Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Grote_Beer schreef:BritHittepit schreef:De scan zelf zit er al op, wel 3 keer moeten prikken voor de contrast, 2 keer in men PAC, gemeld dat ze een lange naald van 32 moeten gebruiken, gebruiken ze eentje van 25 en dan schrikken ze ervan dat ze niet kunnen spuiten of bloed hebbendan maar in de arm geprikt…
Nu ben ik op de kamer, alweer prikken in de PAC maar nu lukte het, toch met enige moeite, van de eerste keer…
Hopelijk is mijn bloed goed en starten ze snel aan de behandeling en dan hopelijk ook de resultaten want dat is toch wel het spannendste
Fijn dat ze ook zo goed naar jou als patiënt luisteren![]()
Het ligt niet zo in mijn aard, maar als er iets is dat ik de afgelopen 3 jaar heb geleerd dan is het toch wel om af en toe mijn mond open te trekken.
Ik moest afgelopen maandag door de CT. Omdat ik voor die paar keer per jaar controlescan het niet de moeite waard vond om met een PICC-lijn te blijven rondlopen, heb ik die laten verwijderen. Maar ik ben na 3x een serie chemo's wel lastig te prikken. Het is al een keer mis gegaan tijdens het toedienen van contrast tijdens een CT met als resultaat een megadikke en pijnlijke arm. Dus is de afspraak nu dat het infuus echogeleid geprikt wordt. Maar telkens als ze een CT-scan inplannen vergeten ze die echo in te plannen. Daar heb ik dus nu ook weer voor de 7e keer op rij achteraan moeten bellen. Om dan te horen te krijgen: "Goh, is dat vergeten? En het staat nog wel zo duidelijk in uw dossier!"![]()
Goed, uiteindelijk toch ingepland. Echo linkerarm. Komt er maandag een arts binnen die zegt: "O, maar ik vind rechts veel gemakkelijker!" Ik weet dat mijn rechterarm nog veel lastiger te prikken is dan mijn linkerarm. Vandaar ook dat er een echo van mijn linkerarm is aangevraagd. Staat ook gewoon in mijn dossier. Wil hij dus toch rechts gaan prikken! Dus was het weer tijd om daar dan zelf maar een stokje voor te steken: "Ik wil dat u LINKS prikt, dokter!"
Ik vind het af en toe behoorlijk vermoeiend, dit soort dingen.
tiwi1969 schreef:Fijn dat de scan gedaan is, nu volgt het wachten op de uitslag. Dat lijkt mij nog lastiger dan wachten op de scan zelf. Probeer wat afleiding te zoeken met je man zodat je je gedachten een beetje kan verzetten.
Sterkte daarmee en weet dat er aan je gedacht wordt en geduimd voor een mooie uitslag van je scan.
BritHittepit schreef:Dank u voor de duimpjes, de voorlopige resultaten zijn al binnen…Mijn sinus is ontstoken en verstopt
En dus geen uitzaaiingen in mijn koppie![]()
![]()
Bloedtesten tot nu toe ook goed, nog wachten op urine en endocrinoloog maar ik ben BLIJ
Janneke2 schreef:BritHittepit schreef:Dank u voor de duimpjes, de voorlopige resultaten zijn al binnen…Mijn sinus is ontstoken en verstopt
En dus geen uitzaaiingen in mijn koppie![]()
![]()
Bloedtesten tot nu toe ook goed, nog wachten op urine en endocrinoloog maar ik ben BLIJ
Joepie...!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(De pijn en de ontsteking zelf zijn niet direct leuk, maar goed op te lossen. GOED NIEUWS!!!)
Rocamor schreef:Oh, wat zul jij ineens een extra boel energie hebben!
wat een goed nieuws zeg!
Hopelijk snel de ontsteking weg (want dat kost ook energie)
En vanmiddag een paar traantjes wegpinken en er eentje (wat dan ook...) op nemen!
Cheers!
Grote_Beer schreef:Heel fijn nieuws!
Mijn scanuitslag was helaas minder: er zit een uitzaaiing in een lymfeklier. Die gaan ze nu bestralen.
Ergens is het ook wel weer fijn. Ik loop al maanden met pijnklachten die ze niet konden verklaren, maar die wel steeds erger worden. Behandelingen op de pijnpoli hebben ook nog niks opgeleverd. Ik heb ook pijnmedicatie maar nog steeds pijn. Ik kan niet fatsoenlijk zitten, loop slecht en slapen lukt ook niet goed.
Ik hoop heel erg hard dat de bestraling wat verbetering kan brengen.
BritHittepit schreef:Grote_Beer schreef:Heel fijn nieuws!
Mijn scanuitslag was helaas minder: er zit een uitzaaiing in een lymfeklier. Die gaan ze nu bestralen.
Ergens is het ook wel weer fijn. Ik loop al maanden met pijnklachten die ze niet konden verklaren, maar die wel steeds erger worden. Behandelingen op de pijnpoli hebben ook nog niks opgeleverd. Ik heb ook pijnmedicatie maar nog steeds pijn. Ik kan niet fatsoenlijk zitten, loop slecht en slapen lukt ook niet goed.
Ik hoop heel erg hard dat de bestraling wat verbetering kan brengen.
Ik had dat ook maar dat was zenuwpijn, bij mij was het enkel te verhelpen met lyrica… misschien kan je dit eens aankaarten? Mijn besmette lymfeklieren drukte op die zenuwen… dat is echt verschrikkelijke pijn…
Ik kan je wel zeggen dat de bestraling van het lymfepakket bij mij ervoor gezorgd heeft dat die tumoren in remissie zijn! Ik neem nu ook helemaal geen pijnstillers meer in, ik hoop dat dit bij jou ook zo is!
Verder veel sterkte gewenst, het is toch steeds weer een klap
Citaat:Dankjewel!
Dat is inderdaad wat het is, zenuwpijn. Ik heb veel pijn in mijn linkerbil en -been. Als ik mijn bovenbeen aanraak is het net of het onder stroom staat. Ook voelt een heel groot stuk van mijn huid 'dood' aan. Ik heb het eerder gehad en toen verdween het tijdens de chemo's. Om na anderhalf jaar dus weer terug te komen. Omdat er in eerste instantie op de scans niets te zien was werd het gegooid op een zenuwbeschadiging, mogelijk als gevolg van de bestralingen.
Ze hebben op de pijnpoli geprobeerd zenuwblokkades te zetten, maar geen resultaat. Ik gebruik nu fentanylpleisters, amytriptiline en oxycodon. Lyrica heb ik nog niet geprobeerd. Dat is hetzelfde als Pregabaline, toch? Misschien binnenkort eens voorstellen. Eerder heb ik methadon gehad. Dat hielp wel tegen de pijn, maar ik ging er extreem slecht van zien. Dus dat wil ik liever niet want ik kon er niet meer door autorijden.
Maar goed, we houden de moed erin. Misschien dat de bestralingen ook al resultaat gaan brengen.
BritHittepit schreef:Klopt pregabaline, ik had het in mijn zij, flank, rug… ik kon niet zitten, liggen, slapen van de pijn… tot 2 dagen voor onze trouw was het de hel!
Ik nam lyrica 150 in de ochtend en 300 s avonds maar dat moet je wel opbouwen volgens een schema, had dan ms direct, paracetamol en fentanylplakkers (dus te vergelijken met jou pijnmedicatie) ik kon oxy niet verdragen… ik zou toch eens even informeren, het is belangrijk dat je comfortabel bent!
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn gevoel aan die kant nog altijd anders is maar ik heb geen pijn meer!
Dikke knuffel
Grote_Beer schreef:BritHittepit schreef:Klopt pregabaline, ik had het in mijn zij, flank, rug… ik kon niet zitten, liggen, slapen van de pijn… tot 2 dagen voor onze trouw was het de hel!
Ik nam lyrica 150 in de ochtend en 300 s avonds maar dat moet je wel opbouwen volgens een schema, had dan ms direct, paracetamol en fentanylplakkers (dus te vergelijken met jou pijnmedicatie) ik kon oxy niet verdragen… ik zou toch eens even informeren, het is belangrijk dat je comfortabel bent!
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn gevoel aan die kant nog altijd anders is maar ik heb geen pijn meer!
Dikke knuffel
Dat heb ik ook steeds gehad, dat het gevoel anders was. Ik heb nog maar weinig gevoel in mijn linkervoet, maar dat is niet pijnlijk, hooguit vervelend. Zo heb ik wel eens verbaasd naar een bebloede sok zitten kijken. Ik had helemaal niet gemerkt dat ik met die nieuwe schoenen mijn voet kapot gelopen had.
Ik heb een afspraak op de pijnpoli staan voor 16 augustus en de oncoloog zou kijken of ze die afspraak kon laten vervroegen. Maar daar heb ik nog niets over gehoord. Het zou wel fijn zijn als het eerder kon want op dit moment lig ik hele nachten wakker van de pijn. Ik zou dan inderdaad wel eens de pregabaline willen proberen.
Ik zou ook graag nog in staat willen zijn om zonder al te veel pijn iets leuks te gaan doen met mijn gezin deze schoolvakantie.
Wel kreeg ik vandaag al bericht dat ik maandag terecht kan bij de radioloog. Ze gaan ook gelijk maandag een scan maken om aan de hand daarvan het bestralingsplan te kunnen opstellen. Wel fijn dat dat al zo snel opgepakt wordt.
BritHittepit schreef:Ik zou contact opnemen met je onco en vragen of ze het al voorschrijft! 2 weken afzien is echt lang! En dan kan je op de pijnpoli nog opvolging vragen of indien lyrica niet helpt een ander alternatief…