[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 22:36

Als het invloed heeft zou het in de bijsluiter moeten staan, anders even op internet zoeken?
edit: weinig over te vinden, aan de informatie die te vinden is (antihistamine enzo) zou ik zeggen van niet, maar ik ben geen dokter..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:09

Pasha schreef:
Heeft iemand wel eens gehoord van de Marvelon pil?
Ik hoor er nooit iemand over ben ik dan de enige die die slikt Tong uitsteken Knipoog

Die slikte mijn moeder altijd Haha!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:13

Pam schreef:
parouscha schreef:
Wat betalen de mensen die boven de 18 zijn eigenlijks voor de pil?

Bij mijn verzekeraar wordt het niet vergoed n.l

Boven de 18? Welke verzekering heb je? Doorgaans is het tot 21. En daarna als je een aanvullende verzekering hebt.

Die van mij vergoedde het tot mijn 18e en dan weer vanaf mn 21e.. *LOL* stomme verzekeringen Tong uitsteken

Maar nu heb ik de mirena dus daar geen last meer van.

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:23

hallo, ik heb nu sinds een 5 weken de mirena-spiraal, en ik ben eigenlijk al sinds het plaatsen ongesteld. Niet heel erg veel, maar wel iedere dag bloedverlies. Is dit normaal, en hoe lang gaat dit duren. Ik moet a.s. woensdag voor controle terug.

Ook is mijn huid er slecht aan toe, waar ik eerst alleen acne had voordat ik ongesteld moet worden, heb ik nu constant flinke last van puistjes. Ik voel me er niet echt lekker bij......

Is dit normaal en gaat dit over ?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:56

Dat bloed verlies kan kloppen, en dat kan geloof ik (weet het niet zeker!!!!) nog tot 6 maande duren... Maar dat heb ik ook, dus echt geen probleem. Succes met de controle!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:47

Saffier schreef:
Wie weet hoe het zit met het beginnen van een nieuw merk pil??
Ik moet hier maandag ochtend naar de huisarts, en moet aan een nieuwe pil, krijg van deze migraine...... En aangezien mijn frans niet super is, dacht ik misschien kan iemand mij hier helpen??

Kan je het gewoon gelijk doorslikken (zonder stopweek van de oude pil) en is ie dan ook gelijk betrouwbaar?

Niemand die mij kan helpen??

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 23:39

In mijn bijsluiter staat dat je direct door kunt gaan na het beindigen van je oude pil, of eerste een stopweek houden met een maximum aantal dagen van 7.

Ik ben pas ook overgeschakeld naar een andere pil, en heb van te voren eerst een stopweek gehouden.

Hoe betrouwbaar hij meteen is.... dat weet ik eigenlijk niet. Zou het er sowieso de eerste week niet op wagen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 00:13

Dank je voor je reactie....
Zal het morgen ook nog ff aan de arts vragen.... Maar als ik er niet uitkom, weet ik dit alvast.. Clown

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:34

sweetheart schreef:
Dat bloed verlies kan kloppen, en dat kan geloof ik (weet het niet zeker!!!!) nog tot 6 maande duren... Maar dat heb ik ook, dus echt geen probleem. Succes met de controle!

6 maanden, geen probleem ??? Huilen Ik ben het nu al helemaal beu, heb haast iedere dag buikkrampen en er erg veel last van.
De controle vindt ik niet zo erg, ben benieuwd of ie nog goed zit. Ik hoop het wel.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:36

Zabbie schreef:
sweetheart schreef:

6 maanden, geen probleem ??? Huilen Ik ben het nu al helemaal beu, heb haast iedere dag buikkrampen en er erg veel last van.
De controle vindt ik niet zo erg, ben benieuwd of ie nog goed zit. Ik hoop het wel.

Het bloed verlies word wel minder.. tenminste dat heb ik. Hoop voor je dat het ook minder wordt. En met geen probleem bedoelde ik meer dat het normaal is dat je bloedverlies hebt Knipoog

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:36

Fairie in mijn pilbijsluiter stond altijd dat je na je stopweek gewoon door kon gaan met de nieuwe. Dan is hij gewoon betrouwbaar.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:00

Hi bokkers,

Ik heb een discussie gehad met een vriendin over de pil. Nu heb ik een paar vragen er aan over gehouden waar we beide ff geen antwoord op wisten en hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden.

- na hoeveel dagen is de pil veilig, na 7 dagen achter elkaar slikken (week dus) en dan gewoon de strip afmaken of pas na 1 hele strip (3 weken). Ik kan me nog herinneren dat mijn HA iets zei over 7 dagen, maar weet niet meer wat
- is de kans op doorbraakbloedingen groter als je midden in je cyclus begint met slikken en is het daarom beter om op de 1e of 5e dag van je menstruatie te beginnen?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:30

ik heb geleerd dat je de eerste keer op de eerste dag van je volgende menstruatie moest beginnen. Dan is hij na 7 dagen betrouwbaar.

Edit: maar dit kun je natuurlijk ook in de bijsluiter van je pil lezen. Dat zou er echt in moeten staan!!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:30

elady schreef:
Hi bokkers,

Ik heb een discussie gehad met een vriendin over de pil. Nu heb ik een paar vragen er aan over gehouden waar we beide ff geen antwoord op wisten en hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden.

- na hoeveel dagen is de pil veilig, na 7 dagen achter elkaar slikken (week dus) en dan gewoon de strip afmaken of pas na 1 hele strip (3 weken). Ik kan me nog herinneren dat mijn HA iets zei over 7 dagen, maar weet niet meer wat
- is de kans op doorbraakbloedingen groter als je midden in je cyclus begint met slikken en is het daarom beter om op de 1e of 5e dag van je menstruatie te beginnen?

hij is idd na een week veilig... eerste week heb je ook wel kans maar voor de zekerheid wel met een condoom. (staat in de bijsluiter dus die gewoon een keer goed lezen)

volgens mij kan je dat gewoon op de 1e dag doen... (weet ik niet zeker)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:41

Mijn arts zei dat als je begint met slikken op de eerste dag van je menstruatie dat hij meteen betrouwbaar is. Als je op een ander moment begint moet je idd 7 dagen een condoom gebruiken. Ik kan er hier nu geen bijsluiter bijpakken, gebruik zelf de nuvaring.

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:44

sweetheart schreef:
Zabbie schreef:
Het bloed verlies word wel minder.. tenminste dat heb ik. Hoop voor je dat het ook minder wordt. En met geen probleem bedoelde ik meer dat het normaal is dat je bloedverlies hebt Knipoog

ja, daar ging ik al vanuit, haha !! Want het is toch echt wel een probleem hoor...... Ach gut

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:45

Zabbie schreef:
sweetheart schreef:

ja, daar ging ik al vanuit, haha !! Want het is toch echt wel een probleem hoor...... Ach gut

ja das waar, maar nou moet ik eerlijk zeggen dat het niet zo heel veel is... bij jou wel? Bij mij gewoon telkens een beetje (alsof je ongesteldheid op zn eind loopt zeg maar)

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:18

de vraag is waarschijnlijk al is gesteld, maar ik ben te lui om 83 pagina's te doorzoeken..

ik ben nu 12 dagen aan de pil.. ben gewoon begonnen met slikken, dus niet op de eerste dag van ongesteld zijn..
en nou heb ik in die tijd sex gehad met condoom.. maar vandaag ging het een beetje fout.. dus nu vraag ik me af of het nog veilig is..

nou ja.. help mij Tong uitsteken

x kath

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:44

Nou, vandaag bij de Dokter geweest...... Wat een gedoe hier om de pil te krijgen Clown
Bloeddruk gemeten, hartslag gecontroleerd, Mn baarmoeder gevoeld (van buitenaf) allerlij vragen beantwoord..... Moest nog op de weegschaal, en hij moest weten hoe groot ik was Tong uitsteken
En de volgende keer moet ik ook een uitstrijkje laten maken......
Maar ik heb de pil Clown

Heb wel hetzelfde merk nog, maar andere samenstelling of zo....

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:50

hi

dus als ik zeg overmorgen aan de pil beging, dan kan ik hem 7 dagen slikken en een condoom gebruiken en daarna is alles veilig?

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:51

Saffier schreef:
Nou, vandaag bij de Dokter geweest...... Wat een gedoe hier om de pil te krijgen Clown
Bloeddruk gemeten, hartslag gecontroleerd, Mn baarmoeder gevoeld (van buitenaf) allerlij vragen beantwoord..... Moest nog op de weegschaal, en hij moest weten hoe groot ik was Tong uitsteken
En de volgende keer moet ik ook een uitstrijkje laten maken......
Maar ik heb de pil Clown

Heb wel hetzelfde merk nog, maar andere samenstelling of zo....

dan heb je een goede dokter. Bij mij ging het 5 jaar geleden zo: Ik wil graag aan de pil.
Dokter: Oke

en dat was het

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:52

elady schreef:
hi

dus als ik zeg overmorgen aan de pil beging, dan kan ik hem 7 dagen slikken en een condoom gebruiken en daarna is alles veilig?

Nee, niet alles is veilig. Pil beschermt nl niet tegen SOA´s.
Maar wat betreft anti/conceptie± ja, mijn huisarts vertelde dat destijds ook en in de bijsluiters staat het ook, na 7 dagen netjes slikken is het veilig.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:01

@Yvonniej: Jah dat had ik in NL ook.....

Hier in Frankrijk wordt je echt elk half jaar gecontroleerd.... Weet nu wel dat alles van buiten goed lijkt... Nou had ik niet anders verwacht, want ik voel me top, maar toch.....

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:54

Marije_jiplover schreef:
elady schreef:
hi

Nee, niet alles is veilig. Pil beschermt nl niet tegen SOA´s.
Maar wat betreft anti/conceptie± ja, mijn huisarts vertelde dat destijds ook en in de bijsluiters staat het ook, na 7 dagen netjes slikken is het veilig.

idd volkomen mee eens

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:14

sweetheart schreef:
ja das waar, maar nou moet ik eerlijk zeggen dat het niet zo heel veel is... bij jou wel? Bij mij gewoon telkens een beetje (alsof je ongesteldheid op zn eind loopt zeg maar)

nou, ik kan niet zeggen dat het een beetje is, het is niet zoveel als mijn normale menstruatie was, maar het is toch wel een redelijke hoeveelheid. Het bloeden op zich vind ik nog niet eens zo heel erg, maar de buik- en rugpijn vind ik veel vervelender.