Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 04:35

Nou laat ik toch maar weer gaan proberen te slapen...

Dacht net een goed idee te hebben en een rondje met de hond te doen. Alleen was hij er niet zo van gecharmeerd en vond het volgens mij een waardeloos idee. Zuchtend kwam hij overeind en is hij meegegaan, maar van harte ging het niet. Meneer wilde liever doorslapen denk ik. En ik dacht hem nog wel een plezier te doen :+

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:04

PW: hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen...

Snap je stress voor komende week. Je hebt erg veel nieuwe dingen voor de boeg en daar komt dan ook nog een uitstap bij.
Dat je het gevoel hebt dat je niets meer kan, kan ik ook enigsinds begrijpen. Je zit best al lang thuis en dus niet meer aan het werk en dan krijg je vanzelf dat gevoel. Ik heb nu ook soms als iemand mij advies vraagt dat ik even moet nadenken van hoe zat dat nu ook al weer ? Je geraakt automatisch de routine kwijt, maar denk wel dat hetgeen je ooit gekund hebt, je dat ook zo weer oppakt mits een beetje opwarming. Probeer je daar nu niet te druk in te maken en vooral aan je verdere herstel te werken en te denken. (snap volkomen dat zo'n CV updaten wel dingen oprakeld over vroeger hoor).

Dat gevoel dat je over je vorige baan blijft behouden, kan je het daar ergens over hebben in je behandelingen of w daar al ergens aan gewerkt ?

Iig heel veel succes vandaag op therapie en bij het UWV !

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:17

Bedankt voor je berichtje Flappie.
Over het gevoel van mijn vorige baan heb ik het eigenlijk nog niet zo gehad. Is misschien wel iets voor bij mijn behandelaar of in de groep, maar ben dan meteen weer bang dat ze het raar vinden. Vind mezelf er zo'n aansteller mee.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:14

Zo hier was ik ook weer, had gisteravond ook uitgebreid op iedereen gereageerd maar toen stopte bokt ermee en kon ik er niet meer terug op, pagina was niet weer te geven :( Vond het wel vervelend want het is toch een vaste gewoonte om even op bokt te gaan en met jullie te kletsen. Zal nog eens een poging wagen.

Flappie, hoe was het gisteravond nog? Was de parade leuk en de BBQ? Had je er een goed gevoel bij? Heb je een mooie studieplek gekregen?

Angela, stuur je even een pb over die therapie. Jammer dat je vriend vrijdag zo deed, erg vervelend lijkt me dat, het is niet erg om er als volwassen mensen over te praten maar niet belachelijk maken. Daar voel jij je niet beter door, kan me goed voorstellen dat je je schaamde.

Je bent geen mislukkeling! Bij iedereen gaan de wentelteefjes weleens verkeerd en geen schoenen kunnen vinden is geen ramp, hoeveel vrouwen komen niet thuis met de verkeerde schoenen, die ze vervolgens toch niet gaan dragen. Kun je beter niks meenemen, hou je dat geld ook weer in je zak. Wat fijn dat je bij Garuna je emoties kwijt kon, ik hoop ook ooit zo'n band met mn paard te krijgen.
Stapjes terug horen erbij, dan zie je weer waar je stond en ga je weer stapjes vooruit.

Zo 6km, dat doe ik je niet na. +:)+

PW, geeft niks als je eens een keer niet op iedereen reageert, zag dat je het vannacht nog wel hebt gedaan. Hoe was de BBQ? Vonden jullie het gezellig want dat is het belangrijkste. Dat boek moet je dat lezen voor je therapie? Denk dat het goed is dat het confronterend is, zo leer je ermee omgaan.

Jij hebt een vermoeiende nacht gehad :(:) Heb je nog wat geslapen? Kan best eens komen door die drukke week want als ik het zo lees heb je het erg druk en dan zeg je ook nog te Moeten sporten maar als het niet anders kan zul je dat misschien een weekje op een laag pitje moeten zetten. Bekijk het gewoon van dag tot dag, anders ga je die lat weer te hoog leggen voor jezelf en hij ligt al hoog deze week.

Verwacht niet dat je alweer moet beginnen met werken, je bent nu druk aan het werk aan je herstel en dit moet je toch afmaken? Je hebt niet gefaald met je vorige baan, je schiet er ook niks mee op om dit te blijven denken, het ging gewoon niet meer. Jij krijgt weer wel een leuke baan en ga dan niet gelijk laten zien dat je het kan maar doe rustig aan.

Zijn opa en oma zijn niet slimmer, helaas. ;) Zo moet ik er maar over denken. Mn vriend wilt nu misschien toch naar zn moeder gaan maar hij zegt dat die avond wel te bekijken. Zelf vind ik dit niet tof want ik wil dan natuurlijk samen zijn en even langsgaan na 4,5mnd weg te zijn geweest zie ik ook niet zitten. Ben benieuwd hoe het zal lopen. Heb tijdens de braderie nog tegen een oudcollega staan praten over mn burnout, vond ik best goed van mezelf en dat zwanger zijn, tja ze zullen me wel met iemand verwarren? Mijn zieke vriendin was nogsteeds ziek, morgen krijgt ze de uitslag van het bloed en de kweek, mn andere vriendin moet dinsdag voor onderzoeken naar het ziekenhuis. Mn vriendenkring is nogal groot, te groot soms maar het is ook weleens makkelijk. Wil vandaag wel het een en ander doen in en om het huis, m'n lichaam zal de rust dit weekend wel nodig hebben gehad.

Succes vandaag, hoop dat het meevalt en je bent niet raar. Jij bent jij en de dingen die je meemaakt maken jou tot PW! Toch mooi dat we allemaal anders zijn.

Zelf heb ik wel redelijk geslapen, ga zo eerst wat boodschapjes halen want mn vriend wilde nog van die koeken :Y) Daarna hoop ik iets in en om het huis te doen maar dat moet wel lukken. Verder geen plannen vandaag maar het is weer wel voldoende vermoed ik.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:40

CIV: mijn vriend en ik waren maar net op tijd voor de parade. Waren zo druk aan het klussen dat we de tijd helemaal niet meer in de gaten hadden. Parade was leuk, iedereen reageerde toch enthousiast. Heb de clubkampioen beker eindelijk kunnen doorgeven (was zo'n groot log ding dat hier alleen maar stof liep te eten en dat verstopt stond achter de TV). Verder heb ik met een mede-bestuurslid/vriendin even goed bijgepraat. Vroeger stonden we samen op de manege waar onze vereniging zit maar haar paard is jammer genoeg ingeslapen en zelf sta ik ook niet meer daar, dus erg weinig contact gehad de voorbije maanden.

Zelf zit ze in haar familie ook met de nodige problemen qua overspannenheid enz... dus was even serieus bijpraten en hebben beide aangegeven dat we terug wat meer contact moeten hebben. Verder was de bbq een succes, geen regen gehad en ieder was lekker vrolijk. Daarna nog naar mijn vriend zijn paard gegaan en daar even lopen kletsen met een bevriend koppel en toen was de dag weer om. Dusheb wel een goede zondag gehad.

Vandaag naar mijn nieuwe werk om te overleggen hoe of wat de komende weken. ik moet nu 4 dagen meelopen bij een bedrijf bij mij in de buurt en mag zelf mijn uren bepalen zolang ik maar aan de 8 u per dag kom. Dus is wel lekker om zo even in te werken... (en mijn uren beginnen te tellen van het moment ik mijn voordeur achter mij dichttrek en eindigen als ik terug thuis ben, dus dat is wel erg lekker :)).

En jij nog een goede zondag gehad verder ? En nog veel sterkte met die 2 vriendinnen van je. Hoop dat het allemaal wat meevalt. En wat je vriend betreft als die terug thuis komt: lastige situatie. Aan de ene kant zou ik hem ook grag voor mezelf willen hebben na al die tijd, maar als hij aangeeft dat hij toch even langs wil omdat hij het zelf wil dan is het voor hem toch ook even leuk en toch beter om even de lieve vrede te bewaren met je schoonfamilie niet ? Laat hem de beslissing nemen en zeg er verder niets meer over tegen je schoonouders, als hij dan niet wil moet hij het zelf aangegeven en niet jij. Anders ben jij de boeman die hem probeert weg te houden van zijn familie in hun ogen (spreek hier uit eigen ervaring jammer genoeg... en daar gaf mijn vriend zelf aan dat hij niet langskwam dus wees er toch enigsinds voorzichtig mee)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:12

Zag jou net ook reageren in het topic van het meisje met de paniekstoornis PW. Heb jij ook dat gevoel dat je anderen graag daarin wegwijs wilt maken omdat je het zelf ook al hebt ervaren?

Misschien beetje vaag omschreven, maar altijd als ik zie dat mensen daar middenin zitten zou ik het liefst naast ze op de bank ploffen en alles uitleggen en vooral vertellen dat het goedkomt :o Ik de moederkloek haha

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:12

Flappie, wat leuk je een oudvriendin tegen kwam, kan soms weleens prettig zijn even je verhaal met iemand delen die er wat verder vanaf staat. Prettig dat het een leuke dag was zo voordat je moet beginnen met werken. Hoe is het overleg gegaan? Is niet verkeerd dat je werkdag ingaat als je deur achter je kont dicht doet, dat hoor je niet vaak volgens mij? Hoe voel je je verder? Vanavond rustig aandoen?

Met mn vriendinnen gaat het wel, naar omstandigheden, de ene heeft veel stress, de andere voelt zich nog flink beroerd. Mn schoonmoeder smste net wat ik van de week wil eten, dat is voor het eerst dat het gevraagd wordt maar wel aardig, vind het alleen wel raar dat deze vraag nu komt. Moet ook opletten dat ik de boeman niet wordt, daarom mocht mn vriend het ze zelf zeggen en hij zegt ook dat ze bij hem moeten zijn mochten ze er vragen over hebben.

Vandaag best wel druk gehad, vanmorgen eerst nog koeken gehaald voor mn vriend, daarna de keuken uitgepoetst, is een heel werk maar dan kan hij er weer even tegen en ik wil toch proberen alles nog schoongemaakt te hebben voor mn vriend thuis komt. Heb alles nog gestofzuigd en net een hapje gegeten. Ga zo met de hond maar ik zag dat die het al op het gras het gedaan :( en daarna lekker in bad. Heb nu ik zit weer wel wat last van pijn op de borst, hoop dat het overgaat, zal ook wel door morgen komen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:01

Petulan schreef:
Zag jou net ook reageren in het topic van het meisje met de paniekstoornis PW. Heb jij ook dat gevoel dat je anderen graag daarin wegwijs wilt maken omdat je het zelf ook al hebt ervaren?

Misschien beetje vaag omschreven, maar altijd als ik zie dat mensen daar middenin zitten zou ik het liefst naast ze op de bank ploffen en alles uitleggen en vooral vertellen dat het goedkomt :o Ik de moederkloek haha

Ja inderdaad! Wil dan graag mijn ervaringen delen, zodat de ander daar misschien wat mee kan.
Vind het altijd zo sneu om te lezen hoe iemand met zichzelf in de knoei zit en wil dat graag helpen :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:41

Zo even weer bijlezen..

CIV: Wat rot dat je net gisteravond een heel verhaal getypt had en er niet meer op kon. Balen is dat, heb je voor niks zitten typen. Vind ik altijd zo zonde die dingen. Ik kon er gisteravond ook niet op komen.

Het boek werd inderdaad aangeraden voor de therapie. We gaan uit een ander boek werken, maar deze scheen ook heel nuttig te zijn. en dat is het. Ik heb inmiddels alle schema's die op mij van toeapssing zijn doorgelezen. Het is inderdaad op een goede manier confronterend. Mijn probleem wordt nu steeds helderder voor mij, waardoor ik concreter mijn behandeldoelen kan gaan formuleren. Ik heb het idee dat ik alles nu pas echt begin te begrijpen.

Ik weet dat ik er niks mee opschiet om over mijn oude baan na te blijven denk maar ja, ik kan het niet tegenhouden. Ik krijg het gewoon nog niet uit mijn hoofd, vind het nog steeds erg jammer. Ik wou dat ik het gewoon aan de kant kon zetten, want veranderen doe ik het niet. Was het maar zo simpel.

Wat jammer dat je schoonmoeder je vriend aan het twijfelen heeft gemaakt zeg. Eigenlijk zouden jullie gewoon lekker de eerste avond saampjes moeten zijn vind ik. Ik ben ook benieuwd wat je vriend uiteindelijk beslist. Wat goed dat je met een oudcollega over je burnout gepraat hebt. Vond je het moeilijk om het daar over te hebben of viel het mee?

Je bent druk geweest vandaag trouwens. Misschien iets te druk omdat je nu wat last hebt van druk op je borst? Doe vanavond in ieder geval lekker rustig aan, maar met je bad gaat dat hopelijk wel lukken. Ik heb net ook lekker een stukje met de hond gelopen. Hij vond het wel gezellig geloof ik. Ouwe sok :+

Flappie: Nou je laatste dagje zit er op. Hoe voelt dat? Wat goed dat je van het weekend bijgepraat hebt met je vriendin en dat jullie besproken hebben dat jullie eigenlijk wat vaker contact zouden moeten hebben. Is een goed voornemen! Ook wel eens fijn als het over serieuze dingen gaat. Kan je elkaar wel steunen.

Je hebt het wel goed voor elkaar op je nieuwe werk. Luxe hoor dat je tijd begint te tellen op het moment dat je thuis vertrekt. Hoe was het vandaag om al even naar je werk te gaan? Goed gevoel over? Lekker ook dat je zelf je uren kan bepalen hoor. Zeker zo in het begin.

Petulan: Ben je inmiddels alweer begonnen met je studie? Hoe gaat het verder met je?

Angela: Hoe gaat het met jou vandaag? Voel je je wat beter dan van het weekend? En hoe ging je running? Heb je lekker gerend?

Ik had vanochtend na de groep muziektherapie. Het was net als vorige week weer behoorlijk confronterend en heftig. Echt apart hoe je jezelf zo kan tegenkomen bij muziek. Het bevestigd steeds weer mijn probleem en het is goed om het onder ogen te zien. Na muziektherapie had ik een evaluatiegesprek. We hebben besproken hoe muziektherapie tot nu toe voor mij geweest is en wat ik verwacht van wat muziektherapie nog voor mij kan betekenen. Ik heb doelen opgesteld waar ik tijdens muziektherapie aan kan werken. Ik ga nu doorstromen van de basisgroep naar een behandelgroep, alleen is er nog een wachtende voor me. Tot die tijd kan ik waarschijnlijk wel in de basisgroep blijven dus dat is wel fijn. Het evaluatiegesprek was wel een fijn gesprek.

Daarna gauw naar huis, hond uitlaten en naar het UWV. Het was wel een aardige vrouw. Het was een gesprek om te kijken of je werkgever voldoende heeft gedaan om je weer zo snel mogelijk aan het werk te krijgen. Echt diep zijn we hier niet op in gegaan. Ik heb de papieren van de bedrijfsarts gegeven en dat was eigenlijk genoeg. Verder moest ze nog wat algemene dingen weten over wat voor werk, opleiding enz. ik heb gedaan. Ook vroeg ze nog even naar mijn klachten. Ik was blij dat ik het opgeschreven had, zodat ik dat kon geven, want ik vind het altijd heel vervelend om dat te moeten opsommen. Dat lijkt zo aanstellerig. Ze vroeg ook of ik wist hoe lang mijn behandeling ongeveer gaat duren, maar daar kon ik echt geen zinnig woord over zeggen. Ook vroeg ze of ik een behandelplan had, maar dat is niet het geval. Daarna hebben we het nog even kort gehad over hoe reïntegratie in zijn werk zou kunnen gaan op het moment dat ik daar weer klaar voor ben. Maar ze had ook wel door dat dat nu nog niet was. Mijn gegevens gaat ze nu doorgeven aan een verzekeringsarts en dan mag ik binnenkort daar komen opdraven...

Verder gaf ze me als advies om meer leuke dingen te gaan doen. Dat vond ik wel heel lief. Ze had op zich ook nog wel een goede tip voor wat betreft het contact met vrienden. Dat vind ik nu heel moeilijk. Zij zei dat ik dat aan zou kunnen geven bij mijn vriendinnen en aan hun zou kunnen vragen of ze wat meer contact met mij willen zoeken in deze situatie i.p.v. andersom. Dat dat makkelijker voor mij is. Ze heeft wel gelijk, maar het is wel een drempel om dat aan mijn vriendinnen te vragen. Maar wel fijn dat ze ook daarin mee denkt. Ik kreeg in ieder geval het gevoel dat ze wel betrokken is en dat is heel fijn.

Na het UWV zijn mijn vriend en ik gaan sporten. Eigenlijk was ik al wel moe, maar het was toch wel even lekker. Maandag is altijd mijn lichte trainingsdag dus ik zag het wel zitten. Het was wel even lekker. Ik ben blij dat ik geweest ben en hoop dat ik de andere twee keer deze week ook red. Wil het sporten niet graag laten schieten, omdat ik het belangrijk vind voor mijn gezondheid. Moet alleen goed uitkijken dat de balans tussen inspanning en ontspanning deze week niet verstoord raakt. Na het sporten zijn we even een uurtje thuis geweest om vervolgens te gaan eten bij mijn schoonouders. Heb het nu wel even een beetje gehad. De dag was druk genoeg zo. Vroeg naar bed gaan zit er alleen niet in, moet om elf uur mijn vriend nog ophalen. Hoop dat ik het zo lang volhoud.

Zo dat was het wel weer ;)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:58

CIV: super dat je vriend het idd zelf gezegd heeft. Dat kon ik nl niet afleiden uit je verhaal. Ik begreep dat jij het hun verteld had en dan kunnen ze het snel in jou schoenen schuiven ook al wil hij het zelf.
Zo drukke dag achter d e rug. Ik had mij ook vanalles voorgenomen om nog even te doen voor morgen,maar is maar weinig van in huis gekomen. Ben mijn vriend zijn paard wezen longeren zodat hij na zijn werk niet nog nr stal moest. Nog even rustig thuis dus vanavond.

De reden waarom we onze uren mogen opschrijven vanaf het moment dat we de deur achter ons dichttrekken is omdat onze eerste bestemming 's ochtends erg kan verschillen. Dus als we bij wijze van om 6 u op bestemming moeten zijn, moet de ene collega mss mr 10 min rijden en de andere voor een andere bestemming een dik uur. En dat zou dus niet eerlijk zijn. Denk dat ze dat daarom hebben ingevoerd (ons werkgebied is nl erg groot).

Ik mag morgen beginnen op een plek waar ik al op snuffelstage was geweest en de man die mij gaat begeleiden morgen die herinnerde mij nog en ik hem ook. Was een erg aardige man dus heb er niet zo'n schrik voor...

Hoe was je bad ? Nog last van druk op de borst ?

PW: UWV viel al bij al goed mee als ik het zo lees ? Jammer dat er een wachtlijst is voor de behandelgroep. Hebben ze aangegeven hoe lang het kan duren voor je een plekje hebt ?
Die vrouw van het UWV heeft trouwens gelijk dat je dit mss eens kan aankaarten bij je vriendinnen. Hetgeen je beschrijft om moeite te hebben om sociaal te blijven, is mij ook overkomen de voorbije maanden. (speelt zelfs al langer) en ik begin nu het gevoel te krijgen dt ik daar terug wat meer ruimte voor ga krijgen. Denk doordat je jezelf zo voorbij bent gelopen, dat het allemaal even niet hoeft voor je ? Zo voelde ik het toch heel erg aan bij mezelf. Maar eigenlijk is het zel erg belangrijk, vrienden...

Super dat je nog bent gaan sporten na deze drukke dag ! Ben je nog wakker trouwens en gaat het lukken tot 11 u :)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:02

PW, gelukkig is je dag over het algemeen wel goed verlopen en viel het mee bij het UWV. Zijn het haalbare doelen die zijn gesteld voor de muziektherapie? Wat aardig dat die vrouw van het UWV met je meedacht, ik leg tegenwoordig ook 'de bal' bij mn vriendinnen, dan kan ik kijken of ik tijd heb ipv andersom. Kies meer voor mezelf. Leuke dingen doen is ook een goed medicijn, het leid je af en je word vrolijk van, als je kunt zou ik het ook zoveel mogelijk doen. Vind het soms wel lastig want als je in een dip zit vind je even niks leuk. Helaas niet vroeg naar bed voor jou, hopelijk slaap je goed en heb je morgen wat meer tijd om te ontspannen?

Ik kon trouwens weer niet op bokt maar via een omweg toch weer hier gekomen, gelukkig :j Hoop dat hij het blijft doen. Zag er niet tegenop om er met die oudcollega over te praten, dacht ik sta hier en ben op de goede weg, heb veel overwonnen en daar ben ik trots op. Hij vond overgens dat ik er goed uitzag en dat zei hij al voordat ik over mn burnout begon. Dat deed me wel goed want soms denk je toch 'getekend' te zijn.

Flappie, wat fijn dat je morgen bij een oude bekende mag beginnen, is het toch wat minder spannend, zie je er tegenop/zenuwachtig?M'n bad was lekker, heb nieuwe scrub gekocht en dat was wel even lekker. De druk is wel wat minder maar nog wel aanwezig. Morgen ook een drukke dag, denk dat daar door komt, is ook weer even spannend. Mn vriend wilt het zelf ook, de eerste avond even met z'n 2en. Nouja avond, we zijn om 21uur pas thuis en hij zal wel erg moe zijn daarom vind ik het ook niks als er nog mensen komen of als we ergens langs gaan. Zal die zo dat toch weer wel wat last van (Gezonde) spanningen hebben.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:15

CIV: raar maar waar heb ik geen stress. Ik denk dat ik onbewust blij ben dat ik weer een 'doel' in mijn leven krijg. Vraag mij over een week nog maar eens of ik nog blij ben met mijn nieuwe baan :D. Denk wel dat het erg vermoeiend zal zijn de eerste weken, terug even een ritme opbouwen. Gelukkig heb ik over 2 weken al 4 dagen cursus met 'normale' werkuren van 9 tot 5 en op 10 km van waar ik woon (heb daar erg veel geluk mee want er moeten mensen vd andere kant van het land komen en die mogen 4 dagen op hotel).

Hoop ook voor jou dat je vriend toch liever met jullie 2'en wil zijn de eerste avond. Is toch weer even 'acclimatiseren' voor hem denk ik en dan direct heel druk iedereen gaan bezoeken of bezoek krijgen, is voor geen van jullie beiden leuk. Begint nu serieus af te tellen he ?
Hoezo heb je morgen een drukke dag ? Op je werk ?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:24

Flappie: Het UWV viel zeker mee. Was wel heel fijn. Ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat ik in de behandelgroep kan. Dat is wel jammer. Het kan lang duren en het kan kort duren zei ze. Valt niks zinnigs over te zeggen dus.

Één van mijn problemen in sociaal isolement. Dat betekend dat ik me voortdurend vergelijk met anderen, bang ben om af te gaan en bang ben voor wat anderen van me denken. Daardoor ben ik zenuwachtig en verlegen in gezelschap en ga ik situaties vermijden. Dus ook vrienden bezoeken. Ik heb dit altijd al wel een beetje gehad, maar toen ik thuis kwam te zitten ben ik alleen maar meer aan mezelf gaan twijfelen, waardoor dit probleem alleen maar groter geworden is. Het is dus niet zo dat het allemaal niet zo hoeft voor me, maar het maakt me gewoon erg onzeker.

CIV: De doelen voor muziektherapie zijn zeker haalbaar. Het komt er in het kort op neer dat ik wil leren om mezelf de kans te geven om fouten te maken en met nieuwe dingen te oefenen. Doordat ik altijd de lat zo hoog leg en erg perfectionistisch ben sta ik mezelf dat niet toe, waardoor ik er belemmert word in veel dingen.

Morgen heb ik iets meer tijd om te ontspannen, maar het is alsnog een vrij lange dag. Ik heb 's ochtends eerst de ochtendgroep en dan kan ik tussendoor even naar huis. Eigenlijk moet ik dan even de was doen en 's middags begin ik met de schemagerichte therapie. Wel een spannende dag, gelukkig iets minder vol dan vandaag.

Goed dat je trots bent op wat je hebt bereikt. Leuk dat hij zei dat je er goed uit zag. Dat is fijn om te horen. Ook goed dat je van je bad hebt kunnen genieten en de druk in ieder geval iets minder is. Hopelijk slaap je straks goed!

Flappie: Goed dat je geen stress hebt. Ik begrijp het wel dat je blij bent om weer een doel te hebben. Voel je je weer nuttig. Ik denk ook dat het heel vermoeiend zal zijn je eerste weken. Belangrijk is dat je echt 's avonds en in de weekenden je rust momenten gaat pakken. Die zul je nodig hebben! Wel lekker dat die cursus zo dichtbij is. Ideaal.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:33

Flappie, Nog 23 dagen, woensdag over 3 weken en dan is hij weer even thuis dus we gaan nu écht aftellen. Hoop dat het zo snel blijft gaan, gaat best snel de laatste dagen. Morgen moet ik werken, ga bij mn ma eten en nog voor die therapie weg dus al met al een drukke dag. Zie je niet op tegen die cursus? Ik krijg het altijd wel even benauwd in een ruimte met mensen die ik niet ken maar meestal gaat het wel. Maak me vaak druk om niks.

PW, denk dat het een mooi doel is. Goed dat het morgen iets minder druk is, je moet ook je ontspanning hebben. Ik heb vanmiddag nog even van de zon genoten want het schijnt dat die zich minder zal laten zien na vandaag, dus ben blij dat ik dat heb gedaan. Zal zo eens het pakketje voor mn vriend dichtplakken en naar mn bedje gaan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:37

Lekker dat je vandaag nog even hebt kunnen genieten van de zon CIV. Werkse morgen en alvast weltruste!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:38

Hopelijk slaap jij ook goed, lukt het je om wakker te blijven?

Ga even doosje dichtplakken en kaartje schrijven, ben er zo nog wel even.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:40

Mijn zusje is op msn, dus ik heb wel afleiding. Ben gelukkig ook nog niet echt moe dus het gaat wel lukken denk ik!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:08

Dan is het wel vol te houden. Ik was net het pakketje aan het inpakken en ik hoorde een raar geluid := was het mn kat maar ik schrok toch wel even, ze hadden ruzie om een dikke mot :Y) Ben gelijk weer wat wakkerder, zo naar bed en nog wat in het boek lezen. Las trouwens vanavond in een tijdschrift nog iets over angststoornissen, was best even herkenbaar, daar hadden ze het ook over een boek Uit je hoofd in het leven ken je dit? Wil het eens opzoeken op Bol misschien is het wel iets.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:10

Ik heb het boek.
Als je je adres pbt stuur ik het naar je op!

Edit: Het boek staat vol oefeningen.
Ik hou trouwens wel van op mindfulness gerichte boeken.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 31-08-09 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:13

Is het iets PW? Toevallig dat jij het hebt, jij hebt volgens mij best veel boeken. Dit was een aanrader volgens het tijdschrift, heb je er iets aan gehad? Ik wil zelf wel opletten dat ik niet teveel doordraaf in erover te lezen want dat is ook niet goed, het meeste komt toch op hetzelfde neer maar volgens mij is dit weer een heel ander boek dan De verademing?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:18

Dit is een heel ander boek dan verademing. Ik moet zeggen dat ik er een keer in begonnen ben, maar niet verder gelezen heb. Dat er zoveel oefeningen in stonden sprak mij niet zo aan. en omdat het ook over Acceptatie en Commitment Therapie ging ben ik afgehaakt. Niet omdat ik er niet in geloof, maar omdat ik al met zoveel andere therapieën en dingen bezig was, wilde ik er niet teveel andere dingen bijhalen. Ik was bang dat het dan te verwarrend zou worden. Maar jij hebt er misschien wel heel veel aan.

Snap wel wat je bedoeld met doordraver erin. Daar ben ik ook wel eens bang voor, maar op zich is het niet erg om af en toe wat erover te lezen. Heb trouwens niet het idee dat het boek heel concreet over angststoornissen gaat, maar meer ook over anders omgaan met je gedachten.

Laat maar even weten of je interesse hebt.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:26

Nou ik zal er eens over na denken PW, het moet wel iets voor me zijn maar die therapievorm gebruikt mijn psych. wel. We leven in het nu en het verleden kun je niet meer veranderen, je moet ermee om leren gaan. Even kort gezegd, dus het is misschien wel iets voor mij. Zal je morgen mn adres wel pben, als jij ook denkt dat het iets voor mij is. Denk jij er maar over na wat je ervoor wilt hebben. Nou jij kan bijna je vriend op gaan halen en ik zal eens naar bed gaan, slaap lekker en bedankt weer. :Z

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:31

Weet niet of je een beschrijving op bol.com gelezen hebt, maar dit staat op de achterkant over ACT:

Acceptatie en Commitment Therapie ACT is bewezen werkzaam bij psychische stoornissen als angst, depressie of paniek. Als je worstelt met dit soort problemen, zal dit boek je helpen. Het is meer dan een zelfhulpboek. Het biedt een revolutionaire aanpak voor een leven dat de moeite waard is. Stap voor stap legt het uit hoe mindfulness en acceptatie je kunnen helpen om depressie, angst of paniek te overwinnen en jezelf te bevrijden van negatief denken en zelfkritiek.

Nogmaals: Ik ben wel een mindfulness-fan (het hier en nu), dus die combinatie is denk ik wel heel zinvol en mooi.

Zie je pbtje wel komen!
Vooral omdat het ook zo op angst en paniek is gericht, is het denk ik wel wat voor je. Je kan het altijd lezen niet waar? Als het toch niks blijkt te zijn stop je er gewoon weer in. Weltruste he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:52

Even snel, hopelijk blijft bokt het even doen. Reageren doe ik morgen wel!

Ik heb ook nog een tip, het magazine Flow. Erg fijn tijdschrift, zonder al die hippe trends, en hoe doe ik zoveel mogelijk op 1 dag dingen. Gewoon echt een lekker tijdschrift om te lezen en het zijn erg mooie boekjes. Ik heb me er een abbo op kado gedaan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:36

Goed van je om jezelf een abonnement op te geven. Het is belangrijk om jezelf af en toe te belonen voor de stappen die je maakt!