje in heb dus heb er meestal een ringetje in

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:04

Ja ik zat zelf ook al te denken om er een ringetje in te doen, maar ik had er een mooi engeltje inzitten en die wilde ik niet verwisselen. :o
Wilde hem toen opnieuw laten piercen, maar een vriendin uit mijn klas heeft precies hetzelfde verhaaltje meegemaakt als mij..

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:11

@Desteney_ : Ik vind een septum juist het leukst bij meisjes met een wat onschuldiger gezichtje ;) Hoe minder piercings je in het gezicht hebt, hoe beter de septum tot zijn recht komt. Naar mijn idee heb jij dus prima de 'septum-look' ;)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:12

Desteney_ schreef:
Hmmm, ik wil weer een nieuwe piercing, maar ik heb geen idee welkeee.

Haha ik heb ook prikdrang :))
Ik wil een anti-tragus, maar in verband met stage doe ik dat ná mijn stage (ben aantal keer vastgepakt bij mijn hoofd :+ ).
En nog een tragus en een lobe orbital en een vch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:16

Drie keer raden wat ik net heb laten doen :D ...
Heb m'n tragus, vond hem in de piercingshop echt gelijk geweldig maar nu thuis vind ik het een beetje raar _O- maar ben het natuurlijk niet gewend dus over een paar dagen ben ik er wel helemaal blij mee denk ik haha :)) het deed inderdaad helemaal geen pijn! Vrouw die hem zette was ook heel vriendelijk en legde alles goed uit. Maar er zit wel een beetje bloed rond, wat op de terugweg op de fiets dus gestold is...iemand een idee hoe ik dat weg kan krijgen zonder mijn piercing al teveel lastig te vallen? Pfff ben wel een beetje gestresst nu hoor :') was superzenuwachtig, vind het even raar dus ben maar even rustig gaan liggen nu _O-

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:41

Desteny, wat voor soort piercing zou je willen? Een zichtbare of niet?

Bizzybijtje, haha stoer hoor!

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:44

xTammyy schreef:
Desteny, wat voor soort piercing zou je willen? Een zichtbare of niet?

Bizzybijtje, haha stoer hoor!

Zichtbaar zou ik wel leuk vinden ja, maar is niet 'noodzakelijk' :D

Jetjuh, oh vind je dat echt? Super om te horen eigenlijk, dan twijfel ik er niet meer zo over!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:53

Heb zelf een navel en tongpiercing, zie je natuurlijk in principe niet maar vind ze wel gaaf. Wenkbrauw piercing en zo eentje vanboven in je oorschelp vind ik ook wel gaaf (sorry haal al die namen door elkaar)
Dermal opzich ook wel, maar ligt beetje aan de plek vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:55

Vond het ook wel stoer eigenlijk :') in mn uppie ernaartoe _O-
En het grappige is dat ik dat gewoon doe, maar de voorwaarde voor het mogen van de piercing was dat ik deze maand met mn paps naar de tandarts ga... En dat durf ik dus helemaal niet _O- _O-

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:01

Aangezien hier wel heel wat mensen zijn met piercing ervaringen,stel ik m'n vraag hier maar.
Ik wil graag een microdermal laten zetten op m'n borstbeen, maar mijn huid is zo vreselijk gevoelig...
Oorbellen; oren zwellen op em gaat vreselijk ontsteken.
Zilveren ketting; kreeg ik in het begin rode plekken van (bont). is nu trouwens helemaal goed!
Zilveren ring; die word dof en zwart omdat m'n huid er op reageerd.
Maaar....
Ik vind die microdermal zo gaaf, en ik wil 'm zo graag.. maar het houd me nog steeds tegen omdat ik bang ben dat ik heel veel geld moet gaan uitgeven (wat ik heb gehoord van de bedragen dan) en ik wil er wel wat langer dan een weekje plezier van hebben natuurlijk..

Dus hier iemand met ervaringen zo als ik??
Ik hoor het graag!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:09

Bizzybijtje schreef:
Drie keer raden wat ik net heb laten doen :D ...
Heb m'n tragus, vond hem in de piercingshop echt gelijk geweldig maar nu thuis vind ik het een beetje raar _O- maar ben het natuurlijk niet gewend dus over een paar dagen ben ik er wel helemaal blij mee denk ik haha :)) het deed inderdaad helemaal geen pijn! Vrouw die hem zette was ook heel vriendelijk en legde alles goed uit. Maar er zit wel een beetje bloed rond, wat op de terugweg op de fiets dus gestold is...iemand een idee hoe ik dat weg kan krijgen zonder mijn piercing al teveel lastig te vallen? Pfff ben wel een beetje gestresst nu hoor :') was superzenuwachtig, vind het even raar dus ben maar even rustig gaan liggen nu _O-

Gaaf!!!
Korstjes oid krijg je weg door met water te spoelen. hierdoor worden de korstjes 'week' en kun je het verwijderen zonder problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:12

Ooh maar ik ga vanavond paardrijden erna gelijk douchen dus dan haal ik ze wel weg... Laat t nu even met rust :)

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:18

xTammyy schreef:
Heb zelf een navel en tongpiercing, zie je natuurlijk in principe niet maar vind ze wel gaaf. Wenkbrauw piercing en zo eentje vanboven in je oorschelp vind ik ook wel gaaf (sorry haal al die namen door elkaar)
Dermal opzich ook wel, maar ligt beetje aan de plek vind ik.

Een dermal wilde ik ook heel graag, hoog op m'n borstbeen. Maar heb er toch maar voor gekozen om het niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:21

Mag je nou wel of geen sterilon gebruiken op een traguspiercing? Vrouw die hem heeft gezet zei dat dat wel het beste was maar niet gaan draaien o.i.d. (Dus met een wattenstaafje rond de wond wat schoonmaken).

EDIT; ik moet tweemaaldaags een wattenstaafje pakken en er een beetje sterilon op doen en het een beetje schoonmaken, maar ik mag niet draaien of uberhaupt met mn handen aan de piercing zitten.

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:36

@ Bizzybijtje: Sterilon ben ik absoluut geen fan van. Sterilon is erg agressief en dood in principe alles, dus ook de eiwitten en lichaamseigen stoffen die het herstel van de piercing ten goede komen.
Wanneer je sterilon gebruikt, raakt je piercing gewend aan de 'smetloze' omgeving en zal hierdoor extra aggressief gaan reageren, mocht er wel een vuiltje in komen. Ik adviseer altijd om de piercing te laten wennen aan het milieu en de microflora die normaliter op de huid voorkomt door de piercing slechts 2 maal daags schoon te houden met unicura balance zeep of zeezout-oplossing :)

Edit: En idd niet draaien/bewegen bij een kraakbeenpiercing. Hierdoor irriteer je het kraakbeen waardoor deze in het ergste geval kan gaan scheuren/splinteren en je lelijke bobbels krijgt ;)

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:37

Weet iemand toevallig ongeveer de kosten voor een septum?
En je hebt ook kleine ringetjes toch? Die zie je haast niet toch?

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:42

Ik weet niet zeker wat ze bij ons rekenen voor een septum, meer dan 70 ben je iig niet kwijt! En deze worden in het begin gezet met een septum-sieraad welke je naar binnen kan klappen en je dan dus niet ziet ;) Naar binnen klappen kan overigens met elk horse shoe sieraad (half ringetje met 2 balletjes aan het uiteinde) waardoor je de piercing op elk moment zo goed als onzichtbaar kan maken ;)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:55

Septum kan ook met een staafje - ben ik persoonlijk fan van.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:07

Bedankt jetjuh, dan weet ik dat!