Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Monster_tos schreef:Ik ken het boek, en ik ben ook naar een lezing van haar geweest. Vond erg fijne lezing, alleen vond ik wel dat het meer gericht was op ASS met een lager IQ of een verstandelijk beperking. Maar wel erg leerzaam!
siskeh schreef:Ik wil geef me de 5 nog lezen![]()
Heb er waarschijnlijk niets aan(ben zelf de autist, niet de opvoeder én heb een hoog IQ)
nikkilove schreef:Is iemand naar het hoofd kwartier geweest ofzo?
Ik wel dat is een heel groot hoofd m.van buisjes en dan zie je een scherm en hoor je iemand praten en heel veel geluiden van alle kanten..
Zo hoort iemand met autisme het dus ook. Die hoort ook allless.
MoniqueT schreef:Pff, Floridafan ... wat hebben wij veel gemeen! Zitten we net in het USA topic te kletsen over onze Amerikagekte, zie ik nu dat je een kind hebt met PDD Nos.
Heb ik dus ook (18, 5VWO) en een kind met een scheef bovenbeen (want slechte heup). Alleen zitten die twee dingen hier in hetzelfde kind
Mijn dochter wil trouwens waarschijnlijk haar profielwerkstuk volgend jaar doen over 'Asperger en PDD Nos en acceptie in de maatschappij'.
Alwiene schreef:Kom met terug van 'Het hoofdkwartier' en de enige berichten die ik hierover op bokt kan vinden in dit topic zijn vrij oud. Ik zou graag weten hoe meer anderen autisten dit ervaren, al meer mensen die geweest zijn?
Ik ben uitgeput, maar niet van die 7 minuten, maar van een half uur wachten in de rij, met geroezemoes en koffiekopjes etc. En praten met een paar mensen voor en na die tijd.
De ervaring zelf? Iedereen ervaart het als 'heel heftig' en 'doodvermoeiend' etc. Ik dacht altijd dat ik in het dagelijks leven niet zo veel last had van overprikkeling, maar ik ervaar de nabootsing helemaal niet als superheftig, ja het geluid stond zo hard dat het pijn deed aan mijn oren, maar qua filmpjes en geluiden vond ik het chaotische wel meevallenKan daar eigenlijk alleen van maken dat ik blijkbaar in mijn dagelijks leven al een véél afwijkender manier van prikkels ervaren heb dan ik zelf in de gaten had
Floridian schreef:Ladypaard: misschien toch eens aankaarten bij de universiteit wat je hebt? Wie weet kennen ze medestudenten met hetzelfde en kunnen julllie elkaar helpen. En misschien ook een idee om met je ouders eerst daarheen te gaan, alles regelen voor woonruimte etc. en alvast kijken waar je bijv. boodschappen kunt doen, hoe je op de Uni komt?
siskeh schreef:@ladypaard: ik zeg wel dat ik autistisch ben(maar ook wel dat ik het "heb"), en vind het zelf niet zo negatief, maar daar heb ik een hele "ingewikkelde" en lange gedachtengang over die ik nog even moet uittesten bij mn psychiater(en voor die tijd nog even uittypen)
Komt erop neer dat autisme IMO meer een "neurologisch" iets is, dan iets "psychisch".
Helaas zijn de "gevolgen" vaak wel psychisch.
Citaat:Maar voor dat neurologische gedeelte hoef ik me niet te schamen, en als dat psychische veroorzaakt wordt door het neurologische hoef ik me daar ook niet voor te schamen.
_Marinke_ schreef:Als ik mijn karakter moet omschrijven? Ik zie mezelf als een bijzonder individueel exemplaar, iedereen om mij heen is een massa groep, en allemaal van binnen hetzelfde. Kleine afwijkingen, maar uiteindelijk komt het op het zelfde neer en zijn ze 1 groep. Zelf sta ik alleen buiten die groep, maar moet er geregeld dwars door heen. Dan voel ik me niet fijn, en wil ik er zo snel mogelijk uit. Ik doe maar al te graag dingen alleen, en op de basisschool ontdekten ze dit al. Ik ben heel zelfstandig en los m'n eigen dingen zelf op, ik praat niet snel over mijn problemen om samen met anderen tot een oplossing te komen. Integendeel. Ik praat wel over problemen, maar formuleer dit altijd "perfect" en mensen zien mij hierdoor als heel open, maar eigenlijk ben ik dus helemaal niet open. (Oké volgen jullie het allemaal nog?). Op school in mijn opleiding ben ik heel pienter, lever perfect uitgevoerde verslagen (ofwel ze zijn heel goed doordacht en nagezocht en uitgewerkt), heb (had) goede resultaten. En ging er eigenlijk helemaal voor, kan me dood ergeren aan klasgenoten en heb héél erg het gevoel dat ik ergens boven of voor ze zweef. Zo vallen kleine details mij heel erg op, terwijl ik ook weer heel chaotisch kan zijn. Mijn kamer is een zwijnenstal, maar ik hou van netjes en geordend. Toch geeft m'n kamer precies mijn leven weer..