Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 12:58

De beste wensen dames! Hopelijk komen al jullie kindjes gezond ter wereld <3

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 17:41

De beste wensen allemaal voor het nieuwe jaar! **\O/**
Dat al onze kindjes gezond en wel ter wereld mogen komen <3

iirriissjjee ook nog een hardloopwedstrijd gelopen. Knap hoor!

Iselda, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Heel veel geluk gewenst <3 <3

Renee, fijn dat jij zo kan genieten van de kleine stukjes die je nu kan lopen.

Jolliegirl: Och, dat lijkt mij best vervelend :+

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:16

@Jolliegirl

Ik heb geen idee of ik laatst nu met de joghurt geknoeid had.
Of eventueel melklekkage _O-
Maar als het te pas en te onpas gebeurd, behoorlijk irritant....

En van mij ook de beste wensen allemaal voor 2025
Dat we allemaal rond en gezond mogen worden!
En naderhand vlot ons normaal gewicht :Y) _O-

En onze kleintjes allemaal gezond ter wereld mogen komen

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 11:49

Iedereen de beste wensen voor 2025: het jaar dat onze kindjes geboren worden! *\o/* *\o/* *\o/*

Oh wat vervelend die 'lekkage'. Ik merk wel dat de boel groeit, maar gelukkig komt er nog vrij weinig uit, haha! Vorige keer had ik pas lekkage toen ik eenmaal aan het voeden was. Als je dan 's nachts even verkeerd lag, spoot het zo alle kanten op. Daar heb je trouwens pads van o.a. Medela voor. :o

Wij mogen dinsdag terug voor een nieuwe poging voor de pretecho. Meneer wilde zich niet laten zien en verstopte zich achter voeten, armen en navelstreng en keek bovendien alleen maar naar mijn rug. Nu deed zijn zus precies hetzelfde, dus we hadden het wel een beetje verwacht. Ik kreeg de tip om een half uurtje van tevoren iets met suiker te eten om een kleine sugarrush op te wekken en hopelijk hem hiermee lekker beweeglijk te krijgen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 12:36

Gelukkig nieuwjaar allemaal *\o/*

@Iselda: proficiat met de geboorte van jullie dochter <3 hopelijk gaat alles goed?

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 15:59

Ohh jee lekkage. Best heftig als het al zulke vlekken geeft! Je hebt idd pads maar ook van die cups zodat je de melk kan gebruiken. Nu nog niet nodig natuurlijk, maar wellicht voor straks.

Ohh ja Iselde helemaal vergeten in vorige berichtje. Gefeliciteerd! Hopelijk gaat alles goed met jullie.

En fijn Renee dat je nu minder last hebt! En dat je dan die cups los kan kopen van medela en het apparaat nog kan gebruiken.

Ik ben wel een van de latere hier. Net de 24 weken pas. Mijn buik doet anders vermoeden. :+ ik had al wat buikvet van mezelf hoor, maar baby heeft ook een riant huisje voor zichzelf gecreëerd.
Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 22:48

Mylittlejoy: wat jammer dat meneer niet goed lag. Wel fijn dat jullie daarom nog een keer mogen komen! :D
Hopelijk is hij dan wat beweeglijker.

Floko: mooi buikje! <3

Op de valreep heeft mijn partner nog een foto van mij bij de kerstboom gemaakt. Gewoon leuk voor de herinnering. Ik kon niet echt een leuke outfit vinden en zwart was veel te donker. Dus het is dit maar geworden, haha :+
Afbeelding

Vandaag de vierde Centering bijeenkomst gehad. Dat was weer gezellig en erg interessant. We hebben het gehad over familie en hoe je creëer je een veilig thuis voor je kind. Dat is voor ons misschien heel vanzelfsprekend, maar voor veel gezinnen is dat het misschien niet.
Daarnaast kwam de discussie 'schermen/schermtijd' ook ter sprake. Erg interessant om te horen hoe een ieder daarover denkt.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 23:44

Gefeliciteerd Isalda!

Wat fijn Renee, hopelijk blijf je zo kunnen genieten

Wow Jolliegirl, eerste melk! Lijkt me heel apart om zo mee te maken :')

Hopelijk zie je bij de volgende wel wat van je eigenwijze ventje, mylittlejoy!

Fijn dat de centring zo prettig was!
Mooie buik heb je!

Beste wensen iedereen! Dat we mooie, gezonde kindjes mogen krijgen.

Baby heeft helaas positieve bloedgroep en ik negatief, dus dat wordt 2x prikkem voor rhesus -O- Hebben jullie daar ervaring mee?

En moeten jullie ook zo vaak plassen? Als ik het 1 tot 1,5 uur volhou ben ik al blij :') Heb al ontdekt dat de meeste bouwmarkten en babywinkels wel een wc hebben.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 23:47

Ja, ik had bij de vorige ook rhesus. Nu moet het nog onderzocht worden.
Ik vond het helemaal niet erg. Geen gemene prikken, niet erger dan een kinkhoest of corona vaccinatie. En de tweede na de bevalling krijg je al helemaal niet mee haha. Ben allang blij dat ze dit testen en kunnen 'verhelpen', hou je daar maar aan vast als je het spannend vindt :))

Mooie buik Simone! Net bolletje haha.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:31

De beste wensen allemaal, voor het nieuwe jaar!
Ik ben intussen erg te spreken over de omeprazol. Als ik rond het middaguur slik heb ik 's nachts geen last van maagzuur! Wat maakt dat het zwangere leven meer aangenaam zeg. Ik wou echt dat ik daar 10 weken eerder achter was gekomen.

Mooie buikjes komen er voorbij! Ik heb ondertussen de omvang van een olifant (voor mn gevoel).

Mylittlejoy: veel plezier met de echo! Hopelijk zien jullie de kleine nu wel goed!
Jolliegirl: wat vervelend de lekkage! Hopelijk een goed voorteken voor borstvoeding, als je dat wil gaan geven!
Eske: ik hoop dat de prikken je een beetje meevallen. Gelukkig hier niet zo'n last van veel plassen. 'S nachts hoef ik er gelukkig ook maar max 2 keer uit.

Onze kleine is wel erg druk! Vooral als ik net in bed lig probeert ze via mn navel eruit te komen. Mn neefje was ook zo druk en kwam met 34+4. Merk dat ik daar nu toch een beetje huiverig voor ben, al is dat natuurlijk om weinig gebaseerd.
Mn sterilisatie wens was in het ziekenhuis nog niet doorgekomen, dus nu vinden ze me laat met aangeven. Terwijl ik t met 24 weken al met de verloskundige heb besproken en die het zou regelen met de gyn. Dus de gyn die ik nu had ging het in de groep gooien, omdat ze het meestal pas doen na 3 kinderen. Ik hoop dat ze niet nu nog moeilijk gaan doen
Wisten jullie trouwens dat er nu een techniek is om een stuk eileider weg te halen ipv klipjes zetten? Ze denken dat er daardoor ook minder kans is op evt eierstok kanker.
Ik mag ook nog een keer nadenken of ik het toch niet vaginaal wil proberen, dus daar ook even overnadenken voor de volgende afspraak over 1,5e week. De gyn had een goed gevoel daarover omdat ze iets kleiner is en een meid en ze ligt al met t hoofd naar beneden dus alle lichten op groen ip. Ik twijfel nu weer wat ik wil. Want ik vind het ook een fijn idee als ze komt als ze er klaar voor is, maar zit er ook niet op te wachten om weer over de 41 weken heen te gaan.. Moeilijk! Ik denk nu over een compromis.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:49

Ik ben ook overgestapt van de Rennie naar Omeprazol; inderdaad een heel verschil. Ik ben vannacht geen enkele keer wakker geworden en heb nog geen Rennies nodig gehad sinds gisterenmiddag.

@Jitske: Hier ook Beached-Whale-Syndrome hoor. Ik ben wel blij met m'n buikje, maar voel me af en toe gigantisch. Vergeet niet dat je lichaam ook al wat voorbereidingen begint te treffen hormonaal gezien richting bevalling, dus dat dat gevoel ook daarvandaan kan komen. Ik merk 't al aan m'n haar, huid en soort van lichte spierpijn in m'n bekkenbodem. De boel is alvast aan het verweken. Daarnaast heb ik hele intense (rare) dromen. Toch raar wat hormonen met je doen.

Onze kleine man is ook heel druk afgelopen week (behalve dan toen het moest). M'n dochter was dat ook en was vier dagen te laat, dus hoeft niet te betekenen dat ze eerder komen. Wel vervelend dat jouw wens nog niet was doorgekomen. Hopelijk kunnen ze dit nu inderdaad zonder problemen verwerken. Je zou toch zeggen dat je als vrouw gewoon mag beslissen (helemaal als je al kinderen hebt en klaar bent) dat je een sterilisatie wilt. Doen ze bij mannen ook zo moeilijk?

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:52

Floko, heel fijn dat er meer babies zijn die vinden dat ze veel ruimte nodig hebben. Mijn buik is denk ik ongeveer hetzelfde en wij zijn ook nog eens even ver qua zwangerschap.

Fijn dat de Centering gezellig en leerzaam is, Simone.

Eske, ik ben denk ik al zo’n 5 keer rhesus geprikt, inderdaad geen vervelende prik. Let op, als tot een aantal weken daarna nog een keer je bloedgroep bepalen dat die uitslag vals positief is voor Rhesus (had toen een hele verbaasde verpleegster, terwijl hetzelfde ziekenhuis ook die rhesus prik had gezet, blijkbaar ergens niet goed door gekomen).

Jitske, wat vervelend dat ze nu moeilijk doen terwijl jij het op tijd aan hebt gegeven. Hopelijk wordt nog opgelost. Lastige keuze ook, zou vooral naar je eigen gevoel luisteren.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 15:41

Eske: nog geen ervaring mee. Ik moest gister wel bloedprikken omdat ik ook een negatieve bloedgroep heb. De uitslag daarvan zal volgende week wel komen.
Het vele plassen herken ik nu wel. Al is het bij mij ook vaak het gevoel ivm de kou :brr:

Jitkse, wat vervelend dat jouw wens niet goed doorgekomen is. Hopelijk lukt het om aan jouw wens te voldoen. Lastige keuzes! Laat het vooral even bezinken, dan weet je hopelijk vanzelf wat je gevoel je zegt :o

Fijn dat de omeprazol voor jullie werkt Jitske en mylittlejoy.

Vandaag moest ik weer naar de fysio. Omdat het eigenlijk heel goed gaat de afgelopen weken, heeft ze het nu niet losgemaakt. Ze heeft mij vooral goede tips gegeven over mijn sta-houding en hoe ik het beste op laag niveau kan hurken en etc. Dat heb ik vanaf volgende week wel weer nodig op mijn werk met de kleine kleuters :+
Het enige waar ik nu wat meer last van heb, is de harde schoppen van de baby.. Daar kan ik nog niet helemaal aan wennen :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 17:31

Dan komt het vast wel goed met de prikken denk ik!

Kleine is hier ook heel actief, zorgt soms ook voor slecht slapen. Hij laat alvast weten dat ie er is :')

Lastige keuze lijkt me dat Jitske! Zijn er ook echt nadelen aan een tweede keizersnee?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 20:50

Hier gister weer controle gehad.
Toen vroeg de gynaecoloog nog waarom keizersnede.
Ze ligt eigenlijk perfect.
Ze vergat alleen het belangrijke detail de rugoperatie die ik heb gehad is nu 3 jaar terug.
En de chefarts in het ziekenhuis vond het niet verstandig om een natuurlijke geboorte te doen.
Hij zei, het kan goed gaan.
Maar het kan ook betekenen dat jij naderhand je rug helemaal weer kapot hebt.
Maar ook dat het een spoedkeizersnede word met stres en drama.

En dat is het mij niet waard.
Het is jammer dat het voor ons beide veiliger is om een keizersnede te doen.
Ik had "graag" de natuurlijke bevalling gewild.
Ze komt wanneer ze er klaar voor is.

Maar je draagt al de hele tijd met zoveel zorg je kleine in je buik.
Je doet je best qua diabetes, en dan zou je op het laatste moment niet de best mogelijke beslissing nemen.
Nee...
Dat word keizersnede.

Ik merk alleen wel dat mijn lichaam zich echt klaar maakt.
Mijn heupen/bekken word al best flexibel.... De michelinwaggelgang is nu bijna standaard(je weet wel, de Michelin van de gostbusters _O- ).

Maarja nog heel eventjes....

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 00:17

Verstandig om dan bij je keuze te blijven, hagelslag.
Nog eventjes blijven door waggelen! Je kan het *\o/*

Ik wil graag even een heerlijk geniet momentje met jullie delen:
Bowie lag ineens zo lekker bij mij.
Hij ligt eigenlijk altijd met zijn achterwerk naar mij toe. De laatste weken is hij zo aanhankelijk en wijkt eigenlijk niet van mijn zijde. Nu kwam hij ineens zo bij mij liggen <3
Afbeelding

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 00:56

@hagelslag, hoe zijn ze in Duitsland eigenlijk met keizersnede? In NL mag het vaak alleen in een uitzonderlijk geval bij je eerste kindje, dus bij echt een verkeerde ligging oid. Eenmaal een keizersnede gehad, kan en mag je erna er wel voor kiezen, maar bij een eerste is het eigenlijk altijd een spoed (of dus bij hoge uitzondering).

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 10:21

Veiligheid gaat voorop Hagelslag. Waggelse! Ik doe lekker met je mee!

Ahhh Simone! Zo lief! Heeft ie de baby al gevoeld?

Ik ben ineens 3kg aangekomen :')
Tot nu toe was ik afgevallen( en dat gewicht was er wel al weer aan) maar nu echt + 3kg.

Hoop dat ik de 100 niet ga aantikken hoor... Hou op zeg... Het moet er ook allemaal weer af straks :')

Wij hebben een beetje sneeuw vanochtend! Natte plak, maar toch... Ik kan er vrolijk van worden :))
Straks met manlief even naar de paarden, ff half uurtje waggelen zegmaar.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 10:24

Ik snap je keuze hagelslag! Succes nog even met waggelen :D

Wat heerlijk Simone <3

Hopelijk is het dan vooral baby en vruchtwater Jolliegirl! Komt vast helemaal goed :D

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 10:36

iirrssjjee schreef:
@hagelslag, hoe zijn ze in Duitsland eigenlijk met keizersnede? In NL mag het vaak alleen in een uitzonderlijk geval bij je eerste kindje, dus bij echt een verkeerde ligging oid. Eenmaal een keizersnede gehad, kan en mag je erna er wel voor kiezen, maar bij een eerste is het eigenlijk altijd een spoed (of dus bij hoge uitzondering).

Ik weet bij God niet of ze er normaal makkelijk mee zijn
Maar ivm de rugoperatie van 3 jaar terug door de massenprolabs hernia.
Was de chefarts zijn advies wel om een keizersnede te doen.
Door alle krachten qua persen, kan het zijn dat ik opnieuw mijn rug totaal stuk maak.
Ook zei hij dat er een mogelijkheid is dat ik tijdens het persen ineens niet meer kan persen door een spontane nieuwe hernia, en dat er dan een spoedkeizersnede nodig is.
Ik voel ook nu nog altijd links in mijn voet/ been niet altijd alles en de reflexen zijn daar naja...
Beide achterbenen zijn qua gevoel heel raar als iemand anders mij daar aanraakt.
Als ik er zelf aan zit gaat het, maar als mijn vriend er bijvoorbeeld aan zit. Iehw ik word daar echt gek van dat voelt zo naar.

En een 2de staat hier eigenlijk niet in de planning, maarja nu nummer 1 stond ook niet in de planning _O- _O- _O-

@Jolliegirl ach de 100 had ik al voor de Zwangerschap _O-
Maar nu sinds half oktober slechts 1 kilo zwaarder geworden. Maar de kleine groeit wel netjes...
En dat waggelen is zoooo irritant, ik probeer er ook goed aan te denken dat ik mijn rug recht houd en rugspieren aanspan. Anders loop ik zo typisch met mijn buik naar voren _O- Maar savonds merk ik mijn bekken/heupen behoorlijk inmiddels

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 14:13

Jolliegirl: Dat nog niet. Gisteravond was de baby niet zo heel actief. Wie weet komt dat nog :o
Wat het gewist betreft: komt vast goed! Hopelijk is het vooral baby en alles wat daarbij hoort :o

hagelslag; een nieuwe hernia zit je ook niet echt op de wachten. Helemaal niet na een bevalling, lijkt mij :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 15:10

Leuk de buikfoto's!

En een hondje die met de buik wou knuffelen <3

@hagelslag: spijtig dat je voor een keizersnede moet kiezen, maar het klinkt inderdaad als een goede keuze in jouw geval. Een hernia erbij + een spoedkeizersnede klinkt helemaal als een horrorscenario. Soms gaat het helaas niet anders en dan moet het maar zoals het kan... maar leuk is het niet natuurlijk :knuffel:

@Jolliegirl: haha hier echt hetzelfde gevoel, ik begin gevaarlijk dicht bij die 100 kilo te komen, vreselijk :') grappig dat je al lekkage hebt!

@Simoneee: fijn dat het weer wat beter gaat. Die harde schoppen kunnen echt pijn doen he :+

@Jitske: vervelend dat je wens voor sterilisatie niet goed doorgekomen was. En nu ineens nadenken of je toch vaginaal wil gaan proberen. Waar neig je naartoe?

@Eske: geen ervaring met rhesus! Plassen = check, hier ook de godganse dag door veel plassen.

Sorry als ik iemand vergeten ben, de vermoeidheid is echt groot hier momenteel. Twee weken kerstvakantie met een superdrukke peuter hakken er in :D

Ondertussen is het aftellen in dagen tot de bevalling... nog 21 dagen te gaan :):) 20 januari is mijn laatste werkdag, voelt allemaal echt als de laatste loodjes, ben me meer door de dagen aan het slepen voor m'n gevoel dan iets anders :+ en voorweeën pffff! Tot zover mijn klaagzang _O-

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 16:47

Werk jij nog zo lang door tot de bevalling joh!? Jeetje.... Ik hoef nog maar 8 dagen te werken! Maar ik werk er 2 per week. Vanaf februari lekker verlof :) dat is dan 5wk voor mijn uitgerekende bevalling.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:03

Zodan..solleke...hoe kan jij nog zo lang aan het werk zijn?
Dat mag toch helemaal niet?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:49

Heerlijk iirrssjjee! Maar jij werkte in het zwembad, niet? Klinkt sowieso als een fysiek zware job, hier 'maar' een kantoorjob.

@Jolliegirl: in België mag je doorwerken tot 39 weken, is anders geregeld dan in Nederland!