Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:56

Ik heb je een pbtje gestuurd.

Maarre hoe zit dat nu bij jou dan, krijg je verder geen hulp meer behalve de fysiotherapie?

Edit: Waar ik de cursus volg is een onderdeel van de symfora groep, die zitten op meerdere plekken in NL. de cursus zal denk ik dan ook wel op meerdere plekken gegeven worden en ook wel door andere instellingen, alleen noemen ze het daar misschien anders.

Charlie_P

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:32

Nee krijg op dit moment geen hulp meer buiten de fysio. Ze hebben gezegd dat ik met behulp van de fysio mn paniekaanvallen onder controle moet zien te krijgen en daarmee ook mijn straatvrees. En als ik dan verder nog klachten heb mag ik daarna terugkomen. Ik probeer nu dus zelf iedere keer een stuk verder naar buiten te gaan, maar dat gaat niet zo snel, al boek ik wel vooruitgang gelukkig. Maar een beetje hulp en ondersteuning zou wel heel welkom zijn. En buiten dat heb ik verder nog een hoop angstklachten en zit vol met spanning. Het is wel eens erger geweest hoor, maar ik zit hioer maar een beetje te wachten tot het overgaat en doe wat ik zelf kan verzinnen (maak hier bijna mn eigen therapie), maar dat is toch eigenlijk niet de bedoeling.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:42

Ik vind het wel raar dat ze je zo afschepen, maar aan de andere kant verbaast het me niet. Weet uit eigen ervaring hoe je er zelf telkens maar weer achteraan moet blijven zitten voor je serieus genomen wordt.

Na een intakegesprek wilde ze mij terugsturen naar maatschappelijk werk. Ben toen helemaal over de rooie gegaan omdat ik me niet serieus genomen voelde. Een jaar daarvoor had ik al zonder resultaat bij maatschappelijk werk gelopen. Toen ik zei dat ik dan dus terug bij af was, werd het voor hun pas duidelijk dat er toch wel wat meer moest gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 26-03-09 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:42

CIV: Ik ben ook een vaste klant wat betreft blaas-urineweg-en nierproblemen. Ga gewoon even bij de huisarts langs op het spreekuur met een potje ochtendurine. Dan zien ze ook gelijk wat er aan de hand is! Er komen verder geen inwendige onderzoeken bij kijken, hoogtens dat ze even op je buik gaan drukken om pijnpunten te vinden!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:33

Pollewoppy schreef:
Ik vind het wel raar dat ze je zo afschepen, maar aan de andere kant verbaast het me niet. Weet uit eigen ervaring hoe je er zelf telkens maar weer achteraan moet blijven zitten voor je serieus genomen wordt.

Na een intakegesprek wilde ze mij terugsturen naar maatschappelijk werk. Ben toen helemaal over de rooie gegaan omdat ik me niet serieus genomen voelde. Een jaar daarvoor had ik al zonder resultaat bij maatschappelijk werk gelopen. Toen ik zei dat ik dan dus terug bij af was, werd het voor hun pas duidelijk dat er toch wel wat meer moest gebeuren.

Moet inderdaad zelf meer aan de bel trekken. Zo raar dat ze wel halsoverkop allemaal intakes doen en het dan daarna af laten weten. Gelukkig loopt het bij jou nu wel allemaal.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:36

Petulan, het gaat nu gelukkig wel iets beter, denk dat de kuur aangeslagen is. Maandag heb ik mijn urine weggebracht en toen zat er duidelijk een ontsteking. Als het maandag niet over is ga ik weer wel terug, moet maandag toch ter controle mijn urine brengen. Hoe gaat het met jou?

Het leed dat UWV heet, ik heb zelf toen ook 5x mijn papieren op moeten sturen, totdat we kwaad werden, toen kregen we een faxnummer en ik het vervolg is alles zowel via de post als de fax gegaan. Om een lang verhaal kort te maken, het heeft 8 weken geduurd voordat ik mn geld had maar nu gaat het gelukkig wel goed. Maar wat is het daar een rommeltje, verschrikkelijk! Dmv fysio je paniekklachten onder controle krijgen, hoe doen ze dat? Dat continu angstig voelen ken ik ook, wat is dat een rotgevoel ofdat je continu klaar staat om een zwaar examen af te nemen, zo legde ik het maar uit aan anderen.

PW; morgen om deze tijd weet je wat ze op je werk met je van plan zijn, was het maar vast zover. Hoop dat je wel een beetje kan slapen. Zou je het heel erg vinden als je contract afloopt? Kunnen we straks met zn allen opzoek naar een nieuwe baan :o

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:22

Oh gelukkig maar! Had trouwens niet mee gekregen dat je er al voor naar de dokter was geweest haha :)

Met mij gaat het prima. Voel me goed, en heb veel gehad aan de cognitieve therapie. Loop nu bij (in eerste instantie) een logopediste, maar zij is tevens ook ademtherapeute en haptonoom! Niet verkeerd dus voor iemand in mijn situatie. Heb hele fijne ontspanningsoefeningen gekregen voor mijn ademhaling, maar die ook helpen om mn hoofd leeg te maken!!

Wilde die eigenlijk zo even gaan doen, maar buurjongen is geloof ik de auto aan het pimpen en trapt om de 5 seconden even vol het gas in :\

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:29

@CIV: Bij de fysio doen we ademhalingsoefeningen gekoppeld aan een beweging. Moet leren dat op mn ademhaling richten niet eng is en dat ik dan niet automatisch ga hyperventileren. Maar ik vind het nog steeds niet leuk en ik heb ook niet het idee dat het erg helpt. Maar ik zet nog wel even door.
Is dat gevoel bij jou op een gegeven moment zelf weer weg gegaan? De laatste 2 weken ging het bij mij eigenlijk best goed, maar sinds gisteren is het weer mis. Een paar dagen daarvoor ging het al steeds iets minder, maar heb nu echt een dipje. Hoop dat het vanzelf ook weer wat beter gaat.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:56

Petulan, wat voor oefeningen heb jij? dat van je hoofd leegmaken klinkt goed? Mag ook via pb. Ik heb 3 oefeningen, ademhaling, spierontspanning en gevoelsmatig (denk dat je op zee zit etc.) Vervelend zo'n buurjongen, ik heb zo'n vriend :P maar die sleutel meestal buiten het dorp in een garage. Zou maar een koptelefoon opzetten als ik jou was :)ddd

Sifra, bij mij is het op den duur wel overgegaan. Eerst wilde ik het ook allemaal niet accepteren, dit overkomt mij niet, hier kom ik zsm weer vanaf, gewoon doorgaan..... etc. Toen ik het had geaccepteerd dat het nog niet zomaar over zou zijn en dat ik niet dood zou gaan ging het wel beter. Mijn omgeving wist/weet dat ik niet dood wilde, mocht dit dan toch gebeuren (want dit geloofde ik echt) dan had ik alles goed geregeld, het klinkt misschien vreemd maar dat gaf me wel rust. Dacht bij alles wat ik voelde dat ik dood ging en hier kwam bij mij ook de spanning van. Als ik nu iets voel probeer ik me er minder druk om te maken, je hebt pas iets tot een arts het heeft vastgesteld. Ik ben ook 2 dierbare van me van de een op andere dag kwijtgeraakt (bij beide was ik aanwezig) hierdoor is bij mij de angst ontstaan, ik had/heb dit ook niet goed verwerkt. Misschien als je weet waar het bij jou doorkomt dat je eraan kan werken? Sterkte :(:)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:10

Ik moet op de grond gaan liggen, helemaal plat. Dan moet ik mij eerst concentreren op mijn raakvlakken van mn lichaam, en dan beoordelen hoe deze aanvoelen. Zo ben ik bewust met mijn lichaam bezig. Daarna moet ik (voor mij moeilijk) mn lippen op elkaar doen en dan me concentreren op mn ademhaling. Onbewust ademen, dus eigenlijk de lucht in een golfbeweging naar binnen en buiten laten vloeien. Naar buiten trouwens op een "fffff". Na een aantal ademsetjes (5 x 5) richt ik mij weer op mn raakvlakken, voelen of er iets veranderd is, en of ik anders lig. Soms even met mn hoofd draaien naar links en rechts, dan weer een aantal setjes ademhaling.

Klinkt nu heel plat, maar het werkt echt zo goed. Je bent helemaal ontspannen en op je lichaam gericht, waardoor je niet meer aan je gedachten denkt. Ik heb echt prachtige klassieke muziek, die ik opzet tijdens mn oefeningen. Helemaal stil kan ik (nog) niet. Tis soms nog wel lastig hoor, maar ik kom er wel :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:12

CIV schreef:
PW; morgen om deze tijd weet je wat ze op je werk met je van plan zijn, was het maar vast zover. Hoop dat je wel een beetje kan slapen. Zou je het heel erg vinden als je contract afloopt? Kunnen we straks met zn allen opzoek naar een nieuwe baan :o

Ik zou het idd wel heel erg jammer vinden. Denk zelf dat ik weer terug kan keren in mijn functie en denk dat ik uiteindelijk alleen maar sterker er uit kom, dus ook wat werk betreft. Ik wil heel graag op deze school blijven werken. Daarom zou het extra zuur zijn als mijn contract niet verlengd wordt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:14

Wel goed eigenlijk hoe je ademhaling kan helpen.
Ik heb van de inspanningsfysioloog ademoefeningen meegekregen en ook tijdens het mediteren wat ik sinds kort doe richt ik mijn aandacht op mijn ademhaling. Het werkt bij mij echt wel :j

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:34

Bij mij ook! Heb net even een kwartiertje gedaan, voel me nu echt helemaal lekker relaxed! :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:46

Fijn is dat he?
Kunnen we wel gebruiken, een beetje relaxed worden ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:58

Nogmaals succes morgen PW, hoop voor je dat het meevalt!
Petulan, fijn dat je je oefening kunt gaan ontspannen, ik zal het ook eens proberen. Zoiets kende ook al wel maar dit is toch net weer iets uitgebreider, bedankt! Ik ga nu naar bed want we hebben morgen een drukke en lange dag voor de boeg.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:10

PW succes morgen, hoop dat het meevalt, maak je niet te druk.
Dat is voor morgen en als je weet wat het is kan je daar miscchien beter mee omgaan, nu is het gissen en dat is moeilijk rust vinden.
Duim en denk aan je!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:45

Over een half uurtje ga ik dan...
Begin nu echt wel zenuwachtig te worden.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:52

Succes!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:12

Mijn contract wordt niet verlengd. Een flinke domper, al zag ik het wel aan komen. Er zit te weinig vooruitgang in mijn herstel. Kan nu even niks anders dan janken.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:18

PW, dat is echt naadje!

Even over ontspanningstechnieken. Ik heb gisteren via Amazon de twee EFT manuals binnen gekregen. Ben gelijk als een gek gaan lezen en ben het meteen toe gaan passen. Ik heb altijd een onwijs verkrampte onderkaak en last van tandenknarsen. De vorm van mijn kaak is er zelfs iets door veranderd. Dus daar ben ik aan aan gaan werken gisteren avond. Het leek gelijk te werken, vandaag tot zo ver ook nog geen verkramping opgemerkt. Bemoedigend en ik ben van plan er stevig tegenaan te gaan met EFT.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:22

Hier is een link naar een Nederlandse site, veel van het materiaal is echter Engelstalig. Het is namelijk ontwikkeld door een Amerikaan.
http://www.eftnederland.nl/

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:15

PW wat vervelend voor je :(:) Willen ze in de toekomst eventueel wel een goede referentie afgeven? Dat kan wel handig zijn, mijn ex baas wil dat graag doen en zal niets over mijn ziek zijn zeggen, daar ben ik wel blij om. Ik had daar hoe dan ook weg gemoeten want er was gewoon niet voldoende werk dus dat is misschien anders dan bij jou. Sterkte meid en laat je emoties maar lekker komen.

Ik ben ook weer terug thuis, vanmorgen om 7 uur vertrokken. Het was 2,5 uur rijden maar het was de moeite waard, er is een hoop duidelijker geworden. Het was ook wel confronterend want er werd ook veel aandacht besteeds aan 'wat als het fout gaat'. Laten we maar niet hopen dat we dat mee gaan maken. Ben nu wel moe en heb ook weer last van pijn op de borst, vant weekend weer maar even rustig aandoen. De dag zelf is me verder meegevallen, heb me niet vervelend of gespannen gevoeld. Hoe is het met jullie?

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:27

Ik heb de afgelopen dagen wel mee gelezen, maar op iedereen reageren gaat me niet lukken. Iig bedankt voor jullie lieve woorden toen ik me in het topic meldde.
PW, wat vervelend dat je contract niet verlengd wordt..
Ik heb maandag een gesprek op m'n werk, zie er ook behoorlijk tegenop, en ben bang dat ik moeite ga krijgen met dingen verwoorden, of dat ik in tranen uitbarst oid.
Dinsdag heb ik een kennismakingsgesprek voor de assertiviteitstraining waarvoor ik opgegeven ben, ook dat vind ik best spannend. Het is toch altijd weer moeilijk je verhaal te doen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:32

PW, wat vervelend dat je contract niet verlengd wordt. Ik heb dus hetzelfde meegemaakt, mijn contract is per 1 maart niet verlengd. Probeer je nu te richten op je eigen herstel, er komt echt weer een leuke nieuwe baan als je er aan toe bent!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:07

Bedankt voor jullie lieve reacties.
Voel me behoorlijk kl*te momenteel. Heb telkens het idee dat ik gefaald heb en kan alleen maar janken.

@ daantjuh: maak je niet al te druk over het kennismakingsgesprek voor de assertiviteitstraining. Ik volg er momenteel ook één en bij het kennismakingsgesprek hoefde ik niet mijn hele verhaal te doen. Was echt oppervlakkig kennismaken, meer niet. Denk dat dat bij jou ook zo zijn.
(Er is trouwens ook een topic over assertiviteitstraining, mocht je daar behoefte aan hebben)