Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:25

Ik moet zeggen dat het steeds makkelijker wordt, in het begin vond ik het wel moelijk maar nu niet meer.
Het zit nu gewoon in mijn systeem dat ik elke dag naar de sportschool ga.
Nu is het weekend en nu is het inneens wel heel rustig, niet hoeven sporten.

Net de C1000 leeg gekocht, veranderen ze verdorie het recept van de cup a soup!
Nu dus de overige 10 pakjes meegenomen. :(:)

Bloodymary

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:34

Ik heb een eigen praktijk, kantoor aan huis. Dus kan mooi mijn eigen tijd indelen. Ik loop dan ook het liefst 'smorgens. Eerst even emails kijken en beantwoorden en dan rond 10.00 uur ga ik. Daarna douchen even bijkomen en weer aan het werk. Echt fijn. Tussendoor ook nog wat paardrijden en 's avonds vaak wel nog op kantoor dan. Maar dat is wel lekker, krijg je ook niet allemaal telefoontjes en zo. Werk denk ik wel 40 a 50 uur per week, maar omdat het vanuit huis is (als ik niet naar klanten hoef) is dat heerlijk zo, je eigen tijd indelen.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:52

Dank jullie wel! Ik was nog niet halverwege, ben maar weer terug gegaan want het begon te hagelen! Ik kan heel veel hebben, maar dit ging me toch iets te ver. Als het later opklaart doe ik een volgende poging.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:43

Ik ben net terug van mijn tweede poging, oioioi ik kreeg het toch wel even zwaar hoor.
Niet met het rennen, het was geen eitje, maar dat was nog niet eens het moeilijkste, ik kreeg op de helft verschrikkelijke last van mijn enkel. Ik ga morgen een heel klein stukje op het asfalt proberen, kijken of dat beter gaat. Mijn vader wilt dat ik ander er naar laat kijken. Scheelt dat ik twee maanden gratis op de sportschool heb gekregen, dus als het beter gaat op het asfalt, kan ik daar op de loopband eventueel.
En ik ga betere schoenen aanschaffen (A)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:27

auk schreef:
Arie, heb jij geen knalrood hoofd na het hardlopen dan? Ik ben net een vuurtoren en ik zweet als een otter, dan durf ik me echt nergens meer te vertonen :D

och, bij mij in de buurt is iedereen zwart, dus ik val toch wel op met mijn hoofd hahaha of het nou rood of wit is :')

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:01

Hoi allemaal :wave:
Ben sinds afgelopen donderdag begonnen met hardlopen!
Ben begonnen met de eerste les met de stem van Renate (heb zoveel sites gezien, dat ik eerlijk gezegd even niet meer weet waar ik m vandaan heb gehaald.. := ) Vandaag voor de 2e keer gelopen (nog een keer les 1..).
Best wel spierpijn gehad gisteren en denk morgen ook wel weer :+

Kwam dit topic tegen en dacht leuk, ga me ook even melden! Beetje motivatie houden zo!

Ben er wel achter dat je nergens meer een volledig schema compleet kunt downloaden (voor op mp3) of weten jullie eventueel waar dat wel kan? Wil dit toch wel opbouwen doormiddel van een schema ivm blessures ed.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:47

Dju, nu werkt mijn mp3-speler niet meer :( dus vandaag naar de winkel terug en geruild. Maar die ik nu heb doet helemáál niks. Gaat niet eens aan, vreemd want kon er wel muziek opzetten. Dus nu zit ik even zonder :( Kan die van vriendlief zolang lenen, maar ik wil mijn eigen! Welke mp3 speler hebben jullie? Ik ben wel even klaar met die van mij, dus ga een andere kopen, maar wil er eigenlijk niet zoveel geld aan uitgeven want dat vind ik het ook weer niet waard :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:48

misschien heel suf, maar de batterij is wel vol?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:53

Jup, volgens de gebruiksaanwijzing moest hij de eerste keer 2-3 uur opladen. Hij heeft er minimaal 5 uur aangehangen, maar geen teken van leven. Ik vind het gewoon zo raar dat de lampjes wel branden als hij aan mijn laptop hangt, maar zodra ik hem los koppel en wil gaan luisteren geeft hij geen kick. Vriend heeft er ook naar gekeken, maar ook hij krijgt hem niet aan de praat

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:55

nah wat raar..... :\

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:43

Hey iedereen, leuk weer nieuwkomers. Dit topic helpt me echt om de motivatie erin te houden. Al loop ik vrij onregelmatig. Als ik dan hier weer ff kom lezen heb ik weer motivatie.
Deze week was het feestweek hier in het dorp. Ben dus helemaal niet geweest. Heb me tegoed gedaan aan poffertjes suikerspin kaneelstok en flink wat drank maar ben wel een kilo afgevallen. Hoe kan dit?
Maandagochtend ga ik weer beginnen. Ben volgens mij al sinds feb bezig maar zit pas op 4x 5 minuten dus dat schiet niet echt op.
Toch ben ik apetrots omdat ik het toch maar even doe. En helemaal als ik voor mijn werk ga, ben absoluut geen ochtendmens maar voel me zo lekker als ik dan op mijn werk zit en al gesport heb.
Iedereen succes
groetjes s

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 09:09

Hallo :)

Ik ben ook begonnen met hardlopen. Gister eerste les van Evy gedaan..maar pfoee dat viel nog niet mee. Heb dus nog een lange weg te gaan ;)

Moet alleen even zoeken naar betere kwaliteit want deze ruisen heel erg waardoor ik niet goed versta wat ze zegt :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 09:58

Morgûh :wave:

Vanochtend eindelijk kunnen hardlopen terwijl het droog was, had de hond mee en heb heerlijk gelopen. Nu ik net onder de douche uitkom begint het weer te regenen, dus ben op tijd binnen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:53

Welkom allemaal :)!

Jeetje, stoer hoor dat jullie gister toch zijn gegaan! Ik stond op Mysteryland, maar het kwam echt met bákken uit de hemel vallen! Ook nog een aantal smsjes gekregen dat het bij ons in het Westland echt noodweer was!

Doe je goed smudges :D. Lekker zoetigheid eten en toch een kilo kwijtraken!

Ik ga denk ik vanavond nog wel even :). Kijken of ik nu de 10-20 wel af kan maken?!

Overigens antwoord van een MODje gehad over die beginpost.. Het was erdoorheen geglipt, ze gaat het zsm in orde maken :).

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:10

Ik ga trouwens per vandaag toch overstappen naar Evy. Ik vind het bij Renate zo vreemd dat je geen enkele keer echt lang rent (langste is geloof ik 8 minuten aan 1 stuk) maar wel bij de laatste les ineens een half uur moet rennen :? Ik heb niet alle lessen geluisterd van Renate, dus misschien heb ik er 1 gemist bij wie je langer moet rennen. Maar ik heb een beter gevoel bij Evy.
Vandaag stroom ik dus in bij les 4. Ik ben benieuwd :D

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:16

Ik ben ook overgestapt naar evy, ik liep eerst gewoon op gevoel met een maatje, maar die is er mee gestopt, en omdat ik zelf geen idee heb hoe ik het beste kon opbouwen evy maar gedownload, net les 1 gelopen, en ging best goed, kon het makkelijk uitlopen, al was ik wel blij na die 3 minuten dat ik weer bijna thuis was.. En dat in de zeikregen :)
Dinsdag les 2

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:20

Dat is wel vreemd zeg auk!

Ik ga vanmiddag 2x15 lopen, maar ik loop eigenlijk een beetje dood.. Ik wíl niet langer dan een halfuur lopen, ik heb er gewoon geen tijd voor. 15 minuten doe ik dus met gemak, 20 ook, 25 is nu mijn uiterste zegmaar. Ik weet gewoon niet zo goed meer wat ik moet lopen nu, ik blijf nu maar een beetje hangen tussen de 15 en 20, maar als ik weer zo hard mijn conditie ga opbouwen zoals in het begin (binnen 10 weken 30 minuten lopen) dan loop ik over een maand alweer 40/50 minuten, en dat haal ik gewoon niet! Dus ben nu ook moeilijk te motiveren, als ik eenmaal loop gaat het wel lekker, maar vantevoren zie ik er gewoon tegenop omdat het voor mij voelt alsof ik voor niks doe zegmaar, ik weet toch wel dat ik haal en met gemak ook nog eens..
Misschien dat iemand nog een schema weet waarin je 2x per week iets korts loopt (in totaal niet langer dan 40 minuten ongeveer) en dan kan ik ook nog wel 2 keer per week (vrijdag en zondag) gewoon lang lopen.. Of bestaat dat niet, want erg logisch is het natuurlijk niet.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:52

Verax: Misschien die intervaltraining die ik een paar blz terug heb neergezet?

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:54

Die heb ik al gelopen :j Maar dat is dan ook maar eenmalig lijkt me, anders loop je elke keer dezelfde?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:55

auk schreef:
Ik ga trouwens per vandaag toch overstappen naar Evy. Ik vind het bij Renate zo vreemd dat je geen enkele keer echt lang rent (langste is geloof ik 8 minuten aan 1 stuk) maar wel bij de laatste les ineens een half uur moet rennen :? Ik heb niet alle lessen geluisterd van Renate, dus misschien heb ik er 1 gemist bij wie je langer moet rennen. Maar ik heb een beter gevoel bij Evy.
Vandaag stroom ik dus in bij les 4. Ik ben benieuwd :D

Hm is dat zo? Was me nog niet opgevallen..

Heb vandaag les 7 van Renate gelopen (6 keer 3 min rennen en 1,5 wandelen), was een beetje teveel van het goede na een week niet lopen en gisteren net iets te veel gedronken. Heb 1 setje van 3 minuten niet afgemaakt en toen was ik zo boos op mezelf dat de rest wel is gelukt :D.

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:56

Mag ik vragen waar je evy hebt gedownload stoer? Ben echt heel internet aan het afzoeken maar kan m niet vinden.. Krijg steeds een foutmelding bij downloaden op start to run.. :(

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:09

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:13

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:14

Super dank je! Moet nu weg, maar direct de link even opgeslagen in mijn favorieten! :D

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:40

Net voor de 2e keer les 1 van Evy gelopen. Ging al beter als gister, maar man wat heb ik een slechte conditie :o
Het helpt natuurlijk ook niet mee dat ik rook he :o
Mischien een goed moment om dat ook tegelijk aan de kant te zetten ...