Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje_1

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 14:42

Jullie zijn allemaal echt lekker bezig! *\o/*

Ik heb mezelf ook even gewogen, 63,3 kg. Al 0,3 kg verschil met 2 dagen geleden!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 14:45

Fijn dat iedereen langzaam maar toch gestaag afvalt. Ik ben net begonnen en blijf dan een paar dagen op hetzelfde gewicht hangen, terwijl ik voor mijn gevoel genoeg beweeg en netjes eet. Maar ben nu ook ongesteld en heb dan wel het gevoel dat ik vocht vasthoud. Hopelijk over paar dagen weer wat gram eraf. En ik moet afleren om elke ochtend op de weegschaal te gaan staan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 14:47

Als je dagelijks weegt zie je de schommelingen heel goed. Zodra ik richting ongesteldheid ga dan vliegen de kilo's (vocht) eraan en zodra ik ongesteld ben zijn die ook zo weer weg + meestal iets extra's. Terwijl ik de week voordat ik ongesteld moet worden ik alles eet wat los en vast zit en een energieniveau van -20 heb dan.

Daantjuh88 schreef:
Fijn dat iedereen langzaam maar toch gestaag afvalt. Ik ben net begonnen en blijf dan een paar dagen op hetzelfde gewicht hangen, terwijl ik voor mijn gevoel genoeg beweeg en netjes eet. Maar ben nu ook ongesteld en heb dan wel het gevoel dat ik vocht vasthoud. Hopelijk over paar dagen weer wat gram eraf. En ik moet afleren om elke ochtend op de weegschaal te gaan staan.

Als jij dat prettig vind moet je dat gewoon doen hoor. Ik sta er iedere ochtend en avond op, toen ik begon ging ik er netjes alleen op maandag op staan. Daarna maandag en vrijdag gaan wegen, maandag, woensdag & vrijdag en inmiddels sta ik er iedere ochtend en avond op, ik vind het reuze interessant!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:13

Wat fijn dat je zo snel geholpen kunt worden Muronia! Dingen die niet in je lijf horen te groeien kun je maar beter kwijt zijn.

En weer mooie afval resultaten lees ik.
Ik vrees dat ik richting een plateau ga....het gaat ineens een stuk langzamer terwijl ik niets anders doe. Maar goed, ik had dit plateau al veel eerder verwacht dus mag niet klagen. Nu komt het erop aan om vol te houden ook als het minder snel beloond wordt door de weegschaal.

Van het weekend eens de kledingkast induiken. Veel dingen weggooien omdat ik daar niet meer in wil passen en oude kleding passen of het weer gaat. Ben benieuwd.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 22:34

Petrichor schreef:
Ik moet ook echt gaan afvallen zeker wel 10 kilo, maar hoe meer ik mij dat besef hoe meer ik naar binnen prop. -O- Ik heb totaal geen zin in een dieet en mijn motivatie ligt zo'n 100 graden onder het vriespunt. Hoe krijg ik in hemelsnaam wel motivatie? Ooit ben ik heel veel afgevallen en dat ging zo makkelijk ik vond het zelfs leuk!

Wel ben ik dit jaar weer begonnen met hormonen en daardoor ook sowieso wat aangekomen.

En morgen gaan we dan beginnen! Heb ik motivatie nee nog steeds niet, maar als ik nu niet begin moet ik ipv 10 kilo straks 15 kilo afvallen en dat is helemaal deprimerend. Ik wil beginnen met 5 kilo afvallen want dan is mijn BMI goed maar wel op het randje van goed, dus alles wat ik dan meer afval is mooi meegenomen.

Ik wilde eigenlijk niet streng gaan lijnen maar vooral even met een aantal nare gewoontes stoppen. Geen frisdranken meer als ik dorst heb, mag best af en toe een cola zero maar dan omdat het lekker is. Geen ijs meer, ik eet tegenwoordig bijna elke dag ijs en dat zijn geen normale porties. Het idee is dan ook om ijs echt even niet meer thuis te halen.

Ik heb er eens heel goed over nagedacht maar voor de rest eet ik helemaal niet zoveel gekke dingen. Ik denk dus echt dat ik al een heel eind kom door frisdrank en ijs te vermijden. Dit gaat voor mij heel zwaar worden want ik snak er echt naar! -O-

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:13

Ik lees nog steeds mee en haal veel motivatie uit jullie berichten. Ik ben de laatste 6 maanden op m’n gemakje de laatste 3 kilo kwijt geraakt (meer door die goede gewoontes dan streng lijnen) en ben m’n streefdoel vandaag voor het eerst voorbij! Op de weegschaal staan is weer leuk

Dus hou vol dames het kan echt!!
Ik ga vanaf dit gewicht proberen verder in sportieve shape te komen (en blijven). Paard verkocht dus wel op tijd een nieuwe sport vinden voordat dit weer mis gaat met kilo’s.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:31

Ook hier een meelezer, heb besloten om er weer serieus voor te gaan.
Voor mijn gezondheid is het belangrijk om wat af te vallen, als mijn BMI onder de 25 zit heeft dat een gunstig effect op mijn bloeddruk en diabetes.
Ik probeer koolhydraatbeperkt te eten, en dat te combineren met IF.
Vandaag weer begonnen om in een app bij te houden wat ik eet, dan ga ik vanzelf bewuster eten.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:36

Petrichor schreef:
Petrichor schreef:
Ik moet ook echt gaan afvallen zeker wel 10 kilo, maar hoe meer ik mij dat besef hoe meer ik naar binnen prop. -O- Ik heb totaal geen zin in een dieet en mijn motivatie ligt zo'n 100 graden onder het vriespunt. Hoe krijg ik in hemelsnaam wel motivatie? Ooit ben ik heel veel afgevallen en dat ging zo makkelijk ik vond het zelfs leuk!

Wel ben ik dit jaar weer begonnen met hormonen en daardoor ook sowieso wat aangekomen.

En morgen gaan we dan beginnen! Heb ik motivatie nee nog steeds niet, maar als ik nu niet begin moet ik ipv 10 kilo straks 15 kilo afvallen en dat is helemaal deprimerend. Ik wil beginnen met 5 kilo afvallen want dan is mijn BMI goed maar wel op het randje van goed, dus alles wat ik dan meer afval is mooi meegenomen.

Ik wilde eigenlijk niet streng gaan lijnen maar vooral even met een aantal nare gewoontes stoppen. Geen frisdranken meer als ik dorst heb, mag best af en toe een cola zero maar dan omdat het lekker is. Geen ijs meer, ik eet tegenwoordig bijna elke dag ijs en dat zijn geen normale porties. Het idee is dan ook om ijs echt even niet meer thuis te halen.

Ik heb er eens heel goed over nagedacht maar voor de rest eet ik helemaal niet zoveel gekke dingen. Ik denk dus echt dat ik al een heel eind kom door frisdrank en ijs te vermijden. Dit gaat voor mij heel zwaar worden want ik snak er echt naar! -O-

Succes! Je kan het! Misschien goed om te kijken naar waar die drang naar frisdrank en ijs vandaan komt? Is het iets lekker kouds? Dan water of zero drank in de koelkast leggen. En het ijs misschien al vervangen door bevroren fruit met wat yoghurt in de blender te doen? Dan krijg je ook een lekkere verkoeling. Of door mini ijsjes te halen (zo'n uitdeelverpakking mini variant), dan kan je er soms wel naar graaien maar eet je er maar 1 ipv een halve bak bijvoorbeeld.

Afkicken van suiker is lastig, maar je hoeft niet alles in één keer. Proberen met bijvoorbeeld minderen naar alleen frisdrank bij het avondeten (ik noem maar iets) ipv bij elke maaltijd of de hele dag door is ook een hele stap minder.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 17:08

Heel herkenbaar hoor Petrichor! Mijn motivatie is ook ver te zoeken, maar soms moet je gewoon beginnen en streng zijn voor jezelf. Je plannen om enkele gewoontes stap voor stap aan te pakken is al een hele goede lijkt mij :D !

Ik heb besloten om mee te doen aan een 10-daags koolhydraat arm boost programma.
Vandaag begonnen en ik weet weer waarom ik hier eigenlijk niet zo van was haha. Maar ik wil even een goede stap maken om op voort te borduren.
Doe wel op sommige punten enkele aanpassingen, want sommige producten zijn wat chemisch en ik ben niet zo van het baseren van een groot deel van je voedingspatroon op shakes.
Zorg gewoon dat ik af en toe extra groenten er bij neem in plaats van een shake.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 23:09

Hier ook motivatie dip... Maar morgen afspraak bij de diëtiste. Dus ik moet er nu echt aan geloven anders is het weggegooid geld en tijd. (Zo'n stok heb ik blijkbaar nodig achter de deur :') )

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 18:51

Ik had gisteren mijn weegmoment bij de sportschool... verdorie 0.3 aangekomen in 4 weken. Ik helemaal sjaggo, zegt die vrouw heel blij. Jaaaaa maar er is een kilo spieren bij gekomen en een kilo vet eraf. Dus dat is best goed. Zo voelde dat dus echt niet :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 20:22

Nou ik ben ook begonnen. Voedingsschema gekregen. Lijkt een beetje op IF. Met maar drie eetmomenten en om 10:30 pas ontbijt. Ik denk dat ik echt heel chagrijnig ga worden eerste paar dagen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 20:24

Zertab schreef:
Nou ik ben ook begonnen. Voedingsschema gekregen. Lijkt een beetje op IF. Met maar drie eetmomenten en om 10:30 pas ontbijt. Ik denk dat ik echt heel chagrijnig ga worden eerste paar dagen.

Jeetje! Wat heftig! Dan zou je mij echt bij elkaar kunnen rapen om 10.30u :') Zegt diegene die eerst nooit deed ontbijten. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 20:40

Mag je ook geen caloriearme voeding tussendoor? Zoals een paprika, wortels, tomaatjes enzo? Pittig hoor!! Goed drinken dan maar tussendoor !

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:01

Oh dat mag wel! Ik vind het ook wel heftig. Maar goed, ik ga het proberen en als het niet lukt gewoon weer om 7:00 ontbijten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:09

Vaak heeft je lijf een periode nodig om te wennen. Van ontbijten naar IF kostte mij ongeveer 2 weken voordat ik ruim na mijn tijdsblok op de klok keek en dacht verhip ik moet eten!

Succes !!!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:15

Dat zou mijn diëtiste ook inderdaad. Dat ik het echt minimaal een week de tijd moet geven omdat mijn lichaam moet wennen en mogelijk ook moet afkicken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:19

Dan zou ik in de ochtend gewoon lekker een schaaltje tomaatjes of komkommer eten ter overbrugging, dat kan geen kwaad en heb je toch iets gegeten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 21:43

Tenminste, dat denk ik dan. In de avond mag het wel... Het gaat over het meer constant houden van je bloedsuikerspiegel. Want wat ik normaal om 7:00 eet, eet ik nu + tussendoortje om 10:30. Dus kcal maakt het echt niet uit. Maar natuurlijk wel langer in je vetverbranding zitten in de ochtend.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:03

Ik persoonlijk doe het juist andersom, ik at nooit in de ochtend en wel in de avond, dat had een nadelig effect. Nu eet ik wel in de ochtend maar sowieso niet meer na 19u, vaak al niet meer na 17/18u. Op werkdagen eet ik mijn ontbijt om 7u (ongeveer) en als ik vrij ben rond 9u.

Ik heb het idee dat ik daar meer voordeel van heb dan andersom. Dat is overigens echt nergens wetenschappelijk op gebaseerd, alleen op eigen ervaring!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:14

Voor iedereen werkt ook wat anders denk ik. Ik moet het gewoon gaan proberen. Zie er wel tegenop eerlijk gezegd

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:34

Succes zertab haha! Snap wel dat je er tegenop ziet.
Heb het ook wel eens geprobeerd, maar in combinatie met mijn diabetes werd het niks. Het gaat jou vast lukken!

Eigenlijk deze week weegdag, maar mijn pt is met vakantie en zijn vervanger hoeft het niet te doen van mij :')
Wel net even broek aangehad die ik altijd met veel moeite over mijn kont kreeg:

Afbeelding

Dus daar wel blij mee!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:49

Grappig he! Als je oude kleding aantrekt, ik heb dus mijn beginnende broek en sportbroek bewaard ter herinnering.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:50

Wat goed Moniek :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:04

Ik heb het geprobeerd. Al de hele dag knallende koppijn... En net even internet afgespeurd. Er zitten zeker voordelen aan IF. Maar een nadeel: stress en haarverlies. En als ik één ding niet wil, ook niet even, ook niet als het weer goed komt, is het haarverlies. Daar heb ik zo mijn persoonlijke reden voor :)
Dus ik ga weer terug naar normaal: ontbijt, lunch, avondeten. En dan in de avond niets of een rijstwafel met kipfilet (dat mag ik dan wel haha)