fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LinnieLin

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:38

faye schreef:
Je schildklier werkt te traag, je huisarts zou je direct thyrax voor moeten schrijven. Er zijn mensen die het op thyrax prima doen, helaas behoor ik niet tot die groep. Zorg dat de medicatie zsm gestart wordt, dan hoeft er minder hersteld te worden.

De huisarts weet nog niet zeker wat er aan de hand is, 1 ding weet ze, dat de schildklierwerking verstoord is...Daarom dus wachten tot volgende bloedtest...

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:39

Thats_Me schreef:
Wat vervelend nieuws zeg LinnieLin Ach gut

Ergens is er nog niet veel aan de hand want ik weet nog niks zeker, maar ik maak me wel zorgen eigenlijk...thnx for support!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 23:42

Je hebt PB, dit gaat te diep om hier neer te zetten Knipoog

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 13:53

hoe gaat het met jullie?

hier heel erg veel spierpijn en koud Nagelbijten / Gniffelen
ook is m'n grote teen pees weer geirriteerd auw...

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:39

Heel, heel erg moe...
Lig tot eind van de ochtend in bed en lig er 's middags ook weer steeds in No Cheer
En mijn heupen blijven pijn doen. Verdrietig

Gister naar de Efteling geweest, tja, ik kon gratissss, maar ben echt vandaag brakheid. Liep gister echt met lood in mijn benen eind van de middag, door de ergste pijn heen gelopen en als ik dat doe worden mijn benen vanuit mijn heupen beetje instabiel.

Vanavond ook weer werken van 18:00-22:00uur.

Dus al met al, het gaat niet echt lekker. Voor iedereen een Ach gut

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:05

Hier nog een, ik heb een behoorlijke slechte week achter de rug en ben er nog steeds niet doorheen.
Ik denk dat ik een griepje onder de leden heb ofzo want ben wel erg verkouden (maar dat ben ik ook doorlopend dus is ook niet echt iets nieuws) en heb savonds weer rond de 39graden koorts. Mijn spieren zijn van mijn nek tot aan mijn tenen zooooo ontzettend pijnlijk dat ik niet te veel durf te bewegen. Ik zit in elkaar gedoken op de bank, en "omhels" mijzelf dan (armen om mij heen slaan dus) want alleen zo blijven de spieren in mijn armen rustig en is de pijn redelijk uit te houden.
Ik kan ook niet lang achter de computer want dat houden mijn rug/bekken en benen niet vol. Ook heb ik weer het gevoel dat mijn knieen vol vocht zitten maar daar zit echt niets.
Ik ga mijn bed maar eens opzoeken, gelukkig hoef ik morgen middag pas te werken om 15.15u maar dan wel meteen tot 1 uur snachts maar met werken moet ik bewegen en ik weet dat dat alleen maar goed doet, het kan alleen zo verd.... Lips are sealed pijnlijk zijn.

Ik heb trouwens nu bij Tchibo een zijslaapkussen gekocht, dit ligt echt heerlijk in bed! (voor mij dan) misschien ook een tip voor de mensen hier? En ik ga ook niet naar bed zonder mijn warme kersenpit zak, leg die op de meest pijnlijke plek, dat helpt bij het in slaap komen.

Welterusten en voor wie het nodig heeft, sterkte Ach gut

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 23:04

Als ik zeg dat als je jezelf wilt omarmen je kan voorstellen dat je een defficientie hebt? Dat als je niets om je heen wilt, je een excess hebt? Snap je dat dan?
Tanja, jij bent een levend voorbeeld van iemand in defficientie.

Wens jullie allemaal erg veel sterkte.

donjalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 23:10

jee wist niet dat er hier een topic over was.
ik denk dat ik het ook heb, heb een beetje rond gelezen wat jullie sypmtomen allemaal zijn.
heb ook al op de site gekeken van de reumatologie en van alle symptomen heb ik er ruim 3/4.
soms doen mijn tenen zeer, al een tijd mijn heupen of mijn arm en dan weer mijn handen, ben vaak moe wordt steeds dikker kortom een drama.
heb nu wel voor de gewrichtspijnen diclofenac die helpt wel redelijk.
misschien toch maar eens door laten verwijzen naar het ziekenhuis maar ben niet zo'n voorstander van huisartsen en zo. je wordt al zo snel voor "ziek" gezien.
maar het wordt steeds erger dus denk dat ik toch maar die afspraak ga maken.
ben trouwens wel blij dat er een topic over is (ook al heeft het niets met paarden te maken) zodat iedereen zijn ei kwijt kan.
allemaal sterkte en hoop veel aan het forum te hebben

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 08:31

Jeetje Tanja, klinkt niet echt best met je... veel sterkte hoor! Ja

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:43

Jeddah, kiezen op elkaar en gaan maar weer Haha! moet vandaag werken namelijk en het is nog steeds niet beter dan afgelopen week maar ja, je doet er zo weinig aan he dus ik ga maar niet bij de pakken neerzitten en ga gewoon maar weer door Clown

@Eleonoor, geen idee wat defficientie betekend, heb het in de van Dale opgezocht maar kom het daar alleen met 1 f tegen, dat heeft wat te maken met een tekort aan vitamines? Dat heb ik in ieder geval niet, daar ben ik op gecheckt, maar wellicht bedoel jij iets anders?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:58

Heeft dat wel zin Tanja?? Ik bedoel, wat als het daardoor allemaal erger wordt? Je hebt maar 1 leven en 1 lijf, zorg er voor hoor! Ja

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:08

Wat ik daarmee bedoel is een geheel globale opmerking, dus niet westers gedacht met gelijk in moleculen denken (zoals jij het doet met vitamines). Jij bent leeg in energie, iemand die dat niet heeft houdt ervan omarmt te worden, door zichzelf of anderen. Andere die daarvan teveel hebben, willen niets om het lijf hebben. Echter, laatste wil niet zeggen dat het goed is!

Defficientie in dit begrip betekend een te kort aan energie.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:19

Oeh, moeilijk! Het is niet zo dat ik in moleculen denk hoor maar dat was meneer van Dale Clown Ik had nog nooit van het woord gehoord en dat stond er als betekenis bij, vandaar dus mijn vraag of dat dan met vitamines te maken heeft.
Maar energie te kort is zeer zeker een feit, ik heb af en toe geen fut meer om ook maar iets te doen maar ik weet wel van mijzelf dat als ik daar echt aan toe geef, ik helemaal niets meer doe.
Gewoon blijven werken heeft tot nu toe altijd geholpen bij mij alleen de tijd dat ik 6 dagen per week diensten van 10 uur draaide, ja die tijd is voorbij, in zoverre geef ik er wel aan toe want dat werkt wel averechts maar ik doe nu de ene week 5 dagen en de andere week 3 dagen met een vol weekend vrij, dat werkt voor mij echt heel goed. En zo min mogelijk dagdiensten, ik heb smorgens nou eenmaal erg veel tijd nodig om op gang te komen en met dagdienst moet ik meestal voor 6 uur al op en dat werkt dus totaal niet.
Over dat omhelsen, dat werkt alleen als ik het bij mijzelf doe, Hans moet tegenwoordig vragen of hij mij aan mag raken omdat ik het vaak niet kan hebben. Als hij mij dan wel mag omhelsen moet hij het niet zachtjes doen, dan ga ik door de grond, meteen redelijk stevig (niet hard natuurlijk) vastpakken kan ik het best hebben.

Maar na een nacht als vannacht gaat mijn vlammetje ook langzaam uit hoor, even een quote uit een ander topic over wat er allemaal gaande is:
Tanja schreef:
Mogge

Ik heb een heftige nacht achter de rug.
Tot 1 uur gewerkt en thuis meteen naar bed, Krezip lag bij de deur van de slaapkamer te pitten dus die een knuf gegeven en zelf ook gaan slapen. Om 3 uur geeft Hans een schreeuw en gooit het licht aan. Krezip lag in een soort van epileptische aanval en zo te zien duurde die al even want de grond droop gewoon van de slijm. Dat heeft nog een kwartier aangehouden, Hans en ik hebben Krezip stevig vastgepakt tot we hem voelde verslappen. Het schuim stond hem op de mond en hij was volledig van de wereld. Ik heb hem wat overeind gehouden en toen leek hij wat bij te komen. Heel erg groot was de schik toen hij naar ons keek en ontzettend begon te grommen, hij heeft nog nooit ook maar een vlieg kwaad gedaan en is gewoon een ontzettend vriendelijk dier. We hebben even wat afstand genomen en zijn rustig tegen hem blijven praten en zijn gezicht veranderde langzaam van een verkrampte grimas naar een diep triest ontzettend zieke hond.
Ik ben tot over 4 uur met hem bezig geweest, nog 2x uitgelaten want hij kon alleen nog maar dwangmatig lopen dus dat ben ik maar buiten met hem gaan doen.
Toen werd hij wat rustiger en kon ik ook weer naar bed.
De wekker van Hans liep om 6 uur alweer af en hij had hem net voor de eerste keer uitgezet (normaal doen we dat een keer of 5 Clown ) toen we gesmak nast het bed hoorde en we getuige waren van weer een volgende aanval maar nu helemaal vanaf het begin dus ik heb net mooi alles op kunnen schrijven.
Het arme dier is totaal op nu, die aanval heeft rond een half uur geduurt.
Heb daarstraks de DA gebeld en gezien zijn leeftijd (net 5 geworden) denkt de DA dat het secundair is, dus dat er iets anders met hem aan de hand is wat de aanvallen veroorzaakt maar het kan nog wel dat hij "gewoon" epilepsie heeft.
Krezip slaapt nu, hij heeft net zelfs nog iets gegeten en lijkt weer redelijk goed, hij is alleen verschrikkelijk moe.
Ik moet hem lekker laten slapen van de DA en vanmiddag om 10 voor 2 moet ik in Westerbork zijn met hem, dan gaan ze hem binnenstebuiten keren.
Ik sta echt doodsangsten uit, ben zo ontzettend bang mijn maatje te verliezen. Ik wil wat bijslapen maar het lukt niet, steeds weer in gedachten zie ik mijzelf naar Westerbork rijden met Krezip en zonder hem terug komen, ik kan er niets aan doen maar ik schijn alleen nog maar te kunnen doemdenken Huilen

Het verlies van Mozart speelt mij nu ook steeds maar door mijn hoofd en ik zie Krezip nu ook al gaan. Ook is 1 van mijn katten aan het eind van zijn leven, ik zou hem moeten helpen want volgens mijn normen is het leven niet goed meer voor hem maar ik kan het gewoon domweg niet.
Maar nu ga ik proberen wat slaap te pakken, hopen dat Krezip nog even blijft slapen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:59

Heel veel sterkte!!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:33

Hadt me hier al eens eerder gemeld en weet nu dat ik ook Fibromyalgie heb. Bij de dokter wisten ze het al een half jaar geleden maar ze waren vergeten het te melden. Boos! Voor me zelf wist ik het wel zeker maar het is om de één of andere reden wel fijn het echt zeker te weten. heb de laatste weken constant spierpijn en kan haast niet meer zitten van de pijn in mijn schouders en nek. Dacht eerst dat dit van mijn whiplash kwam maar blijkt volgens de arts ook van de Fybro te komen waardoor de therapie van de laatste maanden ook niet aanslaat (Verdovende spuiten in de spieren en infusen met spierverslappers). Heb nu tabletten meegekregen die een combi zijn van zware pijnstillers en anti depressiva. Kennen jullie zoiets? Ik heb het dan voor de pijn gekregen. heb ooit eerder anti dep[resiva gehad omdat een arts niet wist wat ik hadt. Dankzij dat zo'n 30 Kg meer op de weegschaal Huilen Heb de tabletten daarom ook nog niet genomen. En weet nu niet goed wat ik zal doen. de arts zegt dat ik er niet dikker van wordt maar in de bijsluiter staat het wel duidelijk in.
Als deze tabletten niet helpen krijg ik Prednisolon Infussen. Maar daar wordt je volgens mij ook dikker van. En nog meer kilo's zie ik niet zitten. Wat gebruiken jullie als medicatie?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:07

Jakkes wat ene verhaal Tanja, succes vanmiddag!!

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:55

Tanja, sterkte vanmiddag...Ik hoor graag hoe en wat, ik werk zelf bij een dierenambulance en hoor vaker dit soort trieste verhalen...
Knuf!

En tja, ik zit ziek thuis...grieperig/verkouden (leuk hoor, dagje efteling) en ongesteld, bah bah...

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:05

Ik heb zelf dan (gelukkig) geen fibro, maar wel een behoorlijk zieke kat thuis. Hij had net over de 40 graden koorts bij de DA en met een paar spuiten ligt hij nu boven ziek te zijn. Is onduidelijk wat er aan de hand is.

Veel sterkte Tanja, dat is zo wie zo al niet leuk, maar als je niet lekker bent nog erger.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 15:10

Eleonoor, komt je kat buiten? Ik denk niet dat een kat zoiets zal doen maar Krezip heeft waarschijnlijk paddestoelen gegeten/gelikt. Het is net een klein kind wat dat betreft, alles waar een apart luchtje aanzit moet in zijn mond dus waarschijnlijk heeft hij aan de paddo's gezeten, daar staat het op het moment totaal bezaaid mee hier.
Krezip blaakt in principe van gezondheid, alles is zo nagekeken en er is niets te vinden maar de reactie/aanval die hij had lijkt sterk op een reactie op vergiftiging.
Hij maakt het nu eigenlijk weer redelijk goed, is wel heel erg moe, slaapt konstant en als hij niet slaapt dan drinkt hij veel water maar dat is goed, hij moet doorspoelen (te veel water is ook niet goed maar dat hou ik in de gaten)
Als hij de komende nacht goed doorkomt is het gevaar geweken en blijft hij nog heel erg lang bij ons!

Wilawander, ik heb gewoon zakjes ibuprofen bruispoeder en wissel dat af met meloxicam (ik mag dat niet samen gebruiken van mijn HA)
Prednisolon kan ik niet tegen, heb al eens met een medicijnvergiftiging gelegen toen ik dat kreeg maar ik heb idd ook gehoord dat je daar aardig van kan aankomen, heeft geloof ik met de schildkierwerking te maken?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:43

Tanja, hij lijkt niet op voedselvergiftiging. Hij heeft toch best een hoge koorts gehad. Nu een paar uur na de spuiten is hij wel wat beter en een paar brokjes gegeten. Maar ligt nu weer ziekjes te zijn voor me op de tafel. Hij is echt niet lekker.
Fijn dat jou hond redelijk goed lijkt te gaan, hoop dat hij morgen weer de oude is.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:30

Van Krezip was het ook geen voedselvergiftiging hoor, daar zijn ze doorgaans anders ziek van, meestal niet met van die aanvallen. Hij heeft van giftige paddestoelen gesnoept of een muis gegeten die gif binnen had tenminste, dat denken we.
Wat ontzettend zielig voor je kat! Ik hoop echt dat hij snel opknapt, konden ze maar praten he.......

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:17

Wat een vervelende verhalen over jullie huisdieren. Hopelijk knappen ze snel op Lachen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:19

Echt over mezelf weet ik het even niet meer Nagelbijten / Gniffelen

Volgens m'n Fysio ben ik niet echt hypermobiel maar gaat er wat mis tussen mijn hersens en m'n spieren waardoor ik daar geen controle over heb. Volgens hem kan je dat alleen maar trainen door oefenen Nagelbijten / Gniffelen

Ik weet het nu even niet meer, door al die oefeningen krijg ik meer pijn en nog meer last van alles waardoor ik nu ook door andere gewrichten ben gegaan..

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:53

Gatver! Heb net de griepprik gehad en deze is in mijn spier gespoten. Nu heb ik vet spierpijn.... Verdrietig

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:32

Thats_Me schreef:
Echt over mezelf weet ik het even niet meer Nagelbijten / Gniffelen

Volgens m'n Fysio ben ik niet echt hypermobiel maar gaat er wat mis tussen mijn hersens en m'n spieren waardoor ik daar geen controle over heb. Volgens hem kan je dat alleen maar trainen door oefenen Nagelbijten / Gniffelen

Ik weet het nu even niet meer, door al die oefeningen krijg ik meer pijn en nog meer last van alles waardoor ik nu ook door andere gewrichten ben gegaan..

Ben weer eens op deze ontwikkeling gaan googelen en kom dus weer bij Fibro uit Nagelbijten / Gniffelen

Wat nu? reumatoloog houd het op hypermobiliteit (heeft geen test of niets gedaan alleen maar geluisterd en even m'n rechter arm bewogen + bloeddruk gemeten)(bloed was niets in te zien)

zelf had ik me hier bij neergelegt totdat de fysio dus zei dat er volgens hem wel meer was, omdat alles heel extreem is, nu ben ik dus weer *zoekende* zou het dan ooit ophouden?