MarianneR schreef:Kwam via een ander topic hier terecht.
Ik heb bijna 10 jaar Femodeen (lichte pil) geslikt. Het laatste jaar kreeg ik steeds meer last van doorbraakbloedingen (echt gewoon MIDDEN in mijn pilstrip). Ben uiteindelijk toch naar de huisarts gegaan en die heeft me Marvelon voorgeschreven.
Ben er nu 3 dagen mee bezig dus kan er weinig nuttigs over zeggen, maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen met Marvelon? Hoorde van een vriendin (die het weer van een vriendin had gehoord die doktersassistente is) dat Marvelon niet meer voorgeschreven mag worden aan 'nieuwe' patienten (dus mensen die nog geen Marvelon slikten) vanwege het grote risico op thrombose. Ik heb duidelijk aan mijn huisarts aangegeven dat ik GEEN zware pil zoals de Diane wilde vanwege het risico op thrombose en longembolie, maar nu schijnt dus dat de Marvelon hier ook een verhoogd risico op geeft? (en dan bedoel ik een ernstig verhoogd risico vergeleken met de lichtere pillen; ik weet dat er bij elke anticonceptiepil een verhoogd risico is op thrombose en embolieën).
Iemand van jullie een idee en zijn er mensen met ervaring met Marvelon?
ELKE pil (behalve de minipil) geeft een verhoogd risico op thrombose.
ik weet niet waarom jij hier zo ongerust over bent, maar als je ooit een thrombose hebt gehad of een belaste familie, dan MAG jij de pil zelfs niet nemen en moet je op zoek naar een andere anticonceptie. heel belangrijk dat je dit met een arts bespreekt.