[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

91laura

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:33

Oké super bedankt!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:49

Ik ben zelf nooit aangekomen door de pil ofzo.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:21

hoe groot is die nuva ring? :P

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:37

Net gemeten hij is ongeveer 5 cm in doorsnee.
Alles past echt prima en je voelt hem niet eens zitten en hij is heel flexibel en vouwbaar.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:10

rockwitch schreef:
Ik ben zelf nooit aangekomen door de pil ofzo.

Dan heb je geluk!!

Ik wel altijd. Ik ben een keer een tijd niet aan de pil geweest en toen vlogen de kilo's d'r af (hield me ook wel wat bezig met lijnen maar had veel minder trek in eten)
Ik heb nu een mirena, maar ben ook daar van gegroeid ;(

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:04

Het enige wat groeide waren mn borsten hahaha bij iedere wisseling van anticonceptie is dat meer geworden. Ach zag het eerder als een voordeel als een nadeel.

Aankomen heb je zelf in de hand, spastisch of niet hierin.... als je aan je hongergevoel toegeeft komen er kilo's aan. Maar op jouw leeftijd veranderd je lichaam nog zoveel dat je je over aankomen echt helemaal niet druk moet gaan maken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:06

Ik had het ook bij elke wisseling van de pil dat mijn borsten groter werden.
Toen ik 18 was had ik 75B en ik zit nu op 75E vooral de laatste 2 keer bij de nuvaring merkte ik het heel duidelijk heb allemaal nieuwe BH's moeten kopen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:15

bij de nuvaring was het erger als bij de gewone pil inderdaad, maar ben errug blij met de nuvaring! hahaha

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:23

ja toch wel dat het erger is met nuvaring hè? ik ben met 17 begonnen met microgynon 30, toen had ik ongeveer 75B, redelijk gauw doorgegaan naar 70D en later naar kleine 70E. dat was lang stabiel, ook toen ik begon met nuvaring, maar gebruik nu 2 jaar en zit inmiddels op 70FF (grote F kleine G) en ik hoop toch niet dat het nu nog verder doorgaat want dan krijg je natuurlijk steeds meer pijn. dus als het nog verder gaat vind ik het toch wel een nadeel :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:12

Dat je niet zou moeten toegeven aan je hongergevoel vind ik een beetje pro-ana klinken :=

Zelf heb ik de nuvaring en heb niet gemerkt dat ik daarvan ben aangekomen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:16

in de puberteit veranderd je lichaam toch... "aankomen", breder worden, uitzwaren, dat doet iedereen pil of niet... daar kan je ook weinig tegen doen want een van de secundaire geslachtskenmerken van de vrouw is namelijk onderhuids vet, dat kan je beter maar accepteren ;) om daar niet aan toe te geven vind ik ook wat extreem, je moet niet extreem veel gaan eten natuurlijk maar je bent in de groei dus je hebt ookw at nodig!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:23

Dat bedoelde ik ook. Maar omdat de vraagstelster zo vertuigd is van het niet aan willen komen heb ik missschien wat kort door de bocht geantwoord

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:09

Jullie hebben allemaal gelijk hoor!! Ik zal het wel even uitleggen. Ik heb anorexia en het gaat wel goed hoor, maar het aankomen is erg lastig. Ik zit nu wel op een gezond voedingspatroon maar als ik straks ook nog 'extra' aankom door iets wat ik niet onder controle heb ben ik bang dat ik ga terugvallen.. Daarom is dat een kleine eis van me..

In iedergeval, bedankt voor alle reactie's!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:08

Ik had ook nog een vraagje hier :P Ik ben laatst naar de dokter geweest voor de pleister pil maar omdat de dokter dat niet kent, schrijft ze het me niet voor..
Echter lijkt het mij wel de fijnste manier en beter dan een pil.. Moet ik nu gewoon 'doorzeuren' of heeft ze gelijk?

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:50

Kan je anders niet een afspraak maken bij een andere dokter in de praktijk? (Als die er zijn?) En anders erop staan dat je die wil hebben.
De dokter vroeg aan mij of ik zelf al iets op het oog had, nouja, ja dus. Prima, schreef ze voor en gaf wat uitleg erbij. Maar alles wat je moet weten staat ook in de bijsluiter...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:41

Pleisterpil vond ik trouwens verschrikkelijk hij wekrte totaal niet fijn, ik zweer bij de nuvaring.
Zoals nu moet ik 5 dagen aan de antibiotica maar door de nuvaring blijf ik veilig en daardoor tijdens de vakantie geen geklooi met condooms thank god.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 22:49

same here zonnebloem! Heb nogal last van mn darmen, toch een hele geruststelling de nuvaring!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:28

)
91laura schreef:
Jullie hebben allemaal gelijk hoor!! Ik zal het wel even uitleggen. Ik heb anorexia en het gaat wel goed hoor, maar het aankomen is erg lastig. Ik zit nu wel op een gezond voedingspatroon maar als ik straks ook nog 'extra' aankom door iets wat ik niet onder controle heb ben ik bang dat ik ga terugvallen.. Daarom is dat een kleine eis van me..

In iedergeval, bedankt voor alle reactie's!

Ik wil je ook nog zeggen dat aankomen door de pil echt niet hoeft. Ik ben 24 en bijna een jaar geleden voor het eerst anticonceptie gaan gebruiken. Ik ben begonnen met de pil (Eerst condooms geprobeerd, maar vriendlief en ik waren daar toch echt te onhandig voor :o ). Ik ben helemaal niets aangekomen, zelfs iets afgevallen doordat ik in het begin wat misselijk ervan was. Ben heel tevreden over de pil die ik slik (marvelon 30), hij werkt goed en ik heb eigenlijk geen bijwerkingen. Alleen wat meer last van buikpijn tijdens de stopweek en dus tijdens mijn menstruatie. Maar dat is nauwelijks belemmerend.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:57

Ik zit met een probleem , heeft misschien (wel) niet met anti conceptie te maken , maar ik ga maandag tm vrijdag (niet aankomende week maar week daarna) op werkweek een waterwerkweek , ik durf geen tampon te gebruiken we zwemmen en fietsen veel , ik moest afgelopen donderdag het worden , nog steeds niet morgen laatste kans zodat ik het niet ben op werkweek want ik ben het altijd 7 dagen ... maar mocht ik het niet morgen worden is er dan nog een oplossing zodat ik met alle vreugde naar werkweek kan? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:38

Dokter bellen en uitstelpilletjes vragen :j

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:42

Ruby doe dat morgenochtend meteen even. Als je direct begint met slikken, dan kun je het heel makkelijk uitstellen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:52

Jans schreef:
Dokter bellen en uitstelpilletjes vragen :j

en hoe snel werkt dat?want kan zijn dat ik het morgen nog word dat vind ik prima ... maar hoe groot is dat pilletje en krijg je bijwerkingen?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:56

Ruby Bijwerkingen krijg je eigenlijk niet. Alhoewel het niet is uitgesloten, google eens op de pil en bijwerkingen en dan kan je wel wat vinden. Hou wel in je achterhoofd dat het gros van de mensen die bijwerkingen niet heeft. Ik gebruik al een jaar de pil en heb eigenlijk nergens last van.
Het pilletje is heel klein, paracetamol is flink groter. Die moet je zonder problemen weg kunnen krijgen.

Het werk meteen, zolang je hem maar doorslikt tot en met de laatste dag van de werkweek.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 07:22

InekeH87 schreef:
Ruby Bijwerkingen krijg je eigenlijk niet. Alhoewel het niet is uitgesloten, google eens op de pil en bijwerkingen en dan kan je wel wat vinden. Hou wel in je achterhoofd dat het gros van de mensen die bijwerkingen niet heeft. Ik gebruik al een jaar de pil en heb eigenlijk nergens last van.
Het pilletje is heel klein, paracetamol is flink groter. Die moet je zonder problemen weg kunnen krijgen.

Het werk meteen, zolang je hem maar doorslikt tot en met de laatste dag van de werkweek.

Dus het is eigenlijk gewoon de pil , maar ik heb vandaag over een week werkweek dus hij zou dan nu nog moeten werken? want ik moest afgelopen donderdag het eigenlijk worden maar nog steeds niet....... En wanneer moet ik eens beginnen met de pil dan en welke ? (ik zit dus nog niet aan de pil!)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 07:46

Ruby1995 schreef:
InekeH87 schreef:

Dus het is eigenlijk gewoon de pil , maar ik heb vandaag over een week werkweek dus hij zou dan nu nog moeten werken? want ik moest afgelopen donderdag het eigenlijk worden maar nog steeds niet....... En wanneer moet ik eens beginnen met de pil dan en welke ? (ik zit dus nog niet aan de pil!) en al zou ik ook morgen misschien kunnen beginnen?