Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 20:21

Zou juist denken dat het niet op lymfoedeem lijkt. Om meerdere redenen. Maar laten we het stellen van diagnoses liever aan de artsen over ;)

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 20:24

Dat doet ook niemand toch? Trombose en lymfoedeem wordt aangedragen als mogelijke opties? En inderdaad bij één been en mogelijk Trombose is snel schakelen wel handig. Niet iedereen denkt daar aan natuurlijk wat ik.helemaal snap na zoveel ellende.

MarjanB

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 20:32

Ik zou idd even met de hap bellen, dit is wel heel veel vocht. Ik heb zelf lymfe oedeem maar mijn voeten zijn echt niet zo dik..

Sterkte!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 20:33

Ik stel zeker geen diagnose, maar als TS plotseling pitting oedeem heeft + pijn + weinig bewegen gaan mijn alarmbellen als hulpverlener wel af. Daarom de vraag of het aan één been is, want dat is echt een rode vlag.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 20:55

Ik had dezelfde vraag willen typen idd, als dit aan 1 kant is direct dokter inschakelen.
Is het aan beide kanten dan wil de internist misschien nog wel wat extra lab, maar dat kan tijdens kantooruren wel worden afgestemd. Tenzij je ook benauwd bent/niet meer goed plat kan liggen, dan is dat wel weer reden om aan de bel te trekken.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 21:39

Met zoveel vocht in je benen (er vanuitgaande dat het normaal dus niet in deze mate is), zou mijn advies sowieso zijn om de HAP te bellen.. Ongeacht of het om een of beide benen gaat en ongeacht welke vermoedelijke bokt-diagnoses er ook aan te grondslag kunnen liggen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 21:41

Op welke basis Karlijn?

Gomir is arts en geeft net boven je een prima advies.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 21:52

Ik weet idd dat Gomir arts is en vind het ook heel tof dat die Daphne van zoveel advies voorziet :j
Maar ondanks het meedenken van Gomir is dat niet Daphnes behandelend arts en voor zover mijn medische kennen reikt, kan vocht in de benen ook een cardiaal probleem zijn.
En daarbij is het maar een advies, omdat dat ik zou doen/hebben gedaan als het mij overkomt/overkwam.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 21:58

_Karlijn schreef:
Ik weet idd dat Gomir arts is en vind het ook heel tof dat die Daphne van zoveel advies voorziet :j
Maar ondanks het meedenken van Gomir is dat niet Daphnes behandelend arts en voor zover mijn medische kennen reikt, kan vocht in de benen ook een cardiaal probleem zijn.
En daarbij is het maar een advies, omdat dat ik zou doen/hebben gedaan als het mij overkomt/overkwam.

En waarom denk je dat Gomir vraagt of Daphne benauwd is of niet meer goed plat kan liggen?
Bij alleen vocht in de benen zonder cardiale voorgeschiedenis hoef je niet accuut aan de bel te trekken, mochten bovenstaande aspecten wél zo zijn is het een heel ander verhaal.

Ben je op korte termijn ook veel in gewicht aangekomen Daphne?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 22:18

Beide voeten zijn dik en blijft zo'n afdruk in staan als ik er op duw :j Verder ook niks geks, niet warmer of kouder dan normaal, of andere kleur.. Alleen pijn |o

Had tijdens de telefonische afspraak nog niet eens door dat m'n voeten zo dik waren, dus daarna teruggebeld. Maar kreeg daar idd ook het advies om bij benauwdheid meteen contact op te nemen, verder voeten omhoog en stevige sokken. Heb van die kep compressie kniekousen, dus heb die met veel moeite aangekregen en lig nu met m'n benen op de rugleuning van de bank.

10 November vond ik 's avonds m'n voeten en enkels al wel wat dikker, maar toen bleef er geen afdruk staan als ik er op duwde.
Afbeelding
Volgende dag niks geks (op de pijn na dan), was toen bij de huisarts en die heeft er ook niks over gezegd.

Ben wel weer 2 kilo aangekomen ja. Vond dat wel opvallend, aangezien ik nogsteeds niet genoeg eet. Diëtist had wel gezegd dat als ik weer ging eten, m'n gewicht wss niet meer zo snel zou zakken.. Maar aankomen was niet de afspraak :=

Edit: Oja, vraag gemist. Moet morgen bellen voor het bloedprikken, sinds corona doen ze dat alleen nog op afspraak :j
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 12-11-24 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 22:23

Als je vocht vasthoudt is 2 kilo er zo bij. Hoop dat je alle ellende snel achter je kunt laten want je hebt je bingokaart inmiddels wel meer dan vol met ellende.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 23:30

Zei altijd wel voor de grap dat ik aankwam van de lucht, maar laatste tijd is wel bewezen dat dat niet waar is _O- Eet nu lang niet genoeg om weer volop aan te komen, dus denk ik idd dat het komt door vocht vasthouden en gewoon weer eten en drinken.

carika schreef:
Ik hoop dat je een beetje humor oke vindt?

Je lijkt wel op een paard met stalbenen

Altijd! Ik dacht er ook meteen aan :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 01:25

Je nam wel dagelijks een goede multivitamine toch? Ik had b1 (thiamine) al eens aangehaald, dat gaat vrij snel in het tekort zitten bij extreem vasten zoals jou is overkomen. Kan zenuw klachten en oedeem geven.

Stalbenen :') ik zou toch 3 x daags een rondje stappen haha.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 12:24

Ja, ik neem multivitamine :j Nu een maand denk ik?

Ja, ik denk dat ik meer de wei op moet... Misschien zelfs wel vroegtijdig pensioen in een ander land :))

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:29

Daphne__ schreef:

Ja, ik denk dat ik meer de wei op moet... Misschien zelfs wel vroegtijdig pensioen in een ander land :))

Wat nog kan helpen met stalbenen is mooi inbandageren. Iets van back on track ofzo :') :') :') :')

Zonder geintjes, nadat mijn maag enorm beschadigd raakte vorig jaar en ik 4 weken niks zelfstandig gegeten of gedronken had (oké duoendumsonde en infuus) was het opnieuw eten zo lastig. Idd van iedere slok of hap vol. Alsof je maag gekrompen was. Wat er bij mij als zoete koek in ging was kruidenkaas! Ik at wat pretzels (die kleine harde) met kruidenkaas, even kijken welke het meest kcal heeft en meeste eiwitten! Misschien vind je dat nog wel lekker :o soms nog met een hapje kipfilet, maar ik begreep dat je vegetarisch was, mogelijk is er een lekkere vervanger daarvoor :D

Oh en zoete aardappel in welke vorm dan ook! Evt uit de oven met komt ie. Kruidenkaas :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:33

Wat fijn dat we de humor terug vinden in dit topic :')

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:08

Daphne__ schreef:

ik wil wel met je mee om je dagelijks te verzorgen ..... spanje of portugal, kunnen we stappen en aquatraining aan het strand doen, zout water werkt goed voor stalbenen {:}

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:19

Door de Noordzee stappen voor het geval je toch ook ergens tussen de huidplooien verstopte mok hebt zitten :Y)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:19

Als braaf bent, dan krijg je er ook een wortel bij :))

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:23

hagelslag schreef:
Door de Noordzee stappen voor het geval je toch ook ergens tussen de huidplooien verstopte mok hebt zitten :Y)

Dit leest beeldend vertaald naar eens mens best ranzig eigenlijk _/-\o_

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:30

Hannanas schreef:
hagelslag schreef:

Dit leest beeldend vertaald naar eens mens best ranzig eigenlijk _/-\o_

Jap :Y) :Y)
Maar t werkt wel _O- _O-
Ooit eens echt heel veel prikmugbulten gehad die uiteraard open waren gekrabt aan mijn benen.....
Het zag er niet uit.
Maar even door de zee lopen, en daarna heelde het toch eindelijk zeer vlot....

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 21:06

Oscar schreef:
Als braaf bent, dan krijg je er ook een wortel bij :))

Neeee bleekselderij, schijnt ook vochtafdrijvend te zijn. Kom je weer met slanken benen op stal :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 21:51

En flink aan de groentesoep.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:05

Hannanas schreef:
En flink aan de groentesoep.

Oh mijn god, hoe kunnen we dat vergeten _-:(

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 23:34

:') Hoho, hier wordt zomaar een diagnose gesteld, terwijl ts haar eigen dierenarts heeft! Even de modjes tippen hoor...