Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:18

MB, dat ben ik ook wel met jullie eens hoor, iedereen heeft zijn eigen stijl van lopen. Daaraan flink sleutelen kan juist een slechter resultaat opleveren, maar ook zonder grote veranderingen kan je, je manier van lopen wel efficienter maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:22

Lieke schreef:
MB, dat ben ik ook wel met jullie eens hoor, iedereen heeft zijn eigen stijl van lopen. Daaraan flink sleutelen kan juist een slechter resultaat opleveren, maar ook zonder grote veranderingen kan je, je manier van lopen wel efficienter maken.

Zeker kan je je manier van lopen efficienter maken, maar echt veranderen kan je hem niet. Sommige mensen hangen juist heel ver voorover of achterover tijdens het lopen, dat kost gewoon veel energie. Zulke dingen kun je veranderen, of de paslengte. Ik zelf hing heel erg voorover en hobbelde echt. Was net zo'n hijgend trekpaard, door dat ik aan mijn rompstabiliteit heb gewerkt gaat dit nu ( na een dik half jaar) een stuk beter.

imd

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:24

Hoe heb je daaraan gewerkt dan? Ik geloof dat ik ook ernstig voorover hang namelijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:27

Schuine buikspieren trainen, zorgen dat je stabiliteit krijgt door evenwichtsoefeningen te doen.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:55

schuine buikspieren trainen door buikspieroefeningen neem ik aan ? :)

Zo'n buikje wil ik ook wel, ziet er mooi uit, alleen door hardlopen en oefeningen ?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:12

Net 35 minuten gerend (5km) en drie kleine stukjes versneld. Het viel me zwaar deze keer, was ook best warm buiten.... Het lukt mij wel redelijk om rechtop te lopen gelukkig. Had na de afgelopen keer rennen wel wat stijfheid midden op mijn rug, geen idee waar dat vandaan kwam, heb ik nog nooit gehad.

Ben niet echt serieus het Evy-schema naar de 10 km aan het volgen. Doe het wat rustiger aan. Ik merk dat ik toch mijn snelheid nog wat op moet krikken op de 5 km voordat ik die 10-km-intervaltrainingen aankan. Die vallen me nu echt nog iets te zwaar. Maar ja, afpraak voor de 10km staat pas voor in april 2011 dus ik heb nog even. Paar meiden die ik ken gaan in juni in rotterdam de ladiesrun 5km doen. Die gaat echter over twee grote bruggen (Erasmusbrug en Willemsbrug) en dat zie ik eigenlijk niet zitten, dat lijkt me echt heel zwaar. Is toch een flink hoogteverschil, en steil en dat dan twee keer...

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:15

Jeuhhh!!! Ik heb me ook opgegeven voor de ladies run in Groningen op 6 juni! Ik denk wel dat het iets te vroeg komt, want ik zit dan op een schema dat ik 25 minuten achter elkaar kan rennen, maar goed, ik wil de sfeer wel eens proeven en kijken hoe dit allemaal gaat.
Vanavond ga ik weer los, heb er zin aan! Helemaal met dit doel achter de hand! :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:17

Ik ga dan ook meedoen! Heb me gister ingeschreven na lang twijfelen, maar ik zie het vanzelf!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:19

Wow Angela, mooie buik!
Het valt mij op dat je door hardlopen ook je schuine buikspieren traint. Heb over mijn buik nooit wat te klagen gehad, maar ik merk nu dat mijn schuine buikspieren duidelijker zich aftekenen.

Ik baal trouwens enorm: net even warming-up gedaan om lekker eigenwijs les 8 te gaan lopen... Ben ermee gestopt mijn knieën voelde ik meteen weer en ik durf niet door te lopen. Het voelt alsof er continu spanning op een spier staat, ongeveer 5cm onder beide knieën, aan de binnenzijde van mijn onderbenen. Maar niet echt mijn scheenbeen dus.
Hebben jullie ervaring met dergelijke klachten?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:22

Mirkim schreef:
Jeuhhh!!! Ik heb me ook opgegeven voor de ladies run in Groningen op 6 juni! Ik denk wel dat het iets te vroeg komt, want ik zit dan op een schema dat ik 25 minuten achter elkaar kan rennen, maar goed, ik wil de sfeer wel eens proeven en kijken hoe dit allemaal gaat.
Vanavond ga ik weer los, heb er zin aan! Helemaal met dit doel achter de hand! :)

Zal ik me ook opgeven? :)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:23

imd schreef:
Ik ga dan ook meedoen! Heb me gister ingeschreven na lang twijfelen, maar ik zie het vanzelf!

Gaaf!!! Volgens mij heb jij toch een conditie als een paard???

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:24

MamboBeach schreef:
Mirkim schreef:

Jaa doe maar!!! ga jij voor de 10? of de 5 kilometer?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:50

hai

Net bericht gehad ladiesrun rotterdam heeft nu al 3500 inschrijvingen :D ik ben nummer onder de honderd want op de dag van opening schreef ik me in (feb)

Angela doe mij ook zo'n figuurtjes sommige mensen zijn gewoon beetje jaloers en dommige

2 vriendinnen hebben wat van zich laten horen niet bellend maar een via sms en ander hyves ...zucht media

Gister 8x3 min gelopen eitje heerlijk 5 km binnen 40 min.
Morgen lange duurloop 20min en 10 min met 2 min herhalingspauze....nou als zo doorgaat wordt hardlopen een eitje
Helaas voel ik nu wel lichte spanning in mijn blessure knie :( en af en toe een pijnscheutje gelukkig rustdag vandaag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:55

ik herken het wel hoor Tita, ik ben zo ook mijn vriendengroep aan het uitdunnen.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:31

Ik heb vandaag een rondje plas gelopen en dat is 8,7 km en ik heb er precies een uur over gedaan :-)

Het voelde goed en ik heb het idee dat ik qua conditie zo 15 km kan lopen, alleen mijn knieen moeten nog even gaan meewerken.

Het lijkt me wel gaaf om me in te schrijven voor een run. :-)

@ Tita , jammer dat je ook niet helemaal een meewerkende knie hebt.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:51

Mm, meer mensen die problemen met knieen hebben zo te lezen? Ik voel 1 van mijn knieen de laatste tijd ook best wel.. Vooral de laatste keer. Gister nog best last van gehad, nu gaat het goed maar mag van mezelf nog niet gaan lopen (moeilijk, moeilijk..). Hoe kan ik er het beste mee omgaan? Gewoon een stapje terug doen en rustig opbouwen? Hoe doen jullie dat?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:06

Ik heb me ingeschreven voor de 5km op hemelvaartsdag in Alkmaar met de duursportief dag :\ *slik* :D

http://www.duursportief.nl/

Ik ga wel héél rustig aan doen hoor en ook gewoon wandelen tussendoor aangezien ik nog niet de volledige 'Evy' doorlopen heb. Op die dag ben ik net bij les 25.

Wie uit NH doet er met me mee 8-) :Y)
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 05-05-10 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:21

Jeetje Arabesk, dat is volgende week al :+

IK twijfel nog een beetje over Ladiesrun Groningen, aan de ene kant wil k wel graag maar aande andere kant verwacht ik ook dat mijn vader zijn verjaardag dan gaat vieren en daar ga ik deze keer, gezien de ziekte van mijn vader, toch echt liever heen :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:28

Mirkim schreef:
MamboBeach schreef:

Jaa doe maar!!! ga jij voor de 10? of de 5 kilometer?

Welke doe jij?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:29

Mag ik even zeuren... Jeetje, wat heb ik een spierpijn... Het is al veel te lang geleden en gister dus les 1 gelopen en dat viel tegen... Morgen toch gewoon les 2... :D

Schoenen, tja die zijn inderdaad erg belangrijk. Ik heb 2 jaar geleden een scheenbeenvliesontsteking gehad en daarna goed moeten herstellen.. Als ik nu verkeerde schoenen aan heb voel ik dat meteen...! :(

Wat super leuk dat meerdere hier meedoen aan bv de ladiesrun.. Dat wil ik volgend jaar misschien ook wel gaan doen, ziet er altijd heel leuk uit...

Arabesk, moet je ook gewoon doen. Dat loopt voor jezelf een stuk fijner...

Edit:
Hebben jullie trouwens allebei een persoonlijk doel dat je wil behalen met hardlopen..? Conditie, afvallen?
Laatst bijgewerkt door Smart op 05-05-10 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:29

les 1 had ik ook bere veel spierpijn van, daarna viel het wel mee

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:30

Gelukkig maar.... :D Had vandaag les op het paardje en dat was de eerste 5 minuten even afzien hahaha...

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:30

Zo net lesje 14 voor de tweede keer gelopen :)
Ging eigenlijk wel lekker, qua conditie zit ik goed merk ik wel ondanks dat ik bijna 2 weken niet gelopen had. Alleen nu nog die pap uit de benen, maarja zo te horen gaat dat nooit over :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:49

:( rustdag maar ik wil zooooo graag helemaal omdat mijn weegschaal zei dat ik was afgevallen maar mijn spijkerbroek vind van niet....godsjammes dat ding zit strak op mijn benen en buik heb er gewoon pijn van.

Angela ben je zoveel afgevallen door enkel te rennen? en dat mooie buikje kreeg je er gratis bij?

Zijn er mensen die met een horloge trainen ...ik denk het niet niet op dit forum O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:51

tita: enkel door het rennen, en dat buikje kreeg ik er gratis en voor niks bij, hihihi!

Wat voor horloge bedoel je? Hartslagmeter, GPS?