Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bellex schreef:We waren zeker al in gesprek over hoe verder ja
Na mislukte strippogingen en een mislukte inleiding op 41+2 is onze dochter met 41+5 dmv een keizersnede geboren. Een hele mooie ervaring die ze echt geweldig hebben uitgevoerd en we heel goed op terug kijken!
De kleine meid doet het super. Heel relaxt en tevreden, ook het drinken begint steeds beter te gaan (ze is een vrij luie drinker). Het kolven pakte meteen goed op, en is na flinke overproductie nu een stuk beter te handelen.
Yonker schreef:Rond en gezond, wachten tot verlof![]()
Krijg last van mn bekken deze termijn maar niet heel gek, ben wel echt aant aftellen tot ik mag stoppen met werkenNog 13 werkdagen.
Vanillia schreef:Ik kruip langzaam weer onder mijn steen vandaan, heb net de laatste 5 pagina's bijgelezen.
Alle dames gefeliciteerd met jullie babies! Hoop dat alles goed gaat met jullie en de kleintjes
Ik lees vooral veel snelle bevallingen, dames die al snel (te)veel willen doen en slapeloze nachten
Overproductie heb ik ook gehad en door raynaud (vaatspasmen) in mijn tepels was koelen geen optie. Wat voor mij heeft geholpen is blokvoeden en daarnaast maar 1 borst per voeding aanbieden.
Wij hebben vooral 12 hele zware weken achter de rug. Het was in de kraamweek al duidelijk dat ons mannetje een hele onrustige baby was. Hij sliep lastig en als hij dan sliep sliep hij kort, hij was enorm onrustig aan de borst en was gewoon duidelijk niet happy. Dit ging van kwaad tot erger tot hij na een paar weken halverwege elke voeding stopte om zeker een kwartier lang zo hard als hij kon te krijsen. Lang verhaal kort zitten we inmiddels aan de Nutramigen (koemelkvrije voeding), esomeprazol (maagzuurremmer) en houden we een vrij strak 1.5 uurs ritme aan en daarmee lijkt het sinds deze week eindelijk wat beter te gaan. Hij slaapt beter en blijkt een echt lachebekje te zijn
Ik merk wel dat ik er een behoorlijke tik van heb gehad. Ik ben blij dat het mijn 2e is en dat ik alles (meestal) wel gerelativeerd krijg, maar mijn hele lijf schiet nog steeds in een soort van paniek-modus als hij een keer begint te mopperen terwijl hij op dit moment eigenlijk helemaal niet meer zo lang en ook niet zo heftig huilt. Hopelijk slijt dat nog
Ik hoop dat jullie de eerste weken wel wat meer een roze babywolk hebben gehad!
Doubtless schreef:Je bent er bijna Yonker
Pff Vanillia, dat is uitdagend geweest. Ik hoop dat jullie nu de oplossing gevonden hebben en vanaf hier vooruit en omhoog kunnen!
Hier gaat ‘ie goed. We zijn tegen wat kleine dingetjes aangelopen (borstontsteking, zoeken naar de juiste speen voor de fles, slapeloze nachten, een grote broer die ontregeld was), maar we vinden onze weg wel. Luus slaapt nog maar korte periodes, ik kijk uit naar de eerste keer 4 uur tussen 2 voedingen
Set_Elkol schreef:Die dagen vliegen hopelijk voorbij yonker, wat gaat het snel! En dan wordt het echt aftellen.
Dat klinkt heftig Vanillia, begrijpelijk dat je een soort van paniek modus hebt. Er fijn dat jullie oplossingen hebben gevonden voor hem. Ik merk dat ik al paniek voel als ze lang brult hier qua krampjes dus ik kan me niet eens voorstellen hoe dat voor jullie was.
Hier gaat alles goed, net als marjo dus krampjes met wat gebrul erbij. ik had ook een milde borstontsteking, maar dat lijkt onder controle. De nachten gaan wel goed maar ook 4 uurtjes tussen de voedingen, misschien 1x 5. Dus ik zou langer leuk vinden maar ergens ook fijn dat ze lekker voeding binnen krijgt. Het komt vanzelf. Eind van de middag/ avond is ze wat langer wakker en in de ochtend slaapt ze veel.