Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babsiej schreef:Ik laat mij ook niet vaccineren.
Ik ben tegen vaccineren. Ik heb mij niet laten enten tegen HPV, hepatitis de griepprik sla ik over, ook al krijg ik wel de uitnodiging.
Voor mijn reis naar Kenia, rondtrekken, heb ik mij ook niet laten vaccineren.
Mijn dieren laat ik ook niet vaccineren.
Uiteraard houd ik mij wel aan alle regels. Ik draag overal mondkapje op de juiste manier. Houd afstand, kom niet bij mensen thuis, mensen niet bij mij thuis. Eigenlijk kom ik alleen in de supermarkt en dan tijdens etenstijd, dus rustig, en met de hond in natuurgebied. En werk, maar dat doe ik zelfstandig en mondkapje.
Kinke schreef:tja Cer, tel je zegeningen.
Ik ken er wel een aantal die aan het worstelen zijn met long-covid. En niet via via, 1 is een vriendin en 1 van mijn collega's heeft het ook. En beide daarvoor in goede gezondheid. 1 is begin 30 en 1 eind 40
Marije_1997 schreef:Misschien is het egoïstisch maar in deze heb ik voor mezelf gekozen. Ik vaccineer niet, ik wil m'n vruchtbaarheid niet op et spel zetten. Ben in die 2 jaar tijd 0x ziek geweest. En dus wss geen Corona gehad. Dus ik vind het wel mee vallen, doe gwn wat ik normaal ook deed.
En nu laat ik me voorlopig helemaal niet vaccineren, maar denk dat dat wel een legitieme reden is.
Kinke schreef:tja Cer, tel je zegeningen.
Ik ken er wel een aantal die aan het worstelen zijn met long-covid. En niet via via, 1 is een vriendin en 1 van mijn collega's heeft het ook. En beide daarvoor in goede gezondheid. 1 is begin 30 en 1 eind 40
IMANDRA schreef:Marije_1997 schreef:Misschien is het egoïstisch maar in deze heb ik voor mezelf gekozen. Ik vaccineer niet, ik wil m'n vruchtbaarheid niet op et spel zetten. Ben in die 2 jaar tijd 0x ziek geweest. En dus wss geen Corona gehad. Dus ik vind het wel mee vallen, doe gwn wat ik normaal ook deed.
En nu laat ik me voorlopig helemaal niet vaccineren, maar denk dat dat wel een legitieme reden is.
Het vaccin heeft geen bewezen invloed op je vruchtbaarheid. COVID-19 zelf wel...
Ninx schreef:Dat maakt het niet per definitie minder waardevol.
Een ander geluid is in deze tijden uitzondering.
Cer schreef:Ninx schreef:Dat maakt het niet per definitie minder waardevol.
weet ik niet, ik zou het dan niet kunnen beoordelen op waarheid.
een ander geluid is niet perse handiger of beter..
Op een paard rijden is wat het meestal is, een ander geluid zou zijn eronder gaan hangen, maar..ik sla dan wel even over
Ninx schreef:Wie financiert dat wetenschappelijk onderzoek? Ofwel: wat is terugverdienmodel?
Ninx schreef:Dat maakt het niet per definitie minder waardevol.
Ninx schreef:
Ibbel schreef:Ninx schreef:Wie financiert dat wetenschappelijk onderzoek? Ofwel: wat is terugverdienmodel?
Indien er belangenverstrengeling is/kan zijn/een auteur (ook) betaald wordt door een bedrijf/onderzoek (deels) gefinancieerd is door een bedrijf MOET dit bij peer-reviewed tijdschriften vermeld worden. Daar zijn regels voor, zodat je die gegevens eventueel in je afweging mee kunt nemen bij het beoordelen van zo'n artikel. Ook de peers die een onderzoek uitgevoerd door Pfizer beoordelen nemen dat mee in hun beoordeling. Die gasten zijn onafhankelijk én anoniem, dus kunnen ook niet door een farmaceut onder druk worden gezet.
Veel onderzoek wordt echter gewoon gefinancierd door overheden (in NL VWS), semi-overheidsinstellingen (in NL bv ZON-MW) en ook door goede doelen en daar komt geen belangenverstrengeling of 'terugverdienmodel' aan te pas.
MISTRAL94 schreef:Babsiej schreef:Ik laat mij ook niet vaccineren.
Ik ben tegen vaccineren. Ik heb mij niet laten enten tegen HPV, hepatitis de griepprik sla ik over, ook al krijg ik wel de uitnodiging.
Voor mijn reis naar Kenia, rondtrekken, heb ik mij ook niet laten vaccineren.
Mijn dieren laat ik ook niet vaccineren.
Uiteraard houd ik mij wel aan alle regels. Ik draag overal mondkapje op de juiste manier. Houd afstand, kom niet bij mensen thuis, mensen niet bij mij thuis. Eigenlijk kom ik alleen in de supermarkt en dan tijdens etenstijd, dus rustig, en met de hond in natuurgebied. En werk, maar dat doe ik zelfstandig en mondkapje.
*komt uit de meeleeshoek*
Waar ik toch wel erg benieuwd naar ben. Sta je dan ook een bed op de IC af mocht dit nodig zijn? Met je aan de regels houden is nog steeds geen garantie, om niet ziek te worden. Verre van zelfs.Ik ben gevaccineerd, deed mijn werk met bescherming. Zoek geen grote groepen mensen op. Loop geen verjaardagen af. Toch kreeg ik Covid en was er enorm ziek van. Met alle restklachten die er nu nog zijn.