Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pasha schreef:Heeft iemand wel eens gehoord van de Marvelon pil?
Ik hoor er nooit iemand over ben ik dan de enige die die slikt![]()
Pam schreef:parouscha schreef:Wat betalen de mensen die boven de 18 zijn eigenlijks voor de pil?
Bij mijn verzekeraar wordt het niet vergoed n.l
Boven de 18? Welke verzekering heb je? Doorgaans is het tot 21. En daarna als je een aanvullende verzekering hebt.
Saffier schreef:Wie weet hoe het zit met het beginnen van een nieuw merk pil??
Ik moet hier maandag ochtend naar de huisarts, en moet aan een nieuwe pil, krijg van deze migraine...... En aangezien mijn frans niet super is, dacht ik misschien kan iemand mij hier helpen??
Kan je het gewoon gelijk doorslikken (zonder stopweek van de oude pil) en is ie dan ook gelijk betrouwbaar?
sweetheart schreef:Dat bloed verlies kan kloppen, en dat kan geloof ik (weet het niet zeker!!!!) nog tot 6 maande duren... Maar dat heb ik ook, dus echt geen probleem. Succes met de controle!
Zabbie schreef:sweetheart schreef:Dat bloed verlies kan kloppen, en dat kan geloof ik (weet het niet zeker!!!!) nog tot 6 maande duren... Maar dat heb ik ook, dus echt geen probleem. Succes met de controle!
6 maanden, geen probleem ???Ik ben het nu al helemaal beu, heb haast iedere dag buikkrampen en er erg veel last van.
De controle vindt ik niet zo erg, ben benieuwd of ie nog goed zit. Ik hoop het wel.
elady schreef:Hi bokkers,
Ik heb een discussie gehad met een vriendin over de pil. Nu heb ik een paar vragen er aan over gehouden waar we beide ff geen antwoord op wisten en hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden.
- na hoeveel dagen is de pil veilig, na 7 dagen achter elkaar slikken (week dus) en dan gewoon de strip afmaken of pas na 1 hele strip (3 weken). Ik kan me nog herinneren dat mijn HA iets zei over 7 dagen, maar weet niet meer wat
- is de kans op doorbraakbloedingen groter als je midden in je cyclus begint met slikken en is het daarom beter om op de 1e of 5e dag van je menstruatie te beginnen?
sweetheart schreef:Zabbie schreef:Het bloed verlies word wel minder.. tenminste dat heb ik. Hoop voor je dat het ook minder wordt. En met geen probleem bedoelde ik meer dat het normaal is dat je bloedverlies hebt
Zabbie schreef:sweetheart schreef:Het bloed verlies word wel minder.. tenminste dat heb ik. Hoop voor je dat het ook minder wordt. En met geen probleem bedoelde ik meer dat het normaal is dat je bloedverlies hebt
ja, daar ging ik al vanuit, haha !! Want het is toch echt wel een probleem hoor......
Saffier schreef:Nou, vandaag bij de Dokter geweest...... Wat een gedoe hier om de pil te krijgen
Bloeddruk gemeten, hartslag gecontroleerd, Mn baarmoeder gevoeld (van buitenaf) allerlij vragen beantwoord..... Moest nog op de weegschaal, en hij moest weten hoe groot ik was
En de volgende keer moet ik ook een uitstrijkje laten maken......
Maar ik heb de pil
Heb wel hetzelfde merk nog, maar andere samenstelling of zo....
elady schreef:hi
dus als ik zeg overmorgen aan de pil beging, dan kan ik hem 7 dagen slikken en een condoom gebruiken en daarna is alles veilig?
Marije_jiplover schreef:elady schreef:hi
dus als ik zeg overmorgen aan de pil beging, dan kan ik hem 7 dagen slikken en een condoom gebruiken en daarna is alles veilig?
Nee, niet alles is veilig. Pil beschermt nl niet tegen SOA´s.
Maar wat betreft anti/conceptie± ja, mijn huisarts vertelde dat destijds ook en in de bijsluiters staat het ook, na 7 dagen netjes slikken is het veilig.
sweetheart schreef:ja das waar, maar nou moet ik eerlijk zeggen dat het niet zo heel veel is... bij jou wel? Bij mij gewoon telkens een beetje (alsof je ongesteldheid op zn eind loopt zeg maar)