Puisten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ladyisabelle

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:57

Zo, zonnebankje gehad, hot zeg! Lekker :D
Ik ben van plan 3 keer te doen, misschien vaker. Maar steeds een week er tussen.
Ze zei dat je na 3 keer al resultaat hebt dus eerst maar even kijken.
Doe het ook om mijn huid (vooral hoofd) weer wat egaler te laten worden.
De zon doet het namelijk ook goed voor mijn huid :)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:07

Jup na drie keer ga je al heel wat verschil zien dat klopt!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:59

Welkom Arabiertje. :)
En :(:)

Ik zou met zonnebanken wel oppassen hoe lang je gaat, want je moet het niet alleen opbouwen met hoe vaak je gaat maar ook de tijd dat je eronder ligt.
Zon werkt inderdaad fijn voor huidjes :j al merkte ik bij mijn 2e keer wel minder resultaat dan bij m'n 1e keer, misschien kwam dat doordat ik 2 minuten korter ging ofzo, nja zal wel niet. :')

Ik heb gesport en net gedoucht en mijn huidje is weer mooi, fijn. :D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:12

1 keer in de week heeft niet zoveel zin wanneer je wat wilt opbouwen onder de zonnebank! Dan kun je beter 2x per week gaan en dan onderhouden 1x per week ..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:14

Maar je kunt wel verbranden ;) en dat probeerde ik er meer mee te zeggen haha.

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:18

Hee, ik kom even binnevallen, ik heb heeeel erg last van puistjes op mijn rug, en ook behoorlijk op mijn hoofd, ik heb reinigingsgel van de Hema voor mijn gezeicht, en ben gister voor het eerst onder de zonnebank geweest. Omdat ik nog maar 13 ben mag ik niet zo heel vaak. Max. 1 keer per week, maar liefst minder.
Wat helpt verder nou echt goed tegen puistjes op je rug?

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:24

nynke1122 schreef:
Hee, ik kom even binnevallen, ik heb heeeel erg last van puistjes op mijn rug, en ook behoorlijk op mijn hoofd, ik heb reinigingsgel van de Hema voor mijn gezeicht, en ben gister voor het eerst onder de zonnebank geweest. Omdat ik nog maar 13 ben mag ik niet zo heel vaak. Max. 1 keer per week, maar liefst minder.
Wat helpt verder nou echt goed tegen puistjes op je rug?

Volgens mij mag je pas vanaf 16 jaar onder de zonnebank!!!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:25

18 jaar denk ik pas hoor! Hier toch allesinds...

Ik ben net uit bad, en mijn allergie is verschrikkelijk! |(

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:27

Weet je wel waar je allergisch voor bent arabiertje?

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:29

Ik kom hier ook even binnenvallen :)
Ook ik heb regematig puistjes en ik heb een vette huid,en dan ben je bijna 27!
Het is zeer irritant omdat ik niet echt een persoon ben die erg consequent met middeltjes omgaat,ik ben lui :o
Wat goed werkt is een masker van groene leem,ik gebruik groene leem voor de paarden maar dus ook voor mijn gezicht :D
Mocht je nou echt hele erge acne hebben dan zou ik naar de dokter gaan,hij kan je een creme geven.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:32

Nee Dressagelady, dat is net het ergste. Heb het van de ene dag op de andere gekregen, en toen zalf gekregen van de dokter. Die ben ik helaas kwijt geraakt... Als ik de zalf smeer trekt het wel weg, maar als ik stop komt het razend snel terug. Ik ben al veranderd van smink, andere shampoo, de snoepjes die ik normaal eet heb ik ook even achterwegen gelaten maar het brengt geen verschil. Het zijn allemaal kleine rode stipjes aan de zijkant van m'n neus, op mijn boven lip en onder lip en rond mijn mond. Het jeukt, en soms lijken het wel net puisjes te zijn... Ik ben nu zelfs al een deel vel kwijt op mijn topje van m'n neus, die ziet verschrikkelijk rood. Ik heb een afspraak met de dermatoloog, maar die heeft pas een plekje vrij 11 Mei... Ik zou wel eens een foto kunnen doorsturen, maar online ga ik hem niet posten. Ik schaam me er zo voor... Ik smeer echt 5 dubbele lagen op die uitslag als ik buiten ga... Vind het vreselijk.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:34

Wat balen zeg dat je dan pas zo laat bij een dermatoloog terecht kunt! Kun je ook niet alvast een allergietest bij je huisarts doen?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:35

Had ik nog niet aan gedacht, kan ik inderdaad ondertussen doen! Maar ik moet vrijdag met mijn vriendje gaan slapen en wil dat het tegen dan toch echt wel minder is... Maar ik ben mijn zalf kwijt, weet de naam er ook niet meer van en krijg die enkel maar op voorschrift. Zucht...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:36

Evelyne schreef:
Ik kom hier ook even binnenvallen :)
Ook ik heb regematig puistjes en ik heb een vette huid,en dan ben je bijna 27!
Het is zeer irritant omdat ik niet echt een persoon ben die erg consequent met middeltjes omgaat,ik ben lui :o
Wat goed werkt is een masker van groene leem,ik gebruik groene leem voor de paarden maar dus ook voor mijn gezicht :D
Mocht je nou echt hele erge acne hebben dan zou ik naar de dokter gaan,hij kan je een creme geven.

Lijkt me erg vervelend om op je 27ste nog last van te hebben!

Even offtopic maar ik heb me stukgelachen om die schildpadden in je profiel, en dan ook die namen er nog bij _/-\o_

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 23:11

Het is ook echt heel erg vervelend om dat nu nog te hebben!
Soms gebruik ik weleens make up om het weg te werken maar ik ben er echt te laks voor om dat iedere dag te doen :o
Ik probeer het maar gewoon niet te zien maar toch ben ik er altijd mee bezig als ik voor de spiegel sta.
Ooit hoop ik nog eens wat te vinden wat het oplost maar ik denk dat ik dan lang kan wachten..

Hahhaha ja mijn schildpadjes :D Tini,Lau en Kees!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:18

Vervelend Arabiertje en Evelyne :(:)

Volgens de wet mag je pas onder de zonnebank met 18, maar ik denk niet dat veel mensen zich daaraan houden eigenlijk, ik ook niet haha.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:32

Ik ga straks ook voor het eerst onder de zonnebank in zo een zonnebank centrum. Ben ooit al is onder de zonnebank geweest, maar dat was bij een vriendin haar thuis. Nu ga ik onder de turbo, hoop alleen maar dat het mijn allergie niet erger gaat maken haha! :')

Wat voor smink gebruiken jullie eigenlijk? Niemand een trucje hoe je het het best kan weg werken?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:47

Ik gebruik enkel foundation van Bourjois, op littekentjes op m´n kin en boven m´n mond enzo maar meer omdat ik het egale mooi vind.
Op mijn voorhoofd gebruik ik niets omdat het daarvan erger word en omdat dat me meer geld kost etc, ben daarmee begonnen vooral omdat de zon laatst veel scheen eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:49

Als de zon echt schijnt smeer ik niks op en als ik ga sporten haal ik het ook af. Verder gebruik ik of een of andere crème met kamille er in of eentje met 'actieve' zwavel op de probleem plekjes, dan dagcrème en dan een stick van garnier voor bij m'n ogen en slapen en kin en dan een laagje gewone foundation op probleemgebieden. Hier was het echt wonderbaarlijk rustig maar het begin weer slechter te worden -O-

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:53

Ik kom hier ook even binnenvallen. Ook 27 jaar, vette huid en nog steeds regelmatig last van puistjes en vooral van mee-eters. Ik moet wel zeggen dat de puistjes veel minder worden nu ik de producten van ROC (reinigingsgel en dagcreme) gebruik. Ik ben ook niet zo van de smeersels, maar dit gaat me wel goed af! Vooral ook omdat ik resultaat zie.
Alleen die stomme mee-eters kom ik maar niet vanaf. Wat doen jullie om mee-eters weg te krijgen? (zal misschien vast al wel genoemd zijn ergens in dit topic, maar ik heb niet alle pagina's gelezen)

Foundation en lagen make-up daar ben ik niet zo van. Liefst zo neutraal mogelijk, alleen gebruik ik af en toe van Garnier de camouflage roller, ik weet alleen effe niet precies hoe die heet.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:17

Ik gebruik al jaren Foundation, nadien poeder, en dan nog poeder op de puistjes of mee-eters zodat ik die wat weg werk... Als ik dat niet doe, dan durf ik amper buiten te komen in de schrik dat ik iemand tegen kom die me kent ofzo... Ik vind het echt vreselijk. Maar ik heb nog nooit echt de perfecte manier gevonden om het goed weg te werken, als ik mij net smink dan lijkt het perfect... Maar dan een uur later, kan ik me alweer opnieuw sminken. Ik ben helemaal geen mode-popje, ik wil er wel graag goed uit zien en smink me zeker en vast graag. Maar ben geen persoon die om het uur met een spiegeltje in m'n hand wilt lopen om m'n puistjes weg te werken... Vind het zo hatelijk. Als ik ergens zit, en ik denk er aan... Dan kijk ik stiekem op mijn gsm, is zo een spiegeltje. En dan voel ik me echt super slecht!

Ik weet nog niet eens hoe ik straks naar de zonnebank moet gaan, ik denk gewoon met een sjaal ofzo rond m'n mond. Vind het echt zo schamend...

Marleentje: Van mee-eter heb ik ook last, nu niet zo extreem. Maar vooral op m'n neus, en op m'n voorhoofd heb ik er wel regelmatig wat.. Ik pits ze gewoon uit, nadien komen ze niet meer terug. Ik denk dat je met een mee-eter niet veel ander kunt doen... Want als je die er in laat zitten, wordt dat erger denk ik...

Wat ik ook al gehoord had, was dat een sauna goed is daar tegen. Dat zuivert je huid enzo...

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:26

Stomen, scrubben, maskertjes, of uitknijpen kun je proberen met mee-eters.. maar het beste kun je er gewoon helemaal niet aanzitten lijkt mij.
Sommige gaan ook gewoon weg door de zon ofzo, anders zou ik ze voorzichtig weg proberen te halen.

Pff ik voel me zo stom, m'n huid was echt weer super maar ik moest er weer aanzitten..
Niet supererg maar wel super onnodig en ik baal op dit moment dus echt heel erg. ;(

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:44

Arabiertje, je kunt gewoon reinigingsspul mee nemen en voor je onder de zonnebank gaat het eraf halen. Doe ik ook altijd. Bij ons hangt er ook altijd een spiegel in het hokje waar de zonnebank staat. En als ik er onder vandaan kom dan smeer ik foundation waar de pukkels het ergste zijn. Ik voel me altijd verschrikkelijk als ik bij de huidtherapeut vandaan kom. Dan lijkt mijn gezicht echt op oorlog door al dat (uit)geknijp :=

Ik doe altijd alleen foundation en poeder het ook (lichtjes) af. Heb ook concealer, gebruik ik ook maar niet iedere dag. Alleen als het heel erg is gebruik ik dat. Je moet er wel mee op passen dat je een goeie concealer gebruikt want er zijn ook veel die de boel afsluiten waardoor je juist mee pukkels krijgt.

Nynke, ga naar de huisarts voor een verwijzing naar de dermatoloog. Zij kunnen jou het beste helpen. Ik heb er zelf veel aan gehad en krijg daardoor nu ook ieder jaar een aantal behandelingen vergoed bij een huidtherapeut.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:08

Ik ben net onder de zonnebank uit, heb wel overal jeuk behalve aan m'n gezicht dus dat is toch al positief. Was wel schrikken joh, waren spiegels in en dan lijkt je allergie nog wel 10 keer erger... Pfff!

Ja goed idee lijkt mij dat Glossi, maar ik heb exact 4 minuten om me uit te kleden en dan gaat de zonnebank al aan haha. *D

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:03

Wie van jullie heeft er nog last gehad na de eerste keer zonnebanken? Heb de hele nacht jeuk gehad over heel m'n lichaam. Aan mijn uitslag totaal niet, die is zelfs bijna verdwenen. Ik ben gisteren niet verbrand, en ben er maar zo een 12 minuten onder geweest...

Ik heb ook nog een zalfje tegen puistjes gekregen, FUCIDIN werkt wel heel goed moet ik zeggen. Is ook tegen mee-eters!