Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 21:48

Gnome schreef:
Heel mooi buikje hoor. Staat je heel goed <3 hoe ver ben jij nu?

19+5. Woensdag 20 weken alweer.

mriek1990

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 21:53

Je voelt de kleine goed bewegen dus Gnome. :D Wel vervelend dat je last van je banden hebt, hopelijk wordt dat niet erger.

Mooi buikje Marlis! <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 21:56

Marlis schreef:
Gnome schreef:
Heel mooi buikje hoor. Staat je heel goed <3 hoe ver ben jij nu?

19+5. Woensdag 20 weken alweer.

Ahh ja na die 20 weken ging het bij mij ineens hard. Dan schiet het echt naar voren toe.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-23 18:10

Voor de liefhebber, gratis kaartjes voor de 9 maanden beurs.

Afbeelding

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 18:29

Wat rot Freekie dat je zo'n pijn had! Hopelijk gaat het nu steeds wat beter

En een mooi buikje hoor Marlis!

Begint hier ook wel hard te groeien nu

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:07

Haha ik kreeg ze inderdaad ook al Gnome. In de avond ga ik er sowieso niet heen, dus mocht iemand nog 2 avond kaarten willen let me know.

Freekieee hoe is het met de pijn?

En hoe gaat het met de rest van jullie?

Ben net weer terug van de verloskundige. En ik heb geen zwangerschapsdiabetes! *\o/* Toch wel een opluchting haha.
Ook hebben we weer een echo gehad, wisten we niet dus een leuke verrassing. Ook nog in 3D mogen kijken naar Ted <3
De foto is niet zo mooi geworden haha. Hij was weer flink aan het bewegen dus hij lijkt een beetje op een biggetje. :D

Afbeelding
Je moet goed kijken, maar rechts op de foto kun je het gezichtje ontdekken. ♡

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:10

Wat cool mriek!

Ik begin mijn buik te stoten, zeer ongemakkelijk :+

Mijn moeder mag lekker oma spelen op de 9 maanden beurs, eerste kleinkind dus die vind het allemaal wel spannend. Toen ze zwanger was van mij is ze ook geweest en we verwachten er niet veel van maar het zal wel gezellig zijn.
We moeten best een eindje reizen dus avondkaartjes zijn niet zo zeer nuttig voor ons, maar heb toen de 1+1 actie gebruikt en was dus zon 11 euro per kaartje kwijt geloof ik.

Dinsdag heb ik een extra "medische" echo bij het Fontys als oefening voor een student, ben benieuwd. Keertje extra baby kijken :Y)

De diabetes test heb ik de uitnodiging van gekregen gisteren maar ik wil niet dus heb het afspraak maken uitgesteld :')

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:51

Mriek: wat fijn dat je het niet hebt! Scheelt weer een hoop natuurlijk! En altijd leuk een extra echo!

Azmay: haha en met je buik dat gaat alleen nog maar erger worden :+

Wel gezellig samen met je moeder!! Zeker als eerste kleinkind kan ze los gaan dan haha.

Hier gaat het vandaag redelijk. Pijn is minder maar niet zoals ik gehoopt had. Man was gister nog thuis ivm zondag maandag ons weekend is. Dus dat was fijn. Vandaag alleen.
Veel op de bank gelegen en uiteindelijk samen met mijn teckel bed naar bed gegaan. Ligt toch stuk lekkerder.

Wij noemde onze baby pjotr maar aangezien het een meisje is zeggen we maar pjotra :')

Maar ze is echt flink aanwezig. Dus dat scheelt.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:34

War leuk Mriek die 3D echo!

Fijn dat het iets beter gaat Freekie , hopelijk knapt het nog meer op

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:35

Wij mogen vrijdag weer voor de 20wk echo *\o/*

En paar kinderopvangen in het dorp gebeld voor een afspraak, maar even kijken wat het beste voelt, de wachtlijsten vallen hier gelukkig wel mee

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-23 21:21

Hopelijk morgen weer een stukje beter Freekie. Zit je niet echt mee.. Geloof dat je zowat sinds het begin niet meer hebt kunnen werken of vergis ik me met iemand anders?

Spannend Queen! Hier stond de opvang al met 8 weken vast haha. Werd aangeraden om dat in het eerste trimester al te regelen. Voelde wel gek.

Hier nu precies 23 weken. Ennnn maagzuur, constant opgeblazen buik. Kom nu wel vrij rap in kilo's aan terwijl ik helemaal niet veel eet. Denk minder dan voor de zwangerschap. En 1 heup doet steeds meer zeer. Masseren helpt wel even maar na stilzitten begint het weer. Lig nu dus even in een warm bad.. Hopelijk helpt dat wat.

Van mij mag het snel voorjaar worden :brr: half feb gaan we naar Ikea voor een stoel en wat plankjes voor aan de muren. En denk de week erop voor de kinderwagen etc. Verwacht dat we voor maart wel alles in huis hebben.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 21:36

Klopt dat was ik. Maar ga sowieso niet meer werken waar ik werkte, wat dat stopt ermee.
Ik kijk wel wat ik later ga doen. Voorlopig hoef ik niet te werken.

Vervelend zeg Gnome! Maagzuur en opgeblazen buik.
Je baby groeit goed en de kilo’s ook. Vervelend van je heup. Hopelijk helpt warme bad een beetje!

Ik wil begin maart kinderwagen uitzoeken. 10 feb beginnen we met verbouwen.

Heb jij al een “voorkeur” voor kinderwagen van wat je gezien hebt of nog helemaal niks ?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-23 21:42

Freekieee schreef:
Klopt dat was ik. Maar ga sowieso niet meer werken waar ik werkte, wat dat stopt ermee.

Je baby groeit goed en de kilo’s ook. Vervelend van je heup. Hopelijk helpt warme bad een beetje!

Heb jij al een “voorkeur” voor kinderwagen van wat je gezien hebt of nog helemaal niks ?

Cybex priam trekt mij erg aan. Hier een filmpje ervan.

https://youtu.be/7n6mAQtfH6k

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:00

Gnome schreef:
Freekieee schreef:

Cybex priam trekt mij erg aan. Hier een filmpje ervan.

https://youtu.be/7n6mAQtfH6k

Oh die ziet er ook fijn ook! Ik had de joolz op t oog. Maar als ik deze nu zie. Snap ik jou ook ja

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-23 22:08

Ja het lichte en super makkelijk inklapbare trekken me enorm aan. En vind de looks gewoon vet :')

Heb net een super goede deal gescoord voor een autostoeltje met base van maxi cosi.. Hoop dat het deze keer wel doorgaat. De vorige keer stonden we voor een dichte deur.

Mocht dat niet lukken, kijken we later wel voor een stoeltje van cybex die dan ook gelijk op deze kinderwagen past.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 23:45

Ja die is top haha, die hebben wij ook gekocht met alles er bij, alleen dan de elektrische want die was in de aanbieding :P

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 04:15

@mriek1990: leuk extra echo. Er is wel moeilijk wat uit te halen haha.
@gnome: vervelend van maagzuur en de heup.
@queene: oh wat een mazzel. Hier al vroeg aangemeld in dorp ernaast, terwijl we niet eens wisten of de hypotheek rond kwam maar wss niet gelijk plek. Jaar wachttijd.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 13:05

Ik plaats hier ook maar even een foto van mn buik. Iemand vroeg erom, dus dan kan ik hem net zo goed ook hier plaatsen.

Nu 20+3

Afbeelding

2 nieuwe broeken erbij besteld en een jurk, die komen straks binnen. Hopelijk passen de broeken

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:09

Mooie buik.

Hier twee jurken besteld. Maar komen pas over een week op zn vroegst.

Die zwangerschapsbroeken blijf ik vreselijk vinden. Zit niet

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:19

Ik vind ze juist heel fijn die broeken :P

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 19:06

Oh ik vind ze ook heel fijn!! Was zo blij om weer een spijkerbroek aan te kunnen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-23 19:37

Mooi buikje Freekieee! Ik ga maandag weer een foto maken. Dan hebben we de 24 weken grens bereikt.

Hier ook bijna alleen maar jurken met een touwtje boven m'n buik. Die kunnen nog zo 4 maanden mee en daarna ook nog denk ik. Broeken heb ik er 2 van maar daar zwem ik momenteel nog in.

We hebben ons stoeltje en base binnen. Echt nog als nieuw. Heb het idee dat ze zich achteraf pas realiseerden dat ze 'm echt voor een schijntje weg hadden gedaan :x

Het is de Maxi cosi pebble 360. Vind dat kleinste maatje echt zo aandoenlijk. Maakt het weer een stuk meer tastbaar <3

Afbeelding

Vannacht was echt een hel. Ik was ervan overtuigd dat ik een miskraam aan het krijgen was. Werd wakker van een vreselijke pijn onderin m'n buik. Kon amper lopen. Heb dit in het begin van de zwangerschap ook gehad en toen begon ik daarna ook te bloeden. Gelukkig stopte de pijn met een half uurtje dus denk m'n darmen. Heb denk ik wel 20 minuten hysterisch hormonaal lopen huilen in bed :') gelukkig heeft de kleine tijdens en daarna constant van zich laten horen. Dan waardeer je het toch wel weer.

Hoe ist verder met iedereen?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:05

Poeh Gnome, dat lijkt me heftig! Ik zou dan echt gelijk de verloskundige bellen in paniek!

Ik leef ook echt in mijn zwangerschapsbroek en niemand ziet dat het zo’n broek is. Lijkt gewoon een normale spijkerbroek en zit nog lekker ook :)

Hier gaat het verder goed. Geen klachten en meer energie, dus mag niet klagen :) tot nu toe een voorspoedige zwangerschap. Ben vandaag 16 weken, dus ben benieuwd of ik het kindje binnenkort ga voelen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-23 20:14

Ballard_L schreef:
Poeh Gnome, dat lijkt me heftig! Ik zou dan echt gelijk de verloskundige bellen in paniek!

Ik leef ook echt in mijn zwangerschapsbroek en niemand ziet dat het zo’n broek is. Lijkt gewoon een normale spijkerbroek en zit nog lekker ook :)

Hier gaat het verder goed. Geen klachten en meer energie, dus mag niet klagen :) tot nu toe een voorspoedige zwangerschap. Ben vandaag 16 weken, dus ben benieuwd of ik het kindje binnenkort ga voelen.

Fijn!! Ik voelde de kleine in de vorm van popjes met 17 weken net boven de schaamstreek. Hopelijk jij ook snel. De eerste keer is toch wel magisch <3 groeit je buik ook al flink?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:24

wat fijn dat je die zo heb kunnen score Gnome! Maar jeetje snap wel jou reactie hoor! Scheelt dan een hoop dat je de kleine voelt.

Ballard, ik begon het te voelen met 17 weken 4 dagen. Net voordat ik wilde slapen, net zoals Gnome hele kleine plopjes boven schaamstreek.
Nu met 20 weken gaat het van links naar rechts van onder naar boven _O-