Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:21

Ga morgen de verzekering bellen of het vergoed word. Daarna op zoek naar een goed iemand!

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:02

Goed zo! +:)+

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 07:48

nou wakker na een nacht vol met pijn of het een reactie van de behandeling is weet ik niet zal haar vandaag eens bellen ook had ze twee naaldjes in mijn oor gezet die twee weken moesten blijven zitten maar 1 deed zo zeer die heb ik eruit gehaald nog niet helemaal overtuigd dus maar ik ga door !

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 07:50

he gets, dat is niet fijn, hopenlijk een reaktie dat t nu beter gaat.. maar ik heb geen ervaring met accupunktuur.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 08:18

Ow wat vervelend zeg. Ben benieuwd of dat er bij hoort of iets.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 09:50

tootje, wat balen zeg!! Dat naaldje heeft niet goed gezeten, anders voel je er niets van!
Hoop echt voor je dat je er baat bij gaat hebben!
Ik heb geen idee of dat voor jouw probleem wat zou zijn, maar ik ben aan het rondvragen betreft dry needling (schijnen ze bij sommige fysio's te doen) i.v.m. de krampen in m'n kuiten. Hoor er héle positieve berichten over! Is ook iets van een accupuntuurnaaldje inbrengen en dan een schokje geven, zodat je totale ontspanning in een spier krijgt. Heel misschien iets voor jou om ook eens te informeren?!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:12

tootje71 schreef:
nou wakker na een nacht vol met pijn of het een reactie van de behandeling is weet ik niet zal haar vandaag eens bellen ook had ze twee naaldjes in mijn oor gezet die twee weken moesten blijven zitten maar 1 deed zo zeer die heb ik eruit gehaald nog niet helemaal overtuigd dus maar ik ga door !

Dit gaat een vriendin van me ook doen. Ben benieuwd hoe het werkt. Dit stoort je pijnzenuw toch of zoiets?

Ik zit in de knoei met mijn suiker. Heb lancetten besteld, maar waren de verkeerde (nadat ik het al 2 weken had uitgesteld)... zit nu dus zo'n 3 weken zonder lancetten en kan mijn bloedsuiker dus niet meten...
Gaat lang goed (denk ik) maar nu heb ik het idee dat ik vaak te hoog zit. Gisteren de juiste besteld, komen vandaag binnen.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:43

hoi hoi

ik kom weer even binnen vallen..
mijn vriend heeft diabetes.. type 1
nu wil hij graag de nieuwe insuline pomp, de omnipomp
Kan 1 van jullie mij het proces vertellen wat er aan vooraf gaat?
Wat moet er allemaal gebeuren voor je zo'n pomp "krijgt"?
Hij krijgt via de dokter een verwijsbrief naar de internist en dan?
groetjes

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:32

Ha, welkom hier in dit topic :)
Staat je vriend niet sowieso onder behandeling van een internist dan?
Je vriend zal dit moeten bespreken met zijn internist/diabetesverpleegkundige.
Je 'krijgt' niet zomaar een pomp, je moet wel heel bewust met je suiker bezig zijn.
In mijn geval hebben ze me verteld dat ik 4 dagen (geloof ik, pin me er niet op vast) opgenomen zou moeten worden in het ziekenhuis. Je moet er echt mee leren omgaan met een pomp.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:32

Precies weet ik het niet maar een pomp moet een bepaalde tijd meegaan voordat je een nieuwe kan/mag.
Ik neem aan dat hij gewoon zijn afspraken heeft bij de internist ,oogarts en diabetes verpleegkundige, dan is een verwijsbrief helemaal niet nodig. Je moet bij ons in het ziekenhuis voor zulke dingen bij de dbverpleegkundige zijn.

Hier weer wat mega vraagtekens..
Ik was de lakens en dekbed van Willem momenteel dagelijks.. pffff wat een geur. Hij zit standaard veel te hoog en donderd tussendoor fijn naar de 2 ofzo. DB gebeld en 5 sept krijgt ie weer een sensor want er klopt gewoon niets van.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:35

Willem is niet opgenomen hoor, die pods leer je opplakken en je leert grotendeels de afstandsbediening ervan te bedienen en je mag naar huis. Dat komt waarschijnlijk doordat het geen grote naald is die je moet inbrengen. (denkik)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:53

Ligt er natuurlijk ook van of je al een pomp hebt, of dat je van spuiten overgaat naar de omnipod.
Maar wat vervelend dat het nog steeds zo slecht gaat met Willem!
Heeft ie weleens een periode gehad dat het wel goed ging?
Oh laatst was er op bonje met de buren, geloof ik, iemand met suikerziekte, die ging bij een hypo vreemde dingen doen, met dingen gooien e.d. om het zich vervolgens helemaal niet te herinneren.
Hebben jullie ook dat je bij een hypo vreemd gaat doen?
Ik heb eerlijk gezegd er nooit zo'n last van, ik voel dat ik te laag zit, beetje moe, hongergevoel, that's it. Als ik heel laag zit heb ik grote moeite met nadenken (hoe werkt die meter nou toch ook alweer? 8)7 ) maar nooit dat ik me dingen niet herinner (of met dingen ga gooien, gelukkig maar!)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:21

Wat ontzettend balen Pipo!! Misschien heb ik het al eerder gevraagd :o maar gebruikt hij andere medicijnen?

Ik ben ook bezig geweest voor een pomp. Inderdaad via m'n dvk. Ik hoefde er ook niet voor opgenomen te worden!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 15:30

Ik heb 4 jaar geleden een pomp gekregen eerst mocht ik er thuis mee droog oefenen en later werd hij in het ziekenhuis bij de dvpk geactiveerd maar heb er niet voor in het ziekenhuis gelegen..

1 jaar geleden ben ik weer over gegaan op de spuit ik kon niet met de pomp overweg en mijn suikers werden er niet beter van ook het idee dat ik er 24 uur aan vast zat ging tussen de oren zitten ook kon ik niet tegen de canules had binnen 3 uur al irritatie..

Voor mij was de pomp dus niets..

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:34

oh, als ik naar een pomp zou willen, moet ik opgenomen worden....

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:56

Willem heeft er sinds een tijdje metformine hcl 500 bij 2 x per dag maar t helpt allemaal geen r**** -O-
Willem heeft nog nooit netjes gezeten. altijd veel schommelen. Maar afgelopen dagen is hij niet naar beneden te krijgen lijkt wel. Of donderd voor een uurtje om daarna weer omhoog te vliegen.Ligt niet aan de pod, want er zit inmiddels al 2 X een ander op.( per 3 dagen nieuwe ) zijn laagste waarde afgelopen week is 1,7 en hoogste ???? meet ie niet. Willem wordt niet anders dan anders, hij is alleen moe moe moe en hoofdpijn. terwijl hij nooit iets had vroeger. Als hij 1 doosje paracetamol in zijn 47 jaar heeft opgegeten is het veel. Hij klaagt ook nooit (helaas) je moet er alles uittrekken als je dat al lukt.
Het warme weer zal ook meespelen, maar pfff. En dan die geur.. ik doe nu maar dekbedden onder het laken zodat het matras niet gaat stinken ;) Moet misschien s ketonen meten of maak ik me druk om niks?
Het is zo l*llig het niet mijn lichaam die het heeft dus ik kan niets beslissen voor hem.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:45

Het warme weer kan een hele grote oorzaak zijn van de schommelende suikers, dat maakt de instelling van je suikers over het algemeen veel lastiger omdat je lijf niet gewend is aan die hoge temperaturen en naar een nieuw evenwicht aan het zoeken is. De geur zou ik alleen niet weten, wel heel vervelend. Voor zover ik weet ruiken ketoacetonen fruitig/zoet, dus dat zou je moeten kunnen herkennen. Maar ketonen meten kan geen kwaad, zeker aangezien Willem zelf niet zo veel zegt over hoe hij zich voelt dus andere signalen zou je kunnen missen. Ketonen meten kan heel simpel met een urinestaafje, het is niet super nauwkeurig maar wel een goede indicatie of er echt iets mis is. Kan ook voor jouw gemoedsrust wel prettig zijn om in huis te hebben :).

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:04

meikemarieke schreef:
oh, als ik naar een pomp zou willen, moet ik opgenomen worden....

dat blijf ik echt heel raar vinden hoor. Je bent geen klein kind of beginner meer.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:46

ja vind ik ook wel erg raar.... Is voor mij ook wel een reden waarom het me wat tegenhoudt.

Maar als het zo slecht gaat met Willem, moet de arts er dan niet eens iets aan doen?
Onderzoeken waarom het zo slecht gaat? Opgenomen worden? Weetikveel?
Zoals jij het omschrijft klinkt het alsof hij gewoon heel hard zn lichaam aan het afbreken is, om het maar zo te zeggen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:32

Ik krijg net een mailtje van de db over het beatrixoord in Haren om een soort cursus te volgen maar de opname lijkt me beter.(willem kennende, anders verdomd ie het toch)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:36

Ik zou in zijn geval ook zeker een voorkeur hebben voor opname!!
Straks heeft hij schades waar niets meer aan te doen is!! Heeft hij wel eens een hele andere insuline geprobeerd??

Tootje, hoe gaat het met je schouder?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 20:55

Kentaro schreef:
Tootje, hoe gaat het met je schouder?

Nog altijd het zelfde stijf/pijnlijk alhoewel de acupunctuur wel heeft geholpen voor een dag of drie toen had ik geen pijn maar na die drie dagen was het in volle hevigheid weer terug..

Fysio gaat op het neer soms kom ik terug en voelt het goed maar ben vanmiddag geweest en zit nu met een zere en stijve schouder/rug..

Schiet allemaal niet erg op dus.

Ook blijf ik last houden van een blaasontsteking dus dat werkt ook niet positief op de suiker..

Maar ja om nu steeds te schrijven dat er niets veranderd wil ik jullie ook niet mee lastig vallen :o

Maar goed ik blijf bewegen en positief !

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 05:44

Dat is ook waardeloos. Zeker dat je niet van die blaasontsteking afkomt. Dat zou toch onderhand over moeten zijn. Die schouder dat is moeilijker,dat heeft tijd nodig, maar zoiets "simpels"als een blaasontsteking...

We zijn hier in gesprek over hoe en wat (samen dan he) Maar Willem ziet het niet zo zitten...zucht

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:55

Lekker positief hierzo :P
Hier gaat het ook beroerd....
Ik heb steeds hypo's, sinds een kleine week nu, maandag 2 hypo's, dinsdag 3 hypo's, gisteren 'maar' eentje en vanochtend ook alweer een hypo. Word er onwijs moe van en ik heb geen idee waar het aan ligt!
Ik heb sinds maandagavond mn langwerkende insuline al verlaagt, maar schijnt niet te helpen....
Gisteravond ben ik gaan slapen met een suiker van 9.6, dus daar ligt het ook niet.....
De hypo's zijn ook steeds op andere tijden, gisteren om 12 uur, dinsdag voor het ontbijt, voor de lunch en na het avondeten... Voel me echt beroerd.....

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 14:44

OOOHH heerlijk zo'n klaag topic ! ;) meikemarieke soms heb ik ook van die dagen en heb dan geen idee waar het aan ligt kan je er helaas ook niet mee helpen :o

Volgens mij is er niemand die suiker heeft perfect geregeld dat geloof ik gewoon niet en zo wel dan zijn het grote bofkonten ..

In mijn hele leven nog nooit perfecte suikers gehad zelfs niet in mijn zwangerschap de internist zat mij pas met grote ogen aan te kijken en vond het soort van vreemd dat ik er nog geen vreemde dingen aan heb over gehouden nou gelukkig maar zei ik tegen haar..haha

Morgen weer acupunctuur ,verslag zal nog volgen .