Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 15:17

Geen idee haha. Maar is nummer is vaak vijf minuten inderdaad. En het ritme is anders.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 15:40

Gewichten is zo relatief!
Het licht echt aan de herhalingen, intensiteit etc. Vaak is het zo dat hoe meer herhalingen je doet, hoe lager het gewicht is wat je aan kunt.
Mijn gewichten voor 1 herhaling zijn ook best wel hoog, afhankelijk van de oefening natuurlijk. Vooral deadlift is mijn favoriet voor lekker zwaar tillen <3

Eulogy

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 15:44

Ik squat 140kg maar met bodypump zou ik denk ik met 20kg al sterven omdat het idd zo anders is :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 16:47

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 16:49

Ja hier ook sterker qua benen.
Ik squat nu rond de 40 kilo. Maar heb/had de neiging tot scheef gaan (ene kant deed niet voldoende mee) dus zit heel erg op de uitvoering en op beide benen/billen echt spanning voelen. Dat gaat zonder gewicht goed, dus ben nu aan het opbouwen met gewicht :j

Lateral raises zit ik net aan 4 kilo :')
Hele bovenlichaam is een stuk minder sterk, maar train daar ook minder op gewicht en meer op hoog volume omdat ik grotere spieren in het bovenlichaam toch minder mooi vind bij mezelf.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 17:30

Ik ben net weer thuis. Nu op de bank. :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 19:21

Ik ben juist sterker in mijn bovenlichaam. Squat vaak 17-20kg maar chest press 15kg.
Dus dat scheelt dan niet veel.
Rug train ik ook op 15-17 kg (roeien, death ligt en clean & press zit vaak in de bodypump)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 06:37

Kunnen jullie ook kijken wat jullie BioAge is? Zo ja, hoe oud zijn jullie?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 09:22

Volgens mij kan dat wel in onze sportschool maar nog nooit gedaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 09:23

Ik begon op 69, toen 66 en nu weer 67. Maar ja, ik slik natuurlijk prednison dus kom ik aan. En dan gaat de BioAge ook weer omhoog. Het zou fijn zijn als dat uiteindelijk rond mijn eigen leeftijd uitkomt.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 12:26

In mijn ogen zegt het niet zoveel...

Iedere weging is anders, juist omdat je lijf ook op ieder moment van de dag net anders is. Denk bijvoorbeeld aan vocht, dat kan een dag meer zijn omdat je bijv. op een bepaald punt in cyclus zit, wat je de dag ervoor hebt gegeten, hoe goed je hebt geslapen, hoe je weerstand is, en zo kan ik nog wel 5 redenen bedenken waarom dat anders is. Zo'n meting is daarin niet perse accuraat. Je kunt je namelijk veel sterker en fitter voelen en meer spiermassa hebben terwijl zo'n meting aangeeft van niet, omdat je bijvoorbeeld de avond ervoor een wijntje op hebt en daarom wat meer vocht en gewicht vasthoudt...

Het is prima om het bij te houden want het is natuurlijk een van de factoren waaraan je kunt zien of er progressie is. Maar pin jezelf er niet teveel op vast.

Voor jouw beeldvorming, volgens die 'age' zou ik nu minder gezond zijn dan toen ik echt te mager was en totaal niet goed voor mezelf zorgde. Ik voel me nu zoveel beter dan toen, maar dat is aan die specifieke meting dus niet te zien.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 09-10-25 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 12:27

Ok dank je wel. :)
Wel goed om te weten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 16:02

Mijn Garmin horloge zegt dat mijn fitness leeftijd 28,5 is. Ik word in januari 29 dus ik zit op schema :p

Was eerst 27, maar toen deed ik nog hyrox en crossfit. Dat kan nu even niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 17:07

Ik ben zo jaloers. :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 19:10

Bellatrix schreef:
Ik ben zo jaloers. :')

Ik ben ook een stuk jonger dan jou he

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 19:10

Ja dat is waar. *zucht*

Ik wordt oud...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 09:49

Hoe is het hier?
Mijn knie gaat wisselend. Ene moment denk ik: hey gaat lekker!
Volgende moment: ah poedersuiker daar is ie weer.

Geen pijl op te trekken en dat maakt het lastig. Ik heb al zoveel op moeten geven namelijk. Paardrijden, hyrox, crossfit...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 09:55

Jeetje wat lastig zeg!
Ik heb vandaag mijn laatste Hyrox training en dan dit weekend de race. Voor het eerst sinds een hele tijd weer een double mixed met mijn vriend samen. *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 09:57

Wat verrot dat je zoveel op moest geven. :(:)
Wat is een Hyrox training ook al weer?

Ik had vrijdag een aantal apparaten hoger gezet omdat het zo makkelijk ging. Zo stond het gisteren dus nog ingesteld maar ik trok het niet. Het was te zwaar. Dus alles weer omlaag gezet. :+ Het weekend zat er natuurlijk tussen en dan sport ik niet.

Helaas weer iets van 3 kg aangekomen, stomme prednison. :x

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 10:39

Hoi, meelezer hier. Na reeks van blessures weer aan het sporten en langzaam doelen aan het stellen. Mag ik meekletsen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 10:42

Gezellig! Altijd!

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 10:47

Altijd gezellig ja! :)

Vervelend dat het zo wisselt Zertab.
Succes alvast Josien!
Kan ook aan je cyclus liggen Bellatrix, ik kan op sommige dagen echt 'sterker' zijn en meer hebben en andere dagen denk ik met hetzelfde gewicht neee, doe maar even wat minder :+

Ik heb zondag getraind maar gister niet, heb een soort milde voedselvergiftiging dus ben niet lekker en slap.
Morgen ook geen tijd vanwege EHBO cursus in de avond, dus donderdag weer proberen te trainen :j

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 10:51

Hier gaat het heel erg goed. Ik ben sinds juli fanatiek bezig met mijn coach en daarbij inmiddels al 6 kilo afgevallen. In 2023 ben ik begonnen met sporten en toen ben ik op eigen kracht 8 kilo afgevallen. Toen een hele tijd stabiel gebleven, maar wilde het na mijn bruiloft die in juli was eens echt goed aanpakken en de puntjes op de i zetten. Tot nu toe ben ik echt super blij met mijn coach en progressie!
Goed, het plaatje in mijn hoofd doet niet helemaal mee maar mijn gewicht en omtrekken nemen dus wel goed af. Ik voel me wel echt veel beter, ik heb veel meer energie. En met name bij mijn bovenlichaam zie ik al wel dat het gespierder begint te worden. Op mijn benen heb ik veel meer vet, ik voel daar wel duidelijk dat ik echt meer spieren heb, maar het is daar gewoon een stuk minder droog dus het zal langer duren voordat ik daar visueel verschil zie :+
Ik ga in ieder geval lekker op deze koers door, want ik ben nog niet waar ik wil zijn. :D

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 11:04

Zal in t kort m'n doelen en frustraties :-) met jullie delen: bouwjaar '75, dus ook niet meer piep, tot ca 3 jaar eigenlijk blessureloos gesport (hardlopen, MTB, paardrijden en sportschool: Egym / LesMills). Toen op een ongelukkige manier m'n enkel verzwikt (iets met wijn en afstapjes) en in de periode daarna door compensatie steeds andere blessures opgelopen, met name rond het achillespeesgebied. Nu lijken de blessures achter de rug en heb ik het hardlopen weer opgepakt, gecombineerd met Egym, en afwisselend zwemmen en fietsen. Doel is om heel te blijven én aan het begin van de zomer een halve marathon te lopen (liefst in Utrecht of Amersfoort). Daarnaast ook een beetje aan het strijden met m'n overgangskilo's....Sinds kort lid van een hardloopgroep in Bunnik, daar ga ik vanavond weer mee trainen...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 11:52

Wat goed om te lezen dat het zo goed met jullie allemaal gaat! :D

Hier gaat het ook echt super goed, ik zit er helemaal goed in 3 keer per week maximale krachttraining en aantal keer (als het uit komt) even een flinke wandeling op hoog tempo. :)

Ik heb wel een klein probleempje en stiekem hoop ik dat ie herkenbaar is zodat jullie een oplossing voor mij hebben. :) Inmiddels ben ik best wel heel gespierd voornamelijk armen/schouders en nu ben ik dus opzoek naar een winterjas maar nergens passen mijn armen en schouders in, alles is strak en oncomfortabel. :( Hebben jullie ideeën? Ik zoek overigens wel een jas die 100% waterdicht is. Grotere maat nemen lukt helaas niet, dan is die rondom de buik echt veeeel te groot. Ik draag maat M.