Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 15:21

BB80, echt makkelijk ging het niet. Mijn hartslag ligt veel hoger en de snelheid een stuk lager dan een paar jaar geleden.
Dus ik hoop dat de medicijnen iets gaan doen.
Fanatiek hoor, zo vroeg aan het lopen :j

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:38

Wat vroeg BB80, knap hoor!

Dilan, hopelijk gaan de medicijnen helpen :j

Ik heb een kleine pauze gehad, mijn lichaam voelde echt op na ziekte en de trailrun in de sneeuw. Ik voel me nu weer energieker na wat rust en beter proberen te eten, dus weer aan het lopen en ook hier weer wat actiever zijn. Het is hier prachtig weer, heb vandaag lekker een stukje in de zon gelopen :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:43

Ik heb ook astma (gehad) en de combinatie Ventolin en seretide hielp mij goed. Inmiddels ook zonder medicatie goed onder controle, alleen met flink stijgen in de bergen merk ik er wat van.

Hier een gokje gewaagd met oud model nieuwe schoenen, de Asics gel-pulse 7.v Voor 40,- wou ik de gok wel wagen.
Net al een mooi snel rondje van 4 kilometer er op gelopen, voelde goed.
Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:23

Fijn dat je weer wat energie terug krijgt Lien! Goed dat je wat rust hebt genomen :)

Voor die prijs kun je inderdaad wel een gokje wagen gaucho!

Hier heerlijk uurtje gelopen net! Een rondje over de heuvel, helemaal fijn. En de topsnelheid heuvel af 14km/u dat is voor mij echt heel hard :):)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 20:06

Oud model zou het ook nog prima moeten doen :j
Weet ook nooit zo goed wat het verschil is, behalve het uiterlijk van de schoen.

Kylan, dat is idd hard :D
Deed ik ook wel eens, maar mag ik nu niet meer doen van de fysio :+

Ik ben helemaal blij, want ik heb gewoon 7 km gelopen :):)
Wel intervallen van 600m hardlopen, 100m wandelen, maar geen last van de knie gehad.
Ben ergens wel steeds bang dat het toch ineens weer mis gaat :o

Wel een voordeel van spierpijn in de billen; ik voel precies wanneer ik ze gebruik :')

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:05

BB80: Ik las eerst dat je om kwart over 6 bij de Ah stond voor boodschappen. :+ Bikkel, zo vroeg al lopen!

Mooie koop, gaucho!

Superrrr Dilan!!

Speedy Gonzales, Kylan!

Soms even pas op de plaats. Fijn dat het nu weer beter gaat, Lien.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 22:52

Puera schreef:
BB80: Ik las eerst dat je om kwart over 6 bij de Ah stond voor boodschappen. :+ Bikkel, zo vroeg al lopen!

Dat was ook zo, maar die ging niet eerder open :D
Dus vanaf daar gaan rennen en om 7.00 meteen mijn kar gevuld bij Appie. Haha...strakke planning toch?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 00:12

Allemaal goed bezig. Ik had zo’n leuke training vandaag!

Je moest een rondje van ongeveer twee kilometer zoeken. Vervolgens loop je dat de eerste keer heel rustig. Je kijkt hoe snel je hem gelopen hebt en probeert het de volgende keer 20seconden sneller (dus 10sec sneller per km) te lopen. Je mag tussendoor niet kijken! Je nieuwe rondetijd is je nieuwe referentie. Heb je te snel gelopen zul je dat het volgende rondje dus voelen :D Na max. 4keer het rondje loop je nog rustig 1 rondje uit.

Heel grappig om te doen! Ik begon aan 7:05 (eeeeerg traag voor mij, durfde niet goed haha) toen 6:30, dan 5:57, en vervolgens 5:33. Uitlopen op 6:11 - ik kan na tempo lopen nooit goed vertragen.

Echt heel erg leuk en eens anders!

En dat schatten is zoals je ziet heel moeilijk haha maar wel trots op mijn tempo’s.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 07:19

Zoiets hadden wij maandag met hardloop training ook Poes, was inderdaad erg leuk :j

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 07:49

Da’s een leuke training! :j

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 08:33

Wat een leuk idee Poes! Dat vind ik ook leuk om eens mee te pakken. Wat een tempo trouwens, lekker bezig!

BB80 wat heb je snel gelopen! Echt een bikkel dat je zo vroeg al gaat.

Dilan ook lekker bezig!

Kylan, lekker tempo zeg! Heuvel af is altijd lekker vliegen *\o/*

Gaucho, leuke schoenen, kek kleurtje.

Lien, verstandig even pauze te nemen dan :j

Jesda, die schoenen heb ik ook gehad, zijn echt toppers!

Ik wilde gisteren lopen maar ik zat met kind. Toen eindelijk de kar weer onder het stof vandaan getrokken, even wennen met lopen maar ging uiteindelijk best lekker. Wel tegenwind in de polder met dat ding, maar was evengoed best gezellig lopen zo :D

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 09:31

poes schreef:
Allemaal goed bezig. Ik had zo’n leuke training vandaag!

Je moest een rondje van ongeveer twee kilometer zoeken. Vervolgens loop je dat de eerste keer heel rustig. Je kijkt hoe snel je hem gelopen hebt en probeert het de volgende keer 20seconden sneller (dus 10sec sneller per km) te lopen. Je mag tussendoor niet kijken! Je nieuwe rondetijd is je nieuwe referentie. Heb je te snel gelopen zul je dat het volgende rondje dus voelen :D Na max. 4keer het rondje loop je nog rustig 1 rondje uit.

Heel grappig om te doen! Ik begon aan 7:05 (eeeeerg traag voor mij, durfde niet goed haha) toen 6:30, dan 5:57, en vervolgens 5:33. Uitlopen op 6:11 - ik kan na tempo lopen nooit goed vertragen.

Echt heel erg leuk en eens anders!

En dat schatten is zoals je ziet heel moeilijk haha maar wel trots op mijn tempo’s.

Klinkt heel leuk :j

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:05

Ik had gister zin hoofdpijn. Gezeur op werk.
Helaas daarom niet bestanden van Evy op m'n telefoon gezet, dus dat ga ik vanmiddag doen en als dat sbel gaat, dan ga ik beginnen!
Wel spannend. Ik voel nu al dat ik het heel zwaar ga krijgen.

Jullie zijn ook lekker bezig! Wou dat ik dat ook kon

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:41

Komt vanzelf, Jesdajinn! Anders zet je eerst alleen de eerste les op je telefoon. Als dat wil lukken, kun je vanmiddag meteen los en kun je later de andere lessen erop zetten. Ik zette de lessen altijd per 5 op mijn telefoon, dat scheelde ruimte.

Mooi opgelost, Lisitano! Flink tempo had je, ondanks de buggy en tegenwind.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 11:09

Dat is een slim idee, Puera!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:12

@Foxy: Lekker op gevoel lopen is ook het beste. Niet gek laten maken door al die hartslagzones. Als je goed naar je gevoel luistert, dan weet je wel wat goed voor je is.

@Dilan: Hopelijk doet de puffer je goed en helpt het. En pijnvrij alweer 5,5 km! Wat lekker! Oh, en ook alweer 7 km!

@JesdaJinn: Nieuwe patta's! Roepen wij altijd tegen elkaar in onze hardloopclub als iemand weer nieuwe schoenen heeft. Mijne zitten nu op circa 1500 km, dus moeten eigenlijk ook vervangen worden, maar zolang ik nog niks voel aan enkels en knieën, ga ik er lekker op door. Zijn nog geen 2 jaar oud. Over houdbaarheid: ook al heb je er nog geen km op gelopen, na 2 jaar zijn hardloopschoenen, ook al staan ze in de kast, eigenlijk te oud. Ingedroogd. Maar voor korte afstanden en beginners, is het nog wel prima. Mocht je toch wat blessures voelen, zoals dus ik hierboven beschrijf: knieën enkels, dan wel nieuwe kopen.
En je gaan het zwaar krijgen ja, maar het bouwt rustig op en je gaat ook genieten. Je voelt je heel voldaan als je een training hebt afgewerkt, let maar op!

@BB80: Ik kan altijd zoveel respect voor mensen hebben die voor hun werk, heel vroeg in de ochtend, gaan hardlopen. Ik kan dat echt niet. Dan ga ik liever direct uit m'n werk.

@Lien: Rusten is ook training, hoor ik altijd zeggen. Maar weer lekker begonnen dus.

@Gaucho: Voor 40 euro kun je zeker de gok wel wagen, en anders is het een mooi reservepaar.

@Kylan: 14 km/u de heuvel af! Wow!

@Poes: leuk zulke trainingen! Wij doen zulke dingen ook op de baan. Vorige week 3 minuten linksom en dan 3 minuten rechtsom (baan is 300 m) en dan dus precies weer bij de start/finish eindigen. Dit deden we ook met 2 minuten, maar ook met 2:10 linksom en dan 1:50 rechtsom, dus moest je 20 sec sneller lopen om weer op het zelfde punt te eindigen. Ik vind zulke trainingen zo leuk, want je moet echt je tempo inschatten en de training van ruim een uur is zo voorbij.

@Lisitano: Rennen met een buggy, ik zie ze weleens vaker, maar ik vind dat knap hoor. Je kunt niet lekker met beide armen zwaaien en je hebt nog een gewicht voor je. Extra zwaar dus.

Dinsdagavond weer op de baan getraind, maar ik had nog best spierpijn van de twee relatief pittige loopjes in het weekend. Dus rustig aan gedaan. En laatste rondje met de trainer meegekeken om technieken te bespreken (in kader van mijn cursus assistent looptrainer).

En met SV een trailafspraak gemaakt! *\o/* Hopelijk dan goed opgeknapt en ik nog coronavrij blijf. (het gaat nu hard in mijn omgeving met twee tienerdochters die continue in aanraking zijn met vriendinnen met corona). Echt zo leuk dat ze met mij een 30-er wil lopen. Ik vind het mentaal het zwaarst om die lange afstanden te lopen. Morgen 26 a 28 km alleen. Ben al beetje leuke route aan het opzoeken om het ook aangenaam te maken qua omgeving. En wat leuke podcasts op te telefoon. Heb ik nog wat te luisteren.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:17

Ik heb er ook zo één @Lisitano.. soms is het gewoon fijn om te kunnen gaan, zelfs als de kleine dan mee gaat ;)

Ik combineer het wel eens. Hardlopen naar de speeltuin. Kleine man daar even spelen en dan weer hardlopend naar huis. Allebei ons pleziertje gehad *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:21

Yeeeyyy Duke! Dat wordt leuk. Zin in!

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:27

Wat een heerlijk berichtjes van iedereen, jullie zijn zo positief en inspirerend met alle leuke verhalen, denken in mogelijkheden en alle opties qua trainingen. Lees ze graag!

Afbeelding

Om elke vorm van twijfel nog weg te nemen - ik kan het iedereen aanraden :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:56

Mooie quote, BB80!

Leuk dat jullie samen gaan trailen, Duke en Sv!

Hoe is het, SV, knap je al wat op?

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:06

Zo leuk en motiverend jullie verhalen!

poes wat een leuke training, die ga ik ook een keer proberen. Tempo schatten is best moeilijk maar jij hebt het dus heel keurig gedaan en zelfs per ronde iets meer versneld dan gevraagd. Wel steeds bijna dezelfde versnelling doorgezet tot het eind, knap hoor!

Lisitano fijn dat je er zo toch even op uit kon!

JesdaJinn, de eerste stap over de drempel is de moeilijkste! Het komt goed, start to run bouwt heel netjes rustig op.

Wat leuk Duke en SV dat jullie samen gaan trailen!

Ik ben vandaag in mijn eentje thuis aan het werken, ik heb pas na 15u weer afspraken. En het is hier droog en zonnig. Eigenlijk zou ik vandaag niet gaan lopen maar ik heb eigenlijk wel zin, dus ik ga zo lekker een lunchrondje maken!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:20

Groot gelijk Kylan, lekker gaan.

Puera ik voel me elke dag beter. Nog een klein beetje snotteren en vannacht weer lang geslapen (9 en een half uur).
Mijn vriend is nu grieperig en had gisteren ook een positieve pcr test.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:31

Veel plezier, Kylan!

Beterschap voor je vriend, SV. Mooi dat je weer opknapt.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:49

MuSLi schreef:
Ik heb er ook zo één @Lisitano.. soms is het gewoon fijn om te kunnen gaan, zelfs als de kleine dan mee gaat ;)

Ik combineer het wel eens. Hardlopen naar de speeltuin. Kleine man daar even spelen en dan weer hardlopend naar huis. Allebei ons pleziertje gehad *\o/*

Superleuk idee!

Duke, wat een bikkel, die afstanden. Goed joh! Ik ben benieuwd naar de foto’s met SV, leuk zo’n meeting!

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:48

Wat leuk dat jullie samen gaan trailen! Supervixen, hopelijk knap je snel weer helemaal op, en je vriend ook

Veel plezier Kylan! Geniet van het weer :D