Snap dat je soms niet weet wat je er mee moet hoor.

Tja of het een gave of iets naars is... dat is voor een ieder persoonlijk. Ik wil zelf niet gaan oordelen voor een ander.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Robin_S schreef:Moonfish inderdaad erg bijzonder! Zo'n ervaringen heb ik ook. Ik weet zeker dat dat een HSP-trek is, omdat je zintuigen gewoon nog erg scherp zijn afgesteld.
Dat stukje over relaties had ik zelf kunnen schrijven!
Dat is bij ons soms wel moeilijk. Mijn vriend kan (en wil) niet 24/7 een stralend zonnetje zijn en wil soms gewoon slecht gezind zijn. Dan neem ik dat helemaal over, word ik onzeker, krijgen we ruzie, enzoverder. Ik verdraag zijn slecht humeur niet omdat ik mij dan ook zo begin te voelen. Dat is écht niet makkelijk vind ik.
En dat heb ik met alle soorten relaties / omgang met mensen eigenlijk. Je krijgt meteen mee hoe iemand in elkaar zit. Dus iemand kan heel vriendelijk en leuk tegen je zijn, maar als die persoon onbetrouwbaar of negatief is, dan weet ik dat meteen, en dan vind ik het moeilijk om te doen alsof er niets scheelt. Liefst zou ik die persoon dan mijden, gewoon om dat negatieve gevoel niet te krijgen, maar zo kan je de halve wereld lopen mijden :|
Hoe doen jullie dat eigenlijk, de omgang met mensen?
Anoniem schreef:Hebben jullie ook periodes dat de hsp heftiger is?
Ik heb dat als een soort golfbeweging.
Nu is zon moment.
Krijg echt de kriebels van veel mensen, heb me net al uit de schoonfamilie app gegooif( ongeïnteresseerd geneuzel daar... Maarja, zal
Er wel iets over horen vrees ik...)
Ook Facebook irriteert me, ene moment wil ik alleen zijn en het andere moment voel ik me in de steek gelaten door iedereen..
Iemand die dit snapt?
Wubwub schreef:Anoniem schreef:Hebben jullie ook periodes dat de hsp heftiger is?
Ik heb dat als een soort golfbeweging.
Nu is zon moment.
Krijg echt de kriebels van veel mensen, heb me net al uit de schoonfamilie app gegooif( ongeïnteresseerd geneuzel daar... Maarja, zal
Er wel iets over horen vrees ik...)
Ook Facebook irriteert me, ene moment wil ik alleen zijn en het andere moment voel ik me in de steek gelaten door iedereen..
Iemand die dit snapt?
Ik had dat tien jaar terug, inmiddels geen last meer van en al jaren steady. Kunnen er wel eens over praten op stal of ergens anders als je wilt. Je weet me te vinden
Robin_S schreef:Al jullie reacties zijn zo herkenbaar!!
Ik zou niet weten waar ik eerst op wil reagerenbest wel gek toch.
Het is iets zo relatief onbekend maar toch zijn er vrij veel mensen die het hebben naar mijn gevoel. En ik denk ook dat dat er steeds meer gaan worden met de jaren! (geen idee hoe dat kan).
Iemand hier zei iets over de eerste indruk van mensen, dat je meteen weet of iemand onoprecht (hypocriet is). Dat heb ik echt héél sterk. En dat vind ik zelf nog altijd een erg verwarrende zaak. Want het gesprek mag nog zo leuk en grappig zijn, je loopt nadien toch met zo'n slecht, zeurend gevoel in je onderbuik. Heb dat vaak.
Wat paarden betreft, zie ik HSP echt als een groot voordeelik heb het gevoel dat je daardoor véél dichter bij ze staat, veel meer op 1 lijn, dan andere mensen. Probleempaarden ontpoppen in werklustige, gelukkige paarden, gewoon omdat je ze begrijpt en vertrouwen geeft. En dat gaat allemaal gewoon van nature. Zelfde met honden. Je begrijpt hun taal en weet hoe je ze moet aanpakken. Zonder dat ooit van iemand te leren. Niet dat dat een typische HSP-trek is, maar ik denk dat HSP'ers dit toch makkelijker zullen hebben dan niet-HSP'ers.