Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
odetteke schreef:Maar je geeft een voorbeeld van waarom het niet goed zou zijn voor het geestesgestel waarin ik vooral een gedragsprobleem zie.
Ik vind het het heel erg jammer dat je nu het langvoeden neer zet als iets dat ongezond zou zijn voor een kind. Een doordat je zegt dat je het niet goed in plaats van dat het je keuze niet is oordeel je daarmee indirect over mensen die wel die keuze maken.
WowAmigo schreef:Ik denk ook dat het een gevolg is van de Westerse leefstijl dat kindjes vanaf 1 jaar (of vroeger) meestal koemelk te drinken krijgen. Wanneer we onwetend in een hutje op de hei had gewoond hadden we denk ik allemaal wel langer gevoed en hadden we dat normaal gevonden.
Ik hoorde laatst ook zoiets, een vrouw die geen bv wilde geven "want ze was toch geen melkkoe?" (maar je kind is toch ook geen kalf) Dan sta je gewoon wat verder van de natuur denk ik dan maar
ankem schreef:Tuurlijk voel je jezelf soms echt wel zo, maar als je werkelijk denkt dat borstvoeding geven iets onnatuurlijks is dan vind ik dat ehm "apart". En natuurlijk zijn er van die vrouwen die zo denken en ik ga ze ook echt niet overhalen, maar begrijpen doe ik het nietIk heb mezelf ook wel eens gekscherend melkkoe genoemd, maar dat kwam, omdat ik toen niets anders kon dan mijn meisje voeden.