Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem27

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:24

Goedemorgen!

Vandaag weer een rustig duurloopje lopen van 25min. Ben lekker vrij vandaag, net 2 late diensten er op zitten afgelopen weekend. Morgen gaan vriendlief en ik een heerlijk dagje relaxen bij de Veluwse Bron! :) Zin in!

Scoob, ik heb net een wandeling met de hond gemaakt en vond 't best fijn weer hoor! T is hier wel grijs en droog, maar de vogeltjes fluiten heerlijk en 't is niet extreem koud of winderig! ;)

Judith, soms moet je even een stapje terug doen als 't niet haalbaar is, 't moet natuurlijk wel leuk blijven. Dan maar even een kleiner rondje idd, verstandig!

Sak, sterkte weer met je eerste werkdagje! En knap hoor al 4kg eraf!

Jaan, gave foto van jou en je 2 toppers! Succes met rijden nu en ik hoop dat je hamstring vanmiddag niet te veel gaat opspelen! Hier is 't idd droog nu. :D

Fan, werkse vandaag! Rustig aan doen met je vermoeide spiertjes, wel lekker gelopen afgelopen weekens zo te lezen! Wat leuk dat Fanny kan helpen bij dat jongentje!

Tara, wat jammer dat er zo'n gezeur is en dat jij er tussen zit omdat 't om jouw ouders gaat en jouw huisgenoten. Hopelijk levert zo'n gesprek wel wat verheldering op.

MrUlbe, loopse vandaag!

Mistral, welkom hier, had jou al wel eens gesproken o.a. over de trail ranch destijds. ;) Leuk zo'n sponsorloop, maar ik ben er zo slecht in om geld te verzamelen. Dat is echt niets voor mij.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:55

MrUlbe, dat heb ik ook inderdaad, doordat je zo 3 keer 5 rent of 3 keer 8 minuten, weet je niet hoeveel km je nou precies rent :P Komt later wel :)

Fan, wel heel leuk dat je Fan daarvoor uitleent. Lijkt me ook wel mooi om te zien als die jongen er echt iets aan heeft.

MJ, ja de zomer dat is altijd leuk met hardlopen := Nja heel vroeg gaan of heel laat, dan is 't goed te doen. Wel lekker zelfs in de zomer, zo 's morgensvroeg lopen.

Jaan, dat is inderdaad niet leuk eraan. Het huis kraken ze af, beslissingen die m'n ouders nemen worden bestempeld als onzin en dom. Dat raakt je dan toch persoonlijk allemaal.

Sakkia, dat is altijd rot he := Vakantie gehad en dan weer bezig... Al voelt 't na 2 dagen vaak alsof je nooit vakantie hebt gehad :P

Ik heb er wel een hard hoofd in, die huisvergadering. Meestal eindigt 't in stem verheffen enz enz en uiteindelijk in helemaal niks.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:54

Tara, balen hoor, dat gezeur in huis, helemaal omdat je ouders eigenaar zijn. Heb vroeger ook 1,5 jaar in een huis met z'n 6-en gewoond. Altijd gezeur, de een neemt de hele ochtend de badkamer in beslag, de ander ruimt zijn vieze vaat niet op. Weer een ander heeft de radio keihard aan.... Was blij dat ik mijn eigen huisje kreeg.

Mannetje heeft inderdaad 120 min gelopen, de bikkel :D

Sak, sterkte zo op je eerste werkdag, altijd lastig.

Angela, ik meen me te herinneren, dat de 21 km alleen een pdf schema is, niet een mp3, dus geen muziek en ook geen Renate in je oortjes. En rustig aan hoor zo na een longontsteking.

Jaan, ik zal je topic vanavond thuis even bekijken. Foto is echt een uitvergroting waard! En eten was lekker :9

MJ, 's zomers loop ik het liefst eind van avond, meestal heb ik dan als achtergrond de ondergaande zon die in het Markermeer zakt, heerlijk om dan over de dijk bij ons te lopen.

Mistral, welkom!

Fan, SRL-gelei? ;) En een rustdagje.

Juud, rustig aan, de dagen worden vanzelf weer langer. Jezelf voorbij lopen is niet handig.

Snor gaat steeds beter. Begreep dat er meerdere paarden ietwat gehavend uit de bak komen. Gelukkig niet zo erg dat er een da bij moet komen, meer oppervlakkige bijtwonden etc. Er zijn een paar merries hengstig en er zijn een paar paarden weggegaan en weer nieuwe voor in de plaats gekomen. Dus de kudde moet weer even opnieuw ingedeeld worden. En ze willen de wei op, staan nu gehele dag in de bak met uitloop naar betonplaten waar bakken met hooi staan.

Voel mijn spiertjes wel een beetje van het lopen. Woensdag maar weer, rustig loopje. Gelukkig geen last van de schenen, wel van mijn linkerheup. Dat had ik ook al voor mijn dipje, tijdens dipje was het weg en nu is het er dus weer. Even aankijken anders ga ik volgende week eens bij de fysio langs. Ik voel het alleen als ik wandel, bij het neerzetten van mijn linkerbeen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:07

Crisis, ik heb zo'n koppijn dat ik er scheel van zie :n
Nou ja tijd van de maand ook dus het klopt ook wel een beetje. Straks lekker ingredienten halen om muffins te maken. Zou er bijna vanavond om thuis blijven :j Mag graag een beetje stoeien in de oven met dat soort dingen :D
Maar toch gewoon braaf naar de muziek denk ik......

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:12

Sak, ibuprofennetje? Of Aleve Feminax? Ennuhh... wanneer kunnen we de muffins bij je komen eten? :9

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:21

Ik wil ook wel helpen opeten hoor! :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:23

nou die muffins lust ik ook wel... :9 lekker.

paarden hebben ook weer behoefte om een beetje ruimte bom.
Nog even en dan is het april gaan ze bij de meeste stallen weer het land op..bij jullie ook?

Dat is lastig tara geen makkelijke situatie :(:)
Fijne dag morgen marjoleintje...klinkt goed
Net een paar gave foto`s van jaan gezien stoere paarden zeg.
En die knuffel foto <3

Zo mijn boterham is op ...nu naar stal.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:47

Ja, ze gaan eind maart/begin april weer de wei op. Beetje afhankelijk van het weer en de conditie van de wei. Is bij ons altijd een hele happening, paarden worden dan versierd en beschilderd. En er wordt een winnaar uitgekozen voor best versierde paard :D Daarna lekker met z'n allen in de wei ernaast wat eten en drinken, erg leuk. Zeker om 35 paarden als een stel idioten naar de wei te zien crossen, daar nog een aantal keren heen en weer rennen en dan lekker grazen :9

Die van mij is meestal 1 van de eerste die met z'n snuit tussen de sprietjes staat, dat gekke gedoe is niet aan hem besteed... eten is veeeeeeel belangrijker.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:09

Morgenavond ga ik ze maken en ze zijn koolhydraatarm dus passen perfect in mijn dieet :j
Heb er nu al zin in om het te maken :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:23

Bom, het heeft zeker wel z'n voordelen natuurlijk dat je met meerdere in een huis woont alleen nu even niet :') Twee huisgenoten hebben ook beide apart 1 keer een muis gezien. Verder zijn er geen keutels gevonden, niks is aangevreten, zelfs het brood wat op de verwarming ligt om te drogen voor onze huisdieren is nog helemaal heel. Er hebben 8 vallen in onze keuken van 6 m² gestaan, 2 weken lang, geen muis gevangen. Dus dan gaat 't er bij mij echt niet in dat er muizen zitten :P Mja dat blijft 1 huisgenoot dus ook maar volhouden. En ook allemaal zo universitair wat 'ie zegt. Dat we wel pilot studies kunnen houden, represailles, parameters enz.

Wat goed dat je man 120 min heeft gelopen in de regen! Zijn 't wel mannen voor natuurlijk ;)

Het is voor de paarden dus ook gewoon tijd voor lente en lekker de wei op!

Sakkia, muffins zijn lekker!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:53

hetbommeke schreef:
Die van mij is meestal 1 van de eerste die met z'n snuit tussen de sprietjes staat, dat gekke gedoe is niet aan hem besteed... eten is veeeeeeel belangrijker.

Zééér herkenbaar! :Y)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:44

@Tara, waarom gaat ze dan niet lekker ergens anders heen? Ik ben daar echt heel makkelijk in, als je zeker weet dat het niets te maken heeft met hygiëne of i.d. Als het ergens anders beter is, dan ga je toch lekker? ;)
Als het in stemverheffen eindigt, dan ben je snel uitgepraat. Laat ze zelf met een oplossing komen ;)
@SAK, lekker :9 stuur je ook op? Groningen is net iets te ver voor mij :D Neem lekkere chocomuffins, chocola helpt tegen de hoofdpijn :j
@Bom, heup is zo'n lastige blessure. Sterkte :(:)
@Juud, dat is zeker lekker, ik bespaar ruim 9 uur reistijd per week in mijn nieuwe functie, dit geeft enorm veel rust :j
@Jaan, doe het maar rustig aan met een pijnlijke hamstring.

Ga zo naar huis, net BB opgehaald op het hoofdkantoor. Grappig dingetje zeg :D Straks thuis maar een verder uitvogelen.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:48

Ik ben ook weer terug van een klein rondje lopen, ben al met al een half uurtje onderweg geweest. Ging lekker, langs de bosrand! Heerlijk weer! *\o/*

Fan, wat is een BB?

Sak, is je hoofdpijn al wat afgezakt?

Bom, balen dat je last van je heup hebt! En betreft je paard, kan ik me heel goed voorstellen dat 't veel energie heeft gekost de afgelopen dagen. Gelukkig gaat 't wel weer de goede kant op! :(:)

Ga me ff douchen en eten koken. Vanavond boodschapjes doen, vriendlief belde vanmiddag nog die heeft een 2e hands mountainbike voor me gekocht! :j Wilden al langer een 2e mountainbike erbij zodat we ook met z'n 2en kunnen fietsen, ben benieuwd!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:25

Da's lief van je vriend Marjolein!

Net rondje gehold, is toch duurloopje geworden.... := 4,7 km in een half uur. Erg tevree! Toch 2 weken niet gelopen (wel fanatiek gereden dus niet stilgezeten), dus erg blij met resultaat!
Van de week wil ik een uur interval doen, pak ik gewoon 2 lesjes Renate achter elkaar ofzo :D

Nu ff lekker douchen en dan heeeel gezond pizza in de over stoppen :')

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:50

Hallo allemaal!

Jaan: Super leuke foto!
Tara: Wat balen over je huisgenootjes en dat er zulk gezeur is!
Mistral: welkom! en suc6!
Marjoleintje: Geniet ervan morgen!
sak: Hoofdpijn al iets minder?
bom: Hahah dat klinkt echt super grappig!
fan: Leuk! Ik heb ook een BB haha en ken nog steeds alle functies niet :P

Verder heb ik de hele dag weer gewerkt! Was wel weer ff wennen naar een week thuis! Ga zo ook maar weer eens een rondje lopen :) Kijken of het weer gaat!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:02

marjoleintje schreef:
Fan, wat is een BB?

Volgens mij een black berry...zo`n telefoon.

Loop ze nog annika het is heerlijk buiten nu.
Afzien he weer werken na een heerlijke week vrij. :j
Leuk marjolein een mountainbike gezellig met zijn 2en fietsen .

Zo heb trailer laden geoefend...de 1ste keer liep ze er zo op beetje overdonderd want de 2 de keer was spannend
en wilde ze niet echt.
Maar met rust en een bakje muesly liep ze er later toch op...maar ze vond het spannend hoor puppie paard is het toch.
Gaan lekker oefenen en komt best goed aangezien ze alles voor eten doet. :j

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:05

BB is idd een blackberry!

Hahah nou scoob lekker weekje vrij stel ik me toch wel anders voor dan ziek in me bed liggen :P

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:30

Hallo dames!

Iemand vroeg naar info over de kika run, hier staat alle informatie op!

http://www.runforkika.nl/

Marjoleintje: Dat weet ik nog :j Hoe lang ben jij nu aan het hardlopen? En ga jij de kikarun lopen?

Een mountain bike erbij, je woont in een goede omgeving hiervoor natuurlijk!

Fanneke leuk een BB, ik heb spijt dat ik geen BB gekozen heb een paar maanden terug!

Ik heb vanmiddag nieuwe hardloopschoenen gekocht (nadat ik al weken in dubio zat of ik het nu wel doen moest aangezien ik nog steeds aan het revalideren ben)
Maar uiteindelijk toch gedaan wel een rib uit mijn lijf hoor :')

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:50

Marjoleintje waar woon je dan?

Zoo ik net heerlijk rondje gelopen! Ging echt lekker had ik eigenlijk nog niet verwacht!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:02

Hee meiden,
ik ben de hele dag in Utrecht geweest voor mijn opleiding. Kreeg zo de kriebels dat ik mijn vriendin gesmst heb en we gaan zo nog even het rondje dat we eigenlijk gister zouden lopen rennen :D . Moet alleen nog even snel wat op mijn ipod zetten!

@ Jaan: wat een geweldig mooie foto!!
Sakkia en Fann zijn ook lekker bezig met lijnen las ik.
@ Scooby: fijn dat ze toch de trailer op ging uiteindelijk :)

Bedankt voor de complimentjes voor het filmpje! Ik ben deeply in love met mijn paard. Zo'n lekker ding!! <3 Zo lief en toch zo stoer ;) @ MJ: ik ben wel van plan naar vlietlanden te gaan ja! Vorig jaar stranden we bij het water, maar hij pakt nu zo goed aan........

Ga even snel downloaden en dan rennen maar! :evaw:

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:22

ben net terug van werken, dus ga nu maar eens omkleden en nog een lekker half uurtje hardlopen :)

hoelang rennen jullie eigenlijk achter elkaar, en hoelang hebben jullie erover gedaan om 5km achtereen et kunnen rennen :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:44

Fan, leuk een BB!

Marjolein, dat is wel lekker als je dan samen kunt fietsen, zeker als 't dadelijk mooi weer is. Ga je dan ook echt in 't bos?

Scooby, wat goed dat je dat oefent, trailer laden. Scheelt een hoop stress als ze er echt een keer snel op moet.

Mistral, wanneer ga je je nieuwe schoenen uitproberen? :D

Noor, ren ze!

MrUlbe, ik volg het beginnersschema van Runnersworld. Ga woensdag 3 keer 9 minuten rennen met 2 of 3 minuutjes wandelen tussendoor, dat weet ik niet uit m'n hoofd :P Met dat schema ben je in zo'n 12 weken aan een half uur (= ongeveer 5 km) aan een stuk rennen.

Allemaal mensen die lekker gelopen hebben vandaag :D Ik ga woensdag weer.

Huisvergadering is weer voorbij. De verwarming gaat nu 's morgens om half 7 aan zodat 2 van de 5 lekker warm uit bed kunnen komen om half 8... Ik vind 't echt belachelijk. Daarnaast komt er een brandblusser en worden er voor de "muis" weer vallen gezet. Alles precies zoals ik het niet wilde :')

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:17

@ _Tara_: oke, dankjewel! ik volg het start to run pakket van evy greyaart ofzoiets.. ben nu bij les 13 van 0 tot en met 5 km en loop nu 33 minuut zoveel. zo zag mijn les er vandaag uit:

2 min rennen
2 min lopen
3 min rennen
3 min lopen
5 min rennen
3 min lopen
5 min rennen
3 min lopen
5 min rennen
2 min lopen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:22

Maar roept zij zelf wanneer je moet beginnen en stoppen of hou je die tijd zelf bij? Dat lijkt me namelijk heel lastig, als je dat zelf bij moet houden := Daarom heb ik ook 't schema van Runnersworld, dat is gewoon altijd 'tzelfde kwa rennen en lopen :P

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:24

_Tara_ schreef:
Maar roept zij zelf wanneer je moet beginnen en stoppen of hou je die tijd zelf bij? Dat lijkt me namelijk heel lastig, als je dat zelf bij moet houden := Daarom heb ik ook 't schema van Runnersworld, dat is gewoon altijd 'tzelfde kwa rennen en lopen :P

zij zegt dit ;)
ze begint met zeggen wat je gaat doen die les, dan start ze een muziekje en die past ze aan op je loopsnelheid.
na de zoveel minuten zegt ze dan wat je moet gaan doen. erg handig! moet er inderdaad niet aan denken dat ik dat moet bijhouden :=

dan gaat dat zo:

1, 2, 3, 4, 7, 8, 9, 10, 13, oeps :P waar was ik :+