Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:19

Beterschap, relaxed.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:27

Beterschap, relaxed

Gister behoorlijk veel stress in mijn lichaam en moet pas morgen. Gelukkig gaat het nu wat beter maar ik ga blij zijn als ik donderdag weer thuis ben na de booster.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:38

Is er iemand die wat meer weet over de werking van de booster; is die het meest effectief als je hem binnen een bepaalde tijd na de tweede vaccinatie laat zetten, of maakt dat weinig uit?

Ik heb mijn tweede vaccin op 1 Augustus gehad, Pfizer.
De komende maanden heb ik het rustig qua werk, maar in April en vooral in Mei zal ik op veel huwelijken aanwezig zijn en dus veel onder de mensen.
Ik twijfel dus of het verstandig is om nu al de booster te nemen, met de kans dat deze in Mei alweer ver uitgewerkt is.. of te wachten en in Maart bv pas te boosteren. De komende maanden kom ik eigenlijk nauwelijks het huis uit en is de kans dat ik corona oploop of verspreid nihil.
Wat zou jullie keus zijn in zo'n situatie?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:50

friezenfan2 schreef:
Beterschap, relaxed

Gister behoorlijk veel stress in mijn lichaam en moet pas morgen. Gelukkig gaat het nu wat beter maar ik ga blij zijn als ik donderdag weer thuis ben na de booster.

Ik begin nu ook flink wat gespannen te worden hoor! Nog 3 dagen :=

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 12:11

Ik ben een beetje futloos en mijn arm doet veel meer pijn als bij Janssen maar als het hierbij blijft teken ik :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:11

Is het trouwens zeker dat je onder de 45 Pfizer krijgt? Ik wil liever geen moderna lees echt gekke bijwerkingen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:12

Mijn hele gezin + mijn ouders hebben Moderna gehad (op mijn dochter van 15 na), maar echt geen enkele bijwerking gezien hoor. Ja, een beetje spierpijn en mijn man wat verhoging, maar dat valt niet onder gek.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:16

Zebrastreep schreef:
Is het trouwens zeker dat je onder de 45 Pfizer krijgt? Ik wil liever geen moderna lees echt gekke bijwerkingen.

Ik heb Pfizer gehad

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:47

Normaal krijg jij Pfizer Zebrastreep, maar mijn man en ik hebben beide Moderna gehad en echt nergens last van gehad, terwijl ik dat van tevoren ook wel een beetje zorgelijk vond. Maar niks, zelfs geen stijve of pijnlijke arm :)
Laatst bijgewerkt door prompter op 05-01-22 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:48

Zebrastreep schreef:

Volgens mij is dat echt zo ja.

LynnepinnyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:49

Zebrastreep schreef:

Zoals? Ik heb twee keer Moderna gehad, niks raars aan de hand.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:50

Ik las gisteren een artikel over opgezwollen lymfeklieren ( had ik niet moeten lezen :') )

Ik ben al erg gespannen voor de prik dus ik heb dan liever iets wat ik eerst ook heb gehad. Is meer het gevoel hoor blijf ik iets rustiger van.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:54

Zebrastreep schreef:
Ik las gisteren een artikel over opgezwollen lymfeklieren ( had ik niet moeten lezen :') )

Ik ben al erg gespannen voor de prik dus ik heb dan liever iets wat ik eerst ook heb gehad. Is meer het gevoel hoor blijf ik iets rustiger van.

Daar had ik bij Pfizer juist heel veel last van.
Denk dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. Ik heb eerst 2x moderna gehad en bijwerkingen waren vergelijkbaar

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:06

Zebrastreep schreef:

Je hebt al 2x Pfizer gehad, dat ging prima. Er is nu geen enkele indicatie dat je Moderna zal krijgen. En ook al was dat zo geweest (wat niet zo is): de vaccins zijn erg vergelijkbaar en wat ik om me heen hoor van de bijwerkingen ook. Maar geen zorgen maken, lekker die Pfizer ontvangen!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:19

Ik begin nu wel een beetje af te takelen :( ik voel mezelf zieker dan toen met Janssen vaccinatie. Lig nu even lekker met twee deken en thee in bed. Heb vooral koude rillingen, en een algemeen futloos gevoel, ook doet alles pijn. Ik moest net van mijn vriend 5 minuten naar huis rijden en daar had ik al geen kracht voor :+ we hebben hem samen gehaald en hij heeft niks.
Heb net een ibruprofen gepakt, dat helpt vaak wel. Hoop vanavond nog wel wat te kunnen leren.

Ik vond mijn prik trouwens zoveel minder pijn doen dan Janssen. Nu zei ze: oh sta maar op, ik vroeg nog huh zit ie al? Ik heb echt niks gevoeld. Janssen voelde ik echt ‘stromen’ :P

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:21

Zebrastreep schreef:

In Groningen had je zelfs een aparte Pfizer rij en ze checkten dubbel of je met je leeftijd in de goede rij staat. Dus ja je krijgt Pfizer en ze controleren streng. Op je gezondheidsverklaring schrijft de arts(?) welk vaccin je krijgtz

Hier mensen ervaring met een flinke gewrichtsontsteking? Even voor de duidelijkheid dit is niet specifiek een bijwerking van het Corona vaccin blijkbaar wel een risico bij ieder vaccin.
Ik heb al 2 dagen verhoging en een vuurrode/dikke schouder en ik ga nogal door de grond van de pijn.
Misschien mensen die weten hoe lang ik dit moet uitzitten?

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:26

lenaa_tje schreef:
Zebrastreep schreef:

In Groningen had je zelfs een aparte Pfizer rij en ze checkten dubbel of je met je leeftijd in de goede rij staat. Dus ja je krijgt Pfizer en ze controleren streng. Op je gezondheidsverklaring schrijft de arts(?) welk vaccin je krijgtz

Hier mensen ervaring met een flinke gewrichtsontsteking? Even voor de duidelijkheid dit is niet specifiek een bijwerking van het Corona vaccin blijkbaar wel een risico bij ieder vaccin.
Ik heb al 2 dagen verhoging en een vuurrode/dikke schouder en ik ga nogal door de grond van de pijn.
Misschien mensen die weten hoe lang ik dit moet uitzitten?
heb je niet een slijmbeursontsteking? Kun je huisarts voor bellen en dan krijg je een spuit. Is de pijn binnen een paar uur weg

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:31

Vanwege de vaccinatie moet ik het helaas uitzitten van de huisarts :+ moet het tot maandag geven :7
Als ik het op internet lees denk ik dat het inderdaad een slijmbeursontsteking is maar de huisarts gaf aan gewrichtsontsteking maar ik weet niet of dat op hetzelfde neer komt.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:39

Probeer al 2 dagen een afspraak te maken online maar krijg steeds een datum dat ik aan het werk ben.. reffreshen blijf ik dezelfde datums houden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:41

xxxmh schreef:
Probeer al 2 dagen een afspraak te maken online maar krijg steeds een datum dat ik aan het werk ben.. reffreshen blijf ik dezelfde datums houden.

08007070 ,iedereen mag bellen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:42

xxxmh schreef:

En met een andere postcode dan? Dat hielp bij m’n vriend.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 15:24

Zebrastreep schreef:

Je krijgt gewoon Pfizer :) . Maar ik heb echt beduidend minder bijwerkingen gehad van mn Moderna booster dan mn 2 Pfizer vaccinaties :+
De bijwerkingen zijn voor beide ook praktisch gelijk, maar iedereen heeft weer andere dingen. Ik weet ook niet of een 3e Pfizer ook minder klachten had gegeven natuurlijk, maar ik ben super blij met mn cross vaccinatie, omdat de bescherming daarbij toch iets hoger ligt.
Nog een paar dagen doorbijten en dan zit ie er in en ben je van de stress af ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 15:33

Zebrastreep schreef:

https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19-vaccinatie

In de richtlijnen van 4 januari (de nieuwste versie) staat het als volgt (paragraaf 1.4):

Citaat:
    - Bij de GGD krijgt iedereen van 45 jaar en ouder Spikevax (Moderna).
    - Bij de GGD krijgt iedereen van 18-45 jaar Comirnaty (Pfizer/BioNTech).
    - Bij alle andere instanties krijgt iedereen vanaf 18 jaar, ongeacht de leeftijd, in principe Comirnaty (Pfizer/BioNTech). Incidenteel krijgen 45-plussers bij deze instanties om logistieke redenen Spikevax (Moderna) toegediend.

[Edit] Overigens had ik geen 'gekke' bijwerkingen bij Moderna. Alleen een dagje 'sloerig in de rakkert' zoals dat in het Twents zo mooi wordt genoemd (katerig en moe), wat ik bij Pfizer niet had. Was na een dagje rustig aan doen en een nacht goed slapen weer weg. Mijn arm voelt ook iets langer blauw aan :D maar alleen bij aanraking. Wat vind jij dan 'gekke' bijwerkingen?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 15:42

Ik heb mijn booster afgelopen maandag gekregen! Hier werd ook specifiek naar mijn leeftijd gevraagd en moest ik naar een ander prikhokje dan alle 'ouderen'. Hier nu 3 x Pfizer gekregen. Eerste weinig last, tweede 4 dagen in bed en van de booster had ik gisteren wat koorts (wel gewerkt) en veel spierpijn (ik had maandag ook gesport dus ik dacht dat ik gewoon erg mijn best had gedaan, maar vandaag is het weg haha). Heel blij dat ik van de booster eigenlijk zo weinig bijwerkingen heb gekregen :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 15:48

Ik voel me niet ziek meer door de booster, maar mijn lichaam is wel van slag. Gevoelige oksel aan de kant waar ik geprikt ben, slaap ontzettend slecht. Ik ben nog gevoelige voor geuren, geluiden en aanrakingen dan voorheen en word ik erg misselijk als ik aan eten denk of eten ruik. Nu is dat laatste niet zo'n groot probleem, ik heb wel wat reserves. :')

Bijzonder om te merken dat ik nu totaal andere bijwerkingen heb dan bij de tweede vaccinatie, eerste had ik geen bijwerkingen behalve een wat pijnlijke arm.