[Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:52

Nemurin schreef:
Ah kijk vandaar. Tweety zijn lijkt me ook niets. ;)
Ik vroeg het maar, omdat er dus deodorant bestaat en dan beweren ze dat er zilver in zit en aluminium enzo en dat leek me dan weer niet gezond om dat onder je oksels te doen.

Dat is vragen om een tumor.

Zilver is iets heel anders dan ze zilverionen waarover ze het in die deodorant reclame hebben!

Ik wil voor kerst ook iets nieuws..
Het probleem is dat ik me haar wel lang wil houden!

Nummus

Re: [Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:14

Weet ik maar ik hoorde weer een keer een ander nieuwsberichtje tijdens scheikunde vorig jaar, vandaar. Zilverionen zijn inderdaad anders, maar volgens mij slaat dat ook nergens op. Laat ze me eerst maar overtuigen waarom je zilverionen in je deodorant nodig hebt. Dat is net zoiets als Vitamine C in ijsjes stoppen - heb je ook echt niet nodig hoor, heel overbodig!

chantaldewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:03

Hey ik ben vandaag naar de kapper geweest, me vriendin had wat foto's gemaakt hihi

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

niet lachen om de foto's :o

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:03

Heey mensen, vraagje. Ik heb denk ik 2 maand terug m'n haar weer bruin geverfd. Ben van mezelf blond, vorige winter ook bruin geweest en in de zomer paar keer highlights erdoor. Nu dus weer bruin.
Nou is de kleur enorm vervaagd en natuurlijk flinke uitgroei. Dus ik heb bedacht dat ik zo voor de kerstdagen wel weer bruin er door wil gooien. Nou heb ik geen tijd voor de kapper dus ik dacht kan het zelf wel even doen.
Pff, heb zo'n half uur voor het rek in de drogist gestaan. Heb geen idee welk merk of wat voor spul ik moet nemen.. :+
Kleur weet ik wel redelijk, donker goudblond of goudbruin.

Ik vond zelf een semi-permanente kleuring wel goed klinken. Zonder amoniak. Maar kan dat wel over geverfd haar? :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:53

Ik ben aan het twijfelen een rechte pony te laten knippen. Wel een vrij lange, tot op of misschien zelfs iets onder mijn wenkbrauwen.. Nu vroeg ik me af wat je d'r allemaal mee kan doen. Kan een rechte pony ook schuin enzo.. hoe zit dat?

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:50

Bokkers help! :D

Ik wil totaal iets anders met mijn haar, ik heb momenteel donkerbruin haar van mezelf en wil het eigenlijk al jaren blond hebben en dan ook echt blond (Brooke Hogan blond).
Ik ben sowiezo van plan om hiervoor naar een kapper te gaan en ik ga niet zelf met kleurtjes in de weer. Maar nu de vraag, stel dat mijn portemonnee het na een tijdje niet meer trekt om te blonderen, moet ik dan persee met zo'n oerlelijke uitgroei gaan lopen? Of kan ik het gewoon weer in mijn eigen haarkleur er overheen (laten) verven?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Rosanne

(En inderdaad, de vakanties zijn weer begonnen, ik ben 16, dus dit zal vast een fase zijn :+ .)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:54

als je je haar blond wil hebben en je hebt nu donker haar gaat daar veel tijd in zitten. ik heb het ook gedaan en ben nu 2 jaar aan het kleuren en nu pas kan het in 1 keer helemaal blond. eerst moet je continue highlights laten zetten om je haar lichter te maken. pas als je haar genoeg lichte highlights bevat kun je helemaal blond verven. als je het in 1 keer doet wordt het heel lelijk en zal het nooit blond worden. eerder lichtbruin of oranje.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:58

lianne125 schreef:
als je je haar blond wil hebben en je hebt nu donker haar gaat daar veel tijd in zitten. ik heb het ook gedaan en ben nu 2 jaar aan het kleuren en nu pas kan het in 1 keer helemaal blond. eerst moet je continue highlights laten zetten om je haar lichter te maken. pas als je haar genoeg lichte highlights bevat kun je helemaal blond verven. als je het in 1 keer doet wordt het heel lelijk en zal het nooit blond worden. eerder lichtbruin of oranje.

Alvast bedankt voor je snelle reactie! :D
Maar is dit ook zo als je het bij de kapper kleurt?

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:09

ja ik ga ook altijd naar de kapper en die raadde mij het af in een keer te kleuren. omdat het dan gedoemd was te mislukken dus zodoende.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:14

lianne125 schreef:
ja ik ga ook altijd naar de kapper en die raadde mij het af in een keer te kleuren. omdat het dan gedoemd was te mislukken dus zodoende.

Oke, heel erg bedankt voor je reactie! :D
Ik ga morgen zelf nog even informeren.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:03

missRosanne schreef:

Ik wil totaal iets anders met mijn haar, ik heb momenteel donkerbruin haar van mezelf en wil het eigenlijk al jaren blond hebben en dan ook echt blond (Brooke Hogan blond).

Dit Brooke Hogan Blond genoeg :D ?
Afbeelding

lianne125 schreef:

Dat ben ik dus niet met je eens, want ik ben ook van donkerbruin naar witblond gegaan.
Volgens Kapper kon het idd niet :n. Dus ben zelf gaan verven (Met sterke ontkleuring).
Dus het kan makkelijk, kapper mag dat 'spul' alleen niet gebruiken. Als je zo nu en dan haarmaskertje gebruikt, cremespoeling dan blijft je haar ook super netjes :j.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:08

Ik zou Brooke Hogan-blond nooit doen :o
Ik denk wel dat het kan hoor.. maar als je je haar gaat ontkleuren kan het ook wel eens groenig uitslaan, heb ik gehoord

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:09

Anne. schreef:
Ik zou Brooke Hogan-blond nooit doen :o
Ik denk wel dat het kan hoor.. maar als je je haar gaat ontkleuren kan het ook wel eens groenig uitslaan, heb ik gehoord

Hmm daar heb ik nog nooit van gehoord, groen ?
Enige kans is Oranje, maar dan ontkleur je niet genoeg !

Want als je goed doet, word je bijna wit haha

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:18

Amber_ schreef:
missRosanne schreef:

Dit Brooke Hogan Blond genoeg :D ?
Afbeelding

lianne125 schreef:

Dat ben ik dus niet met je eens, want ik ben ook van donkerbruin naar witblond gegaan.
Volgens Kapper kon het idd niet :n. Dus ben zelf gaan verven (Met sterke ontkleuring).
Dus het kan makkelijk, kapper mag dat 'spul' alleen niet gebruiken. Als je zo nu en dan haarmaskertje gebruikt, cremespoeling dan blijft je haar ook super netjes :j.

okee dat wist ik verder ook niet. maar ik heb dat bewust niet gedaan omdat ik dus meiden gezien heb die heel mooi lelijk oranje haar kregen. ik ga het nu ook voor het eerst helemaal blond doen na al die highlights dus ben benieuwd hoe dat uitslaat.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:22

Vind je mijn haar blond genoeg ?

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:24

uhm ja :+ dat zou ik voor mij zelf nooit doen. wil meer een beetje goudblond. zou denk ik nu wel moeten lukken.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:25

lianne125 schreef:
uhm ja :+ dat zou ik voor mij zelf nooit doen. wil meer een beetje goudblond. zou denk ik nu wel moeten lukken.

OHHH
Dat moet dan zeker lukken haha... Niet te lang laten zitten dus, dan krijg je dit.
Maar als je van donker naar blond gaat, moet je eerst echt ontkleuren. (Richting mijn haarkleur).
En dan wat goudblond erover doen, want anders sla je oranje uit :j.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:28

hahaha ja inderdaad dat heb ik dus bij mijn moeder gezien. :P was net een wortel :+ als ik echt zo licht wil dan moeten mijn wenkbrauwen ook gekleurd worden. en met goudblond kan dat wel. ben namelijk 3 jaar geleden goudblond geweest.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:30

@ Amber_
Waarmee kun je je haar zelf ontkleuren dan?

Want ik ben ook eigenwijs en de kapper wil het inderdaad niet doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:31

Er is speciaal ontkleuringsspul te koop.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:33

JENNx schreef:
@ Amber_
Waarmee kun je je haar zelf ontkleuren dan?

Want ik ben ook eigenwijs en de kapper wil het inderdaad niet doen.

Hmm of het goed is.. haha
Ik ontkleur met 12% bleaching powder :D.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:35

Kun je mij misschien ook vertellen hoe dat heet? En wat ik het beste kan kopen?

Ik ben heel naief geweest en heb m'n blonde haartjes bruin geverfd. Toen werd het dus pikzwart. Goddank was het een kleuring, en na een paar keer wassen was het ook wel gewoon bruin. Maar het gaat er nu niet erg snel uit.. Maar ik weet wel dat de uitgroei nu best wel hard gaat. Dus of bijverven of die uitgroei accepteren, óf ontkleuren.

En ik vind mijn kleurtje nu eigenlijk best wel gaaf. Maar ja, het is niet zo goed geweest mijn haar zo donker te verven. En het was dan nog maar een spoeling, dus permanent wil ik het nu ook niet doen. En de kapper wil het niet ontkleuren omdat dat 'm toch niet ging worden volgens haar en ze geen sterker spul mag gebruiken.

Nou, oké.. dan ga ik zelf nog wel even opzoek..

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:36

En, dat is gewoon bij de drogist te krijgen?

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:38

Ik wil ook graag wat anders met mijn haar.
Heb bruin krullend haar en deze is nu aardig op lengte.
Zie profiel voor een aantal foto's, wie weet iets leuks? :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:39

Ik koop het bij HiziHair. Weet niet of bij jullie ook één is?

Drogisten verkopen maar tot 6% dacht ik, HiziHair tot 12%.
En die gebruik ik die laatste :j.

Ik doe zowiezo altijd alleen mijn uitgroei bij kleuren, niet steeds alles :D.