Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:30

ladyjoy schreef:
SdaphneS schreef:
Balen Duke! :(:)
Nog wel een leuke verjaardag gehad ondanks de buikgriep?
Ik was 2.5 kilo afgevallen deze week. Hopelijk gaat het zo door. :)

Vind je dit serieus iets om blij mee te zijn? Ik wil je niet aanvallen.. maar je wel bewust maken van je denkwijze nu.. Dit is namelijk helemaal niet goed. Verstandig afvallen gaat tot max een kilo per week. 2.5 kilo per week afvallen per week is alles behalve gezond.. Ik word er gewoone een beetje :( van, ook als ik zie hoe weinig je eet..

Ik ga hierin mee.. Ik was afgelopen week van dinsdag t/m vrijdag 1,5 kilo afgevallen en heb juist dit weekend bewust gewoon lekker gegeten en gesnackt.. Ik ben eerder snel en veel afgevallen, maar dat zit er inmiddels allemaal weer aan. Dat wil ik echt niet nog een keer :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:31

Kytha schreef:
Nou, beslissing genomen: ik ben gestopt met het cambridge dieet, lijkt me niet gezond om steeds (bijna) flauw te vallen, en dat het steeds zwart wordt voor je ogen. Teken van m'n lichaam dat ik gewoonweg te weinig binnen krijg denk ik.. (en nu al bij matige inspanning, ik werk in de zorg en heb echt geen zin om flauw te vallen op m'n werk..)

Net heerlijk een boterham op, echt genieten zeg!! :Y)
Nu gewoon gezond eten en meer bewegen, hopelijk gaan die paar kilo's er zo ook af.

Verstandig idd.. Het is echt niet goed als je zo reageert op zo weinig eten.. 500 Kcal per dag is ook wel errug weinig en dan ook nog eens niet gevarieerd en niet alle voedingsstoffen :n

Wat ga je nu doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:33

Mijn schema van vandaag:

O: Beschuitje met eiersalade, een banaan en een glas water met een vitamine bruistablet.
T: Niks, laat ontbeten
L: Kop boulion met een beschuitje erin, 2 sneden fries roggebrood met kaas en smeerworst
T: stuk fruit, denk een sinaasappel
A: Knodel met worst en roerbakgroente
T: weet nog niet.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:58

Wil toch even het Cambridge dieet verdedigen...
Dat is wat Kytha volgde.

ik zelf heb het ook een paar weken gedaan.
Dit dieet is zo samengesteld dat alle nodige voedingsstoffen erin verwerkt zitten. Je krijgt dus allee benodige vitamine ed binnen.

Het werkt zo dat juist door deze precieze hoeveelheid cal je in ketose komt in deze staat is je lichaam net een verbrandingsoven waardoor het snel vetten verbrand maar doiordat alle benodige stoffen aangevuld worden blijft je spierweefsel intact.

Nadat je dit dieet gevolgd heb dien je je eetpatroon langzaam op te bouwen waardoor je op gewicht blijft als je weer normaal mag eten.

Dit alles gebeurd ook nog eens onder begeleiding van een consulent die je in de gaten houd, je bloeddruk meet, je vochthuishouding in de gaten houd en je weegt.

Ik ben gestopt omdat ik een buikgriep kreeg en alleen op CB producten niet genoeg aangesterkt kwam dus daardoor gestopt.... Daarna kreeg ik die knop niet meer om helaas....
Was ik niet ziek geworden dan was ik er zeker mee doorgegaan.

Natuurlijk snap ik dat niet iedereen dit volhoud het is een heel erg zwaar dieet en vooral als je ook nog eens een een zware baan hebt maar dit dieet is niet per definitie een slecht dieet omdat je maar 460 cal binnen krijgt....

Airborn

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:12

Helaas is Ketose niet een gezond iets voor je lichaam, en schop je je hele metabolisme en hormoon huishouding er onwijs mee in de war. Dát het werkt is omdat je zoveel begeleiding krijgt, waardoor je niet compleet doorschiet en na het dieet weer rustig opbouwt. Maar lichamelijk is het niet gezond, sorry.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:12

460 calo's per dag binnen krijgen ís nou eenmaal niet gezond..

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:01

Maar altijd beter als iemand die denkt af te kunnen vallen
met bijna net zo weinig cal als CB met een eigen verzonnen dieet.... Die missen namelijk een hoop voedingsstoffen............

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:46

ik meld me ook weer eens!
TOt nu toe vandaag:
Vanmorgen 1 volk. boterham tussend emiddag 2 boterh. 1 met ham kaas tomaat 1 met jam tussen door nog een appel. en verder veel water en thee.
vanavond is een verassing wat we gaan eten .. ;-) zo eerst even uurtje paardrijden. Ben blij dat het weer kan vanwege het weer zo lang niet gereden die lichaamsactiviteit misde ik echt.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:49

Ik eet zo nog even 2 appels, anders hou ik het niet vol! heb net gesport

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:16

Iris1702 schreef:
Maar altijd beter als iemand die denkt af te kunnen vallen
met bijna net zo weinig cal als CB met een eigen verzonnen dieet.... Die missen namelijk een hoop voedingsstoffen............

Dat sowieso, maar ik denk dat CB erg omstreden is. Blijkt ook wel uit de reacties hier en hier

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:19

Duke schreef:
@Kytha: hoe lang heb je dat Cambridge nu gedaan? Als je ergens niet goed bij voelt, moet je ermee stoppen. Verder ben ik het eens met SdaphneS. ;)

5 dagen :+ nu ging ik op m'n vrije dag al van m'n houtje. Dus dan gaat het tijdens het werken helemaal niet..
Ik denk ook zeker dat het een goed dieet kan zijn omdat je veel begeleiding krijgt, maar of het supergezond is weet ik ook niet.
Ik las ook dat heel veel mensen na langdurig een proteinedieet gevolgd te hebben last krijgen van hun galblaas. Valt me op dat velen hun hele galblaas al hebben moeten laten verwijderen.. je lichaam krijgt natuurlijk wel een klap.

Ben overigens nog steeds wat licht in m'n hoofd, ik weet niet of die duizeligheid dus van het dieet komt :? vermoed iets anders..

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:31

ladyjoy schreef:
SdaphneS schreef:
Balen Duke! :(:)
Nog wel een leuke verjaardag gehad ondanks de buikgriep?
Ik was 2.5 kilo afgevallen deze week. Hopelijk gaat het zo door. :)

Vind je dit serieus iets om blij mee te zijn? Ik wil je niet aanvallen.. maar je wel bewust maken van je denkwijze nu.. Dit is namelijk helemaal niet goed. Verstandig afvallen gaat tot max een kilo per week. 2.5 kilo per week afvallen per week is alles behalve gezond.. Ik word er gewoone een beetje :( van, ook als ik zie hoe weinig je eet..

Ja, ik ben hier zeker weten blij mee. Ik heb veel overgewicht en bij mij gaat het echt niet om 5 kilo die er af moeten.
Ik ben blij met dit resultaat, vind het zelf ook wel veel. Maar ik eet gezond en heb nergens last van verder. :)
Ik vind trouwens dat ik niet te weinig eet op een dag.

Lijstje van vandaag
O: mueslireep met een kom cup a soup kip
L: bruine bol met kaas
T: biscuitjes en één bonbon.
Verder een blikje cola light en veel thee en water.
Laatst bijgewerkt door SdaphneS op 08-03-10 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:35

SdaphneS: Mag ik vragen wat jij veel overgewicht vind? Ik bedoel, bij mij was het ook niet 5 kilo wat er af moest..

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:37

25 kilo vind ik overgewicht. En daar zit ik ongeveer op.
Ik ben blij met mijn resultaat, maar besef ook heus wel dat dit niet een streven moet zijn om elke week te behalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:41

SdaphneS schreef:
25 kilo vind ik overgewicht. En daar zit ik ongeveer op.
Ik ben blij met mijn resultaat, maar besef ook heus wel dat dit niet een streven moet zijn om elke week te behalen.

Tuurlijk ben je er blij mee, ik denk trouwens ook dat je in het begin erg veel en snel afvalt, zeker als je veel overgewicht hebt.
Ik heb in het begin ook wel eens een week gehad waarbij ik ontzettend veel afviel, later werd dat minder.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:42

Ja, ik ga er ook vanuit dat het de komende week minder kilo's zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:45

Wanneer hoop je je streefgewicht te bereiken? Ik ben in september begonnen met afvallen trouwens.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:48

Ik heb niet echt een einddatum in mijn hoofd en ook niet een bepaald aantal kilo's.
Het liefst wil ik 2 kledingmaten kleiner, waar ik een tijdsbestek voor heb uitgetrokken van een half jaar. Ongeveer een kilo of tien dus.
Hoe gaat het afvallen bij jou? :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:00

De eerste weken kan je veel afvallen door vocht wat je hebt vastgehouden. Dus het is helemaal niet gek als je in het begin veel afvalt. Alleen dit tempo blijft niet zo (en dat is maar goed ook).

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:11

SdaphneS schreef:
Lijstje van vandaag
O: mueslireep met een kom cup a soup kip
L: bruine bol met kaas
T: biscuitjes en één bonbon.
Verder een blikje cola light en veel thee en water.

A: 2 pistoletjes gezond, sla, tomaat, komkommer en kaas. 1 pistoletje met kruidenboter.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:29

A: hongaarse bakschotel.

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:53

Hoi!
Ik meld me hier ook even.
Sinds vandaag ben ik aan het afvallen met Sonja Bakker!
Ik ben niet echt dik maar ik wil gewoon een iets strakkere buik. Vooral achter bij m'n rug/heupen en buikwand wil ik er wat af.
Ik ben nu 1,65 en ongeveer 56 kg en gister 19 jaar oud geworden.
Ik weet van mezelf dat ik te veel koekjes enzo eet! als ik er één pak blijf ik maar doorgaan. :o
Ik doe het dieet dus ook een beetje om wat gezonder te eten en meer verdeeld over de dag.
Ik wil het ongeveer 10 weken volhouden!
verder rij ik veel paard en elke dag fiets ik 20 km naar school, ik ben nu ook begonnen met hardlopen!
Mijn eetschema zag er zo uit vandaag:
o: magere jogurt
t: 1 plakje ontbijtkoek
l: 2 rijstwavels
t: 1 liga evergreenkoekje
a: 3 aardappels, 3 stronkjes bloemkool, tartaar
t: niks.

Denken jullie dat ik op deze manier mijn buik weer strak kan krijgen? Of moet ik buikspier oefningen doen ofzo? :D

groetjes

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:03

Dat is veel veel en veel te weinig eten voor 1 dag, zeker als je iedere dag 20 km fietst. Begin maar eens met gewone bruine boterhammen te eten, met normaal beleg, geen evergreen, en meer groentes.

Daarbij gaan hardlopen en wat krachttrainen, en dan komt het vast goed.
Lager gewicht moet je zowieso niet te doen, dan word je veel te licht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:04

Lizzy, kun je dan niet beter gewoon de koekjes laten staan? Je hebt geen overgewicht, dus lijkt me niet nodig om alles dan om te gooien.. Ook krijg je volgens mij beweging genoeg en je bent nog wel een beetje energie nodig ;)

Plaatselijk afvallen kan niet, maar buikspieren trainen is natuurlijk nooit verkeerd :P