Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:17

Beterschap voor degenen met een half hoofd...

Ik heb intussen het advies opgevolgd en mijn dagelijkse dosis Topamax afgebouwd van 100 mg per dag naar 50 mg, en ik heb het idee dat het toch beter gaat nu...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:20

MG: welkom hier!

Floortje1988
: fijn dat ze niet moeilijk deden op je werk!

Hier nog niet helemaal top, vanacht weer erg veel last gehad, imigran ingenomen en daar loop ik nu nog op. Gaat gelukkig wel, heb gewoon kunnen werken vanmorgen, maar vanmiddag met die felle zon op stal was niet echt lekker.

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:16

Iedereen veel sterkte toegewenst! :(:)

Ik ben vanochtend dus bij de huisarts geweest en jawel... nu moet ik ook aan de preventieve medicatie. :n
Natuurlijk zou het fantastisch zijn als ik minder aanvallen krijg, maar de gedachte dat ik nu elke dag aan de medicijnen zit is niet prettig.

Ik heb Propranolol gekregen, iemand anders die hier ervaring mee heeft?
Ik moet drie keer per dag 2 tabletten... Echt veel... Ik ben benieuwd of het werkt en ik hoop dat het niet teveel bijwerkingen heeft.

Edit: Ik weet dat ik het niet moet doen, maar ik heb toch op internet zitten speuren naar reviews over Propranolol... en dat was geen pretje. :\
Het net staat vol berichten van mensen die er regelmatig door flauwvielen, zich hondsberoerd voelden, doodmoe en futloos werden, noem
maar op. :?

Essie73
Hoofdmoderator

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:17

Heb ook propranolol gebruikt, heb daar niet zo een fijne ervaring mee. Het is een betablokker. Ik hield er heel veel vocht door vast. Kreeg het zelfs benauwd.

Gisteren weer een mega aanval gehad en het was helemaal mijn eigen schuld. Ik weet dat m&m's met pinda's funest voor me zijn, toch heb ik eergisteren zo een grote zak leeg zitten eten DOM DOM DOM

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:23

Floortje, ik heb ook metapropalolsuccinaat, ik slik 1x per dag 50mg (volgens mij, kan ook 100mg zijn). Mijn bloeddruk is al niet hoog en ik heb alleen de eerste dagen een beetje een flauw gevoel gehad. Daarom slikte ik ze eerst 's avonds voordat ik naar ik bed ging. Maar nu pak ze 's morgens en dat vind ik beter, vooral omdat ik eerst last had van hartslagverlaging.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:57

Een dubbel gevoel dus Floortje. Even goed de voors en tegens tegen elkaar afwegen dan.
Ik heb het er ook een keer over gehad met de neuroloog, maar mijn bloeddruk is van zichzelf al zo laag dat hij het niet verstandig vond. Gelukkig gaat het de laatste tijd goed, 1 à 2 aanvallen per maand is wel uit te houden. (al is het natuurlijk nooit prettig)

Simodi ook nog aan 't kwakkelen.

MG welkom.

Mirena spiraal is bij mij juist weer verwijderd op doktersadvies.

Maar, wel goed nieuws van deze kant: mijn hoofd doet het weer :):)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:04

Laurabram schreef:
Maar, wel goed nieuws van deze kant: mijn hoofd doet het weer :):)

Mooi!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:05

Hier gaat alles ook nog oke, even afkloppen.... Zondag voor het laatst last gehad! Maar ben wel een klein beetje zielig, voelde me al heel lang slap en doodmoe, dus bloed afgetapt en heb vitamine D tekort. Dus nu een half jaar tabletten slikken en ergens hoop ik daardoor ook minder migraine te krijgen, maar dat zal wel niet, want volgens mij hangt dat niet samen...

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:14

Nou, ik ben blij te horen dat het met de meeste van jullie weer redelijk gaat. :)
Essie73, gaat het ook weer wat beter met jou? Ik ken het, ik blijf soms ook veel te lang op als ik het super naar mijn zin heb terwijl er een stemmetje in mijn hoofd zegt dat het niet goed gaat komen... En dan kan ik de volgende dag weer zielig mijn wonden likken. :')

De huisarts had mijn bloeddruk gemeten en die van mij is gelukkig normaal, dus ik hoop dat ik me niet flauw ga voelen... Maar goed, ik neem aan dat de bijwerkingen voor iedereen persoonlijk anders zijn, dus ik zal eerst even kijken hoe mijn ervaringen zullen zijn... Ik hoop het beste. :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:20

ik heb juist een hoge bloeddruk dus mag ik lang niet alle medicijnen tegen migraine innemen, laatste 2 dagen was ik min of meer ok, maar ik voel nu al weer erge druk achter mijn rechteroog, ik heb een afspraak met de neuroloog in november.
Floortje, ik hoop dat deze medicijnen helpen bij je en dat het nu weer wat beter gaat de komende tijd *D

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:19

Thanks, Rocymax. :) En sterkte ermee, hopen dat het niet doorbreekt!
Ik had vanmiddag ook aan de huisarts voorgesteld om een verwijzing naar de neuroloog te geven, maar hij zei dat die er weinig anders aan zou kunnen doen dan hijzelf.

Heb jij enig idee wat de neurloog voor je zou kunnen betekenen wat de huisarts niet kan? :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:43

Ik hoop dat de neuroloog een mriscan wil laten maken, ze hebben weleens een gewone röntgen foto van mijn hoofd gemaakt, maar niets gevonden, maar naar mijn gevoel worden mijn hoofdpijnen, migraineaanvallen , spanningshoofdpijn( ja soms weet ik echt niet meer wat ik heb, ik heb echt weken dat ik iedere dag last in meerdere of mindere mate van mijn hoofd heb) en de misselijkheid steeds heviger ne erger, ik hoop dus dat ze me kunnen uitleggen waarom het steeds erger wordt, en of er misschien iets te zien is (evenwichtstoornis of weet ik veel) en vooral ook dat ze iets tegen die misselijkheid kunnen doen. Tja ik hoop dat dit niet al te vaag overkomt, maar ik heb nu zoveel klachten dat ik het af en toe gewoon niet meer weet.
Ik kan natuurlijk wel als een gek iedere dag primperan, ibuprofen en hemicraneal gaan slikken, maar dat kan toch niet goed zijn voor je lichaam. ik hoop dat de neuroloog met een oplossing komt.
Floortje, neem jij er genoegen mee om je niet door te laten sturen? Ik wil gewoon alles geprobeerd hebben.
ik bedoel maar, ik heb nu 2 dagen vrij gehad, voelde me gisteren en vanmorgen kiplekker en hup opeen voel ik het zo weer opkomen achter mijn rechter oog en begin ik gelijk weer misselijk te worden, en het wordt alweer steeds erger, wat moet ik hier dan toch mee doen,ik wil weten wat het is. Snap je het een beetje of komt het heel onduidelijk over?
Laatst bijgewerkt door rocymax op 09-09-10 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:45

Mag ik me hier ook melden? Heb al een jaar onverklaarbare hoofdpijn, elke dag, maar wel echt aanvallen. Artsen houden het nu op migraine. Zit aan verschillende medicijnen en die remmen het wel, maar blijft toch 3 dagen in de week dat de enige remedie op bed gaan liggen is...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:28

Floortje1988 schreef:
Iedereen veel sterkte toegewenst! :(:)

Ik ben vanochtend dus bij de huisarts geweest en jawel... nu moet ik ook aan de preventieve medicatie. :n
Natuurlijk zou het fantastisch zijn als ik minder aanvallen krijg, maar de gedachte dat ik nu elke dag aan de medicijnen zit is niet prettig.

Ik heb Propranolol gekregen, iemand anders die hier ervaring mee heeft?
Ik moet drie keer per dag 2 tabletten... Echt veel... Ik ben benieuwd of het werkt en ik hoop dat het niet teveel bijwerkingen heeft.

Edit: Ik weet dat ik het niet moet doen, maar ik heb toch op internet zitten speuren naar reviews over Propranolol... en dat was geen pretje. :\
Het net staat vol berichten van mensen die er regelmatig door flauwvielen, zich hondsberoerd voelden, doodmoe en futloos werden, noem
maar op. :?

ik heb propranolol gehad en was zeker geen pretje...
ik hoefde maar 1 keer daags 1 capsule te slikken en ben in die weken heel erg duizelig enz. geweest, viel ook bijna elke dag zowat flauw...
bij mij kwam dit door het bloeddrukverlagende effect van propranolol, ik heb namelijk van mezelf al een hele lage bloeddruk (beide waardes zitten bij mij ruim onder de 100) en dat ging dus niet in combinatie met elkaar...
ook werden mijn migraine aanvallen er niet minder op...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:40

MyWishMax: welkom hier!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:42

Gisteravond imigran ingenomen, dus daardoor wel lekker geslapen. Maar vanmorgen weer wakker geworden met hoofdpijn .... ;(
Het is het een of het ander: of overdag wat innemen en dan geen last, maar wel slecht slapen, of ik neem 's avonds wat in en dan slaap ik wel goed maar word ik er weer mee wakker! Zucht ...

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:48

Meldt zich ook.

Gister weer een doosje Migpriv opgehaald, voor de zekerheid.
Ik mag met trots zeggen (klopt op computerkast) dat ik nu toch wel maanden geen aanvallen meer heb gehad...
Maar ik ben veel buiten geweest en straks wordt het weer winter, dan is het bij mij het vaakst.
Erg apart eigenlijk.
Heeft iemand anders hier het ook vaker in de winter?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:24

Ik heb niet meer last van migraine in de winter dan zomer. Felle koud met witte sneeuw of een aankomende sneeuwbui kunnen het triggeren in de winter, maar in de zomer lokt drukkende vochtige hitte het ook uit.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:25

Heb ook niet meer last in winter dan zomer, het is bij mij gewoon het hele jaar rond.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:16

joyce2 schreef:
Hier gaat alles ook nog oke, even afkloppen.... Zondag voor het laatst last gehad! Maar ben wel een klein beetje zielig, voelde me al heel lang slap en doodmoe, dus bloed afgetapt en heb vitamine D tekort. Dus nu een half jaar tabletten slikken en ergens hoop ik daardoor ook minder migraine te krijgen, maar dat zal wel niet, want volgens mij hangt dat niet samen...

Als je een vitamine D tekort heb, kan je lichaam calcium ook niet voldoende opnemen. Bij mij was dat een van de grootste problemen voor een heleboel dingen, van PMS tot enorme migraine.
Nu ik voldoende calcium binnenkrijg heb ik bijna geen migraine meer.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:13

Welkom nieuwe 'slachtoffers'.

Simodi, neem je dan niet èn 's avonds voor het slapen gaan èn 's morgens een Imigran in?

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:52

rocymax schreef:
Ik hoop dat de neuroloog een mriscan wil laten maken, ze hebben weleens een gewone röntgen foto van mijn hoofd gemaakt, maar niets gevonden, maar naar mijn gevoel worden mijn hoofdpijnen, migraineaanvallen , spanningshoofdpijn( ja soms weet ik echt niet meer wat ik heb, ik heb echt weken dat ik iedere dag last in meerdere of mindere mate van mijn hoofd heb) en de misselijkheid steeds heviger ne erger, ik hoop dus dat ze me kunnen uitleggen waarom het steeds erger wordt, en of er misschien iets te zien is (evenwichtstoornis of weet ik veel) en vooral ook dat ze iets tegen die misselijkheid kunnen doen. Tja ik hoop dat dit niet al te vaag overkomt, maar ik heb nu zoveel klachten dat ik het af en toe gewoon niet meer weet.
Ik kan natuurlijk wel als een gek iedere dag primperan, ibuprofen en hemicraneal gaan slikken, maar dat kan toch niet goed zijn voor je lichaam. ik hoop dat de neuroloog met een oplossing komt.
Floortje, neem jij er genoegen mee om je niet door te laten sturen? Ik wil gewoon alles geprobeerd hebben.
ik bedoel maar, ik heb nu 2 dagen vrij gehad, voelde me gisteren en vanmorgen kiplekker en hup opeen voel ik het zo weer opkomen achter mijn rechter oog en begin ik gelijk weer misselijk te worden, en het wordt alweer steeds erger, wat moet ik hier dan toch mee doen,ik wil weten wat het is. Snap je het een beetje of komt het heel onduidelijk over?

Nee, ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Ik heb zelf voor zo ver ik weet alleen migraine, maar af en toe weet ik helemaal niet meer of ik het nou wel of niet heb. De ene keer is het een overduidelijke aanval, de andere keer word ik wakker met een half of gaar hoofd, soms steekt er iets achter m'n oog zonder dat ik er echt last van heb, noem het maar op. Ik weet af en toe ook niet of ik nu wel of niet iets moet innemen, of het nu wel of niet onder migraine valt en waar het allemaal vandaan komt.
De huisarts zei dat de neuroloog er niet zoveel aan zou kunnen doen, dus daarom vroeg ik hier of de anderen baat hebben gehad bij de neuroloog en wat jij ervan verwacht. Op basis daarvan kan ik altijd nog naar de huisarts stappen en vragen om een doorverwijzing.
Sowieso ga ik nu eerst even kijken of die propranolol bij mij wel een positief effect heeft. Ik heb verder alleen Maxalt bij migraine geprobeerd en dat werkt prima, dus ik heb (nog) geen slechte ervaringen met medicijnen. Mocht dit niet werken, ga ik natuurlijk sowieso terug naar de huisarts en kan ik eventueel toch nog een verwijzing vragen.
Ik vind het overigens ook geen prettig idee om altijd die medicijnen te blijven slikken. Ik ben pas 22, en dan al voor de rest van mijn leven 3 keer per dag 2 pillen? Tsja. :n Maar ja, eerst maar eens kijken of het überhaupt zin heeft, en over 2 weken moet ik sowieso terug naar de huisarts.

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:54

lammie2701 schreef:
Floortje1988 schreef:

ik heb propranolol gehad en was zeker geen pretje...
ik hoefde maar 1 keer daags 1 capsule te slikken en ben in die weken heel erg duizelig enz. geweest, viel ook bijna elke dag zowat flauw...
bij mij kwam dit door het bloeddrukverlagende effect van propranolol, ik heb namelijk van mezelf al een hele lage bloeddruk (beide waardes zitten bij mij ruim onder de 100) en dat ging dus niet in combinatie met elkaar...
ook werden mijn migraine aanvallen er niet minder op...

He bah, ik lees steeds meer negatieve verslagen... :n
Gelukkig is mijn bloeddruk van mijzelf wel gewoon goed (ik dacht dat de huisarts 210 zei, maar ik kan me vergissen) dus ik zal hopelijk geen last van flauwvallen krijgen. Hoeveel miligram moest jij overigens? Ik heb 10 per pilletje.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:01

Floortje1988 schreef:
He bah, ik lees steeds meer negatieve verslagen... :n
Gelukkig is mijn bloeddruk van mijzelf wel gewoon goed (ik dacht dat de huisarts 210 zei, maar ik kan me vergissen) dus ik zal hopelijk geen last van flauwvallen krijgen. Hoeveel miligram moest jij overigens? Ik heb 10 per pilletje.

210 is veeeeel te hoog...dat weet ik in ieder geval wel, dus eerlijk gezegd denk ik dat je je vergist...
mijn bloeddruk is tegenwoordig aardig stabiel en 70/50, nog steeds heel laag, maar nu wel stabiel laag en geen enorme schommelingen dat ie soms nog lager is...
ik had ook 10mg per capsule...praktisch niks dus maar voor mij al teveel...gelukkig heeft bij mij de anti epileptica depakine 500mg redelijk geholpen (4 jaar lang geslikt, 1e jaar 1 x daags 1 tablet en daarna 2 jaar 2 x daags 1 tablet en het laatste jaar afgebouwd naar 0 en heb nu dus alleen nog imigran neussprays voor incidentele aanvallen en paracetamol met codeine om evt. de werking van imigran te versterken)...

paf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:04

Jeetje wat vervelend al die hoofdpijnen. Ik heb ook sinds een paar maand altijd hoofdpijn, de ene x erger dan de andere. Opgegeven moment was de pjin zo heftig dat de dokter dacht aan migrane, maar het duurde veelste lang. Ik slik nou ook ijzertabletje, klinkt een beetje raar voor de hoofdpijn. Maar ik bleek zware bloedarmoede te hebben, waardoor ik erg veel hoofdpijnen had. Ze zijn nog niet weg. Maar het is al een stuk beter.