Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:19

Oei, das vervelend Fan, zeker als je genoeg te doen hebt...

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:40

*komt even binnenvallen*

Ik was hier ooit wel in het topic ;-)

Kan iemand mij wat vertellen over pronatie?
Ik kom net uit de sportwinkel en nu zegt de meneer dat mijn huidige schoenen dus niet goed zijn.
Ik heb klachten aan de binnenkant enkel en loopt beetje naar boven richting scheenbeen. Het zit aan een kant. (rechts)
Nu zegt deze meneer dat het komt omdat ik overproneer. Ja dat zou logisch klinken. Nu zal ik mijn oude schoenen te bekijken en nu zie ik de slijtage die hoort bij onderproneren, dus nu snap ik het even niet meer.
Je kunt toch niet overponeren en slijtage hebben aan de achterbuitenkant van je schoen.
Ik had altijd het idee dat ik ook juist erg op mijn buitenkanten liep, maar nu snap ik het even niet meer.

Hierdoor blijf ik ook aldoor steken op de 6 kilometer, omdat ik niet verder durf.
Terwijl ik wel fanatiek ben :-(

Laatst heb ik wel de 5 km in 29.57 gelopen yeah.

Jullie allemaal veel plezier met lopen. Het is nu iig minder glad.

groetjes Jeannine

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:46

:wave: Jeannine. Ik overproneer ook en bij mij slijten mijn schoenen ook aan de buitenkant, dus het klinkt logisch. Ook heb ik pijnlijke schenen gehad en die zijn nu over, sinds ik de aangepaste schoenen heb. Mocht je toch twijfelen, kun je geen second opinion doen, de winkel kan je misschien uitleggen hoe dat kan?

Wij hebben idd onze data in paris opgeslagen in een enorme bunker. ;)
Ik moet zeggen, je wordt wel erg creatief zo, heb toch nog wat kunnen doen! Heb de telefoonnummers in de overeenkomsten staan en zo gaat het ook wel.
De lastigste bedrijven laat ik maar even een dagje staan. ;)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:50

Hoi hoi,

Ik net nog maar even naar de winkel gebeld en die meneer zei dus dan het normaal is dat je evengoed slijtage hebt aan de buitenkant achter. Dus dat is dus ook was jij zegt. Je land dus wel op je buitenkant hiel, maar dan gaat het fout in het afwikkelen.
Hij heeft nu ook corrigerende schoenen voor mij besteld. Ik ben dus erg benieuwd :-)
Het is zo vervelend dat je de conditie wel hebt maar dat je voet gewoon niet wil.

Hoe zijn jou schoenen aangepast dan?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:52

Dat is fijn Jeannine, dat je nu goede schoenen krijgt... :j

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:46

hier is het een beetje een ijs/glijbaan. Heb vandaag wel een stuk gerend... naar de trein.
Eigen record verbroken, van zowel reistijd naar het station, als rentijd... blijkbaar kan ik als het echt moet best 10 minuten rennen; maar… dan ben ik wel uitgeteld als ik daar aankom :o
voor zover mijn hardloop avontuur
:P

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:48

_O- Trein wel gehaald dus?

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:53

jaja, de conducteur was even bezorgd dat ik terplekke zou neerstorten, maar ik was er en zei vol trots 'nee ik oefen voor een marathon' ;)

ah, het is gewoon naar rennen met een schoudertas en een enorme map met werk wat heel moet blijven ;)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:54

Hahaha...

Nee, dat rent niet lekker nee...

Ik ga rustig aan afsluiten en naar huis voor mijn rondje rennen...

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:47

Kom ik ook weer even snel langvliegen.
Ben echt veel te druk, niks aan :+

Gisteravond even gelopen, had ontzettende hoofdpijn en erg moe en wilde eigenlijk niet gaan, maar mezelf wel de deur uitgeschopt en blij van. Hoofdpijn was zo goed als weg en had weer wat energie :) Was een lekker rustig lesje (16 van S2R). Was ik net aan toe :+
Toch ontzettend leuk en motiverend om te zien en te voelen hoe je conditie verbeterd, had nu lesje met als max maar 5 minuutjes lopen, nou had me een poos terug gevraagd om maar 5 minuten te lopen en ik had je aangekeken alsof je niet goed was _O- HEERLIJK dat lopen :)) :D
Volgens mij heb ik ook nog nooit les 16 bereikt van S2R, ooit een keer gestopt volgens mij bij 14 ofzo ivm blessure, vind het weer zooo leuk :D Ik ben geloof ik verslaafd aan het worden :o

Oeh wat een grote ego post zeg, sorry hoor :o

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:14

Rosa: Wat fijn dat het goed gaat en je grenzen verlegd! Ik hang nu al sinds oktober op les 10 van S2R (eerst blessure, nu een halve meter sneeuw...maar wat wil je in scandinavie). Begin het echt beu te worden.

Dankzij jouw berichtje kijk ik weer positief: les 16 wordt leuk!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:17

hahaha, een halve meter sneeuw... dat is niet leuk :+
Ik kwam ook elke keer niet verder maar moet nu echt van mezelf, al loop ik 's avonds pas om half 11 ofzo :=
Toch wordt ik er blij van :):) Blijf positief, je komt er wel :))

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:41

Ooh meiden, lopen is zeker leuk. STR motiveerde mij enorm om weer te gaan. Les 16, het klinkt zo lang geleden :o Ik liep die eind oktober, geloof ik. Meiden na een maand loop je gewoon 25 minuten aan één stuk :j

@Jeanine ik heb de Adidas Supernova, (geloof ik, in ieder geval, iets met Nova). Lopen heerlijk! :j Kon gelijk bergen verzetten! Lopen ging een stuk makkelijker.
@KDS, :') Die treinen zijn nog ergens goed voor!
@WenK, hoe is het woef?

Ik ga zo mijn Ipod proberen te resetten, dus dames duimen dat hij het doet óf duimen dat vriendlief een nieuwe koopt voor mij! :)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:49

Judith hij deed het niet bij jouw manier, toen ben ik gaan googlen. Toen kwam ik op de MacFreak website, daar was iemand die hetzelfde probleem. Iemand adviseerde haar een "harde reset" gedaan. Selectknopt en Menu 10 seconden in drukken en wat denk je?.... er kwam een appeltje in beeld en hij doet het weer!!! *\o/*

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:52

Wat lekker Rosa....

Oei, een halve meter sneeuw helpt niet nee...

Fan, Wat super van je Ipod! Woef voelt zich wonderbaarlijk goed. Het is dat ie rustig aan moet doen van ons, maar hij heeft weer energie voor 10 (is en blijft een ADHD-Jack he). Gelukkig maar. Gelukkig is ie ook heel braaf met z'n pootje in de biotex hoor. Vul dan een klein plastic bekertje met lauw-warm water en biotex en dan moet ie als een kind hangend in mijn arm met zijn pootje in het bekertje 10 minuten stil zitten... :D Doet ie echt enorm zoet, heel vertederend is ie dan ook... :j

Had niet heul veel zin meer om te lopen toen ik thuis was, beetje lui was ik. Heb mezelf toch gemotiveerd en liep toen best lekker. Ik had eerst bedacht om een intervalletje te doen, maar had daar uiteindelijk toch geen zin in, dus een lekker up-tempo duurloopje van gemaakt; 5 km in 29.57 minuten, was lekker... :j Daarna uiteraard nog ffn buik- en rugspieren gedaan en opgedrukt en toen was het tijd voor hutspot met worst eten! :9

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:31

Goede berichten hier allemaal over lesje 16 en Woef en moe maar toch lopen +:)+

Jammer van die halve meter sneeuw, daar zou ik niet gelukkig van worden :n

Hier een brandjes-blus-dag/ crises-bestrijdingsdag achter de rug, ben er helemaal moe van :z Leuk hoor een wethouder die iets in z'n kop heeft zitten en niet in z'n kont :(

Goeie nieuws is wel dat ik alweer weekend heb *\o/* En ik nu lekker in pyama onder een dekentje met glas wijn op de bank hang. Zojuist een uurtje mezelf persoonlijk ontwikkeld door een hoofdstuk uit het boek Prioriteiten van Stephen Covey te lezen en aantekeningen gemaakt. Als beloning mocht ik van mezelf nog even bokken ;)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 08:51

Goodmorning!! :O

Lekker Bom, weekend! ik moet nog een dagje buffelen.
Dan snel naar huis, vriendlief doet de boodschappen *\o/*
Zus met neefje komen eten en wil daarvoor wel mijn rondje hebben gedaan.

Bah en er staat maar één file in nederland en daar moet ik in! :n een half uur vertraging!!!! :\

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 09:32

Lekker hoor Bom, weekend! Dit weekend is niet écht weekend voor mij. Morgen vroeg op, voor 10:30 moet ik beide paardjes gereden hebben. Daarna ff hardlopen en dan douchen, beetje tutten en naar het station. De trein naar Apeldoorn en dan met collega verder meerijden naar Düsseldorf. Daar de hele avond netjes doen ivm kerstfeest werk. Dan met z'n allen met de taxi naar het hotel, pitten en dan weer bijtijds op om te ontbijten en met collega terug te rijden, waar ik weer in mijn auto stap om naar stal te crossen en de paardjes te doen. Dan maandagochtend weer bijtijds op want dan heb ik weer (de laatste keer) training in Zwolle.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:14

Wat een drukte WenK!! Vanavond lijkt mij heel leuk, netjes naar het kerstfeest. Ik vind de kerstmarkten e.d. in Duitsland altijd erg sfeervol. :j

Heb net ff de HA gebeld, ik ben in juni geopereerd aan beknelde zenuwen in mijn duimmuis. Het gevoel in topje is sindsdien nooit terug geweest, ik heb er nu zo'n pijn aan het onderste gewricht. Kan ook niets vastpakken. Dit is ook de rede waarom ik meer dan een jaar niet heb gereden. Hebben ze woensdag pas plek! :n Sorry frustatie moest er ff uit. ;)
Zo, ik ga mij in mijn werk storten, hoop nu eindelijk in de buurt van afronding te komen. Kids hebben erg vroeg vakantie dit jaar, dus het moet binnen een week klaar. Mocht ik even moeten ontspannen, dan zien jullie mij wel verschijnen! :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:16

Morgen is dat. Zou mij heel leuk lijken als het met leuke mensen was. Maar dit is heel de avond in het duits l*llen...

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:22

Fanneke schreef:
Judith hij deed het niet bij jouw manier, toen ben ik gaan googlen. Toen kwam ik op de MacFreak website, daar was iemand die hetzelfde probleem. Iemand adviseerde haar een "harde reset" gedaan. Selectknopt en Menu 10 seconden in drukken en wat denk je?.... er kwam een appeltje in beeld en hij doet het weer!!! *\o/*

Super, zoiets heb ik volgens mij ook gedaan!
Die van mij wilde ook helemaal niet meer laden, ik dacht dat het stekkertje kapot was... Gelukkig heb ik een handige hubbie!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:38

Hoi, het is even geleden dat ik hier voor 't laatst gepost heb,maar zat even in een dip,ivm die trombosebeen en dat ik niet veel kon ,en daardoor veel binnenzat,en had niet veel zin om te posten op bokt...
Maar ik ben elke dag weer flink aan 't fietsen, en gistermorgen heb ik naar de stollingsarts gebelt om te vragen wanneer ik weer zou kunnen gaan hardlopen, en hij zei dat ik dat dus wel weer voorzichtig op kon pakken,maar wel moet luisteren naar m'n lichaam...
Ik dus meteen mijn hardloopkleren aangedaan , spijkerbroek eroverheen, en naar een rustig plekje gegaan, in de natuur, fiets neergezet, en begonnen met wandelen, toen 3 min.hardlopen, toen weer 3 minuutjes lopen, en zo een klein half uurtje doorgegaan, en wat voelde dat lekker,en het viel me mee met mijn conditie(heb zo'n 7 weken niet gelopen,maar wel veel gefietst)ik was niet echt buiten adem, alleen kon 't wel ergggg merken aan mijn kuiten,vooral toen ik weer thuiskwam,leek wel plumpudding :D
Toen pasta gemaakt, en daarna op de fiets richting 't station,om m'n vriend op te halen,was ik daar net, belde hij op dat hij nog in Drachten op de bus stond te wachten, dus ik maar weer terug gefietst naar huis, megaglad onderwegbrrr :P
Vanmiddag ga ik weer een eindje fietsen,en morgen weer een stukje hardlopen,wil ik nu om de dag gaan doen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:41

Lekker Durante, dat je weer rustig aan aan de slag kan!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:06

Fijn Durante! Heerlijk voelt dat om weer te kunnen lopen! :j

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:26

Fanneke schreef:
Fijn Durante! Heerlijk voelt dat om weer te kunnen lopen! :j

Ja voelde echt lekker :D
Ben nog vrij tot na de feestdagen,dan proberen weer een paar dagdelen te werken.
Ben nu elke ochtend hier in huis wat bezig op te ruimen en schoon te maken,net de keukenkastjes gedaan,maar af en toe even zitten met de benen omhoog,omdat 't op den duur toch weer wat te zwaar word,maar 't gaat gelukkig steeds beter ;)
Ga nu ff pasta eten :9