Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:54

MamboBeach schreef:
Vandaag 9.4 kilometer gelopen!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Wauwie wat goed zeg, wat een eind :D

Yonker schreef:
Ik wil ook wel beginnen met hardlopen.. Maar heb geen idee hoe ik het aan moet pakken? Ik heb dus 0 conditie. Ben eigenlijk helemaal niet sportief maar het lijkt me lekker om dat te doen daarbij wil ik ook wat kilotjes kwijt. Ben al flink op mijn eten aan het letten en sport ook wel redelijk ernaast.

Hoe vaak in de week zou je moeten hardlopen en om te beginnen hoe lang? Hoe kun je het, het beste opbouwen?? :)

Kijk eens op internet naar een beginners hardloopschema en volg dat, heb ik ook gedaan en ben na een week overgestapt op start 2 run, dan wordt er heel rustig en geleidelijk opgebouwd werkt heel fijn :j Zelf had ik ook echt 0,0 conditie :+

Zelf had ik eigenlijk dinsdag al moeten lopen.. maar nog steeds niet gedaan, oeps slecht van me.
Morgen ga ik weer, kan nu gewoon merken dat ik me rondje mis als ik niet loop :+
Dan heb ik echt even zin om te gaan lopen :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:00

3 keer in de week... Weet niet of ik dat red.. Denk het niet of ik moet smorgens eerder opstaan :+

Misschien nadat me stage is afgelopen dan maar beginnen.
Ik ga vanavond eens googlen als ik thuis ben.
En ze zeggen altijd... Goede schoenen kopen als je gaat hardlopen. Wat raden jullie dan aan?? :)

Edit: Iemand ervaring met ditte?
http://www.hardloopschema.nl/?p=hardlop ... detail=197
Lijkt me een ideale oplossing is voor op je mp3 speler..

Anoniem27

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:50

Yonker, dat is van start to run idd, loopt ook een hele topic over hier op bokt. Zover ik weet is het niet meer te downloaden en kan je het dus alleen nog via via krijgen. Zijn wel een aantal bokkers hier die het programma van Evy hebben!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:56

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:57

Of .com maar dat weet ik ff niet :+

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:59

x_Jeanine_x schreef:
Dinsdag op school 3km hardgelopen, in 19.90 dus te slecht...
Moet over 17 weken, 8.5km lopen onder de 55 minuten... :+
Maar het gaat steeds iets beter...

En als je 8,5 km in 55 min loop, dan heb je een 10, of heb je dan een 6? Je moet dan 9,3km/h lopen, dus da's best aardig tempo!

Je loopt nu trouwens al 9,02 km/h, dus je bent echt al supergoed op weg!!!! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:04

Yonker schreef:
3 keer in de week... Weet niet of ik dat red.. Denk het niet of ik moet smorgens eerder opstaan :+

Misschien nadat me stage is afgelopen dan maar beginnen.
Ik ga vanavond eens googlen als ik thuis ben.
En ze zeggen altijd... Goede schoenen kopen als je gaat hardlopen. Wat raden jullie dan aan?? :)

Edit: Iemand ervaring met ditte?
http://www.hardloopschema.nl/?p=hardlop ... detail=197
Lijkt me een ideale oplossing is voor op je mp3 speler..

Schoenen zijn echt superbelangrijk! :j
Het mooiste is dat je naar een winkel gaat waar ze je bijvoorbeeld filmen hoe je loop is, je voetafdruk en dergelijke... Ik merk dat hoe meer je gaat lopen er steeds meer mensen van kwalen krijgen. Schoenen zijn echt heel belangrijk!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:06

Ja niet beginnen dus als ik geen goede schoenen heb..
Maar heb ff zitten googlen, die dingen zijn behoorlijk duur :+

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:13

Ja goede schoenen zijn heel belangrijk! :j
Kon zelf het verschil super merken, een paar jaar terug begon ik om me gewone schoentjes maar na een paar keer haakte ik af, het liep gewoon niet lekker, had de motivatie niet en kreeg last van me rug (sowieso zwakke plek).
Toen ik van de zomer besloot weer te beginnen ben ik naar de sportwinkel gegaan en goede schoenen gekocht, nooit geen last meer ergens van :) Alleen me scheenbeen maar dat komt door iets anders.
Ben eigenlijk van plan als ik het geld er voor heb naar een winkel te gaan waar ze je looptechniek analyseren en aan de hand daarvan de juiste schoen kunnen adviseren :)
Ik geloof dat prorun zoiets doet toch, heb daar al goede verhalen over gehoord en schijnen ook niet heel duur ze zijn. Waar ze zitten.. ik heb geen idee :P

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:15

OK, ik kom me hier ook even melden. Ben al actief in het S2R topic dat ook op bokt loopt. Zag ook niet mijn naam voorbij komen ivm het verkrijgen van de lessen.

Ben zelf in de zomer 2009 begonnen met het trainingsschema van S2R. Helaas kreeg ik in augustus een galblaasontsteking, deze is inmiddels verwijderd en ben nu weer langzaam aan het opbouwen met hardlopen. Vandaag lesje 16 gedaan, heerlijk!! Wel wat last van de schenen, dus ga zo even koelen en hopen dat het snel minder wordt.

Voor diegene die de lessen willen hebben:
- Je mag me PB-en zodat we adres gegevens kunnen uitwisselen. Stuur maar een USB-stick (min 2 GB) dan zet ik de lessen erop.
- Of... en da's nog veel sneller... je zet een Torrent programma op je kompu, http://www.utorrent.com bijvoorbeeld. Gaat naar http://www.thepiratebay.org, zoekt op start to run en voilà. Bestanden downloaden en op je MP3 zetten.

Mocht het niet lukken, laat maar weten!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:16

Yonker schreef:
Ja niet beginnen dus als ik geen goede schoenen heb..
Maar heb ff zitten googlen, die dingen zijn behoorlijk duur :+

Nee, dat zal ik je nooit aanraden want voor je het weet loop je iets kapot! :j

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:17

Wat super dat je het hier even meldt!!! Thanks!
Staan bij de 2e optie ook de lessen 5-10km S2R erop? Heb jij die zelf ook?

Ik ga t vant weekend eens proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:18

MamboBeach schreef:
Echt om af te vallen hoef je het niet te doen, dan wel in combinatie dat je op je voeding let... Wat ik voornamelijk merk is dat alles wat 'vaster' gaat zitten. :)
Min of meer doe ik het omdat het gezond voor je is en om conditie op te bouwen.
Na een half uur hardlopen ga je wel verbranden, dat wel maar niet dat de kilo's eraf vliegen...

ehm.. echt wel! Ik ben er inmiddels bijna 15 kwijt!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:19

Ben je er weer helemaal bovenop hetbommeke?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:19

Rosa, je kunt ook naar Run2Day gaan, die maken ook een analyse. Even op de sites van de winkels kijken waar hun vestigingen zijn.

Wat ik doe, ik heb 1x die analyse laten doen, daar schoenen gekocht die het lekkerst en best zaten en nu bestel ik de schoenen gewoon via internet een stuk goedkoper.

Mijn man heeft dat ook zo gedaan en die gaat vaak hier naar Batavia Stad het outletcenter, daar is een Nike-store en koopt hij vaak 2 paar voor 100 euro. Helaas loop ik op Mizuno's en die zijn daar niet te verkrijgen.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:22

@Jaan, ja die staan er ook op, heb ze zelf ook zo eraf gehaald.

@Mambo, lichamelijk ben ik er weer helemaal bovenop, alleen tussen de oortjes is het nog een zooitje. Beetje veel over me heen gehad de afgelopen jaren, maar we komen er wel!

Ben zelf nu misschien maar 2 kilo's kwijt, maar wel 4 riemgaatjes strakker!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:22

Angela_ schreef:
MamboBeach schreef:
Echt om af te vallen hoef je het niet te doen, dan wel in combinatie dat je op je voeding let... Wat ik voornamelijk merk is dat alles wat 'vaster' gaat zitten. :)
Min of meer doe ik het omdat het gezond voor je is en om conditie op te bouwen.
Na een half uur hardlopen ga je wel verbranden, dat wel maar niet dat de kilo's eraf vliegen...

ehm.. echt wel! Ik ben er inmiddels bijna 15 kwijt!

Wil je even goed lezen? Ik zeg ook niet dat je niet af kan vallen maar dat moet ook wel in combinatie met je voeding zijn! Je kunt wel willen gaan hardlopen en je verder vol eten maar dat gaat niet werken en dat wordt vaak wel gesuggereerd...
Natuurlijk kun je afvallen, dat lijkt me heel logisch maar niet alleen van het feit hardlopen zelf en daarom heb ik erbij gezet, als je gaat verbranden...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:23

hetbommeke schreef:
@Jaan, ja die staan er ook op, heb ze zelf ook zo eraf gehaald.

@Mambo, lichamelijk ben ik er weer helemaal bovenop, alleen tussen de oortjes is het nog een zooitje. Beetje veel over me heen gehad de afgelopen jaren, maar we komen er wel!

Ben zelf nu misschien maar 2 kilo's kwijt, maar wel 4 riemgaatjes strakker!

Oke, nou veel succes!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:54

hetbommeke schreef:
OK, ik kom me hier ook even melden. Ben al actief in het S2R topic dat ook op bokt loopt. Zag ook niet mijn naam voorbij komen ivm het verkrijgen van de lessen.

Ben zelf in de zomer 2009 begonnen met het trainingsschema van S2R. Helaas kreeg ik in augustus een galblaasontsteking, deze is inmiddels verwijderd en ben nu weer langzaam aan het opbouwen met hardlopen. Vandaag lesje 16 gedaan, heerlijk!! Wel wat last van de schenen, dus ga zo even koelen en hopen dat het snel minder wordt.

Voor diegene die de lessen willen hebben:
- Je mag me PB-en zodat we adres gegevens kunnen uitwisselen. Stuur maar een USB-stick (min 2 GB) dan zet ik de lessen erop.
- Of... en da's nog veel sneller... je zet een Torrent programma op je kompu, http://www.utorrent.com bijvoorbeeld. Gaat naar http://www.thepiratebay.org, zoekt op start to run en voilà. Bestanden downloaden en op je MP3 zetten.

Mocht het niet lukken, laat maar weten!

Dankjewel!!
Ga het van het weekend eens proberen voor elkaar te boksen.

En die winkel waar jullie het over hebben... waar zit die??

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:04

hetbommeke: welkom hier :+
Run2day: uhm ga eens even googlen ;)
Omdat mijn schenen regelmatig opspelen, wil ik eigenlijk kijken of ik daar met schoenen wat aan kan doen :)

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:05

Ik ben bij Runnersworld geweest, die zitten in Rotterdam. Heel fijne winkel. En de schoenen zijn iets boven de 100 euro, vind ik nog wel meevallen. Eerst ben ik met andere schoenen gaan lopen, en toen had ik bij les 4 al teveel pijn aan mijn knieen. Nu met goede schoenen (ik heb van het merk Saucony) heb ik bij les 13 nog steeds nergens last van :D

Het is echt belangrijk dat ze filmen hoe je loopt, anders kun je nooit de juiste schoenen aangemeten krijgen.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:06

Ik heb de start to run lessen ook thuis (0-5 km en ook de 5-10km). Maar is wel meer dan 1GB, dus kan je niet zomaar mailen. Je kan ze wel met torrents downloaden, dus als je weet hoe dat werkt is het simpel.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:08

hey die run2day zit mooi dichtbij voor mij, zowel in hengelo, wat goed te rijden is als in emmen en laat ik daar nou altijd door de weeks zijn :P
zwolle en hoogeveen zijn ook nog goed te doen :D
handig haha

weet iemand hoe duur dat is zo'n loopanalyse?

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:18

ziet er goed uit die site van Run2Day; prijzen vallen me ook mee tenminste van de webshop, neem aan dat het ongeveer gelijk is met de winkelprijzen ;)

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:58

_Rosa schreef:
weet iemand hoe duur dat is zo'n loopanalyse?

Bij mij was het gratis, hoort gewoon bij het schoenen passen en kopen :D